پرده سینما

در یک دنیای یکنواخت آرمان های هیچکس به واقعیت نخواهد پیوست؛ نقد و بررسی فیلم «لگو» ساخته کریس میلر و فیل لرد

موحد منتقم


 







 

 

نقد و بررسی فیلم «لگو» ساخته کریس میلر و فیل لرد

 

The Lego Movie (2014)

 

 

 

انیمیشن لگو قطعاً جزو بهترین انیمیشن های تاریخ سینما است. انیمیشنی پیشرو که  آن را  می توان آغاز کننده فصل جدیدی در صنعت انیمیشن سازی دانست.

 

 

پوستر انیمیشن لگوانیمیشن لگو بر مبنای اسباب بازی های شرکت دانمارکی به همین نام ساخته شده است. «لگو» یا همان چورچین نوعی اسباب‌بازی، شامل قطعات کوچک عموماً کائوچویی یا پلاستیکی است که می‌توان آنها را بر روی هم سوار کرد و برای بازی و سرگرمی چیزهایی مانند خانه و قطار و کشتی ساخت که همه ما تقریبا در کودکی با آن ها بازی کرده ایم. «لگو» یک مارک تجاریِ ثبت شده با ارزش 14.6 میلیارد دلاراست. کمپانی «لگو» بزرگ ترین سازنده اسباب بازی در دنیاست که فقط با تولید یک محصول منحصر به فرد، که بی نهایت قابل تغییر است، از بدو تأسیس، بیش از 560 میلیارد قطعه ی لگو تولید کرده است. به عبارتی تقریبا 80 قطعه برای هر انسان روی کره زمین!

شخصاً هیچ رغبتی به تماشای انیمیشن لگو نداشتم، چون در ظاهر گویی برای گروه سنی «پیش از الف» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است. اما شمت هم پس از تماشای فیلم متوجه می شوید که اگرچه این فیلم در اصل برای کودکان طراحی شده است، ولی مشتری اصلی آن بزرگسالان هستند!

در دوره ای که گویا چشمه ی خلاقیت کمپانی «پیکسار» خشک شده است و «دیزنی» هم با انیمیشن بد یخ زده فقط  می فروشد تا فراموش نشود، انیمیشن لگو از راه می رسد. فیلمی که ایده های فیلمنامه ای و کمدی بی شمار آن مثل چشمه تا دقایق آخر فیلم می جوشد!

این انیمیشن خوش شاخت و به شدت خنده دار تمام آنچه  از یک انیمیشن انتظار دارید همچون غول چراغ جادو برآورده می کند. این انیمیشن را از لحاظ تند و تیز بودن شوخی های آن و پیام های سیاسی ریز و درشت اش باید در کنار انیمیشن سیمپسون ها قرار داد. نکته مثبت اینجاست این طنز کلیشه ای نیست، بلکه کاملاً خاص است و از سوی دیگر تکنیک به کار رفته در مفهوم داستان ساده و قابل درک آن همه را میخکوب صندلی های سالن سینما می کند! ههیچکس نمی خواهند حتی یک لحظه از فیلم را از دست بدهد.

فیلم از همان فرمول کلیشه ای انیمیشن های موفق استفاده می کند: چند کاراکتر جذاب+ نسخه های کمدی تغییر یافته شخصیت های کمیک+ مقادیری موسیقی پاپ+ مقادیری ارجاعات فرهنگی پاپ روز! ولی رمز موفقیت و غیر کلیشه ای بودن این فیلم این است که خودش می داند و می گوید که دارد از این فرمول استفاده می کند و خودش را دست می اندازد و بساط خنده تماشاگران را فراهم می کند.

فیلم لگو بر خلاف دیگر انیمیشن ها از داستان و درونمایه اصلی، حتی برای پوشاندن ایرادات خود، استفاده نمی کند، بلکه از همان ابتدا با ایده کلی داستان خود نیز با تمسخر و خنده برخورد می کند و عملاً آن را کنار می زند. این انیمیشن به نوعی بسیاری از دیگر محصولات نه تنها این صنعت را، بلکه صنعت فیلم سازی را نیز به باد سخره و شوخی می گیرد.

