پرده سینما

بخش سینمای تجربی به جشنواره ونیز اضافه شد

پرده سینما


 

 

 

 

 


 

بخش سینمای تجربی به جشنواره ونیز اضافه شدهفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز با اضافه شدن بخش جنبی جدیدی ، ویژه آثار تجربی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این بخش جدید که از دوره ۲۰۲۱ به جشنواره فیلم ونیز اضافه می شود، «Orizzonti Extra» (افق های اِکسترا) نام دارد و در واقع تکمیل کننده بخش افق های جشنواره ونیز است، اما تمرکز آن روی گرایش های جدید در سینمای جهان خواهد بود و پذیرای کارگردانان جدید و پیشتاز سینماست.

در بخش جدید «Orizzonti Extra» که در واقع جایگزین بخش «Sconfini» جشنواره ونیز خواهد بود، فیلم ها باید حداقل دارای مدت زمان ۶۰ دقیقه باشند اما محدویت دیگری در زمینه فرم، سبک و ژانر وجود ندارد. ضمن این که یک هیات  داوران ویژه فیلم های این بخش را مورد داوری قرار می دهند و برنده بهترین فیلم را انتخاب خواهند کرد.

جشنواره فیلم ونیز از روز گذشته (۲ شنبه ۲۹ دی، ۱۸ ژانویه) آثار سینمایی را برای هفتاد و هشتمین دوره خود دریافت می کند و پذیرای فیلم هایی است که پس از تاریخ ۱۲ سپتامبر تکمیل شده اند و پیش از این در هیچ یک از بخش اصلی و جنبی ونیز در دوره های پیشین حضور نداشته باشند.

به دلیل شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس کرونا، جشنواره فیلم ونیز امسال فیلم هایی را خواهد پذیرفت که در فاصله زمانی ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ ساخته شده باشند و در دوره پیشین جشنواره ونیز در سال ۲۰۲۰ پذیرش یا رد نشده باشند و همچنین برای نمایش تجاری به صورت آنلاین عرضه نشده باشند.

آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در جشنواره ونیز، ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) است.

هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از  اول تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود و امسال «بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای برنده اسکار فیلم «انگل»، به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است.


 تاريخ ارسال: 1399/11/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.