پرده سینما

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ2

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-قسمت آخر هری پاتر بهترین و در عین حال هیجان انگیزترین قسمت بین سری فیلم های هری پاتر است.

 

- بهترین کار در سری فیلم های هری پاتر سپردن کارگردانی به دیوید یاتس است. او واقعاً توانسته کتاب را به فیلم تبدیل کند و دلیل اش هم احتمالاً ارتباط خوب اش با کتاب و درک تمام و کمال کتاب بوده است... دیوید پیشرفت چشمگیری در کارگردانی داشته است. او  توانسته تعدای زیادی از بهترین ها را به درستی راهنمایی کند و فضای فیلم را نه تیره و نه روشن بلکه خاکستری ترسیم کند که با فضای کتاب های هری پاتر واقعاً همخوانی دارد.

 

-شک نکنید که این قسمت هری پاتر نامزد چندین جایزه اسکار خواهد شد. بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا، بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه های ویژه، بهترین طراحی صحنه و بهترین گریم  رشته هایی هستند که هری پاتر و یادگاران مرگ 2 به احتمال خیلی زیاد در آنهانامزد خواهد شد.

 

-بر خلاف جی آر آر تالکین که تصویر درست و کاملا ارزشی از افسانه به تماشاگرانش می دهد و کتاب به شدت اخلاقی ارباب حلقه ها را نوشته است که بسیار نجیبانه اند، جی کی رولینگ خوانندگانش را تبدیل به بردگان خیالی می کند که  در دنیای جادو و جمبل اسیر شده اند و به هیچ چیزی جز خودشان باور ندارند و تصور می کنند خودشان می توانند از خودشان مراقبت کنند.

یک) هری پاتر، عدد هفت و مضامین ایدئولوژیک

 

هری پاتر و یادگاران مرگ2سرانجام سری کتاب های هری پاتر در جلد هفتم تمام شد. هفت در ادبیات و دین یک قانون نانوشته است که بارها از آن استفاده شده است. من هیچوقت نتوانستم از رمز این عدد هفت سر در بیاورم. هم در ادبیات خودمان و هم در ادبیات غرب از این عدد استفاده شده است. مثل «هفت پیکر» نظامی گنجوی، «هفت مثنوی» جامی، «هفت خوان» رستم، «هفت شهر عشق» عطار، و «هفت اورنگ» و یا مثلاً «سفید برفی و هفت کوتوله» و یا افسانه ی «اژدهای هفت سر» و  «هفت دریا» و همین هری پاتر که هفت یار وفادار داشت و در هفت قسمت تمام شد (البته فیلم اش در هشت قسمت!) نمونه هایی از استفاده این عدد جادویی هفت هستند. تنها نشانه ای که توانستم پیدا کنم شعر شیخ محمود شبستری است که می گوید:

 

به زیر هر عددی سری نهفت است / از آن درهای دوزخ نیز هفت است

 

سرکار خانم  جی کی رولینگ  نویسنده کتاب های هری پاتر که یکی از مهمترین کتاب های قرن 21 است بر خلاف اکثر نویسندگان، به خصوص نویسندگان داخلی ما داستان هایش را بر اساس ایدئولوژی  و اعتقادات خودش می نویسد و سعی می کند این اعتقادات را  به خوانندگانش نیز القا کند. او خوب می داند اگر عقایدش را به صورت مستقیم و به شکل باتوم وار بر سر مخاطب بکوبد نه تنها جواب نمی گیرد، بلکه مخاطب آن را پس می زند. بنابراین از نمادها استفاده می کند و آن ها در لا به لای داستانهای جذاب اش که ایده های بی پایانی دارند پنهان می کند. خوانندگان کتاب های او و طبیعتاً تماشاگران فیلم های هری پاتر نسبت به نمادهایی که او از آنها استفاده کرده به صورت ناخودآگاه احساس مثبتی خواهند داشت و در صورت برخورد با آنها در دنیای واقعی برداشت مثبتی از آنها خواهند کرد. خواه این نمادها در راه نیکی به کار روند و خواه در راه شرارت و بدی.

به طور کلی جوانان و نوجوانان از چیزهای ماوراء طبیعی و چیزهای باورنکردنی لذت می برند. بنابراین هرچقدر یک عمل خارق العاده تر باشد برای آن ها جذاب تر است. مجموعه فیلم های هری پاتر دقیقاً دست روی این نقطه حساس  کودکان و جوانان می گذارد و آنها را به دنیای پر از رمز و راز جادوگری می برد. اگر من بخواهم نماد های مخفی فیلم های هری پاتر را برای شما بشمارم تا یک مقاله ی 300 قسمتی طول خواهد کشید. نمادهای استادانه ای که به نظر اکثر کارشناسان کار خود خانم رولینگ نیست و افرادی در پشت پرده قسمت سوم به بعد آن را هدایت کرده اند.

شباهت های تاریخی داستان با واقعیت و شخصیت سازی بازیگران فیلم از روی افراد مشهور زمان ما مشخصه ای غیر قابل انکار است. برای مثال شما فقط کافی است در کتاب های تاریخ به جای هیتلر، ولدمورت هری پاتر را بگذارید و به جای هری پاتر و یاران خوب اش هم گروه متفقین در برابر هیتلر را بگذارید و دوباره شروع کنید به خواندن کتاب هایی که درباره هیتلر نوشته شده است.باور کنید هیچ تفاوتی بین این دو نیست. فقط نام ها تغییر کرده و محیط  تغییر داده شده است تا بیننده فریب بخورد. به خصوص این شباهت در قسمت آخر فیلم به اوج خودش می رسد.

یکی از دیگر نماد های جالب هری پاتر دامبلدور است. او یک حامی بزرگ برای هری پاتر (منجی جادوگران ) است ولی خودش نمی تواند کاری بکند. فقط راهنمای اوست و نیک و بد کارها را به او می گوید. طرز لباس پوشیدن او ریش های بلند و نحوه سخنرانی هایی که ایراد می کند تداعی کننده ی کشیشان است. جالب اینجاست که چندی پیش خانم رولینگ اعلام کرد که دامبلدور همجنس باز است تا این شباهت را بیش از پیش بیشتر کند (اشاره به اخبار مربوط به تعدی برخی کشیشان به کودکان).

تمام نام های شخصیت ها، مکان ها، جادوها و وردهای کتاب هری پاتر در اصل به زمان عبری هستند و ریشه عبری دارند که مخصوص یهودیان است. عینک گردی که هری پاتر به چشم اش زده، عینکی معروف به پنسی گرد است که مخصوص یهودیان است. همچنین اتفاق های جالبی که در قسمت دوم که هری پاتر و تالار اسرار نام داشت قابل اشاره است. اینکه چرا نور چوب جادوی هری پاتر قرمز است و  مال ولدمودت سبز؟ سری کتاب های هری پاتر تاریخ گذشته را به نحو دلخواه خودش دوباره برای جوانان و نوجوانانی که از خواندن تاریخ بیزار هستند تعریف می کند و چیزی را تحویل آنها می دهد که دوست دارد. حقیقتی که اکثراً  تحریف شده است یا دست کم الزاماً حقیقت ندارد.

هری پاتر و یادگاران مرگ2نمادهای فیلم به قدری استادانه چیده شده اند که می توان آنها را به هر ملت و مذهبی ربط داد. دیوید لوگراسمن در 23 جولای سال 2007 در مقاله‌ای بسیار جالب  در «تایم» که توصیه می کنم حتماً آن را  بخوانید در جریان انتشار آخرین کتاب هری پاتر در حالی که همه منتظر بودن ببینند هری پاتر می میرد یا نه؟ می‌نویسد: «اگر می‌خواهید بدانید در هری پاتر چه کسی می میرد، پاسخ آن آسان است: «خدا». مقاله ای که می گوید ماهیت هری پاتر این است که به جوانان نشان دهد خدا برای انسان کاری انجام نمی دهد و اصلاً اگر هم وجود داشته باشد کاری نمی تواند انجام دهد و این خود انسان ها هستند که باید کاری بکنند و خودش را تبدیل به خدا بکند. آن وقت است که آنها مثل هری پاتر می شود. و بدین ترتیب این اندیشه ی خطرناک و نیست انگارانه را در ذهن میلیون ها کودک و نو جوان القاء می کند. او می نویسد: «اشباع [ذهن] نسلی از خوانندگان جوان با اخلاقیات و باورهای ظلمانی که به صورت داستانی جذاب در آمده است، آثار طولانی مدتی خواهد داشت. کمترین این آثار، ترویج نسبیت‌گرایی اخلاقی است که در اقسام فرهنگی، نه تنها به دیکتاتوری نسبیت‌گرایی اخلاقی تبدیل شده است بلکه در حال تبدیل شدن به اعتیاد نسبیت‌گرایی اخلاقی است. در تمامی فیلم‌های هری پاتر به هیچ عنوان حتی یک‌بار هم نامی از «خدا» نمی‌آید و اصلاً خدایی وجود ندارد؛ بلکه جادوگرها هستند   که مانند افسانه های یونانی هرکدام خدا و الهه یک چیز هستند. خدای گیاهان، خدای‌ شر، خدای معجون، خدای مبارزه با جادوی سیاه، خدای نگهبان و... هر کاری منشأ آدمی دارد. حتی در قسمتی از هری پاتر و زندانی آزکابان این خود هری پاتر است که با تصرف در زمان، خویشتن را از مرگ نجات داده و معجزه می‌کند. در قسمت‌های متعددی این کار تکرار می‌شود. هری پاتر چه بخواهید قبول کنید و چه قبول نکنید تبلیغ کننده یک عرفان به نام «کابالا» است. «کابالا» یک نوع عرفان متکی بر جادوگری است  که خدا در آن غایب است. اینجا نه فرصت و نه جایش است که درباره این عرفان حرف بزنیم .برای اطلاعات بیشر می توانید کلمه «کابالا» را گوگل جستجو کنید !

 

دو)هری پاتر و یادگاران مرگ2

 

هری پاتر و یادگاران مرگ2اما آخرین مجموعه هری پاتر که فرقه ای به نام «هری پاتریسم» را در بین جوانان راه انداخته است سرانجام اکران شد. پس از 10 سال و بیش از 6.5میلیارد دلار درآمدزایی برای هالیوود، این معدن طلا سرانجام با قسمت آخر خود با عنوان یادگاران مرگ 2 به پایان راه خود رسیده است. قسمت آخر هری پاتر بهترین و در عین حال هیجان انگیزترین قسمت بین سری فیلم های هری پاتر است. هری پاتر و یادگاران مرگ 2  از انسجام و ریتم بسیار یکدست برخوردار است. فیلمنامه به عنوان یک نقشه ی حساب شده برای رسیدن به پایان فیلم که نبرد نهای بین هری پاتر  و ولدمورت می باشد طراحی شده  است. واقعاً انتظار فیلمی اینچنین  قوی را از سری فیلم های هری پاتر را نخواهید داشت. قسمت قبلی یادگاران مرگ واقعاً خسته کننده بود. اما حالا به نظر می رسد آن همه کسالت در حکم آرامش قبل از طوفان بوده است! چراکه این قسمت انصافاً عالی است و یک طوفان واقعی روی پرده سینما است. احتمالاً این قسمت به خاطرتوانایی بالابردن آدرنالین خون تماشاگران اش در صحنه های تعقیب و گریز پی در پی و جلوه های ویژه نفس گیر پرفروش ترین قسمت بین هری پاترها خواهد شد و نقش یک حسن ختام درجه یک برای سری فیلم های هری پاتر را ایفا خواهد کرد.بازی بازیگران پس از بازی در 8 فیلم هم خوب شده است ولی هنوز دنیل رادکلیف در بعضی از سکانس های تپق می زند و نمی تواند دیالوگ اش را به خوبی بیان کند و تند تند آنها را می گوید که خدای ناکرده از یادش نرود! قبل از اکران این فیلم من از قسمت سوم آن با نام هری پاتر و زندانی آزکابان خیلی خوشم می آمد و به نظرم بهترین قسمت این مجموعه بود ولی یادگاران مرگ 2 از آزکابان خیلی جلوتر است و بی هیچ شک و تردیدی بهترین فیلم مجموعه ی هری پاتر است. فیلمبرداری و موسیقی عالی از دیگر محاسن فیلم یادگاران مرگ2 است که در انتقال حس و حال فیلم به  روح تماشاگران اش بسیار موفق عمل می کند. فیلمبرداری ادوارد سرا شاهکار است. از الان باید آن را جزو نامزدهای احتمالی اسکار قرار داد. هیچ صحنه و نمایی از اکشن فیلم از کادر خارج نمی ماند و شما قادر خواهید بود تمام اتفاق ها را در قاب های جالب ادوارد سرا ببینید. قبلاً هم فیلمبرداری  درجه یک از ادوارد سرا در فیلم الماس خون دیده بودم، ولی در یادگاران مرگ سنگ تمام گذاشته است. موسیقی الکساندر دسپلات که از موزیسین های درجه اول هالیوود است واقعا حماسی  و راهنمای احساسی شما در حین تماشای فیلم است. این موسیقی به قدری با نماهای فیلم همخوانی دارد که اگر نماهای فیلم را تبدیل موسیقی می کردیم  همین چیزی می شد که الکساندر برای فیلم ساخته است. من عاشق موسیقی متن بنجامین باتن و انیمیشن آقای فوکس شگفت انگیز (با صداپیشگی جرج کلونی که انیمیشن محشری است) هستم. آن ها هم کار همین جناب الکساندر دسپلات است. ناگفته نماند که او به خاطر موسیقی متن سخنرانی پادشاه نامزد اسکار شده بود. اگر عوامل فنی فیلم را که در تیتراژ پایانی فیلم است بخوانید از این همه شخص حرفه ای که در پشت صحنه ی فیلم هستند حیرت می کنید. بهترین های دنیا جمع شده اند تا بهترین فیلم ممکن را برای طرفداران بی شمار هری پاتر بسازند.

 

سه)کارگردانی هری پاتر و تاریخچه آن

 

بهترین کار در سری فیلم های هری پاتر سپردن کارگردانی به دیوید یاتس است. او واقعاً توانسته کتاب را به فیلم تبدیل کند و دلیل اش هم احتمالاً ارتباط خوب اش با کتاب و درک تمام و کمال کتاب بوده است. کریس کلمبوس کارگردان دو قسمت اول واقعاً فیلم های بچه گانه ای ساخته بود. فیلم های او بیش از حد سرحال و شنگول بودند. بعد از اینکه  کارگردانی قسمت های بعدی را به  آلفونسو کواران سپردند فیلم در حد فیلم های اسکاری شده بود و یک دفعه تلخ و تاریک شد. هرچند که آزکابان عالی بود ولی خیلی «هنری» از آب درآمده بود و برای مخاطبان اصلی هری پاتر که مخاطب عام بودند جذاب نبود. بعد کار را به ماک نیوئل سپردند که کارگردان خیلی خوبی است ولی اوهم مثل کواران به درد فیلم های هری پاتری نمی خورد. سطح کار آنها از سطح هری پاتر بالاتر بود. سرانجام  دیوید یاتس را پیدا کردند که همه از او راضی بوند مخصوصاً طرفداران کتاب که معتقد بودند فیلم های او با پیش ذهنیات آنها که بر اساس کتاب شکل گرفته شبیه تر است. در این قسمت آخر که نمی دانم دلیل اش چیست دیوید پیشرفت چشمگیری در کارگردانی داشته است. او  توانسته تعدای زیادی از بهترین ها را به درستی راهنمایی کند و فضای فیلم را نه تیره و نه روشن بلکه خاکستری ترسیم کند که با فضای کتاب های هری پاتر واقعاً همخوانی دارد. طرفداران هری پاتر باید خیلی از او تشکر کند که چنین فیلم دست یکی تحویل آنها داده است. گویی هری پاتر دیوید یاتس  را حسابی جادو کرده و باعث شده است او تا حد یک کارگردان درجه یک هالیوودی بالا بیاید.کارگردانی خارق العاده دیوید یاتس چیزی نیست که به این زودی ها از خاطر شما فراموش شود.

