پرده سینما

یک سوپر اکشن کمدی: نگاهی به فیلم شوالیه و روز

بهروز رادمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تام کروز و کامرون دیاز در فیلم شوالیه و روزفیلم قبلی جیمز منگولد قطار 3:10 به یوما فیلم خیلی خوبی بود. آن هم در سال هایی که دیگر خبری از ژانر وسترن نیست. فیلمی منسجم با بازی خوبی از بازیگرانش و به همراه موسیقی متن خوب. برای همین تصمیم گرفتم بر خلاف خیلی نظر ها، فیلم جدید منگولد  شوالیه و روز  که یک سوپر اکشن کمدی در حال و هوای فیلم ( به ان ها شلیک کن) را تماشا کنم. هرچند با توجه به فیلم های اکشن ضعیف امسال توقع زیادی از این فیلم نداشتم، ولی خوب فیلم بد نبود. شوالیه و روز این پتانسیل را دارد که بتواند برای بیننده لحظات مفرح پخشی را فراهم نماید. و مثلا ًدر مقایسه با آخرین فیلم استالونه (یکی از احمقانه ترین اکشن های تاریخ) حکم یک شاهکار را دارد.

صحنه های اکشن فیلم خوب و قابل قبول هستند. البته اگر این فیلم کمدی نبود شاید به این اندازه جذاب نبود و این اضافه کردن طنز و جدی نگرفتن،  به زیباتر کردن فیلم خیلی کمک کرده است. تام کروز توانسته است از پس این مأموریت هم برآید و نمره قبولی بگیرد. اودر این اواخر بازی های خوبی در فیلم های والکیری و تندر استوایی ( با آن گریم زیبایش) از خود نشان داده بود.

مشکل اصلی فیلم بازی کامرون دیاز است که نتوانست نقش خودش را به عنوان یک دختر ساده و کمی گیج که بین یک جاسوس بازی قرار می گیرد را به خوبی ایفا کند. حرکات چهره  او خیلی معمولی و گاهی بدون حس است. به عنوان مثال همان اوایل فیلم که متوجه می شود در چه موقعیتی قرار گرفته و هواپیما در حال سقوط است و در خیلی صحنه های دیگرهیجان و تحرکی را که  باید در نقش داشته باشد را ندارد. گویی این که هر چند ماه یکبار در این چنین موقعیت هایی قرار می گیرد.

فیلم در مکان های مختلفی فیلمبردای شده است  و جلوه های بصری جالبی دارد. در یک جمع بندی شوالیه و روز از خیلی اکشن ها مثل ترانسفورمزها و 2012 و ... که در سال های اخیر با صرف هزینه ی های بالا ساخته شدند و هیچ چیز جز جلوه های ویژه رایانه ای نیستند خیلی بهتر می تواند بیننده اش را سرگرم کند.

 


 تاريخ ارسال: 1389/7/9
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مسعود جلیلی:

این نقد بود؟؟از سایت پرده سینما بعید بود!

0+0-

دوشنبه 12 مهر 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.