پرده سینما

فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۴ می‌بینیم

حسین عیدی‌زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سال 2014 فیلم‌های جدید آنجلینا جولی، کری مالیگان، هیلاری سوانک، مریل استریپ و ایتن هاوک روی پرده می‌روند.

 

با فرا رسیدن سال نو میلادی هرچند تکلیف جوایز مهم سینمایی چون اسکار و گلدن گلوب مشخص نشده است، اما گمانه‌زنی برای فیلم‌هایی که قرار است در سال جدید روی پرده بروند و قرار است در گیشه و جوایز موفق باشند، بالا می گیرد. امسال هم حرف و حدیث‌های بسیاری درباره فیلم‌هایی که به زودی روی پرده می‌روند شکل گرفته است. به نظر هم می رسد تنور سینمای جهان در سال 2014 بسیار داغ باشد. خبر ساخت فیلم‌هایی با بازی جدید آنجلینا جولی، کری مالیگان، هیلاری سوانک، مریل استریپ و ایتن هاوک تائید شده و باید دید در سال 2014 کدام فیلم‌ها سینمادوستان را در سراسر دنیا شگفت‌زده می‌کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید معرفی برخی از مهم‌ترین فیلم‌های تجاری و هنری به نقل از خبرآنلاین است که در سال 2014 روی پرده می‌روند.

 

کالواری / Calvary

 

کالواری ساخته جان مایکل مکدانافیلم جدید جان مایکل مکدانا، داستان کشیشی خوش‌نیت است که در طی گرفتن اعتراف، تهدید به مرگ می‌شود. این کشیش ایرلندی پس از این تهدید باید با نیروهای شر پیرامونش نبرد کند. باورش سخت است اما جان مایکل مکدانا که با فیلم نگهبان به شهرت رسید این فیلم را ساخته است. او به همراه برادرش مارتین دو چهره مهم در تئاتر و سینمای بریتانیا هستند که بیشتر با داستان‌های گانگستری خود مشهور هستند.

در کالواری برندن گلیسن، بازیگر فیلم ژنرال جان بورمن نقش اصلی را بازی می‌کند. کریس اوداود، کلی رایلی، آیدن گیلن، آیزاک دوبانکوله، دیلن موران و دامنال گلیسن دیگر بازیگران این فیلم هستند.

چیزی که باعث می‌شود منتظر این فیلم ماند، این است که فیلم ترکیبی از درام خشن و کمدی سیاه است. کالواری در جشنواره فیلم ساندنس روی پرده می‌رود و بعدش هم در جشنوراه فیلم برلین به نمایش در‌می‌آید. اکران فیلم در بریتانیا نیز به ماه آوریل موکول شده است.

 

بچگی / Boyhood

 

ریچارد لینکلیتر سال گذشته با پیش از نیمه‌شب پایانی درخشان برای سه‌گانه خود (پیش از طلوع و پیش از غروب) رقم زد و امسال قرار است با بچگی جاه‌طلبانه‌ترین فیلم خود را بسازد.

بچگی داستان زندگی پسری از شش سالگی تا 18 سالگی است و رابطه او با والدین اش را پیش و پس از طلاق آن دو دنبال می‌کند. فیلم از نظر داستانی تاحدودی یادآور فیلم‌های Up به کارگردانی مایکل آپتد و هر روز مایکل وینترباتم است.

لینکلیتر از سال 2002 هر سال چند هفته را در کنار الار سالمون سپری کرده که در فیلم او نقش پسرک را بازی می‌کند. او در این چند هفته بخش‌های مختلف فیلم را گرفته و با بزرگ شدن این بازیگر، سن شخصیت او هم بالا رفته است. نقش پدر و مادر این پسر را هم ایتن هاوک و پارتیشیا آرکوئت بازی می‌کنند.

به گفته هاوک این فیلم آلبوم عکسی از زندگی یک انسان است. با توجه به 12 سالی که صرف ساخت این فیلم شده باید آن را جز رکوردداران طولانی‌ترین زمان ساخت محسوب کرد. هنوز زمان اکران این فیلم مشخص نشده اما احتمالاً پس از حضور در چند جشنواره اواخر سال 2014 روی پرده برود.