 

چهار)هری پاتر، پایان اشک آور و اسکار آینده

 

هری پاتر و یادگاران مرگ2شک نکنید که این قسمت هری پاتر نامزد چندین جایزه اسکار خواهد شد. بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین تدوین صدا، بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه های ویژه، بهترین طراحی صحنه و بهترین گریم  رشته هایی هستند که هری پاتر و یادگاران مرگ 2 به احتمال خیلی زیاد در آنهانامزد خواهد شد.اگر بازی بازیگران فیلم و مخصوصاً نقش اول آن دنیل رادکلیف و دو دوست دیگرش عالی بود قطعاً باید به این فیلم لقب «شاهکار» داده می شد. ولی در حال حاضر هری پاتر و یادگاران مرگ 2 یک فیلم «عالی» است. فیلم همچنان این قدرت را دارد که تمامی رکورد های فروش را فرو بریزد. شک نکنید هری پاتر فقط در آمریکا بالای 400 میلیون دلار خواهد فروخت و فروش بین المللی اش از یک میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. این قسمت هری پاتر به خاطر داستان سر راست اش همه ی طیف بینندگان را در بر می گیرد. حتی اگر کسی هری پاتر را نشناسد و وارد سالن شود کلی از فیلم لذت خواهد برد. و در پایان فیلم  بعد از آخرین نما  یک THE END اختصاصی بر پرده سینما به نمایش درمی آید که احتمالا اشک طرفداران هری پاتر را به خاطر اینکه مجبور هستند با قهرمان محبوبشان برای همیشه خداحافظی کند در خواهد آورد. این THE END احتمالاً یکی از معروفترین THE END های تاریخ سینما خواهد شد.

به هرحال هری پاتر تمام شد. هم کتاب که چند سال قبل به پایان رسید و هم فیلم که با هری پاتر و یادگاران مرگ 2  که امسال اکران شد به پایان رسید. جی کی رولینگ در برابر خواسته های میلیونی طرفداران اش از ادامه نوشتن کتاب های هری پاتر خودداری کرد. اگرچه او گفته کتاب های هری پاتر دیگر به پایان رسیده اند اما احتمالاً تأثیر تفکرات هری پاتر و موج «هری پاتریسم» بر نسل های آینده ادامه خواهد داشت. حالا طرفداران میلیونی هری پاتر مانده اند با کلی رویای جادو و جنبل که البته محال است به آنها دست یابند! و از طرف دیگر تفکرات انحرافی که به صورت پنهانی در ضمیر ناخودآگاهشان ثبت شده است و جزوی از خودشان شده است چون با آنها بزرگ شده اند. 10 سال مدت زمانی طولانی است که روی افکار جوانان هری پاتری کار شده است. مدت زمانی است که می توان در آن طرز فکر فردی را به طور کامل را عوض کرد. به همین دلیل است که مدافعان دنیای پاتر رفتاری چنین متعصبانه از خود نشان می‌دهند و بارها در برابر منتقدان مخالف با فیلم برافروخته و عصبانی می‌شوند. به تصور آنها، منتقدان دنیای پاتر، دشمنان آزادی و اصالت می‌باشند. درست همان‌طور که لفاظی در مورد آزادی و دموکراسی در حال افزایش است، در حالی که در مورد مسائل مهم دیگر در حال کاهش می‌باشد، لفاظی در مورد «ارزش‌ها» نیز در حال افزایش است و مسئله حقیقی‌تر که همان ایمان و پاک‌دامنی است، در حال مهجور شدن است.

 

پنج)مقایسه رولینگ و تالکین

 

 بر خلاف جی ار ار تالکین که تصویر درست و کاملا ارزشی از افسانه به تماشاگرانش می دهد و کتاب به شدت اخلاقی ارباب حلقه ها را نوشته است که بسیار نجیبانه اند، جی کی رولینگ خوانندگانش را تبدیل به بردگان خیالی می کند که  در دنیای جادو و جمبل اسیر شده اند و به هیچ چیزی جز خودشان باور ندارند و تصور می کنند خودشان می توانند از خودشان مراقبت کنند. رولینگ آنها را مدام به دنبال اعمال هری پاتر که سرابی بیش نیست می کشاند و ین  تفکر که کودکان «ذاتاً خوب» و بدون نیاز به اصلاح و رستگاری هستند را به طور کامل واقعیت می‌بخشد. این فکر تا بزرگسالی همراه کودکان خواهد ماند و آنها خودشان را دانای کل خواهند پنداشت و طاقت کوچکترین انتقادی را نخواهند داشت چون اصلاً خودشان را نیازمند به اصلاح نمی دانند. بدین ترتیب آنها با دانای کل انگاشتن خود، در مقابل دین موضع می گیرند.

در پایان توجه شما را به سخن یکی از کشیشان جلب می کنم که می گوید: «با تفکراتی که هری پاتر در ذهن چوانان پرورش می دهد باید در انتظار این باشیم که از این پس جوانان ما به جای حضور در اماکن مذهبی و دعا به درگاه خداوند بروند چوب دستی بخرند و چوب های خود را برای هرکاری تکان دهند  و ورد و جادو بخوانند!» درباره نمادها و سمبل های استفاده شده در فیلم می توان کتاب هاو مقاله های بسیار زیادی نوشت. پشنهاد می کنم فیلم ها و کتاب های هری پاتر را سرسری نخوانید و نبینید. این هفت کتاب و هشت فیلم پر از نکات ریز و پیچیده هستند. سعی کنید داستان را با عقلتان و نه احساساتتان دنبال کنید.

 

زین قصه هفت گنبد افلاک پر صد است                            کوته نظر ببین که سخن مختصر گرفت

 

توجه: انتشار مقالات سایت پرده سینما در سایر پایگاههای اینترنتی ممنوع است. علاقمندان صرفاً مجاز هستند با معرفی آن در چند خط، بدون انتشار کل مقاله، به آن لینک بدهند.

 

در همین رابطه بخوانید

نقد و بررسی فیلم قسمت اول فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ

 

در همین رابطه نقد و بررسی دیگر فیلم های اکران تابستان 2011 را بخوانید

پیشروی سریع، عقب نشینی سریع؛ نقد و بررسی فیلم «ترانسفورمرز: تاریکی ماه»

رابطه معکوس طنز و ضریب هوشی؛ نقد و بررسی فیلم «خماری2»

در جستجوی چشمه آب حیات، نقد و بررسی فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر موج های غریبه»

یک کماندار با دو هدف متفاوت؛ نقد و بررسی فیلم «ثور» ساخته کنت برانا

ترکیب عشق سرعت و سرگرمی خالص؛ نقد و بررسی فیلم «سریع و خشمگین»

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ2»

ابر قهرمانی با مأموریت تخیلی؛ نگاهی به فیلم کاپیتان آمریکا ساخته جو جانستون

 

همچنین درباره دیگر رقبای این فیلم در اسکار بخوانید:

پیروزی بزرگ در رثای وظیفه شناسی؛ نقد و بررسی فیلم مانی بال ساخته بنت میلر

استعاره ای برای قهرمانی تنها؛ نقد و بررسی فیلم رانندگی ساخته نیکولاس ویندینگ

نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری؛ نقد و بررسی فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ2

برگ هایی از درخت زندگی؛ نقد و بررسی فیلم درخت زندگی ساخته ترنس مالیک

یک داستان خوب با داستانگوی خواب آلود! نقد و برسی فیلم جی. ادگار ساخته کلینت ایستوود

داستانی باورنکردنی درباره شادی و غم؛ نگاهی به فیلم نسل ها (فرزندان/اولاد) ساخته الکساندر پین


 تاريخ ارسال: 1390/4/25
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>B.H(دخترم ):

سلام من 11 سالمه و تمام قسمت های هری پاترو 4 بار کامل خوندم! من وقتی به سن تکلیف رسیدم نه نماز خوندم نه حجاب گرفتم و نه روزه گرفتم. وقتیم که هری پاترو خوندم بازم درسته که هنوزم به هیچ وج حجاب نگرفتم ولی هم نمازمو میخونم و هم روزمو میگیرم. من عاشق شخصیتای منفی داستان هری پاترم نه به خاطر اینکه بگم اینا شیطانن و اینا ولی اگه دقت کنین میبینید که شخصیتای منفی داستان خیلی پر جذبه تر و باهوش تر از شخصیتای مثبت داستانن. در ضمن به خدا اگه شما این چیزا رو نمیگفتید ما نمیفهمیدیم! پس اگه میشه نکات داستانو برای عمه های عزیزتون نگه دارین. بابا باور کنید اگه ایمانی سست و شل و ول باشه و با یه داستان از بین بره همون بهتر که از بین بره اصلا میخوام صد سال سیاه نباشه! والا! در ضمن من هم به جادو اعتقاد دارم هم به قیامت و هم به پیامبری و هم به شیطان و اجنه و روح و...و خیر و شر. این ما هستیم که باید انتخاب کنیم میخوایم دنیامونو چطوری نگاه کنیم. یکی منفی نگره و داستانو شیطان پرستی میبینه و یکی دید مثبت داره و درون داستان قدرت نیرو های خیر و عشقو میبینه. من بابام نویسندس و مامانم هم روان پزشک. بابام داستانای رولینگو بهترین شاهکار نویسندگی میدونه و مامانم هم همینطور ولی میگه بستگی به دریچه ی دید کسی که اینو میخونه داره. پس توروخدا اگه شما نمیخونید و نمیبینید بزارید ما اینارو بخونیم. اصلا من نمیفهمم این جناب نقد کننده که داستانو شیطان پرستی میدونه کرم داشته رفته داستان و فیلمو دیده تا عقایدش سست بشه و بعدشم بیاد مارو نهی از منکر بکنه؟ راستی یه چیزی اصلا با خودتون فکر کردید که اگه خانم رولینگ میومد تو داستانش از اسلام طرفداری میکرد مسیحیا کلشو میکندن؟ یا اگه از مسیحیا طرفداری میکرد ما هممون مثل راهپیمایی 22 بهمن میریختیم تو خیابونا و فوش میدادیم بهشون؟! رولینگ توی داستانش هیچ چیزی نه از اسلام و نه از مسیحیا نگفته و اون علامت یادگاران مرگم ساخته ی ذهن رولینگه. اصلا یه چیزی! شما که از هری پاتر متنفرین برای چی توی گوگل در مورد هری پاتر جستجو کردین؟! مرض داشتین؟ اقا به خدامن 11 _12 سالم بیشتر نیس شما از من بزرگ ترین من نباید بیام بهتون فرهنگ یاد بدم و بگم که سعی نکنین اعتقادات خودتونو تحمیل کنین! حرف اخرمو هم به نقد کننده ی ...میگم: بهت توصیه میکنم اول سرتو بتراشی و بعد توی دستشویی خونه تون ببریش تا شاید با این شوک عقل بیاد تو سرت.

5+1-

سه‌شنبه 30 خرداد 1396



>>>سجاد:

عاشقشم هری پاتر رو میگم راستی بچه ها قسمت هشت نداره؟؟؟

5+2-

جمعه 2 مرداد 1394



>>>سیمیا صابری:

نمیگم تاثیر نداره ... چرا خیلی هم تاثیر گذاره اما خوب تقصیر سازمان ارشاد هست دیگه !!! اگه با سانسور اکرانش کنن مگه چه عیبی داره ؟؟؟ اگه گوگل جمع شه یه موتور جست و جوی ایرانی راه اندازی شه مگه چه ایرادی داره ؟؟؟ اگه ار همون اول کاری میکردن که ماهواره فقط شبکه های مستند و کلا چیزای خوبش رو بگیره چه ایرادی داشت ؟؟؟ هان ... دروغ میگم ؟ اون وقت من بد بخت هم برای تقویت زبان ناچار نبودم فیلم بدون سانسور بخرم بعد هی بعضی جاهاش تو آسمونا سیر کنم !!! ولی در کل نقدت دیگه خیییلی کوبونده بود تو سرش ... خاکستری پر رنگ بود !!! هری پاتر همیشه در قلب من جای داره اما دنیل جیکوب رادکلیف ه م ج ن س گ ر ا و یهودی و بازیگر نمایش نامه ها س ک س ی بره به درک ... فیلماش رو میبینم ولی از خود نفسانیش متنفرم !!! هری پاتریست ها رو دوست دارم ولی برای دنیل رادکلیفی ها متاسفم ... یه پیشنهاد هر کی مستند طهور رو ندیده بره ببینه ...

3+4-

سه‌شنبه 5 فروردين



>>>محمّد نادی:

جنبه نفوذ ذهنی و تغییر ذائقه برای کودکان دارد...نقد فیلم هری پاتر از نگاه من: http://jmmsw.mihanblog.com/post/1 ایمیل من جهت ارتباط: jmmsw@mailfa.org

2+3-

شنبه 17 اسفند 1392



>>>علی:

ببینم شیطان پرس هستند یا نه

5+1-

يكشنبه 12 آبان 1392



>>>پرنیان:

باتشکر از نقد عالیتون. از 11سالگی تا الان با کتابهای هری پاتر زندگی کردم ولی کورکورانه تعصب بیجا نسبت به هری ورولینگ ندارم. متاسفم که بعضیها واقع بینی رو با توهم توطئه داشتن اشتباه میگیرن . به همون اندازه که سوئ ظن و توطئه دیدن در ورای هرچیزی نشانگر بیماری پارانویا ست سطحی بینی و کوته نگری هم ریشه در اعتماد افراطی در دوره کودکی داره و پاتولوزی محسوب میشه. کتابهای هری پاترسرگرمی خوب ودرعین حال روش خوبی برای کتابخون کردن جوونهایی امثال منه ولی هرچیز خوبی مطلقا خیر نیست دوست من!!!! اگه هری پاتر خون خوبی باشی باتوجه به حرفهاوحاشیه های اخیر جی کی رولینگ(همجنس گرابودن دامبلدور) به این نتیجه میرسی که هرچیز به ظاهر خوبی خیر نیست من هم این نتیجه رو در مورد کتاب خودش گرفتم!!! بخشی از حرفهام رو "م.ک" گفتن بخاطر همین دیگه تکرار نمیکنم. والآن فقط میتونم بگم کاش هری پاتر به همون سادگی بود که رولینگ در کتابهاش دنیای اونو توصیف کرده.