تقریباً به جرات می توان گفت هیچ صحنه ای ازفیلم نیست که خنده دار نباشد و تمام شوخی های تند و تیز فیلم اعم از سیاسی و اجتماعی و سینمایی و... به بهترین شکل و بهترین زمان بندی اجرا شده است و به اصطلاح شوخی های فیلم گرفته است.

کارگردانان و نویسندگان  انیمیشن لگو فیل لرد و کریستوفر میلر هستند.با دیدن فیلم های دیگرشان از قبیل ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی و فیلم پر ماجرای 21 جامپ استریت، بینندگان اصلاً انتظار ندارند که این کارگردانان توانائی این را داشته باشند که تکه های پلاستیکی با صورت های رنگی و بی دست و پا را، به شخصیت های دوست داشتنی و پرتحرکی تبدیل کنند، که بتوان به سرعت آنها را قبول و باور کرد. آنها در گستره وسیعی از ژانرهای سینمایی قدم برداشته اند و تقریباً هرآنچه را که هالیوود در طول این سالها در آثار مطرح و «بلاک باستری» خودش عرضه کرده به سخره گرفته اند. داستان فیلم بدون هیچگونه معطلی و سرعت بسیار زیاد پیش می رود و سکانس زائد و خسته کننده ای در فیلم وجود ندارد.

انیمیشن لگواز همان  صحنه ابتدایی و مشابه لگویی آتشفشان موردور، بیننده پی می برد این انیمیشن قصد بازی و دستکاری قهرمانان دیگر فیلم ها و انیمیشن ها را دارد. «امت بریکوسکی» (با صداپیشگی کریس پرت) یک کارگر ساختمان سازی معمولی است، یک شمایل کوچک ساخته از لگو که جای سرش دندانه ای دارد. هر روز، به همراه همسایه هایش خانواده ی بریکسبرگ، با لذت به تماشای یک قسمت از مجموعه ی کمدی موقعیتی به نام «شلوار من کجاست؟» می نشیند، برای خریدن یک لیوان قهوه کلی پول باید بپردازد و با نسخه ی روبوتی شده ی آهنگ سر حال آور «همه چیز فوق العاده است» دم می گیرد. ولی یک روز او مرتکب اشتباهی می شود که  باعث می شود او را با فردی انتخاب شده و آن طور که در پیشگویی ها آمده منجی است اشتباه بگیرند. و حالا  این «امت» فردی بسیار معمولی و بی عرضه است که باید خودش را به خود و دیگران اثبات کند و وارد ماجراجویی پیچیده می شود. فیلم، یک پرده سوم دلگرم‌کننده حساب شده دارد، که قرار نیست آن را برایتان بازگو کنم؛ اما به هر حال از جهان غیر لگویی می‌آید و یادآور نقاط عطف جادویی ادبیات کلاسیک کودکان است.همه این‌ها با چنان ریتم سرسام‌آوری ـ که برای مخاطبان خردسال زیاده ازحد سریع است ـ یکی پس از دیگری می‌آیند که نمی‌شود مرز بین ماجراجویی حماسی و طنز را مشخص کرد.

انیمیشن لگوبخش عمده ای از این طنز و کمدی بر امده از کار عالی صداپیشگان و پیچ و تاب هایی است که ]نها به صدای خود داده اند. بدون شک اگر توانایی گویندگانی چون ویل آرنت (صدای بتمن، کریس پرت (صدای امت)، لیام نیسون (صدای پلیس بد) و مورگان فریمن (صدای ویچروویوس) طنزآلود ساخت فضای فیلم کاری دشوار می نمود و ارتباط مطلوب کاراکتر ها با یکدیگر و با مخاطب برقرار نمی شد..یک دستا ورد عمده فیلم خلق شوخی هایی است که در تضاد با ارزش های اخلاقی ای که فیلم عرضه می کند قرار نمی گیرد.

خیلی از فیلم های ژانر کودک و نوجوان در سینمای امریکا با این مشکل روبرو هستند که می خواهند هم خنده دار باشند و هم منادی ارزش های اخلاقی. اما در عمل آنقدر شوخی ها زشت و افراظی از کار در می آیند که با ارزش های موردنظر در تضاد است. اما انیمیشن لگو با ظرافت و هوشمندی از این ورطه عبور کرده است تا ثابت کند که می توان تماشاگران کودک و نوجوان و در این مورد حتی بزرگسالان را خنداند بدون اینکه متوسل به شوخی های زشت و غیراخلاقی شد.

