پرده سینما

«ریدلی اسکات» از ونیز جایزه می گیرد

پرده سینما

 

 

 


 

 

 

جشنواره بین المللی فیلم ونیز از «ریدلی اسکات» با اعطای جایزه دستاورد «افتخار یک فیلمساز» تقدیر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، جایزه «افتخار یک فیلمساز» که پیش از این تحت عنوان جایزه «Jaeger-LeCoultre» اعطا می شود از سال ۲۰۰۶ به سینماگرانی تعلق می گیرد که نقش ویژه و چشمگیری در اعتلای صنعت سینمای معاصر ایفا کرده اند.

عباس کیارستمی، امیر نادری، «آنیس واردا»، «آل پاچینو»، «اسپایک لی»، «سیلوستر استالونه»، «ژانگ ییمو»، «برایان دی پالما» و «تاکشی کیتانو» از جمله چهره هایی مطرح سینمایی هستند که موفق به کسب این جایزه ستاورد سینمایی از جشنواره فیلم ونیز شده اند.

«ریدلی اسکات» بازیگر برنده اسکار انگلیسی جایزه دستاورد جشنواره فیلم ونیز را روز ۱۰ سپتامبر، طی مراسمی در سالن اصلی برگزاری جشنواره ونیز و پیش از اولین نمایش فیلم جدیدش «آخرین دوئل» دریافت خواهد کرد.

«آخرین دوئل» جدیدترین ساخته «ریدلی اسکات» که با بازی «مت دیمون»، «آدام درایور»، «جودی کومر»و «بن افلک» همراه شده است. «اسکات» که ساخت فیلم هایی چون «بیگانه»،«بلیدرانر»، «تلما لوئیس»، «مریخی» و «گلادیاتور» را در کارنامه دارد هم اکنون در مراحل پایان ساخت فیلم «خانه گوچی» قرار دارد که از شانس های اصلی اسکار پیش رو محسوب می شود. 

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1400/5/19
کلید واژه‌ها: ریدلی اسکات، جشنواره ونیز

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.