پرده سینما

سعید پورصمیمی «در یک حبه قند» به کیانیان و جواهریان پیوست

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

با ادامه فیلمبرداری تازه‌ترین فیلم سینمایی رضا میركریمی با عنوان یک حبه قند، بازی سعید پور‌صمیمی در این پروژه شروع شد.

 

رضا کیانیان و نگار جواهریان در نمایی از فیلم یک حبه قندفیلمبرداری فیلم سینمایی یك حبه قند براساس فیلمنامه‌ای از رضا میركریمی و محمدرضا گوهری، همچنان در لوكیشن اصلی فیلم كه باغی در غرب تهران است، ادامه دارد. فیلمبرداری این پروژه دومین هفته خود را طی می‌كند و سعید پورصمیمی نیز به جرگه بازیگران این پروژه پیوست كه جلوی رفته‌اند. اتفاقات و رخدادهای فیلم سینمایی یک حبه قند در سه روز داستانی به وقوع می‌پیوندند كه بخش عمده آن در یك باغ قدیمی می‌گذرد.

این فیلم با مدیریت حمید خضوعی‌ابیانه به طریق روی دست فیلمبرداری می‌شود و در خلاصه داستان آن، آمده است: سكوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شكند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر كوچكترشان «پسندیده» به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد ولی برای بچه‌ها یك آرزوی بزرگ است تا این كه ...

تاكنون بازیگرانی چون ریما رامین‌فر، پونه عبدالكریم‌زاده، نگار عابدی، سهیلا رضوی، رضا كیانیان، نگار جواهریان، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی جلوی دوربین یک حبه قند رفته‌اند.

پیش‌تولید این فیلم از 22 فروردین ماه آغاز شد كه محسن شاه‌ابراهیمی (طراح صحنه) و گروهش دكور لوكیشن اصلی فیلم كه خانه‌ای قدیمی، در یك باغ واقع در غرب تهران است، آماده كردند.

این لوكیشن كه پس از جستجوهای فراوان در نقاط مختلف ایران، انتخاب شد، باغی 40 هزار متری است كه در طول 45 روز به صورت خانه‌ای قدیمی در آمده كه شامل بادگیرها، شاه‌نشین، اتاق‌های مختلف، انباری، آشپزخانه و حوض می‌شود.

یک حبه قند با بازیگرانی چون رضا كیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، اصغر همت، فرهاد اصلانی، شمسی فضل‌الهی، ریما رامین‌فر، هدایت هاشمی، ناهید مسلمی، ابوالفضل دهقان، پونه عبدالكریم‌زاده، امیرحسین آرمان و ... با حضور سعید پورصمیمی و سهیلا رضوی ساخته می‌شود.

عمده فیلمبرداری «یك حبه قند» در تهران انجام می‌شود و برخی سكانس‌‌ها نیز در یزد فیلمبرداری می‌شود.

فهرست عوامل یک حبه قند عبارتند از:

كارگردان و نویسنده: رضا میركریمِی، محمدرضا گوهری (براساس طرحی از میركریمی و شادمهر راستین)، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی‌ابیانه، مدیر طراحی: محسن شاه‌ابراهیمی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسكندری، صدابردار: بهمن اردلان، برنامه‌ریز و دستیار اول كارگردان: محسن قرایی، مشاور انتخاب بازیگر: افشین هاشمی، جانشین مدیرتولید: مسعود فیروزه، دستیار اول فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، دستیار اول صحنه و لباس: مهدی موسوی، مدیر صحنه: محمد اورنگی، عكاس: علی نیك‌رفتار، تهیه‌كننده: رضا میركریمی، محصول حوزه‌هنری.

 

منبع: فارس

 

در همین رابطه ببنید

آلبوم عکس فیلم یک حبه قند


 تاريخ ارسال: 1389/4/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.