پرده سینما

ضوابط پانزده‌گانه بازگشایی سینماها مورد تایید «سینماداران» نیست

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

هیچ نماینده‌ای از سینماداران در آن جلسه حضور نداشته و گله من این است که چرا نظری از صنف ما پرسیده نشده است. من نمی‌دانم در راس این کار چه کسانی قرار دارند که بدون توجه به منافع و مصالح سینما این تصمیم را گرفته‌اند. کسانی که حتی یک درصد از سینما هم اطلاع ندارند، چنین بندهایی را پیشنهاد کرده‌اند. هر موقع با سینماداران جلسه بگذارند و نماینده ما در آن جلسات حضور داشته باشند، آنگاه است که ما بندهای پیشنهادی را مورد توافق قرار می‌دهیم. اینکه هرکسی برای خود پروتکلی ارایه بدهد، مورد تایید ما نیست. این افراد گویا فقط به کلیات توجه کرده‌اند و شرایط سینما را در نظر نگرفته‌اند.  رییس انجمن سینماداران اظهار کرد: فردا شنبه برای تایید نهایی، جلسه‌ای برگزار می‌شود که به نمایندگی از سینماداران محمدرضا صابری حضور خواهد داشت و نقطه نظرات صنفی ما را بیان خواهد کرد.  قاصداشرفی توضیح داد: خیلی از موارد ضوابط پانزده‌گانه فعلی منطقی نیست. برای مثال در یکی از این موارد آمده است که سینماها باید دو ردیف خالی بگذارند و تنها چهل درصد از سینما مورد استفاده قرار بگیرد. در حالی که پیشنهاد ما این است که یک ردیف در میان مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ضدعفونی کردن سالن‌ها وجود دارد که از نظر اصولی مورد قبول نبوده و هزینه سینما، اصلاً جوابگوی این موارد نیست.  وی افزود: باید مسایل فنی را هم در نظر گرفت یعنی شاید این ضدعفونی کردن‌ها از نظر بهداشتی درست باشد اما از نظر فنی درست و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. به نظرم با این شرایط اگر سینما بازگشایی نشود بهتر است. خیلی از سینماداران روز گذشته با من تماس گرفتند و گفتند با این شرایط سینماهای خود را بازگشایی نمی‌کنند چون نمی‌توانند مسایل مالی آن را برطرف کنند در همین زمینه هم دولت کوچک‌ترین توجهی به سینما نکرده است.  این سینمادار در پایان بیان کرد: به نظرم تا زمانی که افراد تامین جانی نداشته باشند جرأت نمی‌کنند به سینماها بیایند. به عنوان یک سینمادار می‌گویم خودم را جای تماشاگران می‌گذارم و اگر مطمئن نباشم که سلامتی من تامین است، به سینما نمی‌روم. بنابراین به فرض بازگشایی سینما هم کسی حالا حالاها اعتماد نمی‌کند که به سینما بیاید.محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران عنوان کرد که فهرست منتشر شده با عنوان ضوابط پانزده‌گانه بازگشایی سینماها بدون دریافت نظر سینماداران تدوین شده و مورد تایید ما نیست.

محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیش‌نویس ضوابط پانزده‌گانه منتشر شده از سوی سازمان سینمایی به منظور بازگشایی سینماها در شرایط شیوع کرونا گفت: این ضوابط پانزده‌گانه مورد تایید ما نیست و جلسه مربوط به تعیین شرایط بازگشایی سینماها و ارایه این پروتکل، بدون حضور نماینده‌ای از سینماداران تشکیل شده است. یعنی خودشان نشسته‌اند و بدون اینکه قضیه را کارشناسی کنند این بندها را پیشنهاد داده‌اند.

وی تأکید کرد: هیچ نماینده‌ای از سینماداران در آن جلسه حضور نداشته و گله من این است که چرا نظری از صنف ما پرسیده نشده است. من نمی‌دانم در راس این کار چه کسانی قرار دارند که بدون توجه به منافع و مصالح سینما این تصمیم را گرفته‌اند. کسانی که حتی یک درصد از سینما هم اطلاع ندارند، چنین بندهایی را پیشنهاد کرده‌اند. هر موقع با سینماداران جلسه بگذارند و نماینده ما در آن جلسات حضور داشته باشند، آنگاه است که ما بندهای پیشنهادی را مورد توافق قرار می‌دهیم. اینکه هرکسی برای خود پروتکلی ارایه بدهد، مورد تایید ما نیست. این افراد گویا فقط به کلیات توجه کرده‌اند و شرایط سینما را در نظر نگرفته‌اند.

رییس انجمن سینماداران اظهار کرد: فردا شنبه برای تایید نهایی، جلسه‌ای برگزار می‌شود که به نمایندگی از سینماداران محمدرضا صابری حضور خواهد داشت و نقطه نظرات صنفی ما را بیان خواهد کرد.

قاصداشرفی توضیح داد: خیلی از موارد ضوابط پانزده‌گانه فعلی منطقی نیست. برای مثال در یکی از این موارد آمده است که سینماها باید دو ردیف خالی بگذارند و تنها چهل درصد از سینما مورد استفاده قرار بگیرد. در حالی که پیشنهاد ما این است که یک ردیف در میان مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ضدعفونی کردن سالن‌ها وجود دارد که از نظر اصولی مورد قبول نبوده و هزینه سینما، اصلاً جوابگوی این موارد نیست.

وی افزود: باید مسایل فنی را هم در نظر گرفت یعنی شاید این ضدعفونی کردن‌ها از نظر بهداشتی درست باشد اما از نظر فنی درست و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. به نظرم با این شرایط اگر سینما بازگشایی نشود بهتر است. خیلی از سینماداران روز گذشته با من تماس گرفتند و گفتند با این شرایط سینماهای خود را بازگشایی نمی‌کنند چون نمی‌توانند مسایل مالی آن را برطرف کنند در همین زمینه هم دولت کوچک‌ترین توجهی به سینما نکرده است.

این سینمادار در پایان بیان کرد: به نظرم تا زمانی که افراد تامین جانی نداشته باشند جرأت نمی‌کنند به سینماها بیایند. به عنوان یک سینمادار می‌گویم خودم را جای تماشاگران می‌گذارم و اگر مطمئن نباشم که سلامتی من تامین است، به سینما نمی‌روم. بنابراین به فرض بازگشایی سینما هم کسی حالا حالاها اعتماد نمی‌کند که به سینما بیاید.

 

 

 



 تاريخ ارسال: 1399/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.