پرده سینما

«راهنمای فیلم سینمای ایران» حسن حسینی به چاپ دوم رسید

پرده سینما



 

 

 

 

 

جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» توسط انتشارات روزنه‌کار به چاپ دوم رسید.

جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» که در ۵۱۷ مدخل به بررسی، تحلیل و نقد برگزیده فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۱ پرداخته است، به چاپ دوم رسید.

در چاپ جدید این کتاب، مقدمه و همچنین نکات تازه‌ای درباره برخی فیلم‌ها به متن افزوده شده است.

«راهنمای فیلم سینمای ایران» را می‌توان ادامه مسیری دانست که حسن حسینی پیش از این با انتشار مجموعه درس‌گفتارهای «فیلمفارسی» آغاز کرده بود. تفاوت مهم این کتاب با سایر نمونه‌های مشابه که پیش از این منتشر شده‌اند، بخش «نقد فیلم» است که حاصل این پژوهش پنج‌ساله را به تاریخ‌نگاری سینمای ایران از خلال فیلم‌ها بدل کرده و در آن آثار سینمایی به عنوان متن، در قالب زمینه‌های گوناگونی که حوزه مطالعات فرهنگی به آنان شکل داده‌، بررسی شده‌اند.

بخش اطلاعات فیلم‌ها و خلاصه داستان نیز در قیاس با نمونه‌های مشابه، مفصل‌تر است و با جزئیات بیشتر و تصاویری کمتر دیده‌شده تکمیل شده‌اند.

در انتشار این کتاب منتقدان سینمایی و پژوهشگرانی همچون خسرو دهقان، بهزاد رحیمیان، علیرضا محمودی، علی قلی‌پور، بهداد آوندامینی و علی پاپلی یزدی نیز با حسن حسینی همکاری کرده‌اند.

چاپ دوم این‌کتاب با ۸۲۰ صفحه منتشر شده است.


 تاريخ ارسال: 1401/3/27
کلید واژه‌ها: کتاب راهنمای فیلم سینمای ایران، حسن حسینی، انتشارات روزنه‌کار، خسرو دهقان، بهزاد رحیمیان، علیرضا محمودی، علی قلی‌پور، بهداد آوندامینی

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.