پرده سینما

پیش بینی جوایز اسکار 2012

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

چه فیلمهایی در اسکار 2012 برنده خواهند شد؟هر سال پس از پایان پر سر و صدای اکران تابستانی، کم کم فیلم های هنری و جشنواره ای سال روانه ی پرده سینما می شوند. در طول سال هر کدام از این فیلم ها در جشنواره های مختلف به نمایش درآمده اند و جایزه هایی گرفته اند، ولی جایزه ی نهایی و مهمترین جایزه ی سال همان جایزه اسکار است. جایزه ای که بسیاری از استودیوها در پی دریافت آن هستند. چراکه برنده شدن آن از طرفی تأثیر خیره کننده ای در فروش فیلم در اکران سینماها و نسخه ی دی وی دی آن فیلم دارد، و از طرف دیگر موجب ماندگاری نام آن فیلم در تاریخ سینماخواهد شد.

اگرچه امسال فیلم های بسیار خوبی اکران شده اند، اما فیلم های خیلی بهتری هنوز اکران نشده اند تا تنور فصل جوایز آکادمی را حسابی گرم نگه دارند. اسکار علاقه ی زیادی به فیلم های پرفروش و هنری دارد. اینگونه فیلم ها بیشترین بخت دریافت جایزه را دارند. در بین فیلم های امسال فیلم های کمک، نسل، مانی بال، نیمه شب در پاریس، اسب جنگ و هنرمند از گزینه های قابل اعتنا و تقریباً قطعی نامزدی اسکار بهترین فیلم هستند.

فیلم کمک یک موج خیلی قوی در سینماهای آمریکای شمالی راه انداخت و فروش خیلی خوبی هم داشت. موضوع مبارزه با تبعیض نژادی آن قطعاً فیلم را در بین نامزد های اسکار «بهترین فیلم» قرار خواهد داد. نسل ساخته ی الکساندر پین، با موضوعی بسیار جالب درباره مشکلات خانوادگی، به همراه پیام های اخلاقی خیلی زیاد و همچنین ساختار سینمایی قدرتمند نیز نامزدهای قطعی اسکار «بهترین فیلم» هست. مانی بال هم دوباره همان داستان تیم شکست خورده ای که دوباره قهرمان می شود است که البته با توجه به سابقه ی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در نامزد کردن فیلم نقطه ی کور حتماً این فیلم هم نامزد اسکار خواهد شد. چون از نظر هنری بسیار بالاتر از نقطه ی کور قرار دارد. هنرمند که از اسم اش پیداست فیلمی هنرمندانه ی درباره ی دوران صامت سینماست گوهری گرانبها برای سینما محسوب می شود. نیمه شب در پاریس هم یک وودی آلنِ خلاف جریان آب دارد که در این فیلم اتفاقاً در جهت جریان حرکت کرده است و تماشاگران زیادی فیلم اش را دیده اند و برگ سبزی همچون فیلم افتتاحیه بودن در فستیوال کن دارد. اسب جنگ هم یک اسپیلبرگ اسکار دوست دارد، به علاوه ی داستان فیلم که موضوعی است که منتقدین و اعضای اکادمی علاقه  زیادی به آن دارند.

کدام فیلم ها در اسکار 2012 برنده خواهند بود؟فیلم های دیگری نیز هستند که پتانسیل بالقوه ای برای موفقیت در اسکار دارند. فیلم هایی که در چند جشنواره اکران محدود داشته اند، ولی با توجه به عوامل آن و نقدهای جشنواره ای، در اسکار پیش بینی موفقیتی عظیم برای آنها می شود. در صدر اینگونه فیلم ها تعمیرکار.خیاط .جاسوس .سرباز توماس  آلفردسون قرار دارد که اقتباسی است از یک رمان جاسوسی که وقایع آن در زمان جنگ سرد می گذرد و کالین فرث (برنده ی اسکار بهترین بازیگر سال قبل برای سخنرانی پادشاه) و گری اولدمن که همه او را بخت اسکار بهترین بازیگر مرد امسال می دانند در آن حضور دارند. یک نظریه خطرناک دیوید کراننبرگ فیلم دیگری است که برگرفته از یک داستان واقعی می باشد و درباره مجادله ی زیگموند فروید و کارل گوستاو یونگ در زمان جنگ جهانی اول است. بازی کایرا نایتلی در این فیلم نیز یکی از نامزد های اسکار بازیگری نقش اول زن پیش بینی می شود. فیلم شرم هم یکی دیگر از این فیلم ها است که درجه ی وحشتناک -NC17گرفته است که این درجه بندی عملاً از برنده شدن در اسکار محروم اش خواهد کرد، ولی در بازیگری و کارگردانی و... از نامزدهای اسکار خواهد بود. پیر جوان با بازی چارلیز ترون هم یکی دیگر از این نوع فیلم ها است.

