پرده سینما

پیکسار اشتباه نمی کند! نگاهی به فیلم داستان اسباب بازی3

موحد منتقم

   

 

 

 

 

 

 

 

 

داستان اسباب بازی3سرانجام پس از 15سال از اکران اولین قسمت، سومین بخش  از سری فیلمهای داستان اسباب بازی اکران شد. هنگامی که اولین قسمت از سری داستان اسباب بازی اکران شد انتقادات فراوانی برانگیخته شد. مخصوصا اینکه چرا از جلوه های ویژه و تمام کامپیوتری برای ساختن این انیمیشن  استفاده شده است. از این رو فیلم را فاقد ارزش هنری می دانستند. چون در آن زمان  انیمیشن  ها با دست نقاشی می شدند و ملاک ارزش گذاری انیمیشن ها هنر نقاشی آنها بود. سالیان سال گذشت و  کمپانی پیکسار یکی پس از دیگری انمیشن های فوق موفقی ساخت. انیمیشن هایی که هم ارزش هنری داشتند و هم اقبال منتقدان را برانگیختند تا اینکه امروز به قول منتقدان «تنها چیزقابل اعتماد در دنیای سینما که شما را هرگز ناامید نمی کند انیمیشن های پیکسار است!» مسلما همه شما با این گفته موافق هستید که  تنها چیزی که نهایت ندارد خلاقیت است و مسلما انیمیشن های پیکسار چیزی خلاف این را ثابت نمی کنند و داستان اسباب بازی3 نهایت کشف این خلاقیت است. داستان اسباب بازی 3 شاهکار جدید پیکسار و دنیای سه بعدی است. معمولا قسمت سوم فیلمها حکم ناقوس مرگ را برای سازندگانش را دارد. مانند پدرخوانده3 و.. ولی داستان اسباب بازی3 واقعا تحسین برانگیز است. به قول راجر ایبرت «پیکسار هیچ راهی برای اشتباه کردن ندارد و محکوم به موفقیت است!»

اندی دیویس تنها سه سال مانده تا به دانشگاه برود و اسباب بازی هایش  وودی (تام هنکس) و بازز (آلن) نگران آینده خودشان هستند. چرا که اندی قصد  دارد همانطور که «بیپ» و «ویزی» را به حراج گذاشته بود بقیه اسباب بازی ها را هم کم کم به حراج بگذارد. اندی در ابتدا «وودی» را نگه می دارد و بقیه اسباب بازی ها را در درون کیسه ای میگذارد. مادر اندی آن را بر می دارد. «بازز» از این شرایط حسابی می ترسد و فکر می کند که وودی باعث این کار است. در همین لحظه وودی به کمک آنها می آید. ولی فایده ای ندارد چون آنها در پشت ماشین خانواده دیویس هستند. «وودی» و سایر اسباب بازیها به همراه یک جعبه اسباب بازی دیگر در پشت ماشین گیر کرده اند. وودی به کمک آنها می آید. ولی مادر اندی  در ماشین را می بندد  و به سمت سانی ساید برای اهدای اسباب بازی ها حرکت می کند. اسباب بازیهای اندی در ماشین با یه عالمه اسباب بازی جدید به رهبری «لاتسو-یوجین» آشنا می شوند و.....

داستان اسباب بازی3 فیلمی جادویی است که شما رابه فکر فرو می برد. تا ساعت های زیادی بعد از تماشای فیلم همچنان مبهوت این عروسکهای پلاستیکی خواهید بود. فیلم توسط لی لنکریج ساخته شده است. لی لنکریج  کارگردان انیمیشن در جستجوی نمو و داستان اسباب بازی2 است. داستان اسباب بازی 3 یک انیمشن کمدی /اکشن است که در هر دو حیطه کمدی و اکشن به موفقیت کامل دست می آبد. شخصیت های جدید فیلم مانند: لاتسو یوجین خرس، بچه گنده و کن دال همگی جذابیت های زیادی دارند. بهترین قسمت این مجموعه به طور قطع همین قسمت سوم است. چون تمام چیزهایی را که یک فیلم عالی باید داشته باشد را در خود دارد: جذابیت، آموزنده بودن، هیجان انگیز بودن و از همه مهمتر باهوش بودن است. برخلاف سایر کمپانی های انیمشن سازی، انیمیشن های پیکسار دارای هوش سرشاری هستند. دقت کنید به جوک های بسیار زیرکانه و خنده داری که از ابتدای فیلم تا انتها توسط کاراکترها گفته می شود و تنها برای خنده نیستند، بلکه داستان را به طرز زیرکانه ای پیش می برند! فیلم ارجاع هایی به فیلمهای وسترن جان فورد دارد و ادای دینی به آنها است. مخصوصا سبک موسیقی فیلم در بعضی سکانسها  یادآور فیلمهای دوران طلایی وسترن است. پیام فیلم درباره جدایی، زمان، خانواده و دوستان است و نشان می دهد که چه چیزی ارزشمندتراست. فیلم به ما می گوید که مواجه شدن با تغییر ترسناک نیست وانسان ها با شجاعت شان  برای تغییر خودشان است که می توانند دنیا را تغییر دهند!

 

  


 تاريخ ارسال: 1389/4/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مرتضی:

بهترین انیمیشن تاریخ سینما!!!اموزنده .در چند کلمه نمیتوان این انیمیشن را توصیف کرد

0+0-

جمعه 2 مهر 1389



>>>ناهید:

سلام من این فیلم رو دیروز دیدم به نکات خوبی اشاره کرده بودید ولی فیلم در کل انقدر ها هم خوب نبود!

0+0-

جمعه 25 تير 1389



>>>سعیده:

ممنون

0+0-

سه‌شنبه 8 تير 1389



>>>ب-خوره:

این فیلم رتبه 6 imdb شده!!!الکی که نیست کاشکی تو ایران اکران میشد بجای این فیلم های .....!

0+0-

سه‌شنبه 8 تير 1389



>>>پیکسار:

این یک جمله:::«تنها چیزقابل اعتماد در دنیای سینما که شما را هرگز ناامید نمی کند انیمیشن های پیکسار است!»100%تایید میشه!

0+0-

سه‌شنبه 8 تير 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.