پرده سینما

انتقاد دختر «بروس لی» از فیلم جدید «تارانتینو»

پرده سینما

 







 

 

 

 

«شنون لی» دختر «بروس لی» از نحوه به تصویر کشیده شدن پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به شدت انتقاد کرد و آن را مایوس‌کننده و نامناسب خواند.  به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «شنون لی» در گفت‌وگویی پس از تماشای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» گفت: از این‌که در سینما نشستم و دیدم تماشاگران به پدرم می‌خندند واقعا احساس ناراحتی دارم و چهره تصویرشده از پدرم در فیلم در واقع کاریکاتوری از شخصیت واقعی اوست.  انتقاد «شنون لی» به صحنه‌ای در فیلم مربوط می‌شود که «بروس لی» یک بدلکار به نام «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» را به مبارزه می‌طلبد  و در این رویارویی «بوث» عملکرد بهتری از «بروس لی» دارد.  به گفته «شنون لی»، پدرش مربی بسیاری از چهره‌های هالیوودی «چون استیو مک‌کوئین»، «رومن پولانسکی» و «شرون تیت» بود و از مبارزه با افرادی که متخصص هنرهای رزمی نبودند پرهیز می‌کرد، اما در فیلم به شکل غلوشده‌ای تصویر شده و  «برد پیت» را به مبارزه دعوت می‌کند.  او افزود: من می‌خواهم مردم بدانند «بروس لی» به عنوان یک انسان که بود و چگونه زندگی کرد، برخلاف آن چیزی که در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به نادرست تصویر شد و پدرم را فردی مغرور و ضعیف توصیف کرد. «شنون لی» دختر «بروس لی» از نحوه به تصویر کشیده شدن پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به شدت انتقاد کرد و آن را مایوس‌کننده و نامناسب خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «شنون لی» در گفت‌وگویی پس از تماشای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» گفت: از این‌که در سینما نشستم و دیدم تماشاگران به پدرم می‌خندند واقعا احساس ناراحتی دارم و چهره تصویرشده از پدرم در فیلم در واقع کاریکاتوری از شخصیت واقعی اوست.

انتقاد «شنون لی» به صحنه‌ای در فیلم مربوط می‌شود که «بروس لی» یک بدلکار به نام «کلیف بوث» با بازی «برد پیت» را به مبارزه می‌طلبد  و در این رویارویی «بوث» عملکرد بهتری از «بروس لی» دارد.

به گفته «شنون لی»، پدرش مربی بسیاری از چهره‌های هالیوودی «چون استیو مک‌کوئین»، «رومن پولانسکی» و «شرون تیت» بود و از مبارزه با افرادی که متخصص هنرهای رزمی نبودند پرهیز می‌کرد، اما در فیلم به شکل غلوشده‌ای تصویر شده و  «برد پیت» را به مبارزه دعوت می‌کند.

او افزود: من می‌خواهم مردم بدانند «بروس لی» به عنوان یک انسان که بود و چگونه زندگی کرد، برخلاف آن چیزی که در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به نادرست تصویر شد و پدرم را فردی مغرور و ضعیف توصیف کرد.

«بروس لی» که در سال ۱۹۷۳ درگذشت یکی از اسطوره‌های ورزش‌های رزمی بود که در دهه ۱۹۷۰ میلای پس از سال‌ها تلاش و ناکامی برای جلب توجه هالیوود، با چند فیلم رزمی ساخته‌شده در هنگ‌کنگ به یک ستاره تبدیل شد. در فیلم جدید «روزی روزگاری در هالیوود» بازیگری به نام «مایک مو» ایفاگر نقش «بروس لی» است که به گفته «شنون لی» کاریکاتوری از پدرش است.

«تارانتینو» همواره یکی از تحسین‌کنندگان «بروس لی» بوده و حتی در فیلم دوقسمتی و رزمی «بیل را بکش» نیز از لباس زردرنگی شبیه لباس «بروس لی» بر تن شخصیت اصلی داستان با بازی «اما تورمن» استفاده کرده است.

«شنون لی» رئیس بنیاد «بروس لی» و مدیرعامل کمپانی فیلمسازی ««بروس لی انترتینمنت» است و تهیه‌کنندگی شو تلویزیونی «جنگجو» بر اساس یکی از پروژه‌های ساخته‌نشده پدرش را نیز بر عهده دارد.

«روزی روزگاری در هالیوود» با نقش‌آفرینی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «برد پیت» درباره گروه تبهکار «منسون» به سرکردگی «چارلز منسون» است که در اوت ۱۹۶۹ در یک شب چندین نفر را در یک سکونتگاه هالیوودی متعلق به «رومن پولانسکی» کارگردان مطرح لهستانی- فرانسوی سلاخی کردند که یکی از این افراد «شارون تیت» همسر باردار «پولانسکی» بود. «پولانسکی» برای مدتی به اشتباه تصور می‌کرد که احتمالا «بروس لی» قاتل همسرش بوده است.

«آل پاچینو»، «مارگو روبی»، «کرت راسل»، «داکوتا فانینگ»، «تیم راس» و «بروس درن» ترکیب بازیگران مطرح این فیلم را در کنار «دی‌کاپریو» و «برد پیت» تشکیل می‌دهند.



 تاريخ ارسال: 1398/5/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.