پرده سینما

در جستجوی چشمه آب حیات، نقد و بررسی فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبه

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

داستان و نقد و بررسی فیلم دزدان دریایی کارئیب: بر موج های غریبه

 

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

 

-جانی دپ بهترین کاراکتر جک اسپارو را در بین 4 فیلم دزدان دریایی کارائیب ارائه کرده است. یک بازی درجه یک و خوب  و پر از ریزه کاری و هوشمندی که با چندبار تماشای فیلم می توانید تمام ظرایف بازی او را درک کنید.

 

-با وجود اینکه فیلم صحنه های شمشیر بازی زیادی دارد و از طراحی صحنه ی فوق العاده ای برخوردار است، ولی عظیم نیست و عظمت قسمت دوم و سوم در آن وجود ندارد. حتی یک صحنه از فیلم من را هیجان زده نکرد. این برای سری فیلم های دزدان دریایی کارئیب خیلی بد است.

 

 

جانی دپ و پنه لوپه کروز در دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبهبالاخره پس از مدت ها انتظار هواداران، فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب: بر موج های غریبه در تاریخ 20 می اکران شد. سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب تا همین جا حدود 2.7 میلیارد دلار از گیشه های سراسر دنیا برای هالیوود غارت کرده اند. تا به حال درتاریخ سینما سابقه نداشته است که تبلیغات وسیعی مانند دزدادن دریایی کارائیب 4 برای یک فیلم صورت بگیرد. از یک هفته پیش اگر شما به هر سایت پربیننده سینمایی از  IMDB تا سایت یاهو و راتن توماتو و... سر می زدید تصویر پسزمینه اش پوستر فیلم دزدان دریایی کارائیب4 بود. حتی در یک اقدام بی سابقه که تا به حال من ندیده بودم در روز 19می در زیر لوگوی سایت یاهو آرم دزدان دریایی کارائیب قرار داشت که با قرار گرفتن نشانه گر روی آن، دو شمشیر به شکل حرف y که اولین کلمه یاهو است روی هم قرار می گرفتند. در جشنواره کن هم چنین تبلیغات وسیعی برای فیلم صورت گرفت.

ولی دزدان دریایی کارئیب 4 با افتتاحیه 90 میلیون دلاری خود تمام نقشه های والت دیزنی را نقش بر آب و در آمریکا بسیار ضعیف تر از پیش بینی ها عمل کرد. علت اش هم کاملاً معلوم بود . همانطور که در مقاله های قبلی ام اشاره کرده بودم در تبلیغات فیلم  صحنه های عظیمی دیده نمی شد. فیلم های عظیمی مثل دزدان دریایی کارائیب یا فیلم های هم سنخ با آن مانند هری پاتر و ترانسفورمرها و مرد عنکبوتی نیاز به این دارند که هر قسمت بیننده ی خود را زیر آماج حملات جلوه های ویژه ی عظیم تر و پرخرج تر  از قسمت قبلی قرار دهند. چیزی که دزدان دریایی کارائیب تا همین قسمت قبلی رعایت کرده بود، ولی در کمال تعجب این عامل مهم در این قسمت رخت بسته است. شما اگر تریلر قسمت جدید هری پاتر و ترانسفورمرها را دیده باشید کاملاً متوجه می شوید که با فیلم های بسیار عظیمی روبرو خواهید بود. قطعاً همین نکته است که در هفته اول اکران این دو فیلم باعث فروش حیرت انگیزشان خواهد شد. شک نکنید! ولی از همان تیزر اول دزدان دریایی کارائیب 4 معلوم بود چیزی در چنته ندارد و بالاخره از همین عظیم نبودنش ضربه خورد. وقتی بیننده با این همه هجوم تبلیغاتی بی سابقه روبرو می شود انتظار دارد فیلمی عظیم ببیند، ولی درکمال تعجب نهایت جلوه های ویژه دزدان دریایی کارائیب4 چندتا پری دریایی هستند و تعدادی صحنه های گاری سواری! البته یکی از دیگر دلایل شکست قسمت چهارم دزدان دریایی کارائیب قسمت سوم آن بود که از هر لحاظ فیلم فاجعه ای بود وبسیاری را از تماشای قسمت های بعدی آن منصرف کرد.

فیلم 120 دقیقه ای دزدان دریایی کارائیب: بر امواج غریبه دقیقاً از 3 قسمت تشکیل شده است.90دقیقه مربوط به کشتی و دریانوردی است، 30 دقیقه شمشیر بازی، و 30 دقیقه دیگر هم مربوط به حرف زدن های بازیگران است. حرف های مزخرف و خسته کننده که هیچ هدفی در  پیشبرد داستان ندارند.

جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبهدر این قسمت گور وربینسکی از این سری فیلم ها کنار گذاشته شد و همچنین اورلاندو بلوم و کایرا نیتلی. به جای گور وربینسکی، راب مارشال کارگردان فیلم اسکاری شیکاگو و به جای آن دو نیز دو بازیگر گمنام به نام سام کلافلین و آسترید برجس وارد فیلم شده اند.

داستان فیلم دزدان دریایی کارائیب: بر امواج غریبه دقیقاً از انتهای قسمت سوم شروع می شود. در فصل ابتدایی فیلم یک کشتی ماهیگیری را می بینیم که کارگرانش در تور ماهیگیری خود با یک پیرمرد مواجه می شوند. یک پیرمرد طاس با ریش های بلند. بعد که می خواهند او را بگردند به طرز کلیشه ای و ناگهانی بیدار می شود و دست آن ها  می گیرد. آنها او را نزد پادشاه می برند و می گویند این فرد را داخل تور ماهیگیری گرفته اند. بعد یک کتاب (نقشه ) است به پادشاه می دهند و پادشاه میگویند این نقشه ی چشمه اب حیات است! ماجرا به انگلیس می رود. جایی که قرار است جک اسپارو (جانی دپ) محاکمه شود. او را کت بسته و در حالتی که سرش را با یک گونی پوشانده اند به دادگاه می برند. در دادگاه به دستور یکی از افراد گونی را از سر او برمی دارند، ولی در کمال تعجب می بینند او گیبس (کوین مک نالی) است که می گوید من جک اسپارو نیستم. ناگهان دوربین قاضی دادگاه را نشان می دهد که خود جک اسپارو با قیافه مبدل است! (شبیه به بابانوئل شده). موضوع لو می رود و جک به هر ترتیبی که شده فرار می کند. در همین حین نیز متوجه می شود که آنجلیکا (پنه لوپه کروز) نیز خودش را به جای او جا زده و خدمه کشتی را برای راهی شدن به سفر آماده می کند. جک با آنجلیکا (پنه لوپه کروز) که معشوقه سابق اش بود برخورد می کند. او در برخورد با انجلیکا دو دل است. چون یک بار قبلاً فریب او را خورده است. به هرحال به همراه او سوار کشتی پدرش که «ریش سیاه» (یان مک شین) نام دارد می شوند. این شخصیت واقعی است. ادوارد تیچ، مشهور به «ریش سیاه»، یکی از دزدان دریایی بدنام قرن هجدهم بود. او در طول دوره کوتاه و خشن زندگی خود کشتی های دریای کارائیب و سواحل آمریکای شمالی را چپاول کرد. (ادوارد تیج در سال 1718 میلادی توسط یک افسر دریایی انگلیسی کشته شد.) او جک را مجبور می کند که چشمه جوانی را به او نشان دهد. موضوع دوباره به کاخ سلطنتی انگلیس می رود و ما باربوسا (جفری راش) را می بینیم که بازنشسته شده و به خدمت کاخ سلطنتی انگلیس درآمده است. پادشاه با نقشه ای که از آن مرد به دست آورده می خواهد سرچشمه جوانی را پیدا کند و در این راه باربوسا را برای این کار انتخاب می کند. در این بین یک ماجرای عاشقانه بین یکی از خدمه که فلیپ (سام کلافلین) نام دارد و یک پری دریای محافظ چشمه (آسترید برجس) رخ می دهد که به طرز حیرت انگیزی الصاقی از آب درآمده و کاملاً مشخص است که برای آب بستن به فیلم اضافه شده است. رابطه عاشقانه اورلاندو بلوم و کایرا نایتلی کجا و این کجا؟ در آخر فیلم هم جک اسپارو و آنجلیکا به یک جزیره می روند و جک او را در جزیره تنها می گذارد. آنجلیکا شروع به منت کشی می کند و می گوید من عاشقتم! با ادامه سکوت جک، او می گوید باردار است. جک فریب او را نمی خورد و می گوید چنین چیزی ممکن نیست. با وجود اینکه آنجلیکا مسئله ی مستی جک را مطرح می کند، اما باز جک فریب او را نمی خورد و به او می گوید «اگر تو یک سگ داشتی و یک خواهر، من قطعاً سگ را انتخاب می کردم!» و با این حرف تیر خلاص را به رابطه شان می زند.  بله! جک او را در جزیره تنها می گذارد و...

جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های عریبهنکته ای که در این قسمت فیلم بدجوری توی چشم است این است که فیلم کاملاً  متکی به جانی دپ و شخصیت جک اسپارو است. یعنی اگر او را از دزدان دریایی کارائیب4 حذف کنیم چیزی از فیلم باقی نمی ماند. با اینکه فیلم بازیگران بسیار خوبی دارد، ولی فیلمنامه طوری نوشته شده که تمام بار فیلم بر دوش جانی دپ است. به نحوی که کاملاً مشهود است او بی خودی دستمزد 70 میلیون دلاری را از تهیه کنندگان فیلم نگرفته است. با اینکه خود جانی دپ گفته لحن بازی اش را  از کیث ریچارد گرفته، ولی بازی اش آشکارا تقلیدی از پائول وایتهوس است. لحن صدا و طرز نگاه کردن جانی دپ در فیلم، کپی این بازیگر سریال و نمایش با نفوذ که گویا خود دپ هم در سال 2000 در آن ظاهر شده بود است. جک اسپارو همچنان طناز است و بعضی از دیالوگ های او حسابی قوی و خنده دار است. مثلاً در یک صحنه آنجلیکا (پنه لوپه کروز) به آنها می گوید شماها تو صومعه چه غلطی می کنید؟ که کاپیتان جک اسپارو پاسخ می دهد «اشتباهی جای روسپی خانه اینجا آمده ایم، یک اشتباه غیرعمدی بود!» یا مثلاً صحنه ای که در دادگاه که او را جک اسپارو خطاب می کنند و جک اسپارو به قاضی می گوید «یه جاهایی اش باید کاپیتان داشته باشه. مثلاً کاپیتان جک اسپارو!» یا صحنه ی دیگری هم هست که جک اسپارو لبه ی یک صخره ایستاده و می گوید «نمی دونم تا حالا این احساس به تو دست داده که وقتی یه جای بلند ایستادی یهو هوس کنی بپری؟... به من که تا حالا همچین حسی دست نداده!» دیالوگ هایی که هوشمندانه تمام شخصیت جک اسپارو رو با چند کلمه توضیح می دهند.

با وجود اینکه فیلم صحنه های شمشیر بازی زیادی دارد و از طراحی صحنه ی فوق العاده ای برخوردار است، ولی عظیم نیست و عظمت قسمت دوم و سوم در آن وجود ندارد. حتی یک صحنه از فیلم من را هیجان زده نکرد. این برای سری فیلم های دزدان دریایی کارئیب خیلی بد است. میزان ماجراجویی فیلم نیز کم و به یک داستان یک خطی تبدیل شده است. در این نوع فیلم ها اگر فیلمنامه ای هم در کار نباشد عیبی ندارد چون بالاخره یک فیلم تابستانی و پاپ کورنی است، ولی حداقل باید جلوه ویژه ای داشته باشد که تماشاگر را تا آخر نگه دارد. ولی این اتفاق در فیلم نیافتاده و فقط کاراکتر بامزه جک اسپارو باعث می شود فیلم را تا انتها تحمل کنیم. جانی دپ بهترین کاراکتر جک اسپارو را در بین 4 فیلم دزدان دریایی کارائیب ارائه کرده است. یک بازی درجه یک و خوب  و پر از ریزه کاری و هوشمندی که با چندبار تماشای فیلم می توانید تمام ظرایف بازی او را درک کنید. جفری راش هم که همیشه خوب بوده است در اینجا نیز خوب و کارش را خوب بلد است. پنه لوپه کروز زوج بسیار خوبی هم از نظر قیافه و هم از نظر شیمی برای جانی دپ است و موفق شده است صحنه های کمدی رمانتیک خوبی را خلق کند.

جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبهفیلم دزدان دریایی کارائیب: برموج های غریبه برخلاف ظاهرش فیلم بزرگی نیست. نه جلوه های ویژه ی عظیمی دارد و نه فیلم نامه حیرت انگیزی. فیلم فقط و فقط جک اسپارو را دارد که ترکیبی از لانگ جان سیلور جزیره گنج و سندباد معروف است. بسیاری از ایده های طرح قصه دزدان دریایی کارائیب از داستان های معروف سندباد گرفته شده است. نمونه کامل یک کاراکتر آمریکایی با همه آن خصوصیات «کابوی شلخته» که برخی آن را به «بی خیالی جنوبی» نیز تعبیر می کنند. جک اسپارو از آمریکایی ترین کاراکترهایی است که به مردم سراسر دنیا و البته این سوی آب ها معرفی شده است. چراکه ریشه در فاتحان قاره نو و بنیانگذاران آمریکا دارد. پایه گذارانی که اغلب از دزدان دریایی فراری از مجازات حکومت اسپانیا به شمار می آمدند. اما دلیل اینکه برای این کاراکتر اینقدر تبلیغات و جنجال به پا می کنند چه چیزی است؟

