پرده سینما

اولین فیلم پولانسکی پس از آزادی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پولانسكی سال آینده خدای كشتار را مقابل دوربین می‌برد

 

 

رومن پولانسکسجدیدترین پروژه فیلم رومن پولانسكی، كارگردان لهستانی برنده نخل طلای كن از اوایل سال 2011 كلید می‌خورد. به گزارش ایسنا، پس از آنكه دولت سوئیس با استرداد رومن پولانسكی به آمریكا مخالفت كرد، این فیلم‌ساز روز دوشنبه از بازداشت خانگی خارج شد و حكم آزادی خود را دریافت كرد. خالق فیلم پیانیست و برنده جایزه اسكار بهترین كارگردانی اكنون با فراغ بال به‌دنبال ساخت جدیدترین پروژه سینمایی‌اش است. به گزارش فرانس‌پرس، پولانسكی درنظر دارد نمایشنامه‌ی خدای كشتار را از اوایل سال 2011 مقابل دوربین ببرد.

یاسمین رضا كه در سال 2009 عنوان بهترین نمایش‌نامه را از جوایز "تونی" برای این اثر دریافت كرد، از سال 2009 به‌دنبال همكاری با پولانسكی برای ساخت فیلمی بوده است. وی در این‌باره اعلام كرد: «فیلم‌برداری این پروژه از اوایل سال 2011 آغاز خواهد می‌شود. اما لوكیشن‌ها هنوز تعیین نشده‌اند. از آنجاییكه پولانسكی حق سفر به لهستان، سوییس و فرانسه را دارد، احتمال می‌رود مكان ساخت فیلم در این كشورها باشد.» وی افزود: «توافق اولیه با پولانسكی قبل از بازداشت او در سوییس انجام شد و فیلم‌نامه آن را مشتركا نوشته‌ایم و نهایی شده است. این فیلم به زبان انگلیسی ساخته خواهد شد. »

پولانسكی كه طی سه دهه گذشته در فرانسه اقامت داشته است، در سال 2002 برای فیلم پیانیست موفق به كسب جایزه اسكار و نخل طلای كن شد.

وی كه خالق آثار معروفی چون چاقو در آب، بچه رزماری،محله چینی‌ها و مرگ و دوشیزه است، برای جدیدترین فیلم‌اش بانام «روح‌نگار» موفق به كسب خرس نقره‌ای بهترین كارگردانی از شصتمین جشنواره برلین شد.

 

در همین رابطه بخوانید

دادگاه استیناف کالیفرنیا درخواست پولانسکی را رد کرد

جنایت و مکافات؛ وکلای مدافع پولانسکی خواستار مختومه شدن پرونده وی شدند

کاخ سفید حمایت اوباما از پولانسکی را شایعه خواند

درخواست در جشنواره کن برای آزادی پولانسکی!

سرنوشت پرونده پولانسکی به زودی مشخص می شود

پولانسکی آزاد شد؛ سوئیس درخواست استرداد فیلمساز زندانی به آمریکا را رد کرد

 پولانسکی همچنان تحت تعقیب است

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.