پرده سینما

دلائل منطقی، دلائل کاملاً غیرمنطقی. نقد و بررسی گرگ و میش3: خسوف

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم گرگ و میش 3: خسوفهمه در مورد «بلا» ناراحت و نگران بودند. «جاکوب»و «ادوارد»و حتی تماشاگران و طرفدارام سری فیلمهای گرگ و میش. چرا؟ چون دومین قسمت از سری فیلم های گرگ و میش با عنوان ماه نو به شدت ناامیدکننده و افسرده گی آور بود. ولی قسمت سوم از سری فیلمهای گرگ و میش با نام حماسه گرگ و میش:خسوف در حکم یک هوای تازه برای مجموعه فیلمهای گرگ و میش دارد.

گرگ و میش3 با تمام حال و هوای عشق و نفرت و مرگ برگشته تا به ما بگوید: دوستی با یک خون آشام خیلی آرامش بخش است، زندگی با یگ گرگ نما خیلی گرم  و دلچسب است، ولی از همه جذاب تر و بهتر نبرد برای به دست آوردن آنها است. فیلم به ما می گوید تصمیماتی که  با توجه به ضربان قلب انسان ها گرفته می شود جاودانه تر و تاثیر گزارتراست!

حماسه گرگ و میش3:خسوف اقتباسی از سومین کتاب خانم استفانی مایر است. مجموعه کتاب های گرگ و میش در طول 5 سال بیش از 100میلیون نسخه فروش رفته است. استفانی مایر گفته است  که ایده ی گرگ و میش در ژوئن سال  2003 و در یک خواب به او الهام شده است. که مربوط به یک دختر و  یک خون آشام است که در یک چمن زار نشسته اند. و رونوشت آن هم اکنون در 13 کتاب وجود دارد. استفانی 5 خواهر و برادر با نام های «ادوارد»، «امیلی»، «هایدی»، «سث» و «جیکوب» دارد که در کتاب های گرگ و میش از اسم آنها استفاده کرده است.

شکی نیست که هیجان و گرمی موجود در قسمت سوم به خاطر نشستن دیوید اسلاد بر صندلی کارگردانی است. دیوید اسلاد قبلاً نیز تجربه ساختن یک  فیلم خون آشامی داشته است. 30روز از شب ساخته قبلی اوست که از هر حیث یک فیلم متوسط بود. و فیلم شکلات سخت هم دیگر فیلم اوست. اسلاد توانسته ذره ای از زیرکی فیلم شکلات سخت را با تاریکی فیلم 30 روز از شب ترکیب کند و  یک سرگرمی جدی به نام خسوف بسازد.  خسوف فیلمی عالی نیست و فقط در سری مجموعه گرگ و میش یک سر و گردن از سایر قسمت ها بالاتر است. در قسمت سوم «بلا» دوباره احساس خطر می کند و مجموعه ای از خطرها او را احاطه کرده اند. یک قاتل مرموز در جنگل  و سایر خون آشام های بدبین به او می خواهند از او انتقام بگیرند. و در این بین باید بین عشق «ادوارد» و دوستی با «جاکوب» یکی را انتخاب کند و او می داند که انتخاب هرکدام از این ها باعث یک نبرد بزرگ بین خون آشام ها و انسان های گرگ نما خواهد شد.          

فیلم با نمایی از «ویکتوریا» (بریس هاوارد) آغاز می شود. خون آشامی با موی قرمز که تصمیم می گیرد یک ارتش از خون آشام های تازه متولد شده -به سرکردگی یک خون آشام مکنده و غیر قابل کنترل به نام  ریلی (زاویر ساموئل)- برای جنگیدن و کشتن با «بلا» درست کند. او دیوانه وار به دنبال تغذیه (خون) به منظور رشد خودش می گردد. اما «بلا» چیز های دیگری در ذهنش می گذرد. او چند روز دیگر 18ساله و از مدرسه فارغ التحصیل می شود. از همه مهمتر سنش دارد کم کم از «ادوارد» بیشتر می شود و به دنبال چیزی می گردد که  رشد سن او را متوقف کند.  او باید جوابی برای سوال «میخواهد خون آشام بشود یا نه؟» پیداکند و دائم از خودش می پرسد که «چه کسی دوستش دارد؟» اگر می خواهد با «ادوارد»  زندگی کند بایدخون آشام شود و اگر می خواهد با جاکوب بماند نیازی به این کار نیست. و خبر خوب برای او این است که خسوف درراه است...