بعضی از فیلم ها مانند جی. ادگار (کلینت ایستوود) و هوگو (مارتین اسکورسیزی) و هری پاتر و یادگاران مرگ2 از نامزدهای فنی اسکار امسال خواهند بود.

چه فیلمهایی در اسکار 2012 برنده خواهند شد؟اما درباره بعضی فیلم ها مانند درخت زندگی و ما باید درباره کوین صحبت کنیم و مالیخولیا نمی توان به صورت قطعی صحبت کرد.

البته فیلم های دیگری نیز هستند که هنوز در هیج جا به نمایش در نیامده اند و تا زمان اکرانشان به صورت رازی بزرگ باقی ماند! دختری با خالکوبی اژدها (دیوید فینچر)، خیلی بلند و به طرز شگفت انگیزی نزدیک و بانوی آهنین از اینگونه فیلم ها هستند که به احتمال فراوان شانس بسیار زیادی برای نامزدی اسکار دارند.

درباره نامزدهای فیلم های غیر انگلیسی زبان هم جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی) بخت اصلی این جایزه است. همانطور که سال قبل در نقد جدایی نادر از سیمین نوشته بودم این فیلم مخصوص فصل جوایز اسکار است. جدایی نادر از سیمین فیلم تمامی فاکتورهای اسکار دوست را در خودش دارد و به احتمال بسیار بالایی در بین نامزدهای نهایی خواهد بود. فیلم Le Havre ساخته‌ آكی كوریسماكی از فنلاند هم یکی از رقبای جدی جدایی نادر از سیمین است. همچنین فیلم حالاکجا م یرویم محصول کشور لبنان که موضوع بسیار زیبایی دارد (هنوز این فیلم را ندیده ام) و با توجه به تمجید هایی که از آن شده است از نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان خواهد بود.

در زیر پیش بینی انجام داده ام بر اساس شناختی که از اسکار دارم و توجه داشته باشید که فقط یک پیش بینی است و اگر گرگ و میش در درون آن نیست ناراحت نشوید!

 

پیش بینی جوایز اسکار 2012

 

بهترین فیلم سال:

 

چه فیلم هایی در اسکار 2012 برنده خواهند شد؟گزینه های قطعی100%:

هنرمند-نسل- کمک-اسب جنگ-مانی بال-هوگو

 

سایر احتمالها50%:

خیلی بلند و به طرز شگفت انگیزی نزدیک-درخت زندگی- تعمیرکار خیاط جاسوس سرباز- نیمه شب در پاریس- دختری با خالکوبی اژدها.

 

بهترین کارگردانی:

 

گزینه های قطعی: 100%:

مایکل هازاناویکوس-هنرمند

الکساندر پین –نسل

استیون دال دری – خیلی بلند و به طرز شگفت انگیزی نزدیک

استیون اسپیلبرگ-اسب جنگ

 

سایر گزینه ها50%:

دیوید فینچر (دختری با خالکوبی اژدها)-مارتین اسکورسیزی (هوگو)-ترنس مالیک (درخت زندگی)-توماس آلفردسون (تعمیرکار.خیاط جاسوس.سرباز)

 

بهترین بازیگر مرد:

 

گزینه های قطعی 100%:

ژان دوژاردین (هنرمند)-جرج کلونی (نسل)-لئوناردو دی کاپریو (جی. ادگار)

 

سایر گزینه ها 50%:

براد پیت (مانی بال). مایکل فاسابندر(شرم).گری اولدمن (تعمیرکار.خیاط.جاسوس.سرباز)جوزف گوردون (50/50)

 

بهترین بازیگر زن:

گزینه های قطعی 100%:

ویولا دیویس (کمک)-مریل استریپ (بانوی آهنین)-میشل ویلیامز (هفته ی من با مارلین)

سایر گزینه ها: چارلیز ترون (پیر جوان). تیلدا اسوینتون (ما باید در باره ی کوین حرف بزنیم)کایرا نایتلی (یک نظریه خطرناک)

 

بهترین فیلمنامه:

 

گزینه های قطعی 100%

وودی آلن (نیمه شب در پاریس)

الکساندر پین (نسل)- مایکل هازاناویکوس(هنرمند)

سایر گزینه ها: جان لوگان (رنگو). استیو مک کوئین (شرم).ترنس مالیک (درخت زندگی)

 

بهترین انیمشن سال:

 

گزینه ی قطعی و برنده ی حتمی: رنگو

سایر گزینه ها: ماجراهای تن تن: راز تک شاخ- کونگ فو پاندا2- گربه چکمه پوش

 

بهترین فیلم غیر امریکایی:

 

گزینه های قطعی 100%

جدایی نادر از سیمین (ایران)

 Le harve(فلاند)

حالا کجا می رویم (لبنان)

سایر گزینه ها: خانم بلا (مکزیک)- در تاریکی (لهستان)- جنگ گل ها (چین)

 

 

شما هم پیش بینی های خودتان را از اسکار امسال انجام دهید

 


 تاريخ ارسال: 1390/9/13
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>Hesam:

بهتر بود اسم فیلم ها رو به انگلیسی می نوشتین چون در ترجمه اسامی اشتباهات فاحشی رخ داده که فیلم ها رو غیرقابل تشخیص می کنه.