فیلم لگو انتقاد سنگینی است به نظام حاکم بر عالم سرگرمی و فرهنگ پاپ جهان است. نظامی که در شرکت های محصول آن، هر لذت لحظه ای بایستی از قبل به بیننده دیکته و امر شود. نوک انتقادات فیلم به جهانی است که انتظار آرمان گرایی را دارد، اما در واقع در یک دنیای یکنواخت آرمان های هیچ کس به واقعیت نخواهد پیوست و مردم ترس انتقاد از این وضعیت را دارند. این نظام سرگرمی سازی علناً افراد جامعه را مردمی ساده می پندارد که در نهایت چیزی جز کارگرانی مطیع نیستند اما تصور زندگی که در آن ظاهراً همه چیز فوق العاده ست (Everything Is Awesome) به آنها داده شده است!

لگو آخرین نمونه تلاش هالیوود است که سعی می کند پیام های ضدسرمایه داری را در مغز بچه ها و نوجوانان حک کند. فیلم بسیار وامدار داستان‌های افسانه گریز پست‌مدرن راجع به دنیاهای ساختگی و تلاش های محکوم به شکست انسان در رویارویی با خویشتنِ خود، با واقعیت است.

انیمیشن لگو قطعاً جزو بهترین انیمیشن های تاریخ سینما است. انیمیشنی پیشرو که  آن را  می توان آغاز کننده فصل جدیدی در صنعت انیمیشن سازی دانست.

 

 


 

موحد منتقم- مرداد نود و سه


 تاريخ ارسال: 1393/5/3
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>امیر:

خیلی بیش از حد از این فیلم تعریف کردی

9+0-

دوشنبه 4 اسفند 1393



>>>unknown :

بهترین انیمیشن قرن؟ شما یا کورید یا خودرا به کوری می زنید!!! این انیمیشن به هیچ وجه قابل مقایسه با Mary and max, wall.e, و اغلب کار های پیکسار نیست! تنها دلیل خوبی این انیمیشن شوخی های کاملاً تکراری آن است ( به غیر از پایان زیبا) شخصیت پردازی که صفر ( تمام شخصیت ها از سایر فیلم ها گرفته شده اند) تنها شخصیت اصلی تازه است که باز هم کاملا کلیشه ای طراحی شده ( شخصیتی کوچک که دست به کار بزرگ می زند) تا حالا چند هزار فیلم با این گونه شخصیت اصلی دیده ایم؟! مثلث عشقی این انیمیشن بدترین نوع عشق در تاریخ انیمیشن است ( بعد از love story های ماداگاسکار البته!!) داستان کاملا تکراری: شخصی معمولی طبق یک پیشبینی دنیا را نجات می دهد. واقعا از این کلیشه ای تر ندیده بودم. این انیمیشن به وضعیت جامعه سرمایه داری اعتراض می کند قبول اما ما دقیقا همین موضوع را در wall.e, the Simpsons ندیده بودیم؟! باز هم تکراری... اکثر شما نظر دهندگان مرد سالارید و به زن ها اهمیت نمی دهید ( برای مثال شخصی گفته بود frozen دخترانه و بدرد نخور است) یعنی هر انیمیشن دخترانه کلا ارزش نداره؟!! به اطلاع شما برسانم frozen در زمینه کسب جوایز به جایی رسیده که فیلم لگو حتی خواب رسیدن به آنرا نمی بیند ( برنده 56 جایزه بین‌المللی در حالیکه آخرین شاهکار استاد بزرگ انیمیشن میازاکی با فیلم باد می وزد در رقابت با این انیمیشن بود) خود سازندگان پیکسار با انیمیشن های بی نظیر خود اقرار کرده اند که یخ زده یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است... پر فروش ترین انیمیشن تاریخ سینما که محبوب ترین انیمیشن تاریخ برای مخاطبان کودک هم نام گرفته ( مخاطب اصلی انیمیشن کودکان هستند نه شما مردسالار ها) اما این همه نقد برای ضایع کردن frozen همه یک دلیل دارند: شما تحمل دیدن موفقیت های چشمگیر این انیمیشن را ندارید شما شکست خوردید ولی نمی توانید بپذیرید( حتی استاد فراستی منتقد بزرگ سینما ایران به یخزده امتیازی بالا تر از 90 درصد شاهکار های سینمایی رو داده مثلاً ارباب حلقه ها یا همشهری کین و..) شما شکست خوردید.... و دنبال پوشاندن شکست خود هستید ( انیمیشن یخ زده 5 امین انیمیشن پر افتخار تاریخ در زمینه. جوایز معتبر بین‌المللی است)