5+2-

يكشنبه 17 شهريور 1392



>>>زهرا:

من یکی از افرادی هستم که ازنو جوونی بدنبال کتاب وفیلم های هری پاتر رفتم با شخصیتاش زندگی کردم تنهایی هامو پر کردم کتاب های عالی بودن موافقم توش شیرین کاری های اعتقادی وروانی هم بود ولی آقایون وخانم های منتقد لطفا برای ما هری پاتری ها دلیل هم بیارید چرا بجای خوندن رمان ها وداستان های خارجی داستان ورمان های خودمون رو نمیخونیم آیا غیر از اینکه تبلیغات خوبی نداریم یا اینکه نویسندگانمان به خوبی حمایت نمیشوند

5+1-

جمعه 15 دي 1391



>>>رضا احسان منش به"دکتر.ب":

با سلام.تورو خدا یه سایتی بده به ما تا از نکته نظراتتون استفاده کنیم جی میل خودم: rezaehsanmanesh@gmail.com

0+1-

دوشنبه 22 آبان 1391



>>>رضا احسان منش:

باسلام.حالا اگه هم نمی تونیم خوندن کتابهای هری پاترو بادیدن فیلماش قطع کنیم حداقل می تونیم که واسه خودمون و دیگران دعا کنیم تا فردای قیامت تو هچل نیفتیم.خدا اگه اونارو خاس می بره بهشت اگه هم نخاس می بره......ماکه بالاخره بایدگلیم خودمونو از اتیش بکشیم بیرون حداقل موقع خوندن کتابا یا دیدن فیلماش از امام زمان کمک بخایم که مارو از شر اثارش حفظ کنه و فقط خوبیهای داستانو به ما یاد بده... امام زمان واقعا کمکمون میکنه...یا الله یا رحمن یا رحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک(دعای غریق در زمان غیبت)

2+1-

دوشنبه 22 آبان 1391



>>>رضا:

اصلا من اگر دلم بخواد شيطان پرست بشم بايد كي رو ببينم؟ در جواب كساني مثل ليلي بايد فقط همين جمله را گفت. آره بابا خانم رولينگ شيطان پرست هست.همه چيز هايي هم كه شما راجع به كتاب هاش گفتي درست. با همه اين تفاسير شما بشين توي خونه منتظر باش و كاري به ما نداشته باش.

3+2-

پنجشنبه 23 شهريور 1391



>>>م. ک:

سلام به همه دوستان عزیز. چه موافق و چه مخالف. واقعاً از این همه برخورد عصبی سر در نمیارم. از قدیم گفتن حقیقت تلخه و متاسفانه باید خدمت دوستانی که طرفدار مجموعه داستانها و فیلمهای هری پاتر هستن عرض کنم که حرفهای نویسنده این نقد نه تنها حقیقت داره بلکه یک هزارم از واقعیت ماجراست. جناب آلبوس پاتر دو بار روی این نکته تاکید کردن که آخر فیلم عبارت in god we trust & we are alive نقش می بنده که باید خدمت این دوست عزیز عرض کنم عبارتی که دیدی مال فیلم نسیت بلکه متعلق به زیرنویس فارسی فیلمه که زیرنویس کننده های movie star معمولاً انتهای زیرنویس فیلمهایی که ترجمه می کنن می ذارن پس بیخودی جوگیر نشو دوست من! بزرگترین مشکل ما ضعف در دشمن شناسیه. این که فکر می کنین ما واسه غربیا اهمیتی نداریم عین سادگی و جهله. محض اطلاع دوستان باید عرض کنم که در بحبوحه جنگ ایران و عراق اجلاس مهمی در تل آویو پایتخت اسرائیل غاصب برگزار شد تا درباره امام زمان (عج) امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) و ولایتش بحث و تبادل نظر کنن. گردن کلفترین فرد حاضر توی اون همایش فرانسیس فوکویاما بود که اگه درباره دکترین و نگاهش به ایران و تشیع و هشدارهایی که به مقامات غربی می ده توجه کنین و درموردش تحقیق کنین می فهمین که چرا با آغاز دهده نود میلادی موج فیلمهای آخرالزمانی پرده سینماها رو پر کرد. اگه ما توی دنیا یه خطر برای ایلومیناتی و فراماسونری جهانی به حساب نمیایم پس چرا از وقتی که بیدار شدیم و ارزشها برامون زنده شده لحن هالیوود اینقدر تغییر کرده و روز به روز هم شدیدتر می شه؟ ترمیناتورها رو به یاد میارین؟ آیا آلیس در سرزمین عجایب تیم برتن رو دیدین؟ آواتار رو چطور؟ دقت کردین چرا جدیداً شخصیتهای آبی دارن توی فیلمهای تخیلی زیاد می شن؟ ارباب حلقه ها رو یادتونه؟ فکر می کنین این همه فیلم و انیمیشن که توش نبرد خیر و شر وجود داره اتفاقیه؟ کارتون مگامیند رو دیدین؟ من نمی گم هری پاتر و فیلمهای خارجی رو نبینین. اتفاقاً باید این فیلمها رو دید و این کتابها رو خوند، اما با آگاهی و چشم باز و بدون تعصبهای کودکانه. من خودم فیلمنامه نویسم. یه رمان فانتزی هم نوشتم که انشاالله به زودی چاپ می شه و اگه خدا بخواد سر و صدایی بین نوجوونا راه میندازه که دیگه مجبور نشن بگن ما که توی ایران چیزی واسه خوندن نداریم. اینقدرم خودتون رو جلوی خارجی جماعت نبازین که آینده مال مسلمونای واقیعه علی الخصوص از نوع ایرانیش! باور ندارین صر کنین... من مرده شما زنده... اندکی صبر سحر نزدیک است... یا حق.

2+3-

يكشنبه 19 شهريور 1391



>>>باران:

خودتون رو خسته نکنید همه تون سر کارید.اگه هالیودیا میخواستن عمر جوونای مارو حروم کنن و سربازای جنگ نرم مارو که باید باهم متحد باشن به جون هم بندازن موفق شدن افسوس.....

0+2-

سه‌شنبه 7 شهريور 1391



>>>سید محمد ایرانی:

هری پاتر به عنوان یکی از نقاب های گسترش لیبرال دموکراسی نظام استعمار فرانو می باشد ، که شناخت ابعاد مختلف این فرهنگ باعث می شود ، رسالت خود را در مقابل آن بهتر درک نماییم .استعمار فرانو پتانسیل جهان تشیع را شناخته است و درتلاش می باشد که با روش های گوناگون مثل ناتوی فرهنگی ، تهدیدات نرم ، نیمه نرم ، فرقه سازی ،تهدیدات درون تمدنی و ...درمقابل این زایش و خیزش تفکری شیعی قرارگیرد ، جهان تشیع با شناخت مبانی فکری خود و صدور آن به عالم ، درمقابل هجوم تمدنی لیبرالیسم غرب خواهد ایستاد .از جناب منتقم بابت نوشتن این نقد زیبا و کامل تشکر میکنم

0+3-

شنبه 28 مرداد 1391



>>>لیلی:

راستی سوروس من کامنت های شما رو خوندم و فکر کنم باید به جای آقا از خانم استفاده می کردم . در هری پاتر نبرد خیر علیه شره بله این درست ولی اگه کامنت آخری من رو بخونید متوجه می شید که در واقعیت موضوع مجموعه داستان های هری پاتر نبرد شر علیه خیره ! یک نفر هم به اسم سید نظر عجیبی در باره ی آلبوس دامبلدور که در آخر معلوم شد همجنس باز است ، داده بود . شخص محترم ! کار خیلی سختی نیست ها اگه دستت تا حالا به قرآن نرسیده لا اقل یک هزارم وقتی که برای هری پاتر می ذاری رو صرف خواندن سرنوشت قوم لوط کن . جای دیگه ای هم فکر خودت رو درباره ی همجنس بازی نگو ، چون بهت می خندن !

1+3-

جمعه 27 مرداد 1391



>>>در جواب به سوروس و ALi ( لیلی ):

1- رنگ اخگر اسلیترین ( گروه منفور در نظر تماشاگران ) سبز ه و رنگ سبز هم مورد علاقه ی 14 معصوم بوده . ولدمورت که عضو گروه اسلیترینه ، در صحنه ی آخر وقتی با هری پاتر مبارزه می کنه ( اخگر سبز از چوبدستیش خارج می شه ) این فکر رو تو ذهن می آره که امامان ما و درحقیقت باور های دینی ما از رنگ منفوری خوششون می اومده . 2- ما شیعیان معتقدیم تا وقتی که امام زمان (عج) ظهور نکرده ، برای احترام اسم واقعیشونو نبریم چرا که ایشان گفته اند : ملعون است ، ملعون است کسی که در محفلی از مردم ، اسم مرا ببرد ( بحارالانوار ، ج53 ، ص 184 ) و همه ی ما بر این باوریم که ایشان منجی عدالت و بشارتی برای مستضعفان جهان خواهد بود . با توجه به اینکه من هر 7 کتاب و 8 قسمت را به طور دقیق بررسی کرده ام ، متوجه شدم در این مجموعه همه به غیر از هری پاتر ، آلبوس دامبلدور و گهگاه هرماینی گرینجر به جای ولدمورت از لفظ \"اسمشو نبر \" استفاده می کنند . ولدمورت کثیف ترین و ... ترین جادوگر به شمار می آید و مرگخواران که دست کمی از او ندارند به احترام و دیگران بخاطر ترس نام او را نمی آورند . کودک شیعه که فعلا نمی فهمد تفاوت احترام و ترس چیست وقتی می بیند در این فیلم شخصیت های مثبت اسم ولدمورت را می آورند و می خواهند به دیگران بفهمانند که باید آنها هم اسم او را بگویند و از اسمش نترسند ، پیش خود اینگونه فکر می کند ، امام زمان حتما مانند ولدمورت آدم منفوری ( نعوذ بالله ) است که کسی جرات ندارد اسمش را بیاورد و نتیجه ... 3 - امام زمان ( عج )وقتی ظهور می کنند یاران واقعی شان گردش را فرامی گیرند و حضرت به کمک آنها سپاهی جمع آوری کرده و به جنگ با بی عدالتی ها و دفاع از مظلومین می رود . در یکی از جنگ هایشان با بزرگترین و سرسخت ترین دشمنشان به نام خزیمه سفیانی می روند و در نبرد هایی خونین سرانجام او را شکست می دهند . شعار یاران مهدی (عج) یالثارات الحسین می باشد و آنها هنگام قیام حضرت برای خونخواهی امام حسین (ع) جد امام زمان (عج) از این شعار استفاده خواهند کرد . در مجموعه داستان ها و فیلم های هری پاتر ، ولدمورت که زمانی ناپدید شده است دوباره برمی گردد و یاران خود را جمع آوری می کند . به نظر می رسد شعار آنها (( زنده باد خون اصیل و مرده باد هرچه خون کثیف )) است . و همچنین هدف خود ولدمورت این است که خواسته ی جدش را که ناکام مانده بود تحقق ببخشد ، او ویارانش با هری پاتر و دوستداران او می جنگند که در آخر شکست با خود آنهاست . حال شخصیت های این دو موضوع مطرح شده ( فیلم های هری پاتر و موضوع امام زمان (عج) ) را با هم جابجا کنید . البته جای ولدمورت امام زمان (عج) را قرار دهید و جای هری پاتر خزیمه ! و حال اینگونه ببینید : امام زمان ( به جای ولدمورت ) که زمانی ناپدید شده است دوباره برمی گردد و یاران خود را جمع آوری می کند . یکی از هدف های او بر آورده کردن خواسته ی جدش امام حسین ( بجای سالازار اسلیترین ) است که روز به روز تحریف می شود( همان نماز ) . او با خزیمه ( به جای هری پاتر ) می جنگد و آخر سر هم شکست می خورد ! (برای اطلاعات بیشتر در باره ی خزیمه می توانید به کتاب موعود نامه اثر آقای تونه ای مراجعه کنید ، چون هر چه من در باره ی محسنات عالیقدرشان !!! توضیح دهم متوجه نخواهید شد . ) 4- یکی از آرزوهای قلبی ما شیعیان این است که جزو یاران امام زمان (عج) باشیم و این باور را داریم که ایشان همانند پدران بزرگوارشان با یاران خود همانند پدری دلسوز و برادری مهربان رفتار خواهد کرد و همه ی آنها را دوست خواهد داشت . اما نویسنده ی هری پاتر پس از آن که خواسته تا منجی بشریت را توسط شخصیت منفور ولدمورت تحریف کند ، در کتابهایش بگونه ای نوشته است که از آنها برداشت می شود : یاران ولدمورت که فدائیان در راه اویند ، او را از جان و دل دوست دارند و می خواهند که در کنارش باشند ، در حالیکه ولدمورت با آنها رفتاری مناسب بردگان دارد و از آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کند . این شخصیت باعث می شود شیعیانی که نمره ی 17 دارند نخواهند تا به 20 برسند . ( دلیل فریبشان هم اغلب این است که ما های شیعه امام زمانمان را نمی شناسیم و فقط بلدیم که در شعرهایمان بگوییم دوازدهم غایب است ، نایب پیغمبر است و ... . سوء استفاده ای که رولینگ می کند این است که می خواهد امام زمان را زشت و منفور به ما معرفی کند . ) آقای سوروس منظور من تنها مسلمونها نبود رولینگ حتی مسیحی ها رو هم به باد استهزا گرفته . اگه می خواین کثافت کاری هارو تماشا کنید ، برید کتاب هری پاتر و شاهزاده ی دور گه و یادگاران مرگ همچنین فیلم نسخه ی اصلی شو ببینین : رابطه داشتن دختر و پسر ، معجون عشق ، مادر ولدمورت ، بوسه ی دختر و پسر نامحرم و ... . اگه هم سواد انگلیسی دارید می تونید از اینترنت کتاب های هری پاتر به زبان اصلی ( انگلیسی ) رو بخرین . آخه در بعضی جاهای کتاب سخنانی نوشته شده که ناشران فارسی اونا رو حذف کردن . آقای علی ، اولا باید اعتراف کنم که کامنت اول بنده سرشار از فحش های غیر اخلاقی بود که توسط مدیر سایت ویرایش شده . البته اصلا از کارم ناراحت نیستم ، با عروسک های خیمه شب بازی رولینگ باید هم اینگونه حرف زد . دوما حرف دهنتونو بفهمین . هیچ وقت طلا رو با آشغال مقایسه نمی کنند . اروپا در حدی نیست که با کشور عزیز ما ، مقایسه شه . اگه اونا به پیشرفت امروزی رسیدن حاصل دزدیدن کتاب های ما مسلمونهای ایرونی بوده و به قول آقای قرائتی از زندگی عکس نگیرید فیلم بگیرید ، شما از کجا می دونید که در کشور های اروپایی تو هر موضوعی ریشی نیست ، حتما سال های مقدس عمرتونو در اونجا گذروندین که این قدر راحت کشور بزرگمون رو با اون لانه موش ها مقایسه می کنید ؟ سوما شیطان پرستی یعنی یه آیین ساختگی که کار یه اروپایی بوده و افراد در اون به جای خدا شیطان رو عبادت می کنند و حتی در یکی از فرقه هاشون از نوزاد هم تغذیه می کنند . اگه حوصله داشتید می تونید تو گوگل این واژه رو سرچ کنین و اگه هم نداشتین ... کاری نداره که برین از هری پاتر و سنگ جادو تا هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت دوم از اول تا آخر یه بار دیگه نگاه کنید .

2+2-

جمعه 27 مرداد 1391



>>>Ali:

این نظر بالایی نه بالاییش...لیلی... ادب یاد بگیر اول.. بحث فانتزی اصلن چیزی نیست که دین رو قاطیش کنن...اروپا ایران نیست تو هر موضوعی باید یه ریشی توش باشه تا تایید شه... من التماستون میکنم بردارین این نقدو...از پایه غلطه... اخه یعنی چی شیطان پرستی...

