پرده سینما

كلینت ایستوود:با اسپیلبرگ روی فیلمنامه «آخرت» كار كردیم

پرده سینما

 









کلینت ایستوودكلینت ایستوود كه این روزها نخستین اكران‌ جشنواره‌ای جدیدترین كارش را در محافل هنری و فرهنگی تجربه می‌كند، روز گذشته پس از نمایش  آخرت گفت: این درام بر اساس یك طرح كلی از استیون اسپیلبرگ شكل گرفت و مدت زیادی روی فیلمنامه آن با اسپیلبرگ وقت گذاشتیم. آخرت ساعاتی قبل از اختتامیه در چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد.

بنابراعلام پایگاه اطلاع‌رسانی ادوارد داگلاس، فیلمنامه‌ نهایی آخرت توسط پیتر مورگان به نگارش درآمده و این فیلم با حضور بازیگران چون مت الیمون و برایس دالاس ساخته شده است.ایستوود در كنفرانس خبری پس از نمایش فیلم آخرت گفت: یک روز استیون اسپیلبرگ مرا صدا كرد و گفت: من یك فیلمنامه دارم كه دوست دارم آن بخوانی ومن همه گفتم برایم بفرست تا بخوانم.

پس از خواندن از آن خوشم آمد. من و اسپیلبرگ سابقه همكاری در چند پروژه سینمایی را از قبل داشتیم و بنابراین تجربه، و فیلمنامه مناسبی كه در اختیار داشتم، ساخت فیلمنامه آخرت را با رغبت آغاز كردم و از اسپیلبرگ خواستم این پروژه را با همكاری وارنرها بسازم. فیلمنامه ایده‌ای خوب زیادی داشت و من به سرعت كار روی آن را آغاز كردم و كارگردانی‌اش را به پایان رساندم.

بنابر این گزارش، شركت فیلمسازی «دریم وركز» دو سال پیش توانست امتیاز ساخت این تریلر را از پیتر مورگان خالق آثاری چون ملكه و فورست/ نیكسون، خریداری نماید.

در آخرت كه فیلمی در قالب سینمای دلهره‌آور است، ایستوود با مت دیمون همبازی شده است.ایستوود ساخت این فیلم را حركت در جهت قلمروهای جدید دانسته و كارگردانی آنرا عملی مخاطره آمیز دانسته است. ایستوود خالق آثاری چون عزیز میلیون دلاری و پرچم‌های پدران ما به عنوان یكی از تهیه‌كنندگان این پروژه‌، آخرت را با همكاری روبرت لورنز، كاتلین كندی و فرانک مارشال به تولید ‌رسانده است.

استیون اسپیلبرگ به عنوان مدیر تولید و شركت فیلمسازی برادران وارنر نیز به عنوان تهیه‌كننده با پروژه‌ی سینمایی آخرت همكاری ‌كرده اند. ایستوود هفته گذشته درمصاحبه ای درباره علاقه‌اش به موسیقی جاز صحبت كرده و برخی قصه‌های موسیقی مورد علاقه‌اش را نیز نواخت.

کلینت ایستوود متولد ‌‌١٩٣٠ ، بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی برنده چندین جایزه اسکار است كه از معروف ترین ساخته‌های او می توان به نامه‌هایی از ایوجیما، پرچم‌های پدران ما، عزیز میلیون دلاری و نابخشوده اشاره کرد.
او در ابتدا در فاصله سال های ‌‌١٩٥٥ تا ‌‌١٩٧٧ تقریبا فقط به عنوان بازیگر در فیلم ها ظاهر می‌شد. مهمترین نقش‌های او نقش کابوی بدون نام سه گانه «سرجولیونه» (به خصوص مشهورترین آنها: خوب، بد، زشت) و نقش «هری» در سری فیلم های هری کثیف است. در مقام کارگردانی فیلم‌هایش هر کدام بیانگر حقایقی تلخ از دنیای بدون نقص است.
فیلم نابخشوده در سال ‌‌١٩٩٢ برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. او در سال ‌‌٢٠٠٣ نیز رودخانه مرموز را ساخت که در آن بازیگرانی چون شون پن و تیم رابینز حضور داشتند و جوایزی از جمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌اند. خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد. سال بعد از موفقیت رودخانه مرموز، فیلم تاثیرگذار دختر میلیون دلاری را ساخت و برای بار دوم بعد از نابخشوده، اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب کرد. در سال ‌‌٢٠٠٦ دوگانه جنگی درباره جنگ جهانی دوم بین آمریکا و ژاپن با نام‌های پرچم های پدران ما و نامه‌هایی از ایوجیما را ساخت که هر دو از سوی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم های سال معرفی می‌شوند. آخرین فیلم ایستوود شكست‌ناپذیر نام دارد كه به زندگی اجتماعی و سیاسی ماندلا و برگزاری جام جهانی راگبی در سال ‌‌١٩٩٥ در آفریقای جنوبی می‌پردازد.


 

منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1389/7/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.