28+7-

يكشنبه 27 مهر 1393



>>>روبرتو:

بعد از چهار سال (toy story3)بالاخره یه کار قابل قبول دیدم.یخ زده هم خیلی انیمیشن دخترانه و چرندی بود

39+8-

پنجشنبه 9 مرداد 1393



>>>سارا:

عجب کامنت هایی بودن! چه دعوا ها سر یه انیمیشن!!! عجیب بود واسم!!! فک کنم همه اونایی که کامنت گذاشتن حداقل از ده پونزده سال باید بیشتر باشه سنشون نه؟! من فقط اومدم بگم لگو رو دوس داشتم. اما دعوا ندارم اگه یکی دوستش نداشته! سلیقه س دیگه. شاد باشید دوستان. لگو اگه با هر نیتی بوده که من نمی دونم و نمی خوام بدونم اما هدف اصلیش آوردن یه لبخند به گوشه ی لب شماس. حیف نیس اینهمه خنده بشه اینهمه کامنت منفی و دعوا از راه دور؟!

36+4-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>سارا 24 ساله:

اوه اوه! اومدم کامنت بزارم دیدم جو خیلی سنگینه احتمال داره تیکه و پاره بشم.فعلا....

21+2-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>سینا:

دوستان من با این کامنت ختم دعوا رو اعلام می کنم. بسه. استوپ! بابا چه خبره؟ انیمیشن ببینید. فیلم ببینید و از زندگی لذت ببرید و با دیدن کامنت های مخالف یه صلوات بفرستید و صفحه تون رو عوض کنید. بسسسسسسه. جون مادرتون بسسسه.

25+2-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>منتظرالمهدی اصلی:

برادران و همکاران عزیزم در سایت پرده سینما.این دوستی که کامنت دوم با عنوان منتظر المهدی منتشر کرده است بنده نیستم .بهتر است گزینه ایمیل برای کامنت را فعال کنید که اینگونه سو استفاده پیش نیاید.موحد منتقم جزو بهترین دوست های من هستند و من هیچوقت به ایشان جسارت نمیکنم

30+4-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>ب.م.م:

بعضی از افراد چقدر تاریک مغز هستند که به هزیانات ذهنی افراد میگن روشنگری.اینا همونایی هستن که در دوره دبیرستان و دانشگاه کتابی غیر از کتاب های دینی و اندیشه اسلامی نخوندن و دچار جمود فکری شده اند و تا چهار تا جمله تئوری توطئه وار میخونن با خودشون میگن عه!نکنه راست باشه؟اکثر عامه مردم چون از سواد کافی برخوردار نیستند و مطالعه جانبی ندارند این حرف ها رومیزنند و موفقیت کتاب هایی چون رمز داوینچی و ...که بر مبنای تئوری توطئه است به همین دلیل است)))))))))

48+5-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>منتظر المهدی:

خیلی ساده س. اونی که اینقد وقت داره که ده تا کامنت با اسم های مختلف بده در جواب من راحتم می تونه هی بره منفی بزنه. معلوم نیس یه عده میان تو این سایت نقد بخونن یا کامنت جواب بدن! آقای منتقم عادت دارن انگار نقداشون اینجوریه که فقط کامنتاشون بازخورد داره نه نقدشون. به هر حال منم نظرمو گفتم. دوستان بهتره نقد رو بخونید نه کامنت ها رو که با خوندن نقد به قول دوستمون مرغ پخته م خندش می گیره:->

7+55-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>طرفدار منتظرالمهدی:

برادر عزیز و نکته سنجم. از طعنه دیگران دلتنگ نباش. ممنون بابت این روشنگری ارزشمندتان.