مانند قسمت های قبلی فیلم مشکل اصلی آن جلوه های ویژه آن است. فیلم سرتاسر پر از «گاف» است. کوهستان هایی طولانی و نا معلوم که بسیار بی رنگ هستند و فریاد می زنند از جلوه های کامپیوتری درست شده اند. این جلوه ها در  حدی ابتدایی کار شده اند که درست شبیه برنامه های کودک تلویزیون می مانند که آموزش طراحی کوه به بچه ها می دهند. کوهستان های سرسبز و دریاچه های در فیلم بیش از اندازه تمیز و دست نخورده هستند و این فکر به ذهنتان می رسد که انگار «بلا» و «ادوارد» اولین کسانی هستند که پا به آنجا گذاشته اند!  اگرچه صحنه های نبرد بین خون آشام ها و انسان های گرگ نما نا امید کننده نشده است! سری فیلم های گرگ و میش مانند کتاب های استفانی مایر دارای بخش های زائد و خسته کننده ای است که کارگردان سعی کرده با ارائه صحنه های اکشن از کسالت آن کاهش دهد. فیلم بر مبنای رویای اولیه دختران و نرم افزار [خصلت] وجودی شان  که آرزو کردن است ساخته شده است. البته این ممکن است دلیلی غیر منطقی برای ساخت یک فیلم باشد ولی دلیلی کاملاً منطقی برای راه اندازی سخت افزار فیلمهای تابستانی هالیوود است!

 

Movi60cent@gmail.com

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>حسین:

الله اکبر!!! باز دوباره ی فیلم تینیجری اومد خود منتقدبینای ایرانی حمله کردن بش!! بابا پدر من فیلم مال نوجووناس!!!! شما چرا نقدش میکنی؟؟ بابا چند ملیون نفر دیدن خوششون اومده بعد شما میخای فقط گند بزنی ب اعصاب طرفداراش!!! بابا تو نقد باید جنبه های مثبتم ببینی!!

1+0-

يكشنبه 16 شهريور 1393



>>>هلن:

اين فيلم از نظر من كه هنوز فيلم 4 رو نديدم بدترين فيلم سري گرگ و ميش بود!جيكوب به شدت رو اعصاب بود و كلا هر غلطي مي خواست مي كرد!بلا هم كه يكي رو انتخاب نمي كرد كه همه رو راحت كنه و كل فيلم 2 تا پسر بدبختو دنبال خودش مي كشيدو همراه اونا كل تماشاچيارو ديوانه مي كرد!تنها كامنت هاي مثبت مربوط به دخترخانوماست كه خجالت داره بعدشم بابا چه ربطي به همشهري كين و پدرخوانده داره؟البته من اين فيلمارو نديدم ولي با اطمينان ميگم كه از كل سري توايلايت بهتره و اما تويلايت معلومه كه فيلم بسيار زيباييه!اصلا چه فيلمي بهتر از فيلمي كه پسراي غير عادي و مثلا خوشتيپ سر يك پخمه به تمام معنا به هم بپرن و قسم بخورن هركاري واسه دختره بكنن؟ما اخرش نفهميديم بلا چه سري داره كه همه خودشونو به خاطرش مي كشن؟فكر كنم استفاني مير شكست عشقي اي چيزي خورده كه همچين داستاني رو نوشته!بيچاره خواهر برادراش كه اسماشون تو همچين فيلم جلفي اورده شده!مخصوصا جيكوب!

0+2-

شنبه 17 تير 1391



>>>ندا:

بهترين فيلمي بود كه ديدم توي تمام عمرم اي كاش خانواده كالن واقعي بودن

2+0-

دوشنبه 29 اسفند 1390



>>>sarina:

سری داستانای گرگ ومیش همراه با فیلمش واقعا جذاب و هیجان انگیزه خیلی بهتر از رمانای مزخرف ایرانیه تازه مجموعه خاطرات یک خون آشامم خیلی قشنگه به همه توصیه می کنم ببینشش

3+0-

دوشنبه 4 مهر 1390



>>>دیبا:

بهترین فیلمی بوده که من دیدم

1+0-

شنبه 2 بهمن 1389



>>>محسنی:

فیلم خیلی خیلی بدی بود.فقط و فقط به درد دختربچه های عقب مانده زیر 15 سال میخورد

0+3-

يكشنبه 2 آبان 1389



>>>متین:

آشغال تر از گرگ و میش3 هم مگه فیلمی هست؟ضعیف و ضعیف.نمیدونم مردم این اشغال ها رو چجوری تحمل میکنند .خیلی بد بود .قسمت دومش در برابر این حکم شاهکار داشت

0+2-

دوشنبه 15 شهريور 1389



>>>محمد2009:

سلام .اقا کور شدیم ازبس تواینترنت دنبال نقد فیلمهای جدیدگشتیم .دستتون درد نکنه!