3+1-

پنجشنبه 26 مرداد 1391



>>>سوروس:

وای من دلم می خواد بگیرم این خانم لیلی رو خفه کنم آخه تو چی از داستانای هری پاتر میدونی؟اگه دوباره اومدی بروچندتانظرقبلیم روبخون همه ی حرفامو گفتم در ضمن من که داستانای هری پاترو می خونم الان باوجود این که همه بهم می گن روزه نگیر خیلی لاغری میگیرم الان من شیطان پرستم؟آخرمن ازدست شما مردم ذهن بسته که منتظرین یه سری اراجیف بشنوین وباور کنین دق می کنم درضمن مگه رولینگ فقط برای شیطان پرست کردن مردم ایران قصه می نویسه؟کل دنیا کتاباشو می خونن بعدشم مگه نویسنده ها باید عاشق چشم و ابرو باشن که داستان بنویسن پس اگه این طوریه همه ی نویسنده ها شیطان پرستن درضمن یکی ازاون به اصطلاح کثافت کاری های فیلم رو بگو البته اگه تاحالا دیدی که اگرم ندیدی خیلی رو داری که نظرمیدی

2+0-

جمعه 13 مرداد 1391



>>>لیلی:

طرفدار های هری پاتر ( یا درحقیقت جی کی رولینگ شیطان پرست ! ) شما به اصطلاح شیعه های امام زمان ، طرفدار کسی هستین که منجی عدالت جهان رو مسخره کرده . فکر می کنین این داستان ها فقط واسه خوندن و سرگرمیه ؟ نه ! فکر نمی کنین چرا امام زمان ظهور نمی کنه ؟ امام زمان دلشو به کی خوش کنه ؟ به دشمنایی چون جی کی رولینگ عوضی که شیطان پرسته یا هری پاتر که ادعای خدایی داره ؟ به سنی ها ؟ به یهودی ها که هر روز مسلمونا رو قتل عام می کنن ؟ یا به چند تا شیعه مثل من و شماها ؟ اگه می گین شیعه بودن هیچ ربطی به این داستان های سرتاسر مزخرف نداره ، فکر کردین اون دختره رولینگ عاشق چشم و ابروی شما شده که می خواد با داستانا و فیلماش واسه تون لالایی بخونه ؟ اگه فکر می کنین ، با این کثافت کاری هایی که تو این فیلم ها شده ، شما شاد می شین ، بدونین که اشتباه می کنین ، اگه خیلی دلتون هری پاترو می خواد ، یه چوب دستی بگیرین تو دستتون و با آپارات خودتونو به اون بچسبونین یا سوار یه جارو بشین و هرچی سریعتر بروید. جامعه ی ما به شیطان پرستایی چون شما احتیاج نداره . ( شیطان پرست نیستید اما از شیطان پرستها و عقایدشون حمایت می کنین . ) برین از خونه ی ما. همین شمایین که در آینده جامعه ی ما رو به تباهی می کشونین!

2+5-

شنبه 7 مرداد 1391



>>>هرمیون:

یعنی چی؟باباجون،هرکس یه نظری داره.آخه یعنی چی؟هان هان هان؟بعضی ها جومونگ،ارباب حلقه ها و چیزهای غیر از هری پاتر رو دوست دارن.ولی نمیشه به هم بی احترامی بکنیم.اصلا اونایی که از هری پاتر خوششون نمیاد،چرا اومدین تو وب هری پاتر؟شماها حق ندارین به هری پاتر بی احترامی کنین!ما از هری پاتر خوشمون میاد شماها نه......من از کسانی که از هری پاتر خوششون نمیاد خواهش می کنم از این وبلاگ و وبلاگ های هری پاتر،استفاده نکنین..........این طوری نه ما رو حرص میدین نه خودتون اعصابتون خرد میشه....... آینه می گیرم از طرف هری پاتر به طرف کسانی که به هری بی احترامی کردن. باااااااااااااااااای پ.ن:من 12 سالمه

2+1-

جمعه 23 تير 1391



>>>سوروس:

سلاماین مطلب توسایت دنیای جادوگران بود جالبه: دلایل زیادی مبنی بر شیطان پرستی بودن کتابها و فیلمهای هری پاتر وجود داره . شاید حتی مطابق نظر این افراد این کتابها و فیلمها شیطان پرستی باشه.اما مهم اینه که ما از چه جنبه ای بهش نگاه کنیم . آره ،اگه بخوایم بگیم همه چیز سحر و جادو ست ، ناجی هری پاتره ، خدا در این داستان وجود نداره و این نشانه هایی از ماسونی بودن داستانه،کاملا درسته . اگه بخوایم ذره بین دستمون بگیریم و هری پاتر یا هر فیلم دیگه ای رو موشکافانه نگاه کنیم صددرصد به نشانه های ماسونی می رسیم . ولی آیا به همین دلیل،ما نباید هری پاتر رو ببینیم و از دیدنش لذت ببریم ؟ هری پاتر یه داستانه ،یه سرگرمی ،یه دنیای تخیلی که انسان دوست داره هر طور دلش می خواد درونش غوطه ور بشه، هرکسی و از هر جایی و با هرملیت و مذهبی با هری پاتر همراه می شه .من مسلمان ، انگلیسی کاتولیک ، هرکسی با هر مذهبی نبرد خیر علیه شر رو می پسنده . چی انتظار دارین ؟انتظار دارید هری قبل از نبردش دعا کنه؟ قرآن بخونه؟ فکر می کنید خانم رولینگ وقتی در بدترین شرایط زندگی تصمیم به نوشتن این داستان کرد ، به گنجاندن نشانه های ماسونی در این داستان فکر می کرد؟یا این فقط توهمات ذهن بیمار ماهاست که چشم دیدن موفقیت دیگران رو نداریم و سریال های آبکی و فیلمهای بی محتوا ی خومان را از این چیزها برتر می دانیم؟ اگه این فیلم محصول کشور دوست و همسایه کره ی جنوبی بود که دم به دقیقه از تلویزیون پخش می شدکه! ازش حماسه می ساختین و می کردینش در حد افسانه ی جومونگ ! ولی چون مال آمریکاست بده ! یک نوجوان دوست داره فیلمهایی رو ببینه که براش هیجان انگیز باشه ،نه فیلمهای عاشقانه و سریال های نود شبی که مضمونی جز ازدواج و این مسخره بازی ها ندارند؟ ذهنتون رو باز کنید ؛ چرا هر فیلمی میاد انگ ماسونی بودن بهش می زنید ؟ مطمئنا پروژه هری پاتر برای هالیوود یه پروژه ی ماسونی بوده؛ اما کتابهای هری پاتر همچین چیزی رو کاملا نفی می کنه،عباراتی مثل«خدارو شکر» جای جای داستان هست . اصلا لیاقت شماها فیلم مزخرفی مثل افسانه ی جومونگه! همون بهتر که این آشغال ها رو براتون پخش کنن!

3+0-

سه‌شنبه 6 تير 1391



>>>در جواب "سید":

آقای سید چه ایرادی داره که آدم بیشتر به فکر زنده ها باشه؟این یکی از ایراد های ما آدماست که زنده کشی می کنیم و مرده پرستی.یعنی به نظر شما اگه عزیزان ما فوت کردند ما باید تا آخر عمر دلمان برای آنان بسوزد و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ کنیم فقط چون کسی مرده است؟واقعا شما این طرز تفکر را دارید؟اصلا کجای این جمله ی زیبا معاد را منکر می شود؟ اصلا به فرض که آلبوس دامبلدور در فیلم دقیقا همین جمله را گفته باشد که معاد وجود ندارد.به نظر من کسی که ایمان قلبی به خداوند ندارد فقط با جملاتی که در فیلم ها می شنود و اطرافیانش به او می گویند خدا را فراموش می کند.حق چنین کسی همین است و من واقعا نمی دانم کجای فیلم حرفی از شیطان زده شده؟آیا گفته اند"ای شیطان به تو پناه می برم؟"شما دلیل بی اساس می آورید و در هیچ کجای فیلم و داستان حرفی مستقیم یا غیرمستقیم درباره ی شیطان گفته نشده است.

3+0-

يكشنبه 4 تير 1391



>>>آلبوس پاتر:

سلام. من اول از همه بگم که آقا یا خانمی که در جواب من نوشتی... من هم دقیقآ با شما موافقم و واسه همین به بقیه گفتم که نگران نباشید و حتمآ فیلم آخرشو ببینید...خوشحالم که خیلی ها هری رک میفهمن و ازش دفاع میکنن. سوروس جان مهم تر از اون oh my God ها نوشته ی آخر فیلمه که هدف کلی فیلمو مشخص میکنه: in God we trust and we are alive. در ضمن تو هر قسمت هری پاتر به جشن کریسمس اهمیت زیادی میدن که یه جشن مذهبیه در اصل... و در آخر به آقای منتقد که به نظر من نقد هات کاملآ هدف داره : شما راجع به فیلم جرم هم نقدهایی نوشتید که مشخص میشه اصلآ سینمای کیمیایی رو نمیشناسید ، کلآ همه ی نقد هاتون با یک نگاه سطحی و نه عمیق به فیلمه ، نکته ی آخر این که شما میگی هری پاتر نبینیم؟ خیلی خب پس بگو بجاش چی ببینیم؟ منه ایرانی فعلآ فیلمی بهتر از هری و بعضی فیلم های غربیه دیگه ندیدم که ساخته شده باشه.. شما اگه دیدی به منم بگو، سینمای ایران روز به روز محدود تر و بی محتوا تر میشه و بیننده های خودشو از دست میده شما اگه هنر داری بیا و یه کاری برای خودمون بکن ، نمیخواد به بقیه ایراد شیطان پرستی و .... بگیری. زنده باد هری پاتر

2+0-

چهارشنبه 31 خرداد 1391



>>>سوروس:

سلام من گلسا هستم و14سالمه وعاشق فیلم هاوکتاب های هری پاترم میخواستم4تاچیزبگم یکی اینکه نمی دونم چرابعضی ازایرانیاکه تعدادشونم ماشاالله کم نیس سعی میکنن نظارن مردم فیلم وآهنگ های خارجی ببینن و بشنون برای اینکارم میان میگن اون فیلم یاخواننده قصدداره شیطان پرستی ترویج بده چندوقت پیش یه آدمی رو شنیدم میگن شیطان پرسته که تکه کلامش خداحفظت کنس دوم اینکه این دین وایمانی که باهری پاترازبین بره به درد عمش میخوره سوم اینکه آقایاخانم اکبره خیلی بی تربیت بودن برن به جای اینکه به هری پاتر گیربدن یه خورده تربیت وروابط اجتماعی یادبگیرن چهارم خودخانم رولینگ گفت پیام اصلی فیلم اینه که قدرت عشق رونشون بده بعدکسی که عشق مادروفرزندوانقدرقشنگ توصیف میکنه شیطان پرسته؟درضمن توفیلم7قسمت اول هرماینی2بارOh myGodمیگه نکنه Godهمون شیطانه

3+0-

شنبه 13 خرداد 1391



>>>سید:

یک نکته جا انداختم در مورد ((طرز لباس پوشیدن او ریش های بلند و نحوه سخنرانی هایی که ایراد می کند تداعی کننده ی کشیشان است. جالب اینجاست که چندی پیش خانم رولینگ اعلام کرد که دامبلدور همجنس باز است تا این شباهت را بیش از پیش بیشتر کند (اشاره به اخبار مربوط به تعدی برخی کشیشان به کودکان).)) برادر منتقد باید خدمتتون عرض کنم آلبوس دامبلدور شخصیته سپید داستان بی جنسگرا هست نه همجنسگرا به معنی کسی که هیچ تمایلات جنسی نداره نه به جنس مخالف نه به جنس موافق و خانم رولینگ با این حرف میخواسته برسونه که آلبوس دامبلدور یک انسان پاکه بدور از هوسهای شهوانی است و در مورد کشیش ها شما مثله اینکه عاشق خراب کردن انسانهای رو زمین هستین آمارهای کشور خودمون رو داری؟

2+0-

شنبه 23 ارديبهشت 1391



>>>سید:

درود برادر من که نقد میکنی ومعلومه که کار شما نقد فیلم وسینماست شما دیدتون خیلی منفیه و لهنتون کوچه بازاری میشه بگین شما که فراماسونی میفهمین و خطرات دشمن ما رومیفهمین...چه گلی به سر این مملکت زدین؟ دست کدوم نیازمندی رو گرفتین؟ آخه برادر من قسمتی از فیلم که هری پاتر موقت میمیره یا به کما میره ندیدین و نشنیدین که دامبلدور گفت : دلت برای مرده ها نسوزه هری...دلت برای زنده ها بسوزه...مخصوصا کسانی که بدون عشق زندگی میکنن این یعنی اینکه خدا وجود نداره ومعادی هم وجود نداره؟ یا این یعنی ایمان به وجود دنیای آخرت و زندگی با عشق به دیگران دین ما اسلام چی میگه؟ مگه همینو نمیگه؟ بله من هم قبول دارم در بعضی فیلمهای هالیوودی نکاتی هست ولی این دلیل نمیشه شما بیاین اینجا به ما که این فیلم ها رونگاه میکنیم توهین کنی......جوری حرف میزنی که انگار داری میگی : خ...تو سرتون که این فیلم ها رو میبینین خوب خودتم که دیدی که نقد میکنی لذت بردن از دیدنه یک فیلم یک علاقه کاملا شخصیه و نباید به علایق شخصی مردم توهین کرد بدرود

3+0-

شنبه 23 ارديبهشت 1391



>>>در جواب آلبوس پاتر:

عوض شدن عقاید بسته به خود ما دارد نه به فیلم اگه این طوری بود تا حالا باید بیشتر ما غربی می شدیم.ولی با این حال احساس میکنم خیلی ها این جا طرفدار هری,هرمیون وران شدن. با آرزوی موفقیت برای ایران و ایرانیان

2+0-

جمعه 18 فروردين 1391



>>>مهر:

آدم دوست داره شهید بشه... کسانی که برای حق مردن در حقیقت نمردن... مردن رفتن به سوی جلوه... مردن نابودی نیست... ... .. .

2+0-

يكشنبه 13 فروردين 1391



>>>آلبوس پاتر:

اول از همه باید بگم که واسم جالب بود هنوز که هنوزه واسه این پست نظر میزارن و گفتم بیام و در جواب یاسمین بگم ممنون و در جواب "در جواب ارزو خانوم" بگم که این که یه عده این جا نظر میدن بد نیست شاید خیلی ها هم بد صحبت کنن ولی خیلی وقتا این تبادل نظرات نیازه و باعث میشه ما به هدفمون نزدیک تر بشیم اونایی که فیلمه 7 رو ندیدین پیشنهاد میکنم حتمآ ببینید و نگران عقایدتون هم نباشید عوض نمیشه زنده باد هری پاتر

3+0-

چهارشنبه 17 اسفند 1390



>>>h.p.r:

هری پاتر یادگاران مرگ -2 یکی از بهترین فیلم هایی بود که سال2011 در سینما ها اکران شد درسته که کسانی مثل علاقه شون به هری پاتر دلایل دیگه ای داره ولی در بعضی از قسمت های فیلم هم مواردی مشاهده می شه ولی هری پاتر و یاد گاران مرگ -2 عالی تصویر شده بود در این جای شکی نیست همه اونهایی که طرفدار هری پاترند حتی اگر هم بدونند که فیلم روی ذهنیت شون تاثیر منفی می ذاره باز هم فیلم رو می بینند حلا می تونن نگاهشون رو عوض کنند و مراقب خودشون باشند که تاثیر بد نگیرند می تون هم بی خیال بشن وفیلم رو ببینن.

3+0-

پنجشنبه 29 دي 1390



>>>پردیس:

از نقد خاکستری تون ممنون.ولی بایدبگم که هری پاترمثل سایرفیلم های غربی نیست که روی دین آدم تاثیربذاره.صحنه های عاشقانه ی کم و ملایمی هم داره....جوان کاتلین رولینگ واقعا حساب شده داستانونوشته.هیچ شخصیتی توی داستان گم نمشه واین فوق العاده س. یه عالمه پیام اخلاقی داره. نوجوونایی مثل من با هری پاتر بزرگ شدن. البته کتاب خیلی بهترازفیلمه. پردیس 17 ساله.