به شما توصیه اکید می کنم برای دریافت پیام های اصلی این فیلم که در پس ظاهر به اصطلاح  پرزرق و برق آننهفته اند تاریخ کشف آمریکا توسط کریستف کلمپ و قدم گذاشتن او به سواحل کارائیب که فکر می کرد جایی نزدیک  ژاپن است و بردگان سیاه پوستی که برای کار و کشت تنباکو به امریکا آورده شده اند (که در سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب اغلب افراد سیاه پوست یا زامبی هستند و نقش منفی) را مطالعه کنید. این را همیشه بدانید که هالیوود هرگز صرفاً برای سودآوری چنین هزینه هنگفتی (300 میلیون دلار هزینه ساخت قسمت چهارم بدون در نظر گرفتن تبلیغات آن) را برای یک فیلم انجام نمی دهد. این پایان سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب نیست و نخواهد بود. هنوز دزدان دریایی زیادی مانده اند که معرفی نشده اند. هاول دیویوس، آنه بونی، چارلز وین و همین آخرین نمونه دزدان دریایی واقعی سومالی. کاپیتان جک اسپارو سوار بر امواج غریبه ای که او را هدایت می کنند هنوز مأموریت های غیر ممکن زیادی در پیش رو دارد. تا تا سکان کشتی را رو به کدام سمت بچرخاند! هنوز گنج های واقعی زیادی مانده اند که کشف نشده است (مثل اموال دزددریایی به نام «ریش قرمز» در سال 1718که به گفته کتاب های تاریخ کوهی از طلا برای خودش جمع کرده بود و وقتی دستگیر شد اعتراف نکرد آنها را کجا مخفی کرده است. حتی لاشه های کشتی اش نیز پیدا شد ولی گنجی در آن نبود. بسیاری از مورخین حدس زده اند این کوه طلا باید جایی در سواحل کارائیب باشد.) ولی جک اسپارو این کوه های طلا را نه در جزیره های کارائیب بلکه در گیشه ی سینماهای نمایش دهنده دزدان دریایی کارائیب پیدا می کند. او توانسته ثروتی عظیم 2.7 میلیارد دلاری  را برای هالیوود  به دست آورد که  فکر نکنم هیچ دزد دریایی توانسته باشد در تاریخ  این مقدار پول را غارت کرده باشد.

 

 

در همین رابطه نقد و بررسی دیگر فیلم های اکران تابستان 2011 را بخوانید

پیشروی سریع، عقب نشینی سریع؛ نقد و بررسی فیلم «ترانسفورمرز: تاریکی ماه»

رابطه معکوس طنز و ضریب هوشی؛ نقد و بررسی فیلم «خماری2»

در جستجوی چشمه آب حیات، نقد و بررسی فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبه»

یک کماندار با دو هدف متفاوت؛ نقد و بررسی فیلم «ثور» ساخته کنت برانا

ترکیب عشق سرعت و سرگرمی خالص؛ نقد و بررسی فیلم «سریع و خشمگین»

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ2»

ابر قهرمانی با مأموریت تخیلی؛ نگاهی به فیلم کاپیتان آمریکا ساخته جو جانستون


 تاريخ ارسال: 1390/3/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>فازی:

باو این چه نقدیه ، من نه تنها خودم عاشق این فیلم شدم به هر کس دیگه هم نشونش دادم واقعا نتونسته عاشقش نشه . حرفایی که نیزدن خسته کننده بود؟😐 حداقل مینوشتی نظر شخصیته این قسمت به نظر از قسمتای قبلی یه سرو گردن بالا ترم بود مخسوصا ثحنه های رمانتیک بین جک اسپارو انجلیکا صحنه های اکشنش و در کل محشر بود

0+0-

سه‌شنبه 9 آذر 1400



>>>امیرحسین:

سلام،سوالی داشتم،اخر قسمت 4 دیدیم که پری دریایی مرد را به اب برد،آیا در قسمت 5 فیلم که اکران خواهد شد،پری دریایی و مرد باز هم پدیدار می شوند؟

1+1-

پنجشنبه 24 تير 1395



>>>علی:

به نظر شما بهترین مجموعه هالیوود کدومه؟

1+0-

سه‌شنبه 4 خرداد 1395



>>>دیوید جونز:

