پرده سینما

آواتار به سینماها بازمی‌گردد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نسخه‌ای جدید از پرفروشترین فیلم تاریخ سینما که شامل 9 دقیقه تصاویر جدید است، از جمعه این هفته در سینماهای سه‌بعدی در سراسر جهان اکران می‌شود. یکی از صحنه‌های اضافه‌شده به نسخه جدید متمرکز بر مرگ یکی از بومی‌های سیاره است که در فیلم اول تنها اشاره‌ای گذرا به آن شد. صحنه دیگر درمورد تلاش برای شکار یکی از مخلوقات عجیب و غریب پاندورا است.

 

آواتارجیمز کامرون درباره نسخه جدید فیلم خود که آواتار: نسخه ویژه نام دارد، گفت: «می‌کوشم از تکنولوژی استفاده کنم تا مردم همچنان علاقه‌مند و شیفته دنیای «آواتار» باقی بمانند، برای اینکه مدت‌ها زمان لازم است تا ما یک آواتار دیگر بسازیم.»

کامرون 56 ساله از همین حالا به ساخت چند دنباله بر فیلم آواتار فکر می‌کند. او همچنین سفارش ساخت یک زیردریایی در استرالیا و دوربین‌هایی برای تصویربرداری از مریخ داده و در عین حال قصد دارد دوربین سه‌بعدی زیر آبی خود را پیشرفته‌تر کند. کامرون ضمنا روی نسخه‌ای سه‌بعدی از تایتانیک کار می‌کند که امیدوار است آوریل 2012 همزمان صدمین سال غرق شدن این کشتی اکران شود. اما پیش از همه، او باید نسخه‌ای جدید و بسیار خوب از آواتار آماده و استویو فوکس قرن بیستم را راضی می‌کرد آن را در سینماهای سه‌بعدی به نمایش درآورد.

کامرون گفت: «صدها هزار اگر - نگویم میلیون‌ها نفر - از مردم بودند که می‌خواستند آواتار را به طور سه‌بعدی ببینند، اما این فرصت را پیدا نکردند، برای اینکه سال گذشته همزمان با اکران فیلم سینماهای سه‌بعدی در اختیار فیلم‌هایی بود که برای نمایش آنها از قبل برنامه‌ریزی شده بود. از آن زمان تاکنون تعداد سینماهای سه‌بعدی در سراسر جهان دو برابر شده است.»

مدیران فاکس در بیانیه‌ای اعلام کردند از مارس گذشته که اکران آواتار به پایان رسید، با درخواست‌های بی‌شمار درمورد نمایش این فیلم در سینماهای سه‌بعدی روبرو بوده‌اند. آواتار با 7/2 میلیارد دلار فروش در سطح جهان پرفروشترین فیلم تاریخ سینماست.

یکی از صحنه‌های اضافه‌شده به نسخه جدید متمرکز بر مرگ یکی از بومی‌های سیاره است که در فیلم اول تنها اشاره‌ای گذرا به آن شد. صحنه دیگر درمورد تلاش برای شکار یکی از مخلوقات عجیب و غریب پاندورا است. صحنه‌های اضافه‌شده در نسخه ویژه دی‌وی‌دی آواتار که ماه نوامبر به بازار می‌آید، گنجانده شده است.

 

منبع: خبرآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس / 23 اوت

 


 تاريخ ارسال: 1389/6/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.