0+0-

جمعه 5 اسفند 1390



>>>sadegh:

اقای نویسننده فیلم drive و دیدی آیا؟

0+0-

يكشنبه 25 دي 1390



>>>Mojtaba.b89:

ممنون از مطلب خوبتون خیلی از این فیلم ها رو هنوز ندیدم و نمی تونم با قاطعیت نظر بدم اما در مورد بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان ، من نمی دونم رقبای جدایی نادر از سیمین به لحاط کیفی در چه حدی هستن اما جدایی فیلم خوبی نیست و با این که نامزد شدنش تقریبا قطعیه اما لیاقت برنده شدن اسکار رو به هیچ وجه نداره . در مورد انیمیشن ها با این که من هم پیش بینی می کنم رنگو اسکار رو ببره چون کاره فوق العاده ای بود و علی رغم درونمایه سیاسی - اجتماعی اما به لحاظ احساسی و اخلاقی پاندای کونگفوکار 2 بهترین کاره امسال بود . دو تا پش بینی دیگه : نامزد بهترین کارگردانی : گور وربینسکی برای رنگو - نامزد بهترین فیلمنامه : بریجت ا کانر - پیتر استراگان برای تعمیرکار - خیاط - سرباز - جاسوس

0+0-

دوشنبه 21 آذر 1390



>>>سینا2009:

واقعا انتخاب های منتقدان امسال پراکنده است.پیش بینی اینکه کدام فیلم اسکار را میبرد خیلی سخت است.هنرمند و نسل و جدایی نادر از سیمین و شرم و درخت زندگی از رقبای جدی هستند.

0+0-

جمعه 18 آذر 1390



>>>ss:

بهترین فیلم های 2011:درخت زندگی /جدایی نادر از سیمین

0+0-

چهارشنبه 16 آذر 1390



>>>رضا:

نه افشين جان سايت باكس آفيس يك هفته آمار فروش فيلم اشتباه درج شد و فروشش در ايتاليا تا الان كه بيشتر طول اكرانش گذشته 550هزار فروش كرده و در كل هم نسبت به آخرين آماري كه در سايت اعلام شد حدود 1ميليون دلار به فروشش اضافه شدش

0+0-

سه‌شنبه 15 آذر 1390



>>>ارشیا:

درخت زندگی اصلا فیلمنامه داشت که پیش بینی کرده ای جزو نامزدها باشه؟؟؟

0+0-

سه‌شنبه 15 آذر 1390



>>>amin.h:

خنده ام میگیرد به جشنواره ی فیلم فجر.جایزه ی بهترین فیلم در حالی که جدایی نادر از سیمین و یه حبه قند (با فاصله ی بسیار از جدای نادر از سیمین)در جشنوار ه ی فجر حضور دارند میرسد به یک فیلمفارسی درباره ی لات بازی و اینجور خزعبلات به اسم (جرم!!)که بقول فراستی پرت و پلاست!یادمه علی معلم میگفت اگر ما جوایز رو بد بدیم این به اعتبار داوران لطمه میزند!الان کاملا معلومه که خوب جایزه دادید یا نه!!

0+0-

سه‌شنبه 15 آذر 1390



>>>jtv:

به کوری چشم منتقدان که چشم ندارند موفقیت یک فیلم رو ببینند بهترین فیلم های سال گرگ و میش و هری پاتر و یادگاران مرگبار2 بود

0+0-

سه‌شنبه 15 آذر 1390



>>>خیام:

بهترین فیلم ها: جی ادگار-درخت زندگی-هری پاتر و یادگاران مرگ بار2-شرم-تعمیرگار.خیاط.جاسوس.سرباز-اسب جنگ-جدایی نادر از سیمین-مانی بال-نیمه شب در پاریس- یک نظریه خطرناک

0+0-

سه‌شنبه 15 آذر 1390



>>>افشين:

موحد پس چي شد آمار فروش يك جدايي جونم به لبم رسيد

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>neda:

اگر اسکار واقعا اسکار بود باید پیمان معادی رو نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد میکرد.حیف که تبلیغاتمون ضعیف است

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>keley:

فيلم درايو چي؟بازي رايان گاسلينگ چي؟

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>فواد:

