پرده سینما

خودکشی ممنوع آماده نمایش شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سر صحنه فیلم خودکشی ممنوعفیلم داستانی خودکشی ممنوع به نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی رضا منتظری پس از پشت سر گذاشتن مراحل پایانی صداگذاری و تدوین آماده پخش شده است. منتظری کارگردان این فیلم داستانی ضمن اعلام این خبر افزود: فیلم داستانی خودکشی ممنوع در ژانر اجتماعی ساخته شده است و قصه از آنجا شروع می شود که زنی باردار به دلیل تألمات شدید روحی در آستانه خودکشی قرار    می گیرد. این زن از یک صبح تا شب در خیابانها و پارک های شهر پرسه می زند و با دیدن درگیریها و خشونت های مردم، زورگویی ها و اجحاف ها تصمیمش برای خودکشی قطعی می شود و چندین بار تا پای خودکشی پیش می رود؛ اما هر بار بنا به دلیلی از تصمیم اش صرف نظر می کند. در نهایت متوجه می شویم که زن بیماری ایدز داشته است. این فیلم به نوعی آسیب های اجتماعی زنان و بزهکاری در جامعه را به نقد و چالش کشیده است.

به زودی منتظری با فیلم زنانه که به گونه ای ادامه دهنده داستان فیلم خودکشی ممنوع می باشد با تعدادی از عوامل اصلی تولید این فیلم را خواهد ساخت. لازم به ذکر است لوکیشنهای فیلم داستانی خودکشی ممنوع به تمامی خارجی بوده و در خیابان ها و پارک های شهر تهران تصویربرداری شده است. از نکات قابل ملاحظه این فیلم داستانی ساختار مستند/ داستانی گونه این فیلم است.

منتظری از جمله خصوصیات فیلمش به استفاده از نماهای لانگ شات، برداشت های طولانی و بدون کات، عدم نورپردازی شدید (استفاده از نور محیط در شب)، و عدم بهره گیری از چهره پردازی برای بازیگران (به جز در موارد خاص ) اشاره می کند. او اعتقاد دارد خودکشی ممنوع از ساختاری جدید و مدرن که پیش از این در کمتر فیلمی مشاهده کرده ایم برخوردار است. عوامل ساخت فیلم داستانی  خودکشی ممنوع عبارتند از:

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: رضا منتظری- دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهران نیکزاد- منشی صحنه: مریم باقری- بازی گردان: بهروز سمامی- مشاور فیلمنامه: نازیلا مقدادی- عکاس: میترا جوکار -  تصویربردار: علی مرتاضیه - دستیار تصویر: هومن حیاتی- صدابردار: حمید رحیمی - مدیر صحنه: محمد رزاق منش - طراح گریم : شیما ذابحی-  مجری گریم: سپیده زارعین - انتخاب موسیقی: مهران نیکزاد تدوین و صداگذاری: علی مرتاضیه - امور فنی: استودیو تم - بازیگران: نعیمه شیرزاد، بهاره زندی، میترا جوکار، طیبه میرزایی، مهران نیکزاد، حمید رحیمی، حسین تراب پرور، امیر مردانی، محمد شوق، آراد بیک  زاده، افشین پارسا، سروش فراهانی، آرش ترابی، محراب حبیب زاده، امیر شاه بیگ، مهدی میسوری، سمانه نوظهور، مجتبی منتظری.بازیگران خردسال: علی مهربان ظاهری و هیوا رنجی.

 


 تاريخ ارسال: 1389/6/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>فرشید مسگرانکریمی:

با سلام: اول: از همه خسته نباشید. دوم: بهاره خانم سلام. مگه ربطی بین مدرن بودن فیلم و یا هر اثر هنری و غیر هنری با شهرت رابطه ای هست؟ مطالعه و پژوهش و مداقه در اتفاقات و... می تواند چه ها کند. خلاصه دود چراغ خوردن می خواهد عزیز. سوم: بنده هم به جز جناب آقای بهروز سمامی دیگر عوامل را نمی شناسم. ایشان (بهروز سمامی) دارای ذوق هنری و بصری قابلی هستند. چهارم: فیلم دیدن با فیلم ساختن بسیار از هم فاصله دارند. منظورم اینست که در فضای حاکم بر فیلمسازی کشور فکر کنم که آقای منیظری حداقل جسارت داشته اند و وارد عمل شده اند. حتی اگر نمرهء خوبی نگیرند اقدام جسورانه ای داشته اند. پنجم: مشتاق تماشای این فیلم هستم تا علاوه بر تماشای ایدهء و ساختار فیلم هنر بازیگردانی بهروزخان را نیز مشاهده نمایم. امیدوارم مانند هنر بازیگریشان با ظرافت انجام گرفته باشد. ششم: به همهء دست اندرکاران این فیلم تبریک می گویم مخصوصا به بازیگران خردسال: آقای علی مهربان ظاهری و خانم هیوا رنجی. هفتم: من منتظر دیدن این فیلم و بعدی هاشونم.

2+0-

چهارشنبه 21 اسفند 1392



>>>بهاره:

چطور ادعای این رو دارن که این کار از ساختاری مدرن برخورداره ! در صورتی که هیچکدوم از عواملش معروف نیستن

1+2-

سه‌شنبه 9 شهريور 1389



>>>arash_mor:

bayad filme jalebi bashe moshtaghane dost daram in filmo bebinam

3+0-

شنبه 6 شهريور 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.