پرده سینما

«نورمن لوید» بازیگر «روشنایی های صحنه» درگذشت

پرده سینما

 

 


 

 

 

 

 

 

 

«نورمن لوید» بازیگر آمریکایی که سابقه همکاری با بزرگانی چون «آلفرد هیچکاک»، «چارلی چاپلین» و «اورسن ولز» را داشت در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «نورمن لوید» نخستین بار توسط «آلفرد هیچکاک» برای بازی در نقش کوتاه و منفی در فیلم «خرابکار» محصول ۱۹۴۲ به سینما رسید و در برای بازی در سریال «سنت اِلس وِر» محصول شبکه ABC که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ به روی آنتن می رفت به شهرت رسید.

او هشت دهه فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و سپس وارد کمپانی تئاتر متعلق به «اورسن ولز» شد و بازی او در نمایش «ژولیوس سزار» به نویسندگی «ولز» با تحسین فراوانی رو به رو شد.

در سال ۱۹۴۰، «لوید» قصد داشت در فیلم «در دل تاریکی» به کارگرانی «اورسن ولز» بازی کند اما این پروژه به سرانجام نرسید و او به جای بازی در فیلم «همشهری کین»، همکاری طولانی مدتی را با «آلفرد هیچکاک» آغاز کرد و در فیلم «خرابکار» مقابل دوربین رقت.

او در سال ۱۹۵۷ به عنوان دستیار تهیه کننده در سریال «آلفرد هیچکاک تقدیم می کند» حضور یافت و در ادامه تهیه کنندگی اجرایی سریال «ساعت هیچکاک» را بر عهده گرفت و چند قسمت از آن را نیز کارگردانی کرد.

«نورمن لوید» بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ به عنوان تهیه کننده و کارگردان سریال های تلویزیونی فعالیت کرد و همواره فعالیت مداومی در عرصه تلویزیون داشت و در سریال های «پیشتازان فضا: نسل بعدی»، «بال ها» و «تمرین» به عنوان بازیگر میهمان حضور یافت. او در سریال «هفت روز» و یک اپیزود از سریال «خانواده مدرن» در سال ۲۰۱۰ نیز بازی کرده است.

از جمله فیلم های مهم دیگری که او در آن نقش آفرینی داشته می توان به «جنوبی» ساخته «ژان رنوا»، «روشنایی های صحنه» به کارگردانی «چارلی چاپلین» و همچنین فیلم های «قدم زدن به سوی خورشید»، «صحنه جرم» و «حریم ترس» اشاره کرد و در ادامه نیز در دو فیلم معروف «عصر معصومیت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و «انجمن شاعران مرده» ساخته «پیتر ویر» بازی کرد.

 


 تاريخ ارسال: 1400/2/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.