11+96-

يكشنبه 5 مرداد 1393



>>>منتظرالخرد:

کامنت منتظرالمهدی در آستانه ثبت یک رکورد جدید از لحاظ دریافت نمره منفی در سایت پرده سینماست.اینجوری پیش بره تا فردا شب رکورد 100منفی رو میشکند.

53+8-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>کامران:

جناب منتظر المهدی چجوری به این نتیجه رسیدی که منظور از اون کتاب دین بود؟ مرغ پخته هم خنده اش میگیره

86+7-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>فرزاد.ر:

ممنون بابت نقد خوبتون.فیلم که به نظر من حرف نداشت و فیلمنامه خیلی خیلی قوی نوشته شده بود.بعضی از دوستانم میتونن هر برداشتی که از فیلم داشتن رو ارائه بدن ولی اینکه بوای این فیلم رو توهین به دین بدونیم واقعا بی انصافی و خارج از عقلانیت است.

48+5-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>mojtaba89:

هدف من مچ گیری از پرده سینما و آقای منتقم نبوده اما یه سری دوستان که تعدادشون هم زیاده ، بدون تحقیق و فکر راه ترین کار که منفی دادنه انجام می دن . بهتر دونستم که نکات زیر رو بیان کنم و ممنون می شم اگه منتشر کنید . ( بخشی از نقد من بر فیلم لگو ) : اگرچه فیل لُرد و کریستوفر میلِر به عنوان نویسنده و کارگردان در .... قدرت سرگرم کنندگی و طنز خودشون رو به نمایش گذاشتن اما اینجا \"\"\" در گستره وسیعی از ژانرهای سینمایی قدم برداشتن و تقریبا هرآنچه رو که هالیوود در طول این سالها در آثار مطرح و بلاک باستری خودش عرضه کرده به سخره گرفتن .\"\"\" فیلم لگو به واسطه کمدی و انیمیشن بودنش ، حتی از خیلی آثار مطرح و ضد سیستمی پا رو فراتر می ذاره و \"\"\" علنا افراد جامعه رو مردمی ساده می دونه که در نهایت چیزی جز کارگرانی مطیع نیستن و تصور زندگی که در اون ظاهرا همه چیز فوق العادست ( Everything Is Awesome ) به اونها داده شده \"\"\" دوستانی که منفی دادن ، به راحتی می تونن این مطلب رو با یه جستجوی ساده پیدا کنن که تاریخ انتشارش هم مربوط به تیر ماهه . موفق باشید

13+106-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>فرزین کریمی:

به نظر من هم منظور از این انیمیشن بیشتر حکومت های دیکتاتور و سرمایه داری بودند که سعی به القای الگوهای خودشون به مردم جهان مدرن داشتند و اینکه بیایم بگیم منظور دین و حضرت مهدی بوده خیلی دایی جان ناپلئونی و بد بینانه است.هالییود سعی داره این نکته را به تمامی بینندگانش در سراسر جهان القا کند که هر فرد خودش میتواند منجی خودش و سایر افراد جامعه باشد که پیام بسیار درست و اخلاقی است ولی اینکه بعضی از دوستان که عنوان پرطمطراق منتظر المهدی را یدک میکشند و اینگونه فیلم ها را بررسی میکنند خیلی خودشان را اذیت میکنند

67+7-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>تانیا:

ممنونم دوست خوبم منتظر المهدی. دیگه فقط موندیم که لگو بشه بهترین انیمیشن قرن! بعد بیاییم نشون بچه هامون بدیم بگیم بفرما. از اینا یاد بگیر. اینا هدفشون همینه که رو مخ بچه های ما کار کنن. ما همون کلاه قرمزی ام بسه مونه.

16+88-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>پژمان.ع:

ممنون از کامت روشنگرانه منتظرالمهدی

15+82-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>منتظرالمهدی:

برعکس نظر دوستان به نظرم فیلم بسیار بدی است. مبنای من برای یک فیلم خوب بحث تکنیکی و .. نیست بلکه بحث محتوایی است.فیلم 100%در خلاف جهت دین اسلام و سایر ادیان الهی است و مفهوم مهدویت و منجی را به سخره میگیرد.نکته دیگر این است که هرکدام از این لگو ها یک کتاب دستورالعمل دارند لرد بیزینس(که نمادی از خدا در فیلم است) به تمام شهروندان کتاب های دستورالعمل داده تا ازونا پیروی کنن و زمانیکه اِمت میخواد قطعۀ مقاومت رو لمس کنه پاش رو روی کتاب دستورالعمل ها میذاره. در واقع در اینجا به صورت نمادین اشاره میشه که برای مقابله با خدا و مقاومت در برابر خدا باید دستورالعمل ها که همون دین هستن رو زیر پا بذارین.