4+0-

دوشنبه 12 دي 1390



>>>در جواب ارزو خانوم:

اره این فیلم این را نشان داد که ما باید برای هدف خود دست به یکدیگر بدهیم . اما شما بگو با این جنجالی که ما سر یک فیلم وخوب بودن یا نبودن آن راه انداختیم و به یکدیگر ناسزا می گوییم آیا به هدف خود خواهیم رسید ؟ از تمامی شما خواهش مندم که به خاطر یک فیلم اینقدر به یکدیگر نتو پین

2+0-

جمعه 25 آذر 1390



>>> هری پری:

به نام خالق گیتی من اولین بار است که نظر میدم . تمام قسمت های هری پاتر را نگاه کردم ونظر بعضی از شما وبعضی از نقد ها را خواندم . در نهایت این خواننده وشنونده است که باید مراقب خود باشد . تو سرتاسر این دنیا همه جور آدم پیدا میشه خوب یا بد به نظر من شایسته نیست سر خوب بودن آنها یا بد بودنشون دعوا کنیم ما باید سعی کنیم ایران را همان طور اسلامی بالا ببریم. . دلیل این که بیگانگان بین ما به راحتی نفوذ میکنن این است که درست فکر نمی کنیم اگر دقت کرده باشین بیگانگان برای بالا بردن خود دست به هر کاری می زنند . اون ها افکارشان را میخواهند به وسیله ی فیلم ها به ما القا کنند . ما باید به عنوان بیننده اگاهانه عمل کنیم

1+1-

پنجشنبه 24 آذر 1390



>>>یاسمین:

من فکر نمی کنم باشه.البته شاید هم باشه.ولی این موضوع چه اهمیتی داره؟اون بدبخت فقط سری فیلم های هری پاترو بازی کرد.هیج جای کتاباش یا فیلم های هری پاتر تبلیغ شیطان پرستی نکرده بود .این خود ماییم که تغییر می کنیم.چون دیدگاه آدما نسبت به فیلم ها یک جور نیست.در ضمن تو چه میدونم ضد هری پاتر و سایر کتاب های شیطانی هم لازم نکرده نظر بدی که این فیلم ها وارد ایران بشن یا نه.می خوای ببین میخوای نبین.با آلبوس پاتر موافقم.

3+0-

پنجشنبه 10 آذر 1390



>>>harryet:

آیا هری پاتر شیطشان پرست است

0+1-

پنجشنبه 28 مهر 1390



>>>آرزو:

من با نظرات بعضی ها موا فقم که می گو یند قهر مان های واقعی کسانی هستند که در راه آزادی و دفاع از وطن خویش کشته می شوند. تاثیر واقعی این فیلم این است که در راه اهداف خود تردید نداشته باشیم و با کمک افراد دیگر به این راه دست یابیم.

2+0-

يكشنبه 24 مهر 1390



>>>GODRRICK GRIFFINDOOR:

به نظرمن بهترین فیلم قرن از نظر تخیلی ازنظر کیفیت و از نظر هیجانی و عشق عالی ترین فیلم بوده است و نکته مهم اینجاست که j .k.roling خیلی زیبا داستان را نوشته از تمام دست اندرکاران اینفیلم نهایته تشکر را دارم بای بای امیرنظام الدین حسینی از اصفهان

2+0-

دوشنبه 18 مهر 1390



>>>عصترس:

هرچند نسبت به دید من فرق داشت ولی نویسنده دید جالبی داشته نسبت به فیلم که برام جالب بود.

0+2-

سه‌شنبه 5 مهر 1390



>>>سهراب:

این مقاله واقعن چرت و پرت بود

3+0-

دوشنبه 4 مهر 1390



>>>نسترن:

به نظر من کتابهای هری پاتر برای اون قشری از ادما خوبه که به کتاب به عنوان سرگرمی نگاه میکنند. دیگه هممون قبول داریم که تو یه سنی می فهمیم خوب و بد چیه،پس این کتابا بیشتر از اینکه جنبه آموزندگی داشته باشه،طنزی داره که با عث شده همه ی مردم دنیا ازش لذت ببرن.من خودم رشتم تاریخ بوده و صریحا میگم تو کتابای هری پاتر فقط مراسم مهم مسیحیا ،اونم چون بچه های مسیحی عاشقشن هستن تبلیغ شده،وگرنه هیچ توطئه ای پشتش پنهان نیست.

4+0-

دوشنبه 14 شهريور 1390



>>>antioxidan:

ای بابا.یه بار نشد ما بیایم یه نقد از این آقا بخونیم یه عده مثل و سگ و گربه نپریده باشن به هم!نمیدونم چرا ما ایرانیها عادت داریم نظراتمون رو به یکدیگر تحمیل کنیم؟؟نقدتون رو بخونید و برید پی کارتان.نظر هم ندید.

0+2-

پنجشنبه 3 شهريور 1390



>>>ستایش:

وای که نویسنده ی این نقد چه مهارتی در گول مالیدن بر سر خوانندگانش دارد.نقدش را آرام شروع میکن و طوفانی میشود و دوباره آرام میشود.در ظاهر نقدی مثبتی بر فیلم هری پاتر نوشته است ولی محال است کسی بعد از خواندن نقد نظر خوبی نسبت به این فیلم پیدا کند .بخاطر اینکه ابتدا و انتهای نقد مفصل کتاب های هری پاتر را کوبیده است.نقدش را با یک توضیح جالب از عدد هفت شروع کرده که بسیار جالب است و بعد از اینکه ذهن خواننده را درگیر کرده شروع کرده به له کردن کتاب و فیلم چون احتمالا عقاید ضد اسلامی داشته است.وای که شماها چه آب زیر کاهی هستین.با پنبه قشنگ سر بریدین.

3+1-

پنجشنبه 3 شهريور 1390



>>>ارشیا :

واسه همینه که پیشرفت نمیکنیم دیگه!چون به جای سعی در پیشرفت کردن میشینم چرت و پرت راجع به کسایی که پیشرفت کردن میگیم.هری پاتر دوست نداری حق نداری...حق نداری توهین کنی.حق نداری.هری پاتر یه حماسه ی جهانیه.تو نمیتونی کاری کنی. من خودم لندنم.نمیدونی مردم چه ناراحت بودن. جادو هرگز نمیمیرد.ملکه ی قصه ها؛جی کی رولینگ

2+1-

شنبه 29 مرداد 1390



>>>آلبوس پاتر:

راستی سامی جان اون تعبیر زیبا و کوتاهی که از مجموعه داستان های هری پاتر کردی خیلی زیبا بود زنده باد هری پاتر

2+0-

جمعه 21 مرداد 1390



>>>آلبوس پاتر:

آقا یا خانم ضد هری پاتر شما هم که باز تعصب داری!!!! خب اگه از هری خوشت نمیاد نخون دیگه این حرفای الکی چیه میزنی؟؟؟ تو هری پاتر مفهوم های خیلی قشنگی هست که نمیتونه از نماد های شیطان پرستی ناشی شده باشه میشه بگی سر و صدای کودوم ملت در اومد؟ مطمئنن سر وصدای ملتی در اومده که حتی یه فصل هم از این کتاب یا کتابای دیگش رو نخوندن مثل شما.... چون اصلآ تو کتابش حرف از خدا نمیزنه آخر فیلمش میگه نه کتابش پس وقتی یه چیزی رو نمیدونی راجع بهش حرف نزن.... یه بار دیگه هم گفتم این که شاهنامه یه شاهکاره دلیل نمیشه هری پاتر نباشه من خودم از شش سالگی شاهنامه رو میخوندم و حفظ میکردم الانم خیلی از داستان هاشو حفظم و قبول دارم که خیلی قشنگه ولی دلیل نداره اونو با هری پاتر مقایسه کنیم چون دو سبک کاملآ متفاوتن پس سعی نکن این قدر متعصب باشی ای بابا این که این جمله مال کیه چه اهمیتی داره مهم اینه که جمله ی قشنگیه چه گیری دادین شماها... میدونین چیه من تا حالا فک میکردم تاریک فکر تر از وزارت ارشاد و صدا و سیما وجود نداره ولی حالا میبینم نه بابا تو از اونا هم تاریک فکر تری باید به مردم اجازه داد راهشون رو خودشون انتخاب کنن نباید بهشون تحمیل کرد که چی ببینن و چی نبینن ..... من نمیفهمم کجاش باعث افتخاره که وقتی حتی آمریکا و اروپا کشف نشده بودم ما حافظ و سعدی و ..... داشتیم و حالا هم باز فقط حافظ و سعدی و ..... داریم؟؟؟؟!!!!! اونا باید افتخار کنن که از هیچی رسیدن به اینجا و ما هنوز که هنوزه حرف از گذشته ی پر افتخارمون میزنیم ما در گذشته بهترین بودیم درست اما الانم هستیم؟ باید سعی کنیم یه اثر بهتر از قبلیا خلق کنیم این باعث افتخار میشه نه حرف از گذشته زدن

3+1-

جمعه 21 مرداد 1390



>>>ضد هری پاتر و سایر کتاب های شیطانی:

اون جمله ای که برای اثبات خدا نوشته بودین دلیلیش این بود که سروصدای ملت از قسمت 6 کتاب بیرون اومد و گفتن چرا اسمی از خدا توی کتاب نیست و کلیسا هم به این جو دامن زدن و اینا با یه حرکت تاکتیکی برای اینکه در این کتاب فقط در قسمت اخر این جمله رو اضافه کرده اند.اونم برای اینکه خانواده ها کتاب ها رو پس ندهند .انقدر نماد های بی دینی و ضد خدایی وجود دارد که غیر قابل کتمان است.جلد شاهنامه سگ شرف داره به کل 7قسمت هری پاتر که همش توهم فانتزی را به دیگران تلقین میکند.آقا سامی هم یه لینک دادی که اصلا خرابه.ولی این سخن رو تا جایی که من میدونم مال امام علی(ع) باید باشه!من به شدت با داستان های هری پاتر مخالف و اصلا نباید اجازه ی ورود چنین خزعبلاتی رو به ایران میدادن .جالب این است که اسم خودشان را گذاشته اند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.برخلاف نویسنده به نظر من ارباب حلقه ها هم فیلم مورد داری بود و علائم فراماسونی زیادی در آن وجود داشت و متاسفم صدا وسیما اینگونه فیلم ها رو میخواست پخش بکنه.حالا عید هم میخواستند "نبردخدایان"هم در سیما نشان دهند که با رایزنی هایی که شد از پخش سیما جلوگیری شد.این جور آشغال ها را باید بدهند به خورد ملت خودشان که صد سال نیست کشورشون کشف شده نه ما که اصلا وقتی اروپا و امریکایی نبود داشتیم شاهنامه و سعدی و حافظ میخوندیم.!به این جور نقد کردن ادامه دهید برادران.عجرتان با امام زمان.یا حق

3+2-

جمعه 21 مرداد 1390



>>>Sami:

http://iran-kade.blogfa.com/post-11.aspx http://www.friendfa.com/view/post:9511069 http://guilan.irib.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=3463:1&catid=297:goftar&Itemid=206 بدرود. یه روز خوب میاد.

0+0-

پنجشنبه 20 مرداد 1390



>>>Sami:

نمی دونم از کجا میگی همچین جمله ای مال حضرت علیه!!تو کتابای درسی هس.نگو که حتی مدرسه هم نرفتی.

3+0-

پنجشنبه 20 مرداد 1390



>>>آلبوس پاتر:

نویسنده ی محترم شما یا معنیه نقد رو نمیفهمی یا نمیدونی هری پاتر 7 چیه این چیزی که تو نوشتی خدا وکیلی چی کار به هری پاتر 7 پارت 2 داشت؟؟؟ در ضمن به همه شماها که الکی با هری پاتر بدین : اکثر کسانی که این جا با هری مخالفن اصلآ یه کتابشم نخوندن آخه تو که فوقش یه کتابشو خوندی یا فقط فیلمشو دیدی چه جوری به خودت اجازه میدی راجع بهش صحبت کنی؟ و خطاب به اکبر ه من نمیفهمم شاهنامه و سعدی و حافظ چی کار به هری پاتر داره این که حافظ خوب شعر میگه دلیل میشه که هری پاتر داستان قشنگی نیس؟ تواگه دوس نداری برو شاهنامه بخون اگه قرار بود انگلیسی ها هم تا ابد بشینن بگن به به شکسپیر عجب نویسنده ایه بشینین فقط شکسپیر بخونین که به هیچ جا نمیرسیدن مثل ما خب شاهنامه شاهکار بود درست ولی اوقعآ مایه ی تآسفه که سال هاست فقط داریم میگیم شاهنامه کسایی که هری پاتر رو دوست دارن متعصب نیستن بلکه کسایی که هری پاتر رو کتاب بی خودی میدونن متعصب هستن چون با توهین به دوستداران هری به نویسنده ی هری و بازیگران فیلم هری نظرشون رو اعلام میکنن یکی نیس به این افراد بگه خب دوست نداری نخون دیگه چرا توهین میکنی ؟ خانم جی کی رولینگ بی سواد نیس محض اطلاع برو زندگی نامه اش رو بخون تا بفهمی کجا تحصیل کرده و در ضمن آقای دکتر ا: نگلیس روباه پیره این چی کار داره به خانم رولینگ و کتاب هاش؟ من فیلم آخر رو دیدم واقعآ قشنگ بود و محض اطلاع آخر فیلم نوشت : in god we trust and we are alive اینم از اسم خدا که شما نگرانش بودی در آخر چه بخواین چه نخواین هری پاتر کل دنیا رو تسخیر کرده پس نمیتونه یه داستان معمولی باشه داستانیه که تمام معیار های انسانی توش دیده میشه برای هر خواننده ی هری پاتر ، هری پاتر 2 تا دوست صمیمی نداره 3 تا دوست صمیمی داره : هرمیون ، رون ، و خود خواننده ، توی دنیای امروز نشوندن افراد پای کتاب کار آسونی نیس ولی خانم رولینگ این کارو کرده خانم رولینگ باعث شد خیلی از افرادی که کتاب خوندن رو کار خسته کننده ای میدونستن واقعآ به کتاب خوندن رو بیارن نه این که فقط هری پاتر بخونن نه کتاب خوندن رو یاد گرفتن هم توی ایران و هم سرتاسر جهان ولی خب هر چیز خوبی که جهانی میشه باید هم خیلی دشمن داشته باشه من که به شخصه هیچ وقت داستان هری پاتر و چیز هایی که بهم یاد داد رو هیچ وقت فراموش نمیکنم زنده باد هری پاتر

3+1-

پنجشنبه 20 مرداد 1390



>>>نونا:

وای خدا .بعد از یک ربع خنده ی ممتد تونستم این کامنت رو بزارم .درود بر دوستی که این کامنت را گذاشته است با امضای عصبانی::!درباره ی توالت های بین شهری هم نمیتوان نقدی به این بدی نوشت که شما درباره هری پاتر نوشته اید!!:))))))))))))))واااااااااااااااااای مردم خدا از خنده..موقع تماشای ورود اقایان انقدر نخندیدم که اینجا خندیدم و این کامنت ها رو خوندم.خداییش خوانندگان درشت سخنی دارید.

3+0-

پنجشنبه 20 مرداد 1390



>>>مونا:

قسمت اخر هری پاتر از قسمت سوم ارباب حلقه ها یه سروگردن بالاتر بود.!

3+1-

يكشنبه 16 مرداد 1390



>>>یاسمین:

من نمی دونم این هری پاتر که بعضی ها خودشون رو براش می کشن چیه.من کل سری داستان های هری پاتر یعنی کتاب هاش رو خوندم و به نظرم کتاب های بسیار جالبی هستند.اما فیلم هاشو زیاد دوست ندارم.من فقط 14 سالمه .نمی فهمم این حرف های مسخره که درباره ی شیطان پرست شدن می زنین یعنی چی.اگه این طوری بود که من الان یه شیطان پرست سرسخت بودم.آخه من هر کتاب هری پاتر رو 5 بار خوندم.نه عاشق و دلباخته ی هری پاتر بشین نه اونقدر اون بازیگر رو مسخره کنین.