به نظر من دزدان کاراییب بهترین مجموعه بود و باید ادامه پیدا کند

2+0-

شنبه 1 فروردين 1394



>>>هر كس بجز فراستي:

گربه دستش به گوشت نميرسه ميگه پيف پيف بوي بد ميده

1+0-

جمعه 6 ارديبهشت 1392



>>>فرخ جانی دپ اینا:

به نظر من خوب بود. از قسمت 3 خیلی بهتر بود. البته به نظر من بهتر شده بود که از هیولا و اینا کمتر داره این پری دریایی ها هم قابل درک بودن ولی من خودم دوست دارام این سری فیلملرو به واقیعت نزدیکتر کنن

2+0-

چهارشنبه 14 تير 1391



>>>vahid:

فیلم چرند و حوصله بری بود.قسمت های قبلی باز یکی دوتا هیولا داشتند این قسمت فقط چندتا پری دریایی بودن که هیچ خاصیتی نداشتند.

2+1-

شنبه 10 تير 1391



>>>يك نفر:

به نظر من شخصيت اسپارو رو بيشتر به حالت طنز بردند و يه كم كوچيكش كردند چون درقسمت يك و دو وسه ناخدا بود ولي در 4 يك برده بود ولي اگه جناب منتقد به اون حرف هاي مزخرف و قسمت هاي قبل دقت مي كرد مي فهميد بيشتر سكانس هاي عظيم حول نبرد ها و تعقيب و گريز بين كشتي ها و مرواريد سياه اتفاق مي افته(دو يا چند كشتي ولي در اين قسمت يك كشتي اصلي است اونم كشتي ريش سياه اسب)ولي در قسمت 4 مرواريد كجا بود؟ آها بچه هايي كه فيلم رو ديدن مي دونن تو بطري!و روايات اتفاقات بين 3و4 در همون ديالوگ هاي مزخرفB-)(به قول منتقد) بودند پس ديالوگ ها مزخرف نبودند جناب منتقد فيلم را مثل هميشه نديده;-)

2+0-

سه‌شنبه 6 تير 1391



>>> جک اسارو:

این فیلم عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

4+0-

يكشنبه 20 فروردين 1391



>>>شکیلا:

دیالوگ برتر فیلم: جک اسپارو تو دزدان دریایی کاراییب 4: چشمه جوانی میتونست زندگی جاودان بهت عطا کنه اما بهتره ندونه که کدوم لحظه آخرین لحظه ی زندگیته هر لحظه ی زنده بودنت، راز بی کرانی اون هست و کی گفته من برای همیشه زنده نمیمونم؟ کاشــف سرچشمه ی جوانی

1+1-

دوشنبه 7 فروردين 1391



>>>کاپیتان جک سمیرم ! :

به نظر من که فوق العاده هست جک و دنیای زیبای جک ! در واقع چیزهای جالب و با ارزشی داره . از قسمت اولش که جک نشون داد واسه به دست آوردن هدفت تو زندگی چطور باید با چنگ و دندون بجنگی ، وفاداری و عشق در قسمت دوم که همراه با کشتی خودش رفت تو دهن کروکن ( اینجاش خیلی جالبه که تو قسمت 4 وقتی باربوسا به جک میگه مروارید غرق شد ، جک بهش میگه : اگه اون کشتی درست و حسابی غرق شده باشه ، باید تو هم باهاش غرق میشدی ! ) نشون میده که واسه ناخدای یک کشتی بودن باید از جون مایه گذاشت ! فداکاری و عشق به دیگران در قسمت 3 که حاضر شد ویلیام و الیزابت رو خوشبخت کنه به قیمت آزاد نبودن خودش ! و قسمت 4 که سرآمد تمام قسمتهاست . فیلمی است بی نظیر راستی در مورد دوست عزیزمون ( اولین نظر ) که جانی دپ رو با محمد رضا گلزار مقایسه کرده بود !!! بهتره اصلآ حرفی نزنیم ! و لب فرو ببندیم از این همه حماقت !

4+0-

دوشنبه 22 اسفند 1390



>>>شهره:

بسیار زیبابود ولی 1و2مسخره بود.

2+3-

چهارشنبه 23 آذر 1390



>>>عباس:

نمیدونم چطور ولی قسمت 4 رو 1 ماه قبل دیده بودم

0+0-

پنجشنبه 19 آبان 1390



>>>lllx:

فیلم از 3 قسمت قبلی یه سروگردن بالاتر بود

2+0-

جمعه 25 شهريور 1390



>>>e.t:

همینجور که دوستان گفته اند انتهای نقدت فوق العاده بود.اصلا یه چیزیا$باور کن من این فیلم رودیدم ولی انقدر که این نقد شما جالب و سرگرم کننده بود دزدان دریایی4 نبود.

