پرده سینما

اعتراض ایرج کریمی به پخش خانگی آخرین فیلمش: فروختن فیلم در بقالی هنر نیست!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرج كریمی: سرنوشت فرهنگی سینما به دست برخی می‌افتد كه از دنیای ورزش می‌آیند... اگر مارادونا هم بیاید و به من پیشنهاد تهیه‌كنندگی بدهد نمی‌پذیرم و می‌گویم: خیلی ممنون آقای مارادونا، صرف شد!

 

ایرج کریمی سر صحنه فیلم نسل جادوییدر پی استقبال از فیلم نسل جادویی در شبكه نمایش خانگی، ایرج کریمی کارگردان فیلم اظهار داشت: من هم پیش‌بینی می‌كردم كه نسل جادویی با مخاطب، مخصوصا مخاطب نسل جوان ارتباط برقرار كند ولی وقتی سرنوشت فرهنگی سینما به دست برخی می‌افتد كه از دنیای ورزش می‌آیند، نتیجه همین می‌شود.

وی افزود: تهیه‌كننده معتقد بود كه پایان فیلم، روشنفكرانه است و مخاطب نمی‌پسندد، حتی نظر دادند كه مثلا هدیه تهرانی و رامبد جوان با قطار تصادف كنند و همه چیز به آتش و اكشن ختم شود. در حالی‌كه من سرمایه فیلم را تأمین كرده بودم و اشتباه هم كردم كه سراغ این تهیه‌كننده رفتم.

كریمی گفت: ولی راستش را بخواهید، با سرانجامی كه نسل جادویی پیدا كرد، اگر مارادونا هم بیاید و به من پیشنهاد تهیه‌كنندگی بدهد و برفرض محال ونسا ردگریو (بازیگر مدافع حقوق فلسطینیان) هم همسرش باشد، نمی‌پذیرم و می‌گویم: خیلی ممنون آقای مارادونا، صرف شد!

وی افزود: متأسفانه سینما در تسخیر ابتذال است و سوپرماركت‌ها محل عرضه محصولات متفاوت، (نمی‌گویم ارزشمند ولی به هر حال متفاوت) است. بنده روابط و نسل جادویی را در جهت بیانی از جنس سینمایی دیگر ساختم.

كارگردان نسل جادویی، همچنین گفت: تهیه‌كننده، دو سال تمام، ما را به شورای داوری خانه سینما كشاند و مدعی بود كه ما نمی‌توانیم فیلم را پخش كنیم. نتیجه هم این شد كه فیلم سر از سوپرماركت‌ها در آورد. این كه هنر نیست یك فیلم را در بقالی بفروشی، آن هم فیلمی كه قرار بود در سینما اكران شود.

وی در انتها گفت: من از این امر كاملا حیرت‌زده‌ام و همچون خیلی از مخاطبان فیلم‌، معتقدم این فیلم می‌توانست مخاطب خود را در سینما داشته باشد.

 

منبع: فارس

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.