پرده سینما

تركیب 13 نفره شورای عالی سینما مشخص شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیدمحمد حسینی از مشخص شدن تركیب 13 نفره شورای عالی سینما به ریاست رئیس جمهور خبر داد و برخلاف اخبار نادرست منتشر شده، گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا فعالیت خواهد كرد.

 

سید محمد حسینی و جواد شمقدریحسینی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعضای شورای عالی سینما گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نایب رئیس و معاون سینمایی به عنوان دبیر در شورای عالی سیما حضور دارند. وی در خصوص حضور سینماگران در این شورا بیان داشت: 5 نفر از سینماگران از صنوف مختلف مثل تهیه‌كننده‌ها و كارگردانان در این شورا حضور دارند. ما در حال حاضر توافق تركیب كلی را گرفته‌ایم و افراد حاضر بعدا تعیین می‌شوند.

حسینی در ادامه بیان داشت: رئیس جمهور، وزیر ارشاد، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس كمیسیون فرهنگی دولت، معاون سینمایی وزیر ارشاد، 5 نفر از اهالی سینما، یك نماینده از تشكل‌های مستقل سینمایی و یک نماینده از صنوف سینمایی در این شورا حضور دارند كه جمعا 13 نفر می‌شوند.

 

احتمال اضافه شدن نفرات تركیب شورای‌عالی سینما

 

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمع 13 نفره شورای عالی سینما، یك جمع قطعی است و متناسب با دستور جلسات هر دوره، ممكن است افرادی به تركیب شورا اضافه ‌‌شوند. جواد شمقدری معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تركیب 13 نفره شورای عالی سینما، گفت: این تركیب قطعی شده و احتمال دارد تعداد افراد حاضر در شورا افزایش هم پیدا كند. وی در ادامه افزود: به صورت موردی یك سری افراد برای حضور در این شورا دعوت می‌شوند مثلا وقتی كه مباحث آموزشی در حوزه سینما مطرح می‌‌شود، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دعوت می‌شود. البته این موضوع هنوز نهایی نشده و باید در آیین‌نامه بیاید. احتمال می‌‌دهم این افراد حق رأی هم داشته باشند.

شمقدری ادامه داد: وقتی مسائل ابعاد بین‌المللی پیدا می‌كند، از وزارت امور خارجه یا سازمان فرهنگ و ارتباطات دعوت می‌‌شود یعنی متناسب با موضوع صورتجلسه، از یكسری افراد دعوت می‌‌شود در جلسه حضور پیدا كنند.

معاون امور سینمایی اضافه كرد: در واقع این جمع، یك جمع قطعی است و متناسب با دستور جلسات هر دوره، ممكن است افرادی به تركیب شورا اضافه ‌‌شوند. وی در خصوص انتخاب سینماگران حاضر در این شورا بیان داشت: هنوز آیین‌نامه این قسمت‌ها تكمیل نشده و روی آن كار می‌‌شود تا نهایی شود ولی احتمالا پنج نفر از سینماگران با معرفی وزیر ارشاد و تایید رئیس جمهور انتخاب شوند.

شمقدری در پایان در رابطه با زمان برگزاری اولین جلسه این شورا گفت: این موضوع در حال مذاكره و پیگیری است.


 تاريخ ارسال: 1389/6/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.