پرده سینما

روایتی از پشت‌صحنه یک فیلم مهم؛ بن افلک و ماجرای ساخت «محله چینی‌ها»

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

بن افلک ماجرای ساخت «محله چینی‌ها» را به تصویر می‌کشد

بن افلک نویسنده و کارگردان فیلمی است که درباره چگونگی ساخته شدن «محله چینی‌ها» شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بن افک قصد دارد نقبی به تاریخ هالیوود بزند و با اقتباس از کتاب غیرداستانی «خداحافظی بزرگ: محله چینی‌ها و آخرین سال‌های هالیوود» فیلمی درباره چگونگی ساخته شدن فیلم نوار کلاسیک «محله چینی‌ها» بسازد.

این فیلم برای پارامونت ساخته می‌شود و ساخته شدن این پروژه پس از مرگ رابرت اوانز مدیر پیشین پارامونت که در خلق فیلم نقش مهمی داشت، برای این استودیو ارزش ویژه‌ای دارد.

 

افلک هم نویسنده فیلمنامه این فیلم با اقتباس از کتابی است که سم واسون نوشته و هم فیلم را کارگردانی می‌کند. لورن مایکلز خالق «ساتردی نایت لایو» تهیه کننده فیلم در کنار افلک خواهد بود.

این نخستین بار پس از فیلم «تا شب زنده بمان» در سال ۲۰۱۶ است که افلک کارگردانی فیلمی را انجام می‌دهد.

«محله چینی‌ها» به عنوانی یکی از فیلم‌های بزرگ تاریخ سینما شناخته می‌شود و به عنوان بهترین فیلم جک نیکلسون و دیگر دست اندرکاران آن در طول دوره کاری‌شان شناخته می‌شود. اما کتاب واسون روشن کرده است که تولید این فیلم خیلی درهم بود و رومن پولانسکی کارگردان فیلم با فی داناوی درگیری زیادی داشت. داناوی این نقش را پس از اینکه جین فوندا آن را نپذیرفت بازی کرد. جان هوستون صحنه کلیدی فیلم را در حالی گرفت که کاملاً مست بود و صحنه اصلی جری گلداسمیت از صحنه‌های اضافی بود که بعد به فیلم افزوده شد. در نهایت همه این شخصیت‌های بزرگ به هم کمک کردند تا یکی از آثار مهم سینمای دهه ۱۹۷۰ شکل بگیرد.

افلک به تازگی با فیلم «راه بازگشت» در نقش یک مربی بسکتبال الکلی با تحسین روبه رو شد. این درام ورزشی چگونگی بهبود یافتن این مربی و بازگشت او برای شکل دادن به یک تیم بسکتبال دبیرستانی را روایت می‌کند. با وجود نقدهای مثبت این فیلم نتوانست در گیشه موفق شود زیرا درست پیش از شیوع کرونا راهی سینماها شده بود.

افلک در سال ۲۰۱۶ علاوه بر کارگردانی «تا شب زنده بمان» نویسنده فیلمنامه آن هم بود. آن فیلم با بازی ال فانینگ، کریس مسیا و زویی سالدانا در حالی که با بودجه ۶۵ میلیون دلاری ساخته شده بود در نهایت فروشی ۲۲ میلیون دلاری را ثبت کرد و در گیشه کاملاً شکست خورد.


 تاريخ ارسال: 1399/5/20
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.