3+0-

پنجشنبه 13 مرداد 1390



>>>z:

فقط دزدان دریایی کاراییب با بازی استاد مسلم بازیگری:جانی دپ آخه رادکلیف و گرینت و واتسون و ریکمن کچل بازی بلدند؟ رمان فانتزی هم فقط کارای دکتر تالکین که فیلماشم شاهکارای سینمان نه مثل هری پاتر یه بی سواد نوشته باشنشون. تازه اگر ارباب حلقه ها نبود کتابای فانتزی دیگه از جمله هری پاتر حالا حالا چاپ نمیشدن دلتون بسوزه!!!

2+2-

شنبه 8 مرداد 1390



>>>بی طرف:

اگر یک نفر مثل من بیطرف باشد و این نقد و نظرات دوستان را بخواند متوجه میشود که حق با کدام گروه است.

2+0-

پنجشنبه 6 مرداد 1390



>>>آفتاب:

مهتاب خانم کی خرافاتیه؟! ما؟ یا شما که ده ساله اسیر جادوی سیاه هری پاتر هستید؟ متاسفم برات

1+5-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>مهتاب:

مشکل شما ها و امثال این نوسینده یا منتقد میدونید چیه؟اینه که میترسید جوان ها آگاه بشن.مثل سگ هم میترسید.چون یه عمر ما رو با خرافات بزرگ کرده اید و حالا میترسید ما اگاه بشیم .به خاطر همین سرعت اینترنت رو به یک صدم سرعت عادی کاهش میدهید و ماهواره را جمع میکنید.هری پاتر هم آگاهی میده و شما هم میترسید و اون رو مسخره و بد جلوه میدهید تا کسی به طرفش نره .ولی کور خوندین.جلوی حقیقت را نمیشه گرفت و ماه برای همیشه پشت ابر نمی ماند.به امید شب های مهتابی ایران

5+1-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>هسین:

ارباب حلقه ها با 3 قسمت به چنان قدرت و جاودانگی رسید که هری پاتر با 100قسمت هم نمیتوانست برسد.

1+5-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>دکتر.ب:

با درود بر نویسنده ی خوش قلم این نقد خواستم چند نکته را به جوانان گرام که مانند بچه های خودم هستند یادآوری کنم.نکته اول که دوستان عزیزم این فیلم و این کتاب ها محصول کشور انگلیس است که از قدیم الایام لقب روباه پیر را به آن داده اند.این لقب بی خودی به این کشور داده نشده است.شما اگر تاریخ کشور خودمان را بخوانید متوجه خواهید شد که این کشور از هر ترفندی برای چپاول نفت ما دریغ نمیکرده و با حیله های مختلف میخواسته از نفت ایران بهره برداری کند و مخالف صد در صد اسلام است .لطفا همینجوری روی هوا به این نویسنده توهین نکنید.شما جوانان باید به چشم باز مسائل را دنبال کنید و هرکس هر حرفی را زد فکر نکنید بد شما را میخواد و هرکس که حرفش را توی زرورق گذاشت و کادو کرد و داد بهتون مثل هری پاتر فکر کنید حرف خوب و درستیه!حالا فکر کنید که این روباه پیر یک تریبون میلیونی مثل هری پاتر داشته باشد.شک نکنید سیاست ها مکار و نیرنگانه انگلیس پشت این کتاب و فیلم است.این نویسنده محترم اندازه ی توان خودش توانسته این معماها را باز کند .من میتوانم صدها نماد و معمای ریز و درشت این فیلم را برای شما رو کنم تا بفهمید با چه اثری روبرو هستید.فقط باید کمی تاریخ را خوانده باشید و متاسفانه طرفداران هری پاتر که همانگونه که گفته اند تازه بعد از هری پاتر کتاب خوان شده اند به همبن دلیل هیچ چیزی از این کتاب نخواهند فهمید.این حرفی که نویسنده زده است که ولدمورت خود هیتلر است شک نکنید که حرف درستی است و ماجراهای هولوکاست و ... تماما در فیلم به صورت پنهان در فیلم جاگذاری شده است که شرط میبندم که کار خود جی کی رولینگ نیست!قسمت زندانی آزکابان و هدیه های مرگبار عملا فیلم های سیاسی هستند که در پس ظاهر کودکانه پنهان شده اند.یک نکته ی دیگری که دوستان اشاره کرده اند و گفته اند که برخلاف فرمایشات نویسنده ما با دیدن هری پاتر بی خدا نشده ایم هم از اون حرف های عجیب است!دوستان اینگونه فیلم ها همانطور که نویسنده به زیبایی اشاره کرده است شما وقتی با علائم آن در جهان خارج مواجه میشوید به آن پاسخ مثبت میدهید و این به مرور زمان است. در اینکه هری پاتر فیلم پوچ گرا است هیچ شکی به دلتان راه ندهید .این سری کتاب ها و فلیم ها آمده اند که وجود بی خدایی را چیز ساده ای نشان دهند.یه سر به جوانان هری پاتری تو فیس بوک بزنید و بعد برید پروفایلهایشان را چک کنید.ببینید در گزینه ی مذهب در روی پروفایلشان چه چیزی را انتخاب کرده اند.ببخشید سرتون را درد آوردم . بینهایت تشکر بابت انتشار چنین مقالات روشنگر از سایت حرفه ای پرده سینما.

2+1-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>محبوبه:

به نظر من همه این چیز ها درست واز پیش تعیین شده هستند بعضی ها فکر می کنن که چیز مزخرفیه ولی درکل باید باور کرد این ها نمی گن شما با دیدن این فیلم ایمان تون رو از دست می دید ولی تاثیراتی داره که ضد همه ی باور های ماست .اگه نگاه کنیم تو فیلم های هری پاتر اصلا خدایی هست همش تخیلی و ماورایی هست و میتونیم بگیم که نیرویی وجود داره که هری با اون میتونه خیلی کار ها رو انجام بده که این نیرو چیه تا حالا بهش فکر کردین.اینها نمیگن که فقط دارن رو مخ ما کار میکنن بلکه میگن که دارن همه ی دنیا رو معتقد به خودشون میکنن از کوچیک ترا گرفته تا بزرگترها خلا صه این که من هم می دونم باور کردنش خیلی سخته اما با تحقیقات زیادی که انجام دادم فهمیدم که همه چیز درست و واقعی و برنامه ی اونها حساب شده بوده نه فقط برای ما مسلمون ها بلکه حتی برای هموطنان خودشون .

1+4-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>معترض:

آره همه دنيا مي خان مارو منحرف كنن.همه دنياتلاش مي كنندافكارشان را به ماتحميل كنن.تو رو به خدابس كنين اين نقداي صدمن يه غازو. تاكي مي خوايد توغار"گلستان بخونيد دست ازافكار جامدتون برداريد سرتون رو اززيربرف درآريد.به تقويم نگاه كنيد ببينيد كه بعداز چند صدسال شاهنامه و بوستان جوابگوي نياز يك جوان آپديت نيست.

3+2-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>سکولار:

من موندم اگر این ملت ما سر بقیه چیزهایی که حق مسلم اون ها است اینقدر میجنگیدند و دفاع میکردند الان ایران کشور فوق پیشرفته شده بود.اینجاست که شاعر میگه:مملکته داریم؟

2+0-

سه‌شنبه 4 مرداد 1390



>>>عصبانی:

این موحد منتقم به نظرم بیماری بیش نیست!تمام نقدهایش جنجالی است و باعث تحریک رشته های نرو و اعصاب خوانندگان میشود و کامنت های فراوان بر نقدهایش هم به همین دلیل است.چون دقیقا دست میزاره رو نقطه ای که نباید بزاره. مثل اینکه یه نفر محکم بزنه به شکمتون میگید اخ! اون لگد حکم نقدهای این منتقد را دارد و اون اخ هم کامنت های مردم است.باید اینجور افراد را در سلول های انفرادی نگه داشت تا تراوشات ذهنی بیمارشان به دیگران سرایت نکند.مزخرف ترین از این نمیشد درباره هری پاتر بحث کرد.البته اون یکی شاهکارهایش هم خوندم مثل نقد ترانسفورمرز ها!درباره ی مستراح های بین شهری هم نمیتوان نقدی به این بدی نوشت که شما درباره هری پاتر نوشته اید.از شیخ محمود شبستری رسیدی به حافظ .اون یکی نقدت هم از ترانسفورمرزها رسیده بودی به مختار شبکه ی یک!اصلا یه چیزیا!

3+0-

دوشنبه 3 مرداد 1390



>>>غو:

انقدر نجنگید باهم.هرکس دوست داشت نگاه کنه و هرکس دوست نداشت نگاه نکنه!اینکه دیگه این همه بحث و جدل نداره.

1+0-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>درجواب sami:

تا تعریفت از کتابخوان چی باشه سامی جان!درضمن اون حرف مال امام علی هستش نه سعدی!!همون بری هری پاتر بخونی و دیدت رو باز کنی سنگین تری داداش:)))))))

0+1-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>Sami:

اکبر-ه،جوابی که به خانم حمیده محمدی فراز دادم تا حد زیادی در مورد شما هم صدق می کنه.از تک تک جملات نظراتت می شه کوتاهی افق دیدت در مورد دنیای امروز رو متوجه شد.شما بهتره تو همون زمان رستم و سهراب زندگی کنی و حریف های قدرشو که ازش کلی جلو زدن نادیده بگیری.ببینیم با این کار امثال شما به کجا می رسن.در ضمن بهتره به خودت اجازه ندی که درباره دیگران قضاوت کنی،چون خانم رولینگ خیلی ها رو کتابخون کرده.یکیش خودم.ندونسته حرف نزن.به قول همون سعدی که شما اینقدر پزشو می دی : مبین که می گوید،ببین چه می گوید. اینجوری می شناسی سعدی رو؟خوبه والا! مشکل ما ایرانی ها اینه که تو گذشته ها و خاطرات گذشته زندگی می کنیم،به خاطر همینه که اغلب از بقیه جا می مونیم. راستی در مقاله بالا در مورد نور چوبدستی ها صحبت شده بود> همه که یه طلسم رو اجرا نمی کنن!!!نور هر طلسم با بقیه طلسم ها متفاوته!!! یه روز خوب میاد. یا علی.

2+1-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>خودت میدونی کی هستم!:

من این فیلم رو تو سینما به صورت سه بعدی دیدم.کل فیلم یه طرف اون تبلیغ بتمن جدید به اسم -خیزش شوالیه تاریکی- که در ابتدای فیلم به نمایش درآمد یک طرف دیگه!من تا آخر فیلم تو کف این تریلر بتمن بودم.خود فیلم هم بد نبود.

1+0-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>سینا:

به نظر من فیلم های هری پاتر بدترین اقتباس های تاریخ سینما هستن، حتی از 10 درصد ظرفیت کتاب هم تو این فیلما استفاده نشده است

2+0-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>نگین:

مسخره ها!

4+0-

يكشنبه 2 مرداد 1390



>>>اکبر ه :

جیگر طلا که جواب منو دادی و گفتی تو ایران قبل از هری کسی کتاب نمیخوند محض اطلاعات بزرگترین شعرای ایران مثل حا فظ و سعدی و بقیه نویسندگاه قدیمی وقتی نویسندگی میکردن و شاهکار تحویل میدادند که امریکا اصلا کشف نشده بود .و به یکی اونموقع میگفتی امریکا فکر میکرد که خوردنیه یا پوشیدنی؟دلیل نمیشه شما اهل کتاب نبودی و بعد هری پاتر کتاب خوان شدی (عمرا شده باشی.کسی که 7 تا کتاب قصه ی کودکان خونده باشه که کتاب خوان نیست!) و تاریخ کتاب خوانی رو با خودت معیار بگیری!و چون خودت قبل از اون کتاب نمیخوندی میگی هیچکس هم نمیخوند !البته معلومه سن و سال کمی داری که اینجوری حرف میزنی و از طرفدارای کتاب های آب دوغ خیاری هری پاتر توقعی بیشتر از این نمیره.کسایی که با خوندن 7 تا کتاب قصه که برای لالایی بچه ها مناسب تره اسم خودشون را کتاب خوان گذاشته اند.مشکل ایران اینه که تبلیغات نداره برای شاهکارهایی مثل شاهنامه و....میلیون ها کتاب دیگه!من اون یه بیت شعر حافظ رو که این منتقم اخر نقدش نوشته به کل هفت جلد هری پاتر ترجیح میدم.

2+4-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>جواب به اکبر-ه:

دوست عزیز(نسبتا) خیلی ازکسانی که تو ایران با هری پاتر اشنا شدند از همون سال اول اشنا نشدن بلکه از این سالهای پایانی باهاش اشنا شدن پس نمیشه گفت 10 سال تمام داشتن رو مخ بچه ها کار میکردن. البته اینجور که من فهمیدم منظور شما و اون منتقد محترم فقط بچه های مسلمون بوده و کاری با بقیه بچه های دنیا ندارین شما تو یه دنیای مجازی گیر افتادین که فکر میکنین امریکا و انگلیس دشمنان خونی شما هستن و همش دشمن دشمن میکنین. فکر میکنین امریکا اینقدر بیکاره که بیاد بچه های مسلمون رو از راه به در کنه؟ یا خود خانم رولینگ نویسنده کتابها اینقدر بیکاره که بیاد کتاب بنویسه برا منحرف کردن مسلمون ها ؟؟؟ واقعا بهتره یکمطرز فکرتون رو تغییر بدین اینجوری به هیچ جا نمیرسین. برای همینه که کشور خودمون اینقدر از دنیا عقبه همش منتقد کشور های دیگه باشین و بگین فلانی چیکار کرد فلانی چیکار کرد من نمیفهمم هری پاتر عینکش اینجوریه کی توجه میکنه؟ نور چوبدستیش این رنگیه کی توجه میکنه؟ نمیدونم تو فلان صحنه یه اشاره میکنه معنیش چیه. اقا بیا برو به زندگیت برس من از هرکی پرسیدم نمیدونسته کالابالای چیه. خود شما با نوشتن این کلمه تو مقاله ات باعث شدی خیلی از افرادی که میخوننش برن دنبالش ببینن چیه درضمن این مقاله نقد فیلم هری پاتر هفت قسمت 2 نبود بلکه شما فقط و فقط مجموعه کتابهای هری پاتر رو نقد کردین و یه سری ..... تحویل مردم دادین تا اونها هم دلشون خوش باشه که منتقد دارن (امیدوارم انتقاد من رو بپذیرین وگرنه معلوم میشه خود شما هم تحمل ندارین که ازتون انتقاد بشه) راستی خیلی دلم میخاد دنیل ردکلیف بازیگر هری پاتر تو کودوم صحنه ها تپق زد و کلمات رو سریع گفت خوشحال میشم اون سکانس ها رو بنویسین تا ما هم بدونیم اخه من که خودم 4 بار فیلم رو دیدم نفهمیدم دنیل کجا رو تند گفت. و در آخر باید بگم که شما تو این مقاله از تلکین دفاع کردین تا هری پاتر رو ضایع کنین و مطمئنا" اگه فیلم بعدی ارباب حلقه ها بیاد شما تالکین رو با دارن شان مقایسه میکنین و دارن شان رو بهتر جلوه میدین. در هر صورت چپ بری راست بیای هری پاتر دنیا رو گرفته و حالا حالا ها نوجوون ها دارن ازش استفاده میکنن خیلی ها به خاطر همین مجموعه کتاب های خانوم رولینگ کتابخون شدن(تو ایر انی که هیچ کسی نمیدونست کتاب چیه)

2+3-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>جندک:

خفه شو پرده سینما با این نقدات!همش رو اعصابی

5+0-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>جاودانه:

هری پاتر جاودانه است

3+4-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>صنم:

بهترین قسمتش به نظر من هری پاتر و شاهزاده ی دورگه بود.