1+0-

سه‌شنبه 18 مرداد 1390



>>>مونا:

واقعا جانی دپ محشره!

2+0-

يكشنبه 9 مرداد 1390



>>>داف باز:

دوبله این فیلم کی میاد/؟اخه تیکه های فارسی باحال تره جوابو به www.zhopin73@yahoo.ir بفرستین

0+0-

سه‌شنبه 21 تير 1390



>>>فرشيد:

برادر عزيز،علايق افراد با هم فرق داره، اگه به نظر هايي كه دوستانمون دادن دقت كني مي بيني كه نظراتشون در مورد فيلم كاملأ متفاوته،نقد شما در مورد فيلم درسته و منظورم اين نيست كه مشكلي داره ولي حتي اگر فيلم خسته كننده اي باشه چون از اين فيلم وشخصيت JACK SPARROW خوشم مي ياد بار ها و بارها مي بينمش.

0+0-

يكشنبه 19 تير 1390



>>>حسین:

سلام خواهش میکنم به فیلمهای جانی دپ ایراد نگیرید تو رو خدا من عاشقه این مرد هستم.

2+0-

چهارشنبه 15 تير 1390



>>>ایدین:

مرسی به این نقد.خیلی کامل و عالی بود.مخصوصا خطوط پایانی نقد که انصافا شاهکار بود.دوباره از این کارا بکنید

1+0-

يكشنبه 5 تير 1390



>>>محمد:

درسته که فیلم در امریکا زیاد خوب فروش نکرده اما اگر به لیست پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینمای هالیوود مراجعه کنید مبینید که با اینکه فقط 1 ماه از اکرانش میگذره 966 میلیون دلار فروش کرده و در بقیه کشورها بسیار زیاد فروخته و هم از کاراییب 1 بیشتر فروش کرده هم از 3 و نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست و فیلم بسیار خوبی است

1+0-

شنبه 4 تير 1390



>>>احسان:

بهترین نقدی بود که تا حالا تو پرده سینما خونده بودم.خیلی جالب و سرگرم کننده بود.

1+0-

شنبه 28 خرداد 1390



>>>شیرین:

فیلم دزدان دریایی کارائیب 4 مثل سه فیلم دیگر دزدان دریایی کارائیب بود من نمی توانستم مثل بقیه حتی یک لحظه چشمم رو برگردونم ودر پایان فیلم هم همان احساس هیجانی که در نسخه دوم و سوم این کار بود احساس کردم ولی نسبت به بقیه همان طور که شما گفتید خیلی عظیم نبود

1+0-

پنجشنبه 26 خرداد 1390



>>>سعیده:

با سلام.دزدان دریایی کارائیب 4 خیلی خسته کننده و ضعیف بود.از دقیقه 20به بعد میخواستم دستگاه رو خاموش کنم برم سر یه کار دیگه با خودم میگفتم شاید خوب بشه ولی نشد که نشد.دوساعت تمام وقتم رو گرفت.

0+0-

شنبه 14 خرداد 1390



>>>abc:

laughed so hard when jack sparrow got tripped by weeds/grass then he retaliated striking them with his sword. LOL

0+0-

پنجشنبه 12 خرداد 1390



>>>هسین:

حالا میمردی میگفتی فیلمش خوبه.با کلی ذوق و شوق منتظر این فیلم بودم.

1+0-

پنجشنبه 12 خرداد 1390



>>>hosein:

salam shayad bedunid ke jadidan filmhayi ke trailer tablo daran be nazar jaleb nemiyano faghat baraye jalbe binande be zoore........ in film kamelan bi nagse vaman az 100 behesh 99 midam

0+0-

پنجشنبه 12 خرداد 1390



>>>یکی مثل خودم.:

قسمت آخر نقد خیلی خوب بود.مسائل جالبی را به هم ربط داده بودید.یه مساله دیگر اینکه رابطه عاشقانه اورلاندوبلوم و کایرانایتلی همچین جون دار و جالب هم نبود.به طوری که راجر ایبرت هم از این حرکت سازندگان فیلم که اونا رو کنار گذاشته خیلی تمجید کرده بود.

