پرده سینما

به جای این حرف ها، جواب سؤالات را بده!

علیرضا انتظاری

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارشی از نشست پرسش و پاسخ فیلم آلزایمر در جشنواره فجر

 

مهدی هاشمیروز پنجشنبه نشست پرسش و پاسخ فیلم آلزایمر با حضور برخی از عوامل این فیلم از جمله: احمدرضا معتمدی (نویسنده و کارگردان)، علی لقمانی (مدیر فیلمبرداری)، فرامرز هوتهم (تدوینگر)، سعید ملکان (طراح چهره پردازی)، مهران احمدی ( بازیگر )، مهدی هاشمی (بازیگر) و داوود فتحعلی بیگی (بازیگر) در سالن کنفرانس مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

مدیریت این نشست را عباس بابویهی بر عهده داشت که عدم ناتوانی وی در اداره کردن جلسه و حمایت یکطرفه وی از این فیلم موجب خشم همه خبرنگاران و تحریم کردن آنها از حضور در نشست این فیلم شد.

بابویهی در ابتکاری عجیب و غریب به جای پاسخ به سوالات منتقدین و خبرنگاران ابتدا به تعریف و تمجید از این فیلم پرداخت و در ابتدای امر به دلیل این که مهدی هاشمی هنوز به برج میلاد نرسیده بود از گلاب آدینه همسر وی خواست که سؤالات را به قول خودشان «تقسیم بندی» نمایند تا وقت جلسه گرفته نشود! گلاب آدینه که اصلاً حضور خودش در این نشست بسیار عجیب می نمود شروع به گلچین کردن سوالات کرد!

بابویهی به جای طرح سوالات، نزدیک به نیم ساعت از رزومه کاری عوامل فیلم پرسید که در نهایت با اعتراض بلند و شدید یکی از خبرنگاران که می گفت: «به جای این حرف ها جواب سؤالات را بده!» و «چرا سوالات را غربال می کنید؟!» روبرو شد. مهران احمدی و بابویهی به جای رسیدگی به این مسئله در جملاتی به شدت با اهالی رسانه و قلم برخورد کردند که باعث قهر و رفتن عده کثیری از خبرنگاران شد.

خانم گلاب آدینه که اصلا حضورشان در این نشست بسیار بی ربط می نمود در جملاتی به تعریف و تحسین از فیلم پرداخت و گفت: من خیلی خوشحال می شدم اگر جزو بازیگران این فیلم می بودم. این یکی از معدود کارهای شاخص سینمای ایران بود که به طور خلاصه می گویم به مسئله باور و ناباوری می پرداخت.

احمدرضا معتمدیمعتمدی نیز در مورد فیلمش گفت: من کلا همیشه در ارتباط با سینمای ارزشی و فکری و فلسفی و حقیقت گرا هستم و متاسفانه ما چون هیچ گاه به مفاهیم واقعی آن ها نمی رسیم، مرتباٌ اسم آن ها را عوض می کنیم. به جای این ما باید به ساختار برسیم و چگونگی کیفیت فیلم در محتوا و فرم آن است. ما در آن با صدا و رنگ و نور روبرو هستیم و در کل باید ساختار را کشف کنیم که این قفل ناگشوده سینمای ایران است و ما اگر بخواهیم به سینمای اصیل برسیم باید از طریق متصل به عالم منفصل برسیم.

مهدی هاشمی که همان هنگام به نشست رسید در جملاتی گفت: سختی این فیلم این بود که بر خلاف فیلم واقع گرا که به سمتند گویی پیش می رود این گونه نیست.

معتمدی نیز در بخش دیگری از حرفهایش گفت: طرح ما مفهوم ایمان بود اما در لایه اول فیلم کمی طنز و عاشقانه هم داشتیم.

در ادامه این نشست به دلیل نخواندن سوالات خبرنگاران و پاسخ درست و صحیح و عدم رعایت حرمت به خبرنگاران همه خبرنگاران از نشست خارج شدند.

 

در همین رابطه ببینید

گزارش تصویری الهام عبدلی از نشست پرسش و پاسخ فیلم آلزایمر در جشنواره فجر

 


 تاريخ ارسال: 1389/11/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>عاشق سینما:

سالی که نکوست از بهارش پیداست از همان جلسه نشست معلوم بوده که میخواهند فیلم را جزو بهترین فیلم ها اعلام کنند که این رفتا را داشته اند

0+0-

سه‌شنبه 26 بهمن 1389



>>>بهزاد:

واقعا فیلم چرتی بود و مسخره

0+0-

دوشنبه 25 بهمن 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.