 

مرد خانه / The Homesman

 

تامی لی جونز با سه مراسم تدفین ملیکادس استرادا نشان داد در کارگردانی هم به اندازه بازیگری مهارت دارد. مرد خانه دومین فیلم این بازیگر در مقام کارگردان است که در آن گروهی از مطرح‌ترین بازیگران سینما حضور دارند؛ مریل استریپ، هیلاری سوانک، گریس گامر، میراندا اوتو، هیلی استینفیلد، ویلیام فیچنر، جیمز اسپیدر، تیم بلیک نلسن، جان لیتگو و دیوید دنیک بازیگران ین فیلم هستند.

فیلم داستان یک زن پیشاهنگ است که با یک یاغی همراه می‌شود تا سه زن دچار اختلالات روانی را از نبراسکا به آیووا برسانند. در این راه آنها با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. فیلم براساس رمانی نوشته گلندن سوارتوت ساخته می‌شود.

مرد خانه حال و هوای شهامت برادران کوئن را دارد و لی جونز احتمالا نقش یاغی را در آن بازی کند. فیلمبرداری فیلم در بهار آغاز می‌شود و احتمالا در فصل جوایز روی پرده می‌رود.

 

دور از اجتماع خشمگین / Far From the Madding Crowd

 

کری مالیگان در فیلم دور از اجتماع خشمگیندور از اجتماع خشمگین اقتباس جدیدی از رمان درخشان تامس هاردی به همین نام است. این رمان ماجرای زن جوان سرخوشی است که ناگهان ملکی بزرگ را به ارث می‌برد و در این بین سه مرد به او ابراز علاقه می‌کنند.

براساس این رمان فیلم جذابی به کارگردانی جان شله‌زینگر (کارگردان کابوی نیمه‌شب) در سال 1967 ساخته شده، فیلمی که در آن جولی کریستی نقش اصلی را بازی می‌کرد.

در نسخه جدید کری مالیگان نقش اصلی یعنی نقش یث‌شبا اوردن را بازی می‌کند و سه مرد زندگی او مایکل شین، تام استریج و ماتیاس شوئنارتس هستند. جونو تمپل نیز یکی دیگر از بازیگران فیلم است.

اما نکته مهم‌تر کارگردان فیلم است؛ دور از اجتماع خشمگین را توماس وینتربرگ کارگردانی می‌کند؛ فیلمسازی که سال گذشته با شکار بسیاری را به تحسین واداشت.

فیلم پاییز سال گذشته فیلمبرداری شده و احتمالا در جشنواره فیلم کن حضور خواهد داشت.

 

نشکسته / Unbroken

 

فیلم زندگی‌نامه‌ای نشکسته به کارگردانی آنجلینا جولی با بازی جک اوکانل، دونال گلیسن، گارت هدلوند، فین ویتراک و جی کورتنی در نشکسته تولید شرکت یونیورسال یکی از فیلم‌های پرسروصدای سال 2014 خواهد بود.

فیلم نشکستهداستان فیلم درباره لویی زامپرینی (اوکانل) ورزشکار شرکت‌کننده در المپیک 1936 برلین و قهرمان جنگ است که در جنگ جهانی دوم از یک سانحه هوایی جان سالم به در برد و 47 روز را روی یک کَلَک گذراند. در نهایت ژاپنی‌ها او را به دام انداختند و به یک اردوگاه زندانیان جنگی فرستادند.

 

نشکسته با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته لورا هیلنبرند (سیبیسکت: یک افسانه آمریکایی) ساخته می‌شود. این کتاب سال 2010 منتشر شد و 14 هفته در نیویورک تایمز در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها بود. جولی پروژه نشکسته را با همکاری متیو بائر و اروین استاف تهیه می‌کند.

ریچارد لاگراونیز، ویلیام نیکلسن و برادران کوئن در مراحل مختلف روی فیلمنامه این پروژه کار کرده‌اند و راجر دیکینز فیلمبردار است. نشکسته قرار است 16 ژانویه 2015 اکران شود. این فیلم پس از در سرزمین خون و عسل در 2010 دومین تجربه کارگردانی جولی است.

 

 

 

حسین عیدی‌زاده


 تاريخ ارسال: 1392/10/22
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>mojtaba89:

ممنون واقعا اطلاعی از هیچ کدوم از این فیلمها نداشتم .

4+0-

پنجشنبه 26 دي 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.