0+0-

پنجشنبه 12 خرداد 1390



>>>هموطن شما در استانبول:

فیلم بدی بود.خیلی هم بد. این هایی که فیلم را ندیدن مطمئن هستم این فیلم رو اگر ببینن اصلا توقع یه همچین فیلم کسل کننده ای را نخواهند داشت.تکنیک سه بعدیش هم کلیشه ای هست.یه جا یه قطره آبی از روی برگ سبزی لیز میخوره و میوفته رو دست جک اسپارو که این صحنه به صورت سه بعدی خیلی جالب بود.انگار قشنگ جلوی چشم بیننده اتفاق می افتد.ولی همچین هم بی اکشن نبود که شما گفتید .نبرد نهایی پری دریایی در اخر فیلم خیلی بزن و بهادری !!بود.ولی در کل فیلم بدی بود و این نقد شما نقدی خوب.

0+1-

پنجشنبه 12 خرداد 1390



>>>جعفر جوادی نیا:

فیلمی که 9تا فیلمنامه نویس داشته باشه از این بهتر نمیشه.من موندم اینا چجوری نظر این 9 تا فیلمنامه نویس رو باهم مچ کردند.

1+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>قیصر:

موحد شما هم بیکاریا.تو فیلم به خوبی رفتی ریز شدی به اینکه این فیلم میخواد در زیرلایه های خودش آمریکا و کشف آمریکا رو با کاراکتر جک اسپارو تبدیل یه یه واقعه خوب کند و ساکنین قبلی این سرزمین را آدم بد معرفی کند!ول کن بابا.بند ه ی خدا 300میلیون دلار خرج کرده انتظار داری از امریکا انتقاد کند.عقل سلیم هم همینو میگه گلم.فقط این دیالوگ رو :صحنه ای آنجلیکا (پنه لوپه کروز) به آنها می گوید شماها تو صومعه چه غلطی می کنید؟ که کاپیتان جک اسپارو پاسخ می دهد «اشتباهی جای روسپی خانه اینجا آمده ایم، یک اشتباه غیرعمدی بود!» رو ببین حال کن.کلی خندیدم.خیلی طنز ریزی داره.کلی هم حرف داره.با4تا کلمه.

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>پاسخ دیگر به راما:

راما جان این هم هست. چرا ضایع؟ http://www.cinscreen.com/?c=6&id=1150

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>راما:

باتشکر.ضایع شدم

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>پاسخ به راما:

http://www.cinscreen.com/?id=1247

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>راما:

تو کدوم مقاله اشاره کرده بودی زیاد نمیفروشه؟

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>سعيد:

اين كجاش فيلم ضعيفي هست برادر به قول دوستمون اصل خندست جاني دپ

1+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>فرود :

سهیل من پایه ام.بریم پیدا کنیم.سه پایتیم!

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>شروین :

به این جک اسپارو جک گنجشکه هم میگن.شما هم شانس ما تو امتحانات ما فعال شدید.از اول خرداد تا الان همینجوری دارید مقاله خوب و نقد فیلم میگذارید .قبل از اون هفته ای یک بار نقد میگذاشتید.تمرکزمون رو بهم میزنید و نمیزارید درس بخونیم.اگر فردا هندسه افتادم بخاطر سایت شماست.این نقد فیلم های امریکایی رو میخونم میرم تو فضای این فیلم و با خودم فکر میکنم با توجه به این نقد فیلم چجوریه.الان هم حسابی رفتم تو حس این فیلم.لنگر ها رو بکشیییییییییییییییییید

0+0-

چهارشنبه 11 خرداد 1390



>>>محمد2009:

اینکه موضوعش خیلی باحاله.اینجوری که گفتی باید خیلی خنده دار باشد.مخصوصا دیالوگ هایی رو که گفته بودی اصل خنده بود مخصوصا اگر جک اسپارو با اون قد و ادواراش بگه. درضمن این عکس های داخلی نقد خیلی کیفیت دارند ولی پوستر صفحه ی اول شفافیت اینا رو نداردورزولوشن هاشو ن رو تنظیم کنید.یه چیز دیگه خیلی بی نظم شده اید .اول ها فقط شنبه ها نقد میزاشتید.الان اومدم غافلگیر شدم.

0+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>عادل:

یه همچین مقاله بی نقص و کامل و درجه ی یکی رو یا میشه تو سایت امپایر خوند یا پرده سینما.مرسی آقای فاضلی مدیر سایت که خوب نویسندگانش را بخش بندی و هدایت میکند.خیلی حال کردم.باز اشاره ی سیاسی کرده بودی که اصلا به فضای نقدت نمی آمد و به قول خودت الصاقی شده بود.ولی در کل خیلی خوب بود.

