پرده سینما

مهم‌ترین فیلم‌های هالیوود برای اکران ۲۰۲۱

پرده سینما

 








 

 

پاندمی کووید۱۹ و آشفتگی‌های ناشی از آن دنیای سینما را در سراسر جهان به هم ریخت. هالیوود به‌عنوان مرکز فیلم‌سازی بزرگ دنیا نیز بسیار تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، به‌طوری‌که تاریخ اکران بسیاری از فیلم‌هایی که تماشاگران انتظارشان را می‌کشیدند، به تعویق افتاد. فیلم‌هایی که حالا قرار است هم‌زمان با اکران در سالن‌های سینما از طریق سرویس‌های پخش آنلاین نیز در دسترس تماشاگران قرار بگیرند.

انیمیشن کامپیوتری «رایا و آخرین اژدها» به کارگردانی دان هال و کارلوس لوپز استرادا، تازه‌ترین تولید والت‌دیزنی پیکچرز و والت‌دیزنی انیمیشن استودیوز است. فیلم ابتدا قرار بود از پنجم مارس تنها در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران شود، اما به خاطر پاندمی کووید۱۹، از دوم آوریل (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) از طریق سرویس پخش آنلاین دیزنی‌پلاس نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

دانیل کریگ در «برای مردن وقت نیست» بیست‌وپنجمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند، برای پنجمین و آخرین بار در نقش مأمور 007 ظاهر شده است. «برای مردن وقت نیست» به کارگردانی کری جوجی ابتدا قرار بود نوامبر ۲۰۱۹ اکران شود، اما تاریخ نمایش آن بار به تعویق افتاد.

فیلم ترسناک «یک مکان آرام قسمت ۲» دنباله فیلم تحسین‌شده «یک مکان آرام» (۲۰۱۸) به کارگردانی جان کراسینسکی است. کراسینسکی بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشست و مانند فیلم اول در آن بازی‌ کرد، هرچند با توجه به مرگ شخصیت او در آن فیلم، از طریق سکانس‌های فلاش‌بک در فیلم جدید حضور دارد. «یک مکان آرام قسمت ۲» را پارامونت‌پیکچرز روانه سینماها می‌کند. این فیلم هم ابتدا برای اکران در مارس ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود.

«سریع و خشمگین ۹» به کارگردانی جاستین لین نهمین فیلم مجموعه سینمایی اکشن «سریع و خشمگین» است. این فیلم دنباله «سرنوشت خشمگین» (۲۰۱۷) و اولین فیلم از زمان «سریع و خشمگین ۶» (۲۰۱۳) است که لین کارگردانی کرده.

درام موزیکال «در هایتس» را جان ام. چو از روی نمایشی موزیکال به همین نام که در ۲۰۰۷ در برادوی روی صحنه رفت، کارگردانی کرده است. جان ام. چو کارگردان این فیلم بیش از همه برای کارگردانی کمدی-‌رمانتیک تحسین‌شده «آسیایی‌های پولدار دیوانه» شهرت دارد.

فیلم ابرقهرمانی «ونوم: بگذار کارنیج باشد» با بازی تام هاردی در نقش ضدقهرمان قصه‌های مصور مارول، دنباله «ونوم» (۲۰۱۸) است. فیلم جدید را اندی سرکیس کارگردانی کرده است. «ونوم: بگذار کارنیج باشد» تولید شرکت‌های کلمبیاپیکچرز، مارول اینترتینمنت و تِنسِنت‌پیکچرز است و سونی‌پیکچرز ریلیزینگ آن را روانه سینماها می‌کند. میشل ویلیامز، رید اسکات و نائومی هریس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» به کارگردانی دستین دانیل کرتن (سازنده فیلم «عفو عادلانه») یکی دیگر از فیلم‌های «جهان سینمایی مارول» است. آکوافینا، میشل یئو، تونی لیونگ و فلوریان مونتانو از دیگر بازیگران «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» هستند. این اولین فیلم «جهان سینمایی مارول» است که بیشتر بازیگران آن را آسیایی‌ها و آمریکایی‌های آسیایی تشکیل می‌دهند.

امیلی بلانت و دواین جانسن در فیلم فانتزی-ماجرایی «گشت‌وگذار در جنگل» بازی می‌کنند که با اقتباس از پارک موضوعی دیزنی‌لند ساخته شده است؛ جایی که یک کشتی کوچک، گروهی مسافر را در آمازون از بین یک جنگل پر از حیوانات خطرناک و عناصر فراطبیعی می‌گذراند. ادگار رامیرز، جک وایتهال، جسی پلمونز و پل جیاماتی از دیگر بازیگران فیلم هستند.

«جوخه انتحاری» به کارگردانی جیمز گان نیز توسط شرکت برادران وارنر هم‌زمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.

درام جنایی «قدیسان فراوان نیوآرک» به کارگردانی آلن تیلور پیش‌درآمدی بر سریال جنایی «خانواده سوپرانو» تولید شبکه اچ‌بی‌او است. «قدیسان فراوان نیوآرک» تولید مشترک نیولاین سینما و اچ‌بی‌او فیلمز است و شرکت برادران وارنر آن را توزیع می‌کند. این فیلم نیز هم‌زمان با اکران در سینماها از طریق سرویس پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس نمایش داده می‌شود.

فیلم علمی تخیلی «تل‌ماسه» به کارگردانی دنی ویلِنِو تولید مشترک آمریکا، کانادا، مجارستان و بریتانیاست و از روی رمان معروف فرانک هربرت که در ۱۹۶۵ منتشر شد، ساخته شده است.

تریلر تاریخی «آخرین دوئل» را ریدلی اسکات بر مبنای کتاب «آخرین دوئل: یک داستان واقعی محاکمه از طریق مبارزه در فرانسه قرون‌وسطایی» نوشته اریک یاگر کارگردانی کرده است. فیلم‌نامه را بن افلک، مت دیمن و نیکول هولوفشنر نوشته‌اند. دیمن نقش اصلی را مقابل آدام درایور و جودی کامر بازی می‌کند و افلک در یک نقش مکمل ظاهر شده است.

فیلم جاسوسی-اکشن «مأموریت: غیرممکن ۷» به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مکواری را شرکت پارامونت‌پی کچرز روانه سینماها می‌کند.

 

برگرفته از روزنامه شرق


 


 تاريخ ارسال: 1399/11/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.