پرده سینما

مهین شهابی درگذشت

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

مهین شهابی بازیگر تلویزیون و سینما صبح امروز در هفتاد و چهار سالگی درگذشت.

 

مهین شهابیمهین شهابی بازیگر پیشكسوت تلویزیون و سینما كه بهار امسال به دلیل تومور مغزی در بیمارستان پارس تهران بستری شده بود و پس از آن مدت‌ها به كما رفته بود، ساعت 6 صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

مهین شهابی متولد سال 1315 در شهر تهران است و دوره بازیگری را سال 1339 در هنركده آناهیتا سپری كرده است. او فعالیت خود در رادیو را از سال 1337 آغاز كرد و شروع فعالیتش در تلویزیون نیز در سال 1339است. شروع فعالیت سینمایی او در فیلم ماجرای جنگل به عنوان بازیگر در سال 1339 بود و حضور در فیلمهای گاو، بگذار زندگی کنم، پاییزان، آقای بخشدار، گل مریم و راه افتخار  نیز از جمله فعالیت‌های سینمایی او است. مجموعه تلویزیونی آینه یكی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه 60 سیما است كه با حضور مهین شهابی ساخته شد. ترانه مادری از آخرین كارهای مهین شهابی است.

پیکر این هنرمند ساعت 9:30 دقیقه روز چهارشنبه از مقابل تالار وحدت به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع خواهد شد. شهابی قبل از بستری شدن در بیمارستان، مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی وضعیت سفید به تهیه‌كنندگی محمدرضا شفیعی و كارگردانی حمید نعمت‌الله بود اما به دلیل ضایعه مغزی از این نقش كناره‌گیری كرد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/6/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.