پرده سینما

افزایش چشمگیر فروش فیلم «‌انگل» پس از مراسم اسکار

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

پس از بُرد تاریخی فیلم «انگل» در شاخه اسکار بهترین فیلم، آمار فروش این اثر در باکس آفیس با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورایتی،‌ این فیلم کره‌ای که هفته گذشته چهار جایزه اصلی جوایز اسکار را به خود اختصاص داد، در آخر هفته سپری شده ۵.۵ میلیون دلار فروخت؛‌ این یعنی فروش بلیت‌های این اثر تا ۲۳۴ درصد افزایش داشته که آن را به عنوان بیشترین افزایش فروش یک فیلم پس از برگزیده شدن در شاخه اسکار بهترین فیلم در یک دهه اخیر می‌توان محسوب کرد.

«انگل» تاکنون ۴۴.۳ میلیون دلار تنها در آمریکای شمالی به فروش رسانده است که موفقیتی چشمگیر برای یک فیلم خارجی زبان محسوب می‌شود.

این فیلم همچنین موفق شد در طول هفته گذشته به موفقیتی قابل توجه در گیشه‌های خارج از آمریکای شمالی دست‌ پیدا کند و ۱۲.۷ میلیون دلار دیگر به فروش برساند. به این ترتیب فروش جهانی این فیلم کره‌ای در سراسر جهان به ۲۰۴ میلیون دلار رسیده است.

در نود و دومین مراسم اهدای جوایز اسکار، «انگل» به نخستین فیلم غیرانگلیسی تبدیل شد که موفق شده است جایزه اسکار بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. این فیلم کره‌ای که در شش شاخه از جوایز اسکار به عنوان نامزد معرفی شده بود، در کنار جایزه اسکار بهترین فیلم، جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین فیلم‌نامه اصلی و بهترین کارگردانی را  نیز به خود اختصاص داد.


 تاريخ ارسال: 1398/11/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.