پرده سینما

"پولانسکی" جوایز "سزار" را با وجود اعتراض‌ها گرفت

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

جوایز سزار فرانسه در میان اعتراضات گروه‌های فمینیستی سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی خود را به «رومن پولانسکی» برای فیلم «یک افسر و یک جاسوس» داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، مراسم چهل و پنجمین دوره جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه در حالی اعلام شد که فیلم «بینوایان» ساخته «لاج لی» برنده جایزه بهترین فیلم شد و «رومن پولانسکی» که حضورش در جوایز امسال و نامزدی در ۱۲ شاخه اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشت نیز در نهایت با فیلمش «یک افسر و یک جاسوس» برنده سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی شد.

تعدادی از گروه‌های طرفدار حقوق زنان پیش از آغاز مراسم جلوی سالن «Salle Pleyel» محل برگزاری مراسم اعطای جوایز سزار تجمع کرده بودند و در نهایت با اعلام برنده شدن «پولانسکی» در شاخه بهترین کارگردانی تعدادی از حاضرین نیز سالن برگزاری مراسم را به نشانه اعتراض ترک کردند.

اعتراضات بیرون از سالن برگزاری جوایز سزار ۲۰۲۰

«پولانسکی» که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل نگرانی از واکنش فعالان فمینیستی در مراسم این جایزه شرکت نخواهد کرد، علاوه بر جایزه بهترین کارگرانی، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را همراه با «رابرت هریس» برای نگارش فیلمنامه «یک افسر و یک جاسوس» کسب کرد و این فیلم در شاخه بهترین طراحی لباس نیز برنده شد.

«آلن گلدمن» تهیه‌کننده فیلم «یک افسر و یک جاسوس» و «ژان دوژاردین» بازیگر اصلی فیلم نیز از حضور در مراسم اعطای جوایز سزار فرانسه انصراف داده بودند.

«پولانسکی» در سال ۱۹۹۷ به تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله در آمریکا متهم شد، اما پیش از آغاز دوران محکومیت، به فرانسه گریخت و از آن زمان تا کنون دولت آمریکا در تلاش برای استرداد اوست. چندی پیش تمامی اعضای هیئت نظارت بر آکادمی «‌سزار» اعلام کردند به دلیل انتقادهای واردشده به این جایزه سینمایی برای نامزد کردن فیلم «پولانسکی» در ۱۲ شاخه، استعفا خواهند کرد.

در سایر شاخه‌ها جایزه بهترین بازیگر مرد و زن به ترتیب به «رشدی زِم» برای فیلم «اوه مرسی!» و «آنیاس دموستیه» برای فیلم «آلیس و شهردار» رسید و «اَنگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» از کره جنوبی جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سزار فرانسه را به خانه برد.

«درد و شکوه» به کارگردانی «پدرو آلمادوار»، «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس»، «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» و «خائن» از «مارکو بلوچیو» دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم خارجی این جوایز بودند.

«پاپیچا» به کارگردانی «مونیا مدور» بهترین فیلم سزار ۲۰۲۰ شناخته شد و «اوقات خوش» برنده شاخه بهترین فیلمنامه اصلی نام گرفت و «من بدنم را از دست دادم» ساخته «جرمی کلاپین» جایزه بهترین انیمیشن را به خانه برد.



 تاريخ ارسال: 1398/12/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.