18+132-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>nazi:

به عنوان يکي از علاقه مندان به انيميشن بايد بگويم واقعا فيلم عالي است!هم براي کودکان سرگرم کننده است و هم براي بزرگسالان!

84+13-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>عدنان:

بابااااا! چه خبره؟ کو لگو اینهمه خوبه که می گین بهتربن فبلم ساله؟ یکم انیمیشن ببینید دوستان! ندید بدید نباشید. دوست خوبم جناب منتقم آغاز کننده فصل جدیدی در صنعت انیمیشن سازی خیلی گنده س واسه لگو. اگه انیمیشن نداری تا براتون جور کنم.

12+102-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>احسان شریعت:

برای بار پنجم (در طول 3-4 ماه!) این ناز فیلم رو دیدم :)فوق العاده ست! از هر جهتی که نگاه کنی شاهکاره!یه ذره اطلاعات میخواد فهمیدن همه تیکه هاش، ولی بازم به شدت خنده داره.هرکی نبینش خسرالدنیاست حتی والاخره

69+9-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>Shiva M:

کارهای اخیر لگو خیلی عالیه. یه بازی هم تولید کرده کلا تریلوژی ارباب حلقه ها رو فان کرده. مخصوصا کلیپهای بازی که عینا از سکانس فیلمش تقلید کرده خیلی محشره .این فیلم واقعا شاهکاره به نظرم اینقدر خوب که عنوان ((بهترین فیلم سال)) باید بهش بدن

83+9-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>پیمان ب:

این انیمیشن یک نمونه خیلی خاص تو چند ساله اخیر است . قابل قیاس با انیمیشن های پیکسار نیست

60+11-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>لیلا:

انیمیشن frozen فقط به خاط ترانه ی زیبای Let It Go مشهور شد

46+51-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>حمزه :

کاراکتر بت من این فیلم فوق العاده عالی بود.از کریستین بیل در سری فیلم های شوالیه تاریکی خیلی جذاب تر و بهتر بود

72+11-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>mojtaba89:

ممنون از شما و جناب منتقم جسارتا دو تا از جمله های این نقد ، از نوشته من بر این فیلم کپی شده ، اما اشکال نداره ارادت من به شما بیشتر از اینهاست و کمی به خودم امیدوار شدم . موفق باشید .

16+107-

شنبه 4 مرداد 1393



>>>ب.م.م:

این فیلم پرنکته های ریز و جور واجور است کمپانی وارنر واقعا سنگ تموم گذاشته.داستان این فیلم به شدت شبیه فیلم ماتریکس است.شخصیت اِمت بدون شک بیشترین شباهت رو به نئو توی فیلم ماتریکس داره ! فردی بعنوان منجی معرفی میشه و در پیشگویی به او اشاره شده اما هیچگونه توانایی خاصی نداره و گروه مقاومت باید اون رو آموزش بدن تا بتونه مأموریتش رو به پایان ببره.

74+12-

جمعه 3 مرداد 1393



>>>soheil:

یکی از بهترین (شایدم تنها بهترین!) انیمیشنی هایی که تا بحال دیدم.

88+15-

جمعه 3 مرداد 1393



>>>دانیال جعفری:

«فیلم لگو» محشر است. انباشته از شوخی های بدیع با همه چیز، از سوپرهیروهای هالیوودی تا لینکن و عادات روزانه امریکایی. فکر می کنم اوردوز کرده ام از کمدی های ویل فرل ولی خوشبختانه این سبک یگانه ای داشت. همه اینها به کنار، جزییات فوق العاده گرافیکی که قطعات لگو را بازسازی کرده چیزی فوق العاده است.

75+14-

جمعه 3 مرداد 1393



>>>منصور:

کیفیت سناریوی لگو در حد کارای قدیمی تر پیکسار بود! عالی!

113+16-

جمعه 3 مرداد 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.