5+0-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>اکبر-ه:

این طرفدارهای کذایی هری پاتر چه نوشابه ای برای هم باز میکنند.ولی خوشم اومد این موحد خوب حال این بچه فانتزی های هری پاتر دوست را گرفت .جواب همشون هم تو متن داده است::"""10 سال مدت زمانی طولانی است که روی افکار جوانان هری پاتری کار شده است. مدت زمانی است که می توان در آن طرز فکر فردی را به طور کامل را عوض کرد. به همین دلیل است که مدافعان دنیای پاتر رفتاری چنین متعصبانه از خود نشان می‌دهند و بارها در برابر منتقدان مخالف با فیلم برافروخته و عصبانی می‌شوند. به تصور آنها، منتقدان دنیای پاتر، دشمنان آزادی و اصالت می‌باشند.""""دقیقا این طرز فکر را میتوان در طرفداران هری پاتر که نظر داده اند دید.واقعا براشون متاسفم.واقعا روتون کار شده.برید یه فکری به حال خودتون بکنید تو این هفته میشینم این نقد رو به انگلیسی ترجمه میکنم میزارم تو فروم های هری پاتر ببینم عکس العملشون چجوریه.احتمالا اونا هم مثل شما باشند.واقعا نقد خیلی خوبی بود.با اجازه به انگلیسی ترجمه اش میکنم.

0+6-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>سارا24ساله:

یه جوری از هری پاتر دفاع میکنن یکی ندونه فکر میکنه چه پ... هست!اینم یه قهرمان تخیلی دیگه است!به نظر من قهرمان های واقعی کسانی هستند که در راه آزادی مخصوصا آزادی وطنشون کشته میشوند.وگرنه تو حرف و تخیل همه قهرمانند.

0+4-

شنبه 1 مرداد 1390



>>>Sami:

يه هري پاتريست سر سخت،ممنون از تاییدت دوست عزیز.بله می دونم!!

1+0-

جمعه 31 تير 1390



>>>Amirz:

فوقشم بره...مگه چی قراره بشه؟

0+1-

جمعه 31 تير 1390



>>>يه هري پاتريست سر سخت:

sami عزيز با نظراتت به شدت موافقم اما اينا تو کله بعضي ها نميره خودت که سرچشمه اين حرف ها کجاست

2+0-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>بهاره:

اینکه تو هری پاتر هرگز از خدا نامبرده نشده به خاطر این بوده که خانم رولینگ نمیخواسته یک مذهب رو تو داستاناش مورد توجه قرار بده...در ضمن مطمئنا انتظار نداشتید که هری پاتر و دوستانش مسلمان باشن و ولدمورت و مرگ خوارانش یهودی و مسیحی! فکر نمیکنم هیچ کدوم از کسانی که فیلمهای هری پاتر رو دیدن یا کتاباشو خوندن و طرفدارش شدن بی دین و بی خدا شده باشن!در ضمن دین یه مسئله ی شخصیه و داریم می بینیم که حتی تو اروپا و آمریکا کسایی هستن که به اسلام رو میارن چون خودشون به این نتیجه رسیدن که اسلام دین کامله...ولی ما از وقتی به دنیا اومدیم بهمون گفتن مسلمانی و باید نماز بخونی و برای خیلی از ماها دینمون فقط به نماز خوندن خلاصه میشه چون خودمون ارزش دینمون رو درک نکردیم...و اگه واقعا کسی با دیدن یه فیلم یا خوندن یه کتاب بی دین و بی خدا بشه ضعف از ایمان خودش بوده... به شخصه فکر میکنم این مقاله به جای این که یه نقد بر فیلم هری پاتر باشه بیشتر بررسی کابالایی بودن هری پاتره که دیگه گوش همه ی طرفدارای هری پاتر از این حرفا پر شده و البته هیچ کدومشونم این مسئله رو قبول ندارن و ترجیح میدن بهش بی توجه باشن پس بهتره حالا که هری پاتر تموم شده دیگه خودتونو با این حرفا خسته نکنید!

3+1-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>Sami:

با نظر یه طرفدار موافقم. ببینین دوست عزیز،محض اطلاع امثال شما که هری رو یه پدیده برای انحراف ذهن عموم و خصوصا نوجوونا می دونین باید بگم که،خانم رولینگ در طی 1 مصاحبه م کرد که هیچ مذهبی رو در کتاب ها وارد نکردم تا موجب اختلاف بین خواننده ها نشه.ولی امثال شما مثل اینکه دوست دارین واسه همه فیلم ها و داستانهای فانتزی-چون وطنی نیس-حرف در بیارین و برچسب صهیونیسم بهشون بزنین،این اشخاص زیادن ولی نام نمی برم. هی می گن نوجوونامون کتابهای غربی و شمال و جنوب غربی متمابل به چپ و....!نخونن بیان بشینن ایرانی بخونن.شما 2تا کتاب بگو که خداوکیلی نوجوونا رو بتونه کتابخون کنه،قدرت عشق رو بهشون بفهمونه،چیزی به فکرت رسید؟ می گن بشینین شاهنامه بخونین.به نظر شما یه پسر بچه یا دختر بچه از شاهنامه با اون کلمه های قلنبه سلنبه چی می فهمه؟حالا اینا به کنار،غیر از شاهنامه چی بخونیم؟؟!چند ساله که فقط در برابر اینهمه داستان موفق غیر وطنی،شاهنامه عَلَم می کنیم؟؟حالا چی شده؟ما هنوز شاهنامه داریم،اونا 200 تا داستان موندگار دیگه نوشتن.بس کنین این حرفا رو ، انتظار داری هری بیاد دعای ابوحمزه ثمالی بخونه در برابر ولدمورت؟هری پاتر برای نوجوونا و کودکان فقط نوشته نشده،تا حالا صف های طویل روبروی انتشاراتی ها موقع انتشار کتاب جدید رو دیدی؟؟فکر نکنم. خانم حمیده محمدی فراز،متاسفانه بستگی ذهن عواقب ناگواری داره که فکر نمی کنم با هیچ وسیله ای بتونین ازشون مصون بمونین. در ضمن دینی که بخواد با این چیزا سست بشه،بدرد نمی خوره.الان من هری پاتر خوندم،شیطان پرستم؟طرفدار کابالا ام؟طرفدار صهیونیسمم؟؟نه والا!!هنوز مسلمونم و دینمم سر جاشه. نمی گم انتقاد بده،ولی انتقادی رو قبول دارم که با درایت نوشته شده باشه،نمیشه که هیشکی فیلم ها و کتابهای غربی رو نگاه نکنه،نمیشه انسان رو داخل فضای محدودی نگه داشت که این روزا داره هی تنگ تر و تنگ تر میشه،اینطور زندگی کردن و فکر کردن که بدرد 1مربع 2بعدی تو صفحه کاغذم نمی خوره. شاید جادو وچوب دستی جادویی در این دنیا وجود مادی نداشته باشد اما ما خودمان می توانیم چوبدستی زندگیمان باشیم و با استفاده از آن جادو کرده و وبر مشکلاتمان غلبه کنیم و بر انها پیروز شویم این داستان تنها یک داستان سرگرم کننده نیست که فقط برای اینکه قسمتی از وقتمان را با ان سپری کنیم و در آخر به خواب رویم بلکه تمام این داستان دست بر دست هم داده اند تا راه زندگی را برای ما هموارتر سازند اما فقط در پس داستانی نهفته با نگاهی تازه تر با کلماتی تازه تر و با اندیشه ای تازه تر. می خواهند بگویند : اگر صدای جغدی را شنیدیم که نامه ای با خود به سمت خانه ی ما از هاگوارتز می آورد این فرصت را غنیمت شماریم شاید همین یک تغییر بزرگ در زندگی کوچک ما برای یافتن سنگ جادو باشد . و اگر به چیزی در زندگیمان ایمان داشته باشیم شاید آن کلید تالار اسرار گمشده در وجود ما باشد . کسی که حاضرشود به خاطر منفعتش بهترین دوست خود را به گناه نکرده زندانی آزکابان کند چیزی جزء بدبختی ذلت به دست نیاورد. در زندگی خودمان را دست کم نگیرم چون ممکن است جام آتشی باشد و ما جزء لایقترین فردها باشیم . اعتماد کردن به یکدیگر در این دنیا بسیار سخت شده است زیرا شاید به کسی که اطمینان کامل داریم همان کسی باشد که از پشت به محفل ققنوس خنجر زد. هیچ گاه نمی توان انسانها را از روی رفتارهایشان شناخت زیرا ما هیچ از درون گنجینه ی قلبشان نمی دانیم شاید کسی را که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردید شاهزاده ی دورگه داستانها باشد. و بدانید اگر تمام یادگاران مرگ را نیز در این دنیا داشته باشید هیچ گاه نمی توانید بر مرگ غلبه کنید زیرا او سایه به سایه دنبالتان است و لحظه ای درنگ نمی کند. وقتی گنجینه ی قلبت سرشار از عشق دوستی و محبت و انسانیت باشد و بدون هیچ سلاحی به میدان نبرد با اهریمن رو در رو شوی همان عشق توست که فاتحت می گرداند. تا زمانی که ما زنده هستیم جادو نیز در قلبهایمان زنده خواهد ماند.(از اینجا : http://forum.dementor.ir/viewtopic.php?f=4&t=175) شما دارین اینارو تکذیب می کنین؟؟؟؟!!!!!!! و در آخر اینکه : حاصل پریشانی ذهن،بی گمان پریشان گویی ست. موفق باشی،به امید خوندن نقد های بهتر از شما.

4+0-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>نیکی:

نمی فهمم که این نقدها چطوری تو ذهنتون میاد اما می خواستم بگم که شما دوست داشته باشید چه نه ... چه این فیلم ها و کتاب ها ایمانتون رو کم یا زیاد کرده باشه این مجموعه فیلم ها و کتاب ها چند نسل را دنبال خودش کشیده یار و همیار خود کرده ... خوانندگان با آن شادی کردند گریستن درس دوستی شجاعت همکاری عشق را یاد گرفتند . خیلی خیلی از نوجوانان ایران که شاید در موقع چاپ کتاب اهمیتی به کتاب نمی دادند باخواندن این کتاب کتاب خوان شدند...مخاطبان این کتاب تنها کودک و نوجوانان نبودند بلکه جوانان و بزرگسالان این کتاب ها را می خواندند این کتاب بر تقویت انشای نوجوانان تاثیر بسیاری گذاشت به نظر من حساسیت شما در مقابل علایق مردم بسیار زیاد است و نمی خواهید کسی طرفدار فیلم ها و کتاب های اینگلیسی و آمریکایی شود و دلیل این کار ها را جلوگیری از لطمه خوردن به دین می دانید در صورتی که این مجموعه هیچ لطمه ای وارد نمی کند بلکه این کار شما حساسیت مردم را بیش تر می کند. به جای تند حرف زدن و قضاوت های نا بجا کمی به علایق و خواسته های جوانان و نو جوانان اهمیت بگذارید

5+1-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>ثمین:

بابا تو دیوونه ای هری پاتر هی استورس چطور میتونی راجبش اینطوری حرف بزنی خدا همه ی مریضارو شفا بده

4+1-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>HARRY POTTER:

من با خیلی جای های این مقاله مخالفم. هری پاتر واقعا چیکار کرده اینقدر شما باهاش دشمنی دارین؟ یکی میگه نخونین شیطان پرست میشین یکی میگه نبینین یهودی میشین بابا من 5 ساله دارم با این مجموعه زندگی میکنم به خدا تاثیراتی که شما گفتین رو نداشته میدونم گفتین در دراز مدت تاثیرشو میزاره ولی مطمئنم همچین چیز هایی که گفتین نمیشه مطمئن باشین اگه این مجموعه کتاب نبود خیلی از بچه های ایرانی سمت کتاب هم نمیرفتن من خودم قبل از هری پاتر به کتابها نگاه نمیکردم ولی بعد از اون انواع کتابها رو به راحتی خوندم فیلم آخر رو هم کیفیت رو پرده ایش رو دیدم فوق العاده شده بود. فروشش هم که انواع رکورد ها رو زد ولی حیف فیلم آخر بود. خیلی غم انگیز بود. خیلی جاهاش داشت گریه ام میگرفت

5+1-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>evil006:

کم وقتتون رو بزارید هری چاخان نگاه کنید

1+4-

پنجشنبه 30 تير 1390



>>>پدرام :

خیلی عالی بود . من دارم دنبال پارت 2 می گردم خیلی جذابه

3+1-

چهارشنبه 29 تير 1390



>>>کیهان:

سلام پرت میکنم خدمت دوستان عزیز هری پاتریسم و منتقد خجسته ی این نقد!خواستم به منتقد فیلم بگم::بشین بزار باد بیاد داداش!اصلا ما دوست داریم ذهنمون رو امریکایی ها و غربی ها شستشو بدهند .چند دهه است دارن امسال شماها شستشو میدن روز به روز آمار جرم و جنایت و تجاوز و قتل داره بیشتر میشه تو این مملکت.نخواستیم عزیزم .همین خارجی ها شستشو بدهند بهتر استتهش اینه که میریم جادوگر میشیم و از این زندگی کوفتی که الان داریم راحت میشیم.

6+1-

چهارشنبه 29 تير 1390



>>>غلام آزادی:

نقدش بسیار عالی و به جا بود.نمیدونم کی مردم میخوان بفهمند که نقد یک جور سلیقه است!

0+6-

چهارشنبه 29 تير 1390



>>>xaviar:

خدا شاهده من هنوز موفق به دیدن هری پاتر 1 هم نشدم.دی:

1+2-

چهارشنبه 29 تير 1390



>>>عادل. ا:

فیلم های هری پاتر بسیار دلچسب و بیادماندی هستن!

6+0-

چهارشنبه 29 تير 1390



>>>جادوگر:

مواظب جادوی سیاه باش!

3+0-

سه‌شنبه 28 تير 1390



>>>نیلوفر:

من به شخصه با هری پاتر بزرگ شدم شش سالم بود که هری پاتر وسنگ جادو رو دیدم کتاباشو فیلماشو تک تک دنبال میکردم روزی که کتاب یادگاران مرگ رو خوندم و تموم شد واقعا احساس غم کردم چون دیگه داستانهای هری تموم شد و اصلا هم این نقد های مسخره برام مهم نیست هری پاتر یه دوره ده ساله از زندگیه منه که با این حرفهای بی سر ته خراب نمیشه و همیشه تو خاطر من و دیگران و حتی نسل های بعد باقی میمونه

5+1-

سه‌شنبه 28 تير 1390



>>>یاشار:

موحد اگر سوار کشتی یوگی و دوستان میشد نقش اون رو داشت که هی آیه ی نحس میخوند و میگفت :من میدونستم!

3+0-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>مهرداد:

1- از اسمت کمی تا قسمتی خوشم اومد! 2- مواظب باش که زیادی غرق نشانه شناسی فراماسون ها نشی، این خودش یک تله است! فراماسون ها و صهیونیست ها و ... زیر مجموعه های یک تشکل بسیار بزرگتر هستن که در واقع کل دنیا رو داره با یک دیدگاه علمی مبتنی بر نظریه تکامل - ونظرات علمی دیگه- مدیریت میکنه. طبیعیه که خیلی از چیزهایی که ما در زندگی روزمره بدون نظر خاصی با اونها برخورد میکنیم یا مصرفشون میکنیم چون محصولات همین سیستم هستن نشانه هایی از اون داشته باشن. هرکس کت شلوار پوشیده غربزده نیست، هر جا هم کف پوشش شطرنجی بود\"فراموشخانه\" نیست! 3- به تکنیک کمتر از محتوی توجه داری،بنابراین دغدغه اصلی ات سینما نیست. اگر میخوای بهتر نقد کنی بیشتر به تکنیک توجه کن.

