پرده سینما

برنامه های سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رسماً آغاز شد

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

همراه با بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس تماشاخانه سنگلج جشنواره تئاتر فجر ستاره باران شد

 

افتتاحیه تئاتر فجر سی و چهارمافتتاحیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه سنگلج برگزار و برگزیدگان چهار بخش نیز معرفی شدند.

آیین آغازین سی و چهارمین سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر همزمان با بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس تماشاخانه سنگلج تهران عصر پنجشنبه اول بهمن ماه ۹۴ در این تماشاخانه با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد

سهراب سلیمی، منیژه محامدی، داریوش اسدزاده، مجید و نیکی مظفری، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، سعید پورصمیمی، ملکه رنجبر، محمود عزیزی، پرویز پورحسینی، اردشیر صالح پور، فرهاد قائمیان، عطا الله کوپال، قارسم زارع، محمدحسین ناصربخت، قادر آشنا،مجید جعفری، جمشید جهانزاده قباد شیوا، محمد امیر یاراحمدی، ابراهیم حقیقی، مریم معترف ، پرویز فلاحی پور، ایوب آقاخانی، خسرو احمدی و ...  به همراه تعدادی از اهالی رسانه از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر جشنواره، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی، وحید لک، اتابک نادری، بهزاد صدیقی، عباس اقسامی، مهدی حاجیان، امیر اسمی، رضا معطریان، از اعضای ستاد برگزاری جشنواره، پریسا مقتدی رییس تئاتر شهر از مسئولان حاضر در مراسم بودند.

در ابتدای مراسم منصور ضابطیان همراه با رویا افشار که لباس محلی به تن داشت وارد صحنه شد و افشار شمعی را به یاد تولد ۵۰ سالگی سنگلج روشن و پوستر این جشن را امضا کرد. در ادامه نیز کاشی تماشاخانه سنگلج به رسم یادبود به این بازیگر تئاتر ایران اهدا شد.

افتتاحیه تئاتر فجر 34در ادامه مراسم دو گزارش تصویری به روی پرده رفت که نخستین آن شامل صحبت های کوتاه محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی درباره تاریخچه تماشاخانه سنگلج بود و در گزارش تصویری دوم عماد ملکی شهردار منطقه ۱۲ تهران ، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و  مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی درباره تاریخ سنگلج و همزمانی پنجاه سالگی سنگلج با افتتاح سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر صحبت کردند.

شفیعی در این گزارش خرسندی و شعف خود را از هم زمانی افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر با ۵۰ ساله شدن تماشاخانه سنگلج ابراز و اشاره کرد که این تماشاخانه خاطرات زیادی را در دل خود دارد و هنرمندان نیز خاطرات بسیاری از این مکان هنری دارند.

علی مرادخانی نیز در سخنانی اشاره کرد: باید به داشتن چنین تماشاخانه ای افتخار کرده و قدر آن را بدانیم. وقتی پای صحبت بسیاری از هنرمندان تئاتر می نشینم آنها خاطراتی از سنگلج دارند.

بعد از پخش این گزارش ها، سعید اسدی پیامی درباره اهمیت تئاتر و تاریخ سی و چهار ساله جشنواره قرائت کرد.

پس از صحبت های دبیر جشنواره منصور ضابطیان از علی عابدی مدیر فعلی و اتابک نادری مدیر قبلی سنگلج دعوت به عمل آورد تا روی  صحنه حاضر شوند. این دو مدیر خاطراتی از حضورشان در سنگلج را بیان کردند.

عابدی در سخنانی گفت: از اینکه در این تماشاخانه فعالیت دارم بسیار خرسندم و امیدوارم بتوانم از این پس فعالیت های سنگلج را افزایش دهم.

 

همچنین اتابک نادری که هدیه ای از جانب سنگلج به وی اهدا شده بود در سخنانی گفت: سال ۸۵ که به سنگلج آمدم پسرم به مهدکودک می رفت اما در سال ۹۱ و بعد از ۶ سال که از آنجا می رفتم پسرم در مقطع راهنمایی تحصیل می کرد من در این مدت مراحل بزرگ شدن پسرم و ترانه هایی که او در کودکی اش می خواند را ندیدم و نشنیدم به همین جهت از همسر و فرزندم که در مراسم حضور دارند عذرخواهی می کنم و این هدیه را به آنها تقدیم می کنم.

اجرای بحر طویل توسط امیر سلطان احمدی که مضمونی انتقادی درباره وضعیت تئاتر داشت و صنز کلامی در خصوص مسائل اجتماعی و سیاسی روز از دیگر بخش های مراسم امشب بود.

در این مراسم حمید جبلی، قباد شیوا، امیر اسمی و محمد امیر یاراحمدی به نمایندگی از هیات داوران بخش های عکس، پوستر، پوستر رویدادهای مرتبط با تئاتر و نمایشنامه نویسی روی سن آمدند و پشت صندلی هایی که در صحنه چیده شده بود نشستند و هر کدام برگزیدگان بخش های مربوط به خودشان را معرفی کردند.

 

* برگزیدگان بخش عکس

 

عماد دولتی، حسین اسماعیلی، ساینا قادری تقدیر شدند.

 

رتبه سوم پرنا بهارعلی

 

رتبه دوم کیارش مسیبی

 

رتبه اول مهرداد متجلی

 

 

 

* برگزیدگان بخش پوستر

 

سینا افشار و شکوه احمدی تقدیر شدند.

 

رتبه سوم میثم خاوری

 

رتبه دوم جواد آتش باری

 

رتبه اول میثم نامدار

 

 

 

* برگزیدگان پوستر رویدادهای مرتبط با تئاتر

 

رتبه سوم سینا افشار

 

رتبه دوم فرشته عابدی

 

رتبه اول سعید رضوانی

 

 

 

* برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی

 

رتبه سوم پویا پیرحسین لو

 

رتبه دوم کامران شهلایی

 

رتبه اول مهرداد کوروش نیا

 

 

 

همچنین در خلال مراسم اعلام شد که علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل سفر کاری امکان حضور در این مراسم را نیافته است.

پایان بخش این مراسم اجرای چند ترانه توسط نیما رئیسی بود و همچنین در پایان با حضور حسین نوش آبادی و هنرمندان حاضر در مراسم کیک ۵۰ سالگی سنگلج توسط هنرمندان پیشکسوت بریده شد.


 تاريخ ارسال: 1394/11/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.