بیصبرانه منتظر تماشای فیلم هنرمند هستم.فیلم کمک هم دیدم .خیلی فیلم انسانی و شریفی بود.انقدر هم به گرگ و میش گیر نده.الان دوباره اون رتبه ی 15 ریاضی میاد بهت گیر میده ها!!:))درباره ی جدایی نادر از سیمین من اولش شک داشتم جزو نامزد ها باشه ولی الان با این همه جایزه ای که گرفته است حتی مدعی کسب این جایزه هم شده است.آمار جدایی نادر از سیمین چی شد؟بجنب بابا

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>افشين:

موحد ما آمار فروش ميخوايم زود باش زودباش من كه دارم ميميرم يه جايي خوندم كه توي ايتاليا هفت ميليون دلار فروخته!!!! درسته؟؟؟؟

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>رضا :

پیش بینی های خوبی بود ، تقریبا همینا هستند که برای اسکار میشه براشون شانس قائل شد .. در مورد انیمیشن به شدت موافقم ، چیزی نیومد که در حد رنگو بتونه عالی باشه ، در کل سبک داستانی رنگو چون خیلی نزدیک به زندکی انسانیه و زیادی تخیلی نیست خیلی اسکاری پسند تر از بقیه است ! شما هم گیر دادی به گرگ ومیش ها !! دوباره مثه اون نقد میریزن سرتونا :دی میدونید که این جور چیزا طرفدار تعصبی داره .

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>عاشق جدایی نادر...:

خدا از دهنت بشنوه

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>یوگی:

(تعمیرکار.خیاط.جاسوس.سرباز)بهترین فیلم جاسوسی /پلیسی تاریخ سینما.حتی از فیلم جاسوس بازی هم قشنگ تر بود

0+0-

دوشنبه 14 آذر 1390



>>>ساسان:

رنگو فوق العاده بود.از کونگ فو پاندا 2هم خوشم اومد.آموزنده بود

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>آیدین:

اگر اعضای اکادمی اسکار دختر بودند تمام جوایز رو بین گرگ و میش پخش میکردند.:D

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>farhad:

دلم خیلی برای فیلم جی ادگار سوخت.پتانسیل فو ق العاده ی برای درو کردن اسکار داشت که خوب به ظاهر به ...رفت.ولی من حس ششمم میگه این فیلم خیلی بلند و به طرز شگفت انگیزی نزدیک با بازی تام هنکس و ساندرا بولاک طوفانی به پا خواهد کرد.چون این سه غول استیون دالدری و هنکس و بولاک بیخودی در یک فیلم دور هم جمع نمیشوند.درضمن فیلم شرم هم باید به نامزد های اسکار بهترین فیلم اضافه میکردید

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>جواد:

رضا خان فیلمی که پارسال اسکار بهترین فیلم غیر امریکایی را گرفت نمیدانم دیدی یا نه؟اسمش در دنیای بهتر بود.به نظرم جدایی نادر از سیمین از اون فیلم از هر لحاظ 10سروگردن بالاتر است.اسکار اگر میخواد اسکار بماند جایزه بهترین فیلم را باید به درخت زندگی بدهد.

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>xx:

دختری با خالکوبی اژدها هیچ شانسی برای موفقیت در اسکار ندارد.به جایش باید هری پاتر و یادگاران مرگبار2 را میزاشتید.در ضمن فیلم شرم به نظرم قدرت این را دارد که برنده ی اسکار بهترین فیلم شود.حالا سوای درجه بندی فیلم.

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>حمید رضا:

و اسکار تعلق میگیرد به........ اخراجی ها3!:*)))))))))))))

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>من نه منم:

با توجه به برنده شدن جایزه ی اکثر منتقدین برنده شدن جدایی نادر از سیمین قطعی است.ولی درباره ی بهترین فیلم رقابت بین هنرمند و نسل است.که از بین این دو برنده شذن هنرمند قطعی است

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>علی23:

آقاجان پیش‌بینی «کردنی» است نه «انجام دادنی». اینجا که دیگه صدا و سیما نیست که همه اشکال فعل «کردن» را حذف می‌کنید!؟

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>محمد بای:

اسب جنگ اسپیلبرگ کی اکران شد؟ راستی حیف گرگ و میش نیست.....خیلی بد سلیقه ان...دیییییییی

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390



>>>رضا خان:

باهات سر هر چی بخوای شرط می بندم جدایی اسکار نمی بره هیچ جزو نامزدام نیست! اگر نامزد شد تا آخر عمرم برا اسکار تره هم خورد نمی کنم! راستی یه چیزی:چرا اگه یه جایزه ببره سیاسی نیست اگه نبره سیاسی بوده؟!

0+0-

يكشنبه 13 آذر 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.