0+2-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>برادر خوانده بن لادن:

این نظر بالایی رو هرکس داده قرص هاشو برعکس خورده .من یک کلمه هم نفهمیدم چی گفته!هرکس فهمید بهم بگه ممنون میشم!

3+2-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>یه بنده خدا:

هموطنان عزیز دو چیز رو میگم : 1- مثل بچه ها به هم نپرید و حرف های هم دیگه رو اگر معقول بود بپذیرید جلوی جمع هم نظراتتون رو به هم دیگه تحمیل نکنید و اگر قبول نکردن بهشون نپرید. (بلا استثنا حتی نویسنده ) توی ذوق هم دیگه هم نزنید لطفا به اون کشیش هم اگر دیدش بگید در زمینه ای که تخصص ندارن صحبت نکنن مگه ایشون روانشناسن که میگن همچین کاری با مردم میکنه ایشون حق دارن در زمینه کاری خودشون نظر بدن اما در زمینه کاری بقیه این اجازه بهشون داده نمیشه اگه دیدیش بهش بگید . 2- حرف های زیادی هست که باید زده بشه ولی چون توی زمینه کاری من نیست نمیگم فقط میگم که : یه سری انسان هایی هست که وقتی یه جمعی دارن با هم صحبت میکنن کلید میکنند روی یک نفر و هی به اون یک نفر میپرند و مسخره میکنند به نظر جمع با مزه میاد ولی به نظر اونی که داره تحقیر میشه بامزه نمیاد این دسته افراد انتقاد پذیر نیستند و منطقی هم نیستند و خود رو افرادی با حال هم میدونند فقط یه لحظه خودتون رو بزارید جای کسی که داره تحقیر میشه بعد به کمکش برید تا بیشتر از اون مسخره نشه بازم به هموطنان توصیه میکنم انقدر انگلیس و آمریکا رو گنده نکنن اون ها هم یه کشور هستند پیشرفتشونبه مردمشون بستگی داره دیگه فیلم رو که دولت نمیسازه مردم میسازن اختراعات و اکتشافات رو هم مردم میکنند اگر ما مانع داریم اون ها هم مانع دارند و قبلا (قرن 15 تا 18 ) مانع هاشون رو دور زدنند. حالا هی دست رو دست بزارید تا یه اتفاقی بیفته خب شروع کنید دیگه همه چیز هایی که تا حالا بشر ساخته رو بشر ساخته(منظورم اینه که اونایی که یه چیزی ساختن مثل خود شما ها بودن نه بیشتر نه کمتر ) . سخن آخر: گر شب نروی *** صبح نخواهی رسید یعنی اینکه کسی از بقیه جلوتره که هروقت بقیه خوابند کارش رو شروع کنه تا از بقیه جلو تر باشه ممنون که گوش دادید سرتون رو درد آوردم به امید روزی که ..........

3+0-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>صحت:

من که اصلا یک قسمتش رو هم ندیدم.فقط کتاب اول رو خوندم و پرتش کردم کنار.زیادی تخیلی بود.فیلم فقط فیلم های اسکاری که تو زمستان اکران میشوند .اینا بچه بازی هستند.

0+6-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>mojtaba.b89:

یه خسته نباشید به آقای منتقم می گم بایت این نقد خوب و پر مغزشون . خیلی خوبه که در بین منتقدان داخلی که می تونند فیلمهای روز رو ببیند کسی هست که درونمایه فیلم ها رو می گه . با توجه به این که من علاقه ای به هری پاتر ندارم و فقط سه چهار قسمت اول رو اون هم از تلویزیون خودمون دیدم ولی با توجه به تعریفهایی که آقای منتقم کردند حتما این قسمت رو می بینم ، البته متاسفانه باید حدود سه ماه صبر کنیم . راستی می گن نسخه سه بعدیش هم خیلی خفن بوده ؛ خوش به حال اونایی که دیدن . با تشکر از سایت پرده سینما

2+2-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>abc:

این فیلم قرار بود توی تهران اکران بشه؟چی شد؟توهم زده بود سایت imdb?

3+0-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>0912..36:

ok!

0+0-

دوشنبه 27 تير 1390



>>>فهیمه:

با اینکه به خاطر بیملری تئوری توطئه ای که داری خیلی ازت متنفرم ولی با بعضی از حرفات در باره اثرات هری پاتریسم موافقم.

3+1-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>رحمان:

باشه بش میگم :))))))))))

0+0-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>ب.م.م:

از یه فیلم هالیوودی هم که تعریف میکنی انقدر اول و اخر نقدت ازش بد میگی درباره محتوی و .. که ادم پشیمون میشه فیلم رو نگاه بکنه.دزدان دریایی کارائیب4 رو دیدم به قول شما خسته کننده بود بر خلاف انتظارم.به هر حال هری پاتر یه پدیده ی بین المللیه و کاریش هم نمیتوان کرد

4+2-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>سعیده:

هری پاتر همش نکات بد نداشت .خیلی خیلی نکته های خوبی درباره گذشت و ایثار و تفکر افراد داشت.خوب بود به این نکات هم اشاره میکردید.

6+1-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>حمیده محمدی فراز:

هری پاتر اصلا فیلمی نیست که بخواهیم انقدر درباره اش بحث کنیم.در ضمن ایمانی و طرز فکری که بخواد با دیدن یه هری پاتر تغییر بکنه مطمئن باشید چندین بار تا اخر عمر عوض میشود..چون نشان دهنده ی شخصیت های تحت تاثیری است و شاید فردا یه قهرمان تازه از راه برسه هری پاتر را فراموش کنند و از او الگو بگیرند.اینجور افراد همیشه سعی دارند یک فرد را غیر از خدا و پیامبرانش به عنوان الگو قرار دهند و دستورات او را انجام بدهند در صورتی که انسان جایز الخطا ست و ممکنه یه فرد بهتری از راه برسه و با با خودمون بگیم ای داد بی داد یه عمر تو غفلت بودیم و از این فرد حالا میخواد هر پاتر و یا هرکسی باشه پیروی میکردیم. و این داستان تا اخر عمر با پوچی کامل به پایان میرسه.نقد و مباحث مطرح شده درباره فیلم عالی بود.

2+4-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>پویا:

معلوم نیست بعضیا تا کی می خوان ابن توهم توطئه رو ادامه بدن... آخه حماقت هم حدی داره... کی می خواید بفهمید که هر چی که اروپایی ها و آمریکایی ها می سازن، برای بی دین کردن مردم نیست... هری پاتر خیلی انسان ها رو تبدیل به آدم های بهتری کرده... نمونه اش خود من... تا قبل از خوندن کتاب های هری پاتر من کسی بودم که نیمه ی تاریک شخصیتم کاملاً رو نیمه ی روشنم سایه انداخته بود... حتی تو تمام فیلم ها همیشه عاشق شخصیت های منفی بودم، از دیدن نابودی انسان های خوب لذت می بردم، چون به نظرم انسان های خوب خیلی خسته کننده بودن... این هری پاتر بود که به من یاد داد صرفنظر از مسائلی که پیش میاد، همیشه به دنبال نیکی باشم... بهم یاد داد که خوبی بزرگترین ارزش زندگی است و چیزهایی هستن که ارزش فدا شدن در راهشونو دارن...

7+1-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>در جواب چهانگیرخان دولو:

رفیق من تازه معلوم شد نقد موحد منتقم چقد درست بوده چون اتفاقاً قبلاً که نماز میخوندی ایمان داشتی نه حالا که ادعای ایمان رو در وجودت داری و بقول خودت نماز نمیخونی. لعنت به هری پاتر که تو رو از نماز خوندن انداخت و چیز دروغینی بهت داد که واسه خودت اسمشو گذاشتی ایمان

6+8-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>جهانگیر خان دولو:

اتفاقا از وقتی این فیلم رو دیدم ایمانم بیشتر شده ولی دیگه نماز نمیخونم.قدیما نماز میخوندم ولی ایمان درست و حسابی نداشتم ولی الان نماز نمیخونم ولی ایمانم زیاد شده است.درضمن اینو بفهم دین یه چیز شخصیه نباید با باتوم به یکی تحمیلش کنی.

6+3-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>نسیم:

خداحافظ هری پاتر عزیز.

8+4-

يكشنبه 26 تير 1390



>>>سعیده منصوری:

"تمام حقایق بزرگ در ابتدا توهین به مقدسات تلقی می‌شوند. " جورج برنارد شاو

6+2-

شنبه 25 تير 1390



>>>تقدیم به کسانی که....:

چشمها را باید شست ! . و اگر خردی هست ... با ید بکار گرفت ! . بدون ترس ... بدون تعصب .... بدون تعبد ... بدون تقدس ! . شک منطقی و خرد گرا ... میل طبیعی انسان به دانستن است .... و آغاز بیداری و دیدن واقعیات آنچنانکه بوده اند ...و هستند ... حتی ورای باورهایمان

3+3-

شنبه 25 تير 1390



>>>shahrooz:

شما هم هری چی جذابیت داره میگید بده و هرچی بی خاصیت و خسته کننده است میگید خوبه!تخیل ایراد نداره.اتفاقا باید به خاطر این هوش سرشار به خانم رولینگ تبریک گفت.این خیلی بده که حسادت میکنیم به چیزی که نمیتونیم بسازیم.اکثر اثار هنری ارزشمند مثل هری پاتر دارای زیرلایه های فراوانی هستند که بعضا بیشترشان هم سیاسی هستند.اتفاقا کشف این موضوعات باعث جذاب شدن اثر برای خواننده میشود .من به شخصه خیلی لذت بردم از این سری فیلم های هری پاتر.این قسمتش هم انگار باید خیلی جالب باشد.به هرحال بسیار متشکرم بابت این بررسی و تحلیل و تئوری و نظریه هایی که داده بودید که شاید درست باشه و شایدهم نه.

8+2-

شنبه 25 تير 1390



>>>یه طرفدار:

مشکل شما اینه که هر چیزیرو که اروپا و امریکا ساخته مضر برای مردم و دینشون میدونین داستان شاهنامم تخیلات زیاد داره خود رستم همچین ادم پر زوری مگه میشه به وجود بیاد موجودات جادویی که تو داستان هری پاتر اومده تماما تو افسانه های قدیمی هست البته چون نویسندش اروپایه افسانه های اروپایی و کمی مصر نوشته شده. نویسنده گفته که دنیا رو اینجوری که هست نبینیم ممکنه چیزای مخفی زیادی وجود داشته باشه و اینکه ممکنه جادو اونطور که از قدیم گفتن صرفا بد نباشه بلکه مثل یه چاقو واسه استفاده روزمره نجات دادن و یا کشتن باشه. هرچیزی که اروپاییا میگن که ضد اسلام نیست و موضوع خدا تو اسلام اومده خدا گفته از تو حرکت از من برکت اینجوری که شما میگی باید بشینی تو خونه و منتظر معجزه خدا باشی ولی اینطور نیست توی داستان ها هم مردم تلاش میکردن و همیشه واسه هری یه معجزه اتفاق میفتاد همونطور که ماها تو مشکلات زندگیمون ممکنه بدون فکر یه کاری بکنیم و اون کار نجات بخش ما باشه بارها هم تفات بین بدو خوب تو داستان به چالش کشیده شده و نویسنده گرامی ممکنه اگه بری بگردی تو یه سایت دیگه از طرف ادمایی مثل خودت کتاب و فیلم ارباب حلقه ها به عنوان ترویج شیطان پرستی ایراد گرفته شده باشه چون تو داستان هری نقش منفی داستان یه ادمه ولی تو ارباب حلقه ها خود شیطان.

9+3-

شنبه 25 تير 1390



>>>میلادتهرانی:

""لفاظی در مورد «ارزش‌ها» نیز در حال افزایش است و مسئله حقیقی‌تر که همان ایمان و پاک‌دامنی است، در حال مهجور شدن است.""خیلی زیبا بود .واقعا همینجوریه.حتی تو ایران خودمان نیز اینگونه شده است.همین مسائل کوچک باعث به وجود امدن تغییرات فرهنگی در کشورها میشوند.هرچند باورش سخته ولی تا الان که این اتفاق افتاده است.

2+7-

شنبه 25 تير 1390



>>>شاهین:

والله بچه ی من که از صبح تا شب هری پاتر تماشا میکنه!خیلی خوشش میاد و سرگرم میشه.منم چون میبینم برای بچه ام سرگرمی جایگزینی وجود نداره کاری به کارش ندارم.

7+3-

شنبه 25 تير 1390



>>>فرود:

هری پاتر برو به درک!!!!!!!!!برو به زباله دان تاریخ!!!دلقک انگلیس برو به جهنم.

2+17-

شنبه 25 تير 1390



>>>گضنفر:

موحد سریعا خودت رو به ساختمان پزشکان معرفی کن.از اون اول نقدت تئوری توطئه شروع میشه تا اخرین خط!عدد هفت چون تو دهن قشنگ میچرخه به خاطر اینه که تو ادبیات استفاده زیادی از آن میشود.شما که به یه عدد ساده مثل هفت گیر میدی خوب معلومه به این جور فیلمی هم گیر میدی.لاید برنامه فریدون جیرانی هم که اسمش هفت است فراماسونی و کابالاییه؟پس چرا فیلمش تو هشت قسمت تمام شد؟نکنه عدد 7 را با یک جمع میکنی یکی از نماد های فراماسون ها است!

9+2-

شنبه 25 تير 1390



>>>سحر:

خوب بود .من اصلا نتونستم با هری پاتر ارتباط برقرار کنم .نه با کتاب هاشو نه با فیلماش.زیادی فانتزی بودن

3+10-

شنبه 25 تير 1390



>>>رستم:

با هری پاتر اصلا حال نمیکنم!ترجیح میدهم بشینم برای صدمین بار شاهنامه رو بخونم تا بشینم اینجور فیلم های تخیلی رو ببینم.

3+12-

شنبه 25 تير 1390



>>>یوگی:

نقد خودت هم نه تیره، نه روشن، خارق العاده و خاکستری بود!دستت درد نکنه!هرچی هم ما بگیم انقدر دایی جان ناپلئون بازی در نیار به گوشت نمیره که نمیره!یک سوم ابتدایی و انتهایی واقعا مسخره بود

6+2-

شنبه 25 تير 1390



>>>قرمز:

امثال تفکرات شما هستند که جلوی اکران این فیلم در ایران را میگیرند.کم مانده بود این فیلم تو سینماهای تهران اکران شود ولی نشد.واقعا متاسف شدم.حالا باز خدا پدرت رو بیامرزه که از فیلم خوب گفتی.

10+2-

شنبه 25 تير 1390



>>>عرفان:

انتظار داری بیاد هری پاتر برات اصول دین بگه تا راضی بشی؟این شیفتگی که شما در نقدتان اشاره کرده اید فقط در 10%طرفداران هری پاتر وجود داردنه همه ی انها!یعنی من الان این فیلم رو دیدم بی دین شدم؟حرفی میزنیا

11+5-

شنبه 25 تير 1390



>>>حامد:

خوب خداروشکر تمام شد!یک قسمت از این فیلم رو درست و درمان ندیدم ولی حتما این اخری را نگاه میکنم.تشکر از پرده سینما بابت این نقد و بررسی کامل و مفصل.

2+10-

شنبه 25 تير 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.