1+2-

يكشنبه 10 مرداد 1389



>>>قشنگ:

ممنون .جالب بود.

2+0-

شنبه 26 تير 1389



>>>محمد:

نبوغ شماها ادمو دیوانه میکنه!یه سرچ بزنید خسوف تو گوگل 100تا عکس خورشیدگرفتگی میاره.بجای اینکه بیان اینجا کلی تایپ کنی که خسوف میشه چی و ...میرفتی تو گوگل و خلاص!یکی گفته میشه گرگ گرفتگی ,اون یکی گفته میشه ماه گرفتگی.در ضمن اون عزیزی که گفته درباره فیلم حرف بزنیم میشه بگه درباره چی؟؟مگه فیلم تو ایران اکران شده که میگی درباره فیلم حرف بزنیم؟کلا فضای جالبی داره اینجا!

2+1-

جمعه 18 تير 1389



>>>بابل:

اووووووووووه.چقدر نظر دادن یکی درباره فیلم حرف نزده!در ضمن خسوف میشه ماه گرفتگی!

2+0-

دوشنبه 14 تير 1389



>>>فیلم ایرانی:

لطفا اگر میشه بجای نقد و بررسی این فیلمها فیلمهای ایرانی رو بررسی کنید .چون امکان مشاهده این فیلمها در سینماهای کشور وجود ندارد.مثل این است که بیای واسه یه/ادم عصر حجری درباره اینترنت صحبت کنی!

1+2-

يكشنبه 13 تير 1389



>>>گرگ گرفتگی:

سلام.در جواب اون دوستمون که گفته خسوف چیه!خواستم بگم میشه گرگ گرفتگی!

2+1-

يكشنبه 13 تير 1389



>>>eclipse:

خسوف میشه خورشید گرفتگی یا ماه گرفتگی؟

2+0-

جمعه 11 تير 1389



>>>ندا بلا:

من عاشق مجموعه گرگ و میش هستم.جنس رومانسش با سایر فیلمها فرق داره!رابرت پتینسون هم که خداییش حرف نداره.نگاه کنید تو عکس ببینید چی شده!!

2+0-

جمعه 11 تير 1389



>>>سعید:

در جواب اون خانم"مریم"::اعتماد به نفست در پشتیبانی از فیلم های ضعیف و بنجل واقعا قابل ستایشه.چون پدر خوانده و همشهری کین رو ندیدی از این جور فیلمها حمایت میکنی اگر ببینی دیدتون نسبت به نه تنها سینما بلکه زندگی هم عوض میشه.نقدتون هم نقد خیلی خوبی بود بر یک فیلم خیلی بد (البته فیلموندیدم ولی حدس میزنماینجوری باشه)با تشکر

1+1-

جمعه 11 تير 1389



>>>مریم:

نکه شما میتونی .فقط برای اینکه کلاس بزارید از این جور فیلمها خوشتون میاد!پس چرا اینجورفیلمها (گرگ و میش)اینقدر فروش میکنن؟اینقدر از این روشنفکری بدم میاد که حد نداره.حرف دلتون روبزنید.شما هم نقد اینجورفیلمارو نخون برو نقد پدر خوانده و همشهری کین بخون لطفا

2+0-

جمعه 11 تير 1389



>>>حمیرا بینا:

شما مریم خانم واقعاً یک دقیقه از پدرخوانده و همشهری کین را نمی تونی تحمل کنی؟! خب دوست عزیز شما چرا نقد می خونی؟ فقط فیلم ببین!

3+1-

جمعه 11 تير 1389



>>>hamed-dk:

hkaili bahala

1+0-

جمعه 11 تير 1389



>>>مریم:

در ضمن شما باید بریدفیلم پدرخوانده و همشهری کین رو نقد کنین که1دقیقه اش رو نمیشه تحمل کرد!این فیلم ها رو واسه ما جوونا میسازن لطف کنید نقدهم میکنید فیلم رو نکوبید!ممنون

0+3-

جمعه 11 تير 1389



>>>مریم:

این منتقد شما انگار کهولت سن داره که میگه کتابش خسته کننده است.من کتابش رو یه روزه تمام کردم هیچ خسته ام نشدم !

3+0-

جمعه 11 تير 1389



>>>جام جهانی :

ممنون درحدجام جهانی 2010افریقای جنوبی!

2+0-

پنجشنبه 10 تير 1389



>>>پیکسار:

خدا شاهده برای این یک جمله نزدیک به 10 دقیقه خندیدم::فیلم بر مبنای رویای اولیه دختران و نرم افزار وجودی شان که آرزو کردن است ساخته شده است!!واقعا راسته!

0+2-

پنجشنبه 10 تير 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.