0+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>علی امامی:

نظر شما درباره ی اینکه فیلم هیجان زیادی نداره درست ولی خود جک اسپارو برای کل فیلم کافیه ودربارهی پس زمینه های سیاسی فیلم که شما به ان اشاره کردید باید گفت که سینما هنر عامه است و اکثر مردم وقتی فیلمی را میبینند فقط برای سرگرمی و گزراندن وقت است و معمولا در فیلم دقت نمیکنند پس نباید بگویید که این فیلم پس زمینه های سیاسی دارد چون حتی اگر داشته باشد کسی به ان توجه نمیکند مگر منتقدان

1+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>لیلا ترابی:

فیلم رو بیشتر بخاطر حس ماجراجوییش خوشم میاد.جانی دپ هم که عشقه:*

3+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>عرفان خدابنده لو:

لطفا برای قسمت نقد فیلم هاتون مثل بقیه سایت ها یه قسمت رتبه دهنده بگذارید تا ما هم بتونیم به این فیلم ها رای بدیم.تا ببینیم این منتقد شما راست میگه یا ما.خیلی هم ساده است .یه کد یه خطیه تو همه سایت ها هم هست.

0+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>جواد:

به به.عجب فیلمی.ازبس تو سینمای ایران نماهای بسته و آپارتمانی دیدیم به خدا خسته شدیم.یکم پاشید برید تو جنگل و طبیعت فیلم بسازید توروخدا.اخرین فیلم ایرانی که از آپارتمان و شهر خارج شد فیلم "شارلاتان "آرش معیریان بود.همه فیلم های ما شده عروسی و خواستگاری و این اراجیف.آدم عکس ها و پوستر های این فیلم رو نگاه میکنه کیف میکنه ازبس سرسبز و قشنگ هستند.رودخانه و آبشار و جنگل و..خیلی وقته که در سینمای ایران جایی ندارد.

0+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>شیرین:

این فیلم درسته که تو امریکا فروش چندانی نکرده ولی رکورد فروش گیشه های بین المللی که برای هری پاتر بود را شکست.به خوب چیزهایی در نقدت اشاره کرده بودی .یکی از نکته های خوبی که همیشه درنقدهای شما هست اینه که وجه سرگرمی نقدتون بر وجه سینمایی و فنی اش سنگینی میکند به همین دلیل است که مقاله ای به این طولانی اصلا خسته کننده نشده است و ری اکشن های زیادی دارند.به هرحال موفق باشید

1+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>خشایار خشن:

تو هیجان نشدی دلیل نمیشه هیجان انگیز نباشه.یادم هست موقع نقد فیلم استخوان زمستان گفته بوی که فیلم هیجان انگیزی هست.من فیلم را دیدم خداشاهده داشتم یخ میزدم ازبس فیلم چرتی و ارامی بود.بعد به این میگی بی هیجان.تو گفتی این فیلم خوب نیست ولی صدر در صد خوبه.چون تو هرفیلمی بگی بده ,خوبه و هر فیلمی بگی خوبه, بده.

0+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>صمد لاچینی:

سری فیلم های خیلی خیلی خیلی خوبیه هستند.خدا کند تا قسمت10 ادامه داشته باشند.بیصبرانه منتظر تماشای این قسمت هستم.آدم به این عکس ها نگاه میکنه خنده اش میگیره چه برسه به اینکه خود فیلم را ببینه:))

2+1-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>رضا مظاهری:

«اگر تو یک سگ داشتی و یک خواهر، من قطعاً سگ را انتخاب می کردم!» LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLL

0+4-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>سهیل:

با سلام خدمت پرده سینما.این نقد دیگه واقعا آخرتش بود.بعد از نقد های آبکی که درباره فیلم های کن نوشتید این یکی خیلی حال داد.راستی من اون نقشه گنج رو پیدا کردم.هرکسی پایه است بیاد بریم پیداش کنیم.اینم عکسشه http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1471/m01-01.jpg

0+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>احسان.ی:

شما هروقت از این فیلم های آمریکایی نقد میکنی به خودم میگم ما باید چه فیلم هایی رو تو سینما ببینیم .اونا باید چه فیلم هایی رو ببینند.اونم تازه سه بعدی!اون گنجی هم گفتی تا حالا صددرصد آمریکا پیداش کرده ولی لو نداده.شک نکن.

4+0-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>lemon:

خدایا این خواهر پنه لوپه کروز را برای ما حفظ کن.عجب هنرپیشه ی جذابیه.

3+2-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390



>>>حمیدرضا:

یک سوم انتهایی مقاله عالی بود.آقا اینا با این 70 میلیون دلار چیکار میکنند؟بیچاره گلزار یک هفتادم این دستمزد را برای سه تا فیلم گرفت ایران قیامت شد.

2+1-

سه‌شنبه 10 خرداد 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.