پرده سینما

واکنش های شدید به اظهارات سلحشور

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنج بازیگر زن سرشناس سینمای ایران در یادداشتی به اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور کارگردان مجموعه یوسف پیامبر پاسخ دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در این متن که به امضای ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری رسیده، آمده است:

«جناب آقای سلحشور، از اینکه می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تأثیری در کلامتان نداشته، و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم.»

در بخش پایانی این متن آمده: «ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد.»

 

از سوی دیگر رویا تیموریان هم در واکنش به اظهارات سلحشور گفت: سلحشور به بازیگران خودش توهین کرده است

تیموریان در گفتگو با خبرگزاری پانا گفت: سینمای ایران به دلیل نداشتن سیاست گذاری های مناسب دچار شرایطی شده است که فردی به خودش اجازه می دهد به حرمت آن توهین کند. آقای سلحشور در واقع با این صحبت‌ها به فیلم های خودش و بازیگرانی که در فیلم هایش بازی کرده اند، توهین کرده است.

وی ادامه داد: این جنجال ها برای آمدن خانم آنجلینا جولی تبلیغاتی بی معنی برای منحرف کردن فضای بیمار سینما است. بیمار در حال کمایی که می خواهند اعضایش را دفن کنند.

تیموریان با اشاره به افرادی که می خواهند با تبیلغاتی این چنینی وضعیت وخیم سینما را منحرف کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برنامه ریزان این بازیگر خارجی هم اگر جواب دهند به دلیل تبلیغات شخصی این بازیگر در ادامه کمک به کودکان سومالی و فعالیت های دیگر، حضور در فیلمی ایرانی را می پذیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا باید شرایط سینما به قدری بد باشد و به انحراف کشیده شود که اینگونه تبلیغات مسموم شود تا جریان سینما را منحط کنند؟

تیموریان افزود: سینمای خلاق در ایران منقرض شده است. وقتی ما در میان بازیگران جوان سینما گزینه های خوبی داریم، چرا باید به سراغ یک بازیگر خارجی برویم. در گذشته هم افراد خارجی به ایران آمده اند اما گام مثبتی برای سینمای ایران برنداشته اند. به عنوان نمونه پیش از آمدن «شان پن» چقدر تبلیغات در ایران صورت گرفت اما حضور این فرد کمکی به سینمای ایران نکرد.

 

همچنین داوود رشیدی گفت اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور در جلسه آینده انجمن بازیگران بررسی خواهد شد.

رئیس انجمن بازیگران خانه سینما با بیان این مطلب اظهار داشت: «اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور و بی‌احترامی وی بازیگران زن سینمای ایران، در جلسه آینده انجمن بازیگران خانه سینما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون در آخرین گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری پانا گفته است: «هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد. سینمای ایران فاحشه‌خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی‌شود؟ وقتی زن‌های ما افتخارشان این است که عکس‌های خود را به صورت نیمه‌عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.»

متن کامل گفتگوی سلحشور با خبرگزاری پانا به شرح زیر است:

 

سلحشور: سینمای ایران باید برای ادامه فعالیت «فاحشه بین المللی» بیاورد

 

فرج الله سلحشور. عکس از الهام عبدلیفرج الله سلحشور با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره حضور آنجلینا جولی در ایران و بازی در یک فیلم سینمایی گفت: هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلیانا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین المللی بیاورد.

فرج الله سلحشور با اشاره به حضور آنجلینا جولی بازیگر شناخته شده سینمای هالیوود به ایران به خبرنگار فرهنگی پانا گفت : باید دید چه شخصی اجازه می‌دهد آنجلینا جولی به ایران بیاید، آمدن آنجلینا جولی به ایران اتفاق خوبی است، برای سینمایی که فاحشه خانه است. این سینما باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین المللی بیاورد.

وی خاطر نشان کرد : سینمای ایران فاحشه خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی شود. وقتی زنهای ما افتخارشان این است که عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.

 

سینمای ایران عضوی از مملکت و خانواده ایران نیست

 

کارگردان فیلم سینمایی حضرت یوسف(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سینمای ایران جزوی از مملکت و خانواده ایران نیست اظهار کرد : به دلیل اینکه همه در سینما از یک قماش هستند، باید از آنجلینا جولی نیز دعوت کنند. خانواده سینما صهیونیستی و هالیوودی است و باید اذعان کرد که سینمای ایران برای ایران نیست، سینمای ایران عضوی از سینمای دنیا است و اگر علاقه نشان دهد که یک بازیگر بین المللی به ایران بیاید طبیعی است چون خود سینمای ایران عضوی از جامعه بین المللی هالیوود است.

وی تاکید کرد: سینمای ایران هالیوودی است و بازیگران آن نیز هالیوودی هستند البته ذائقه انسان‌ها و سلیقه آنها قابل تغییر است به نظر من اگر یک جامعه را به سمت رستگاری بردی آن جامعه به سمت ارزش‌ها تمایل پیدا خواهد کرد. اگر به سمت زشتی‌ها متمایلش کردی آن جامعه به سمت زشتی‌ها خواهد رفت.

سلحشور یادآور شد: وقتی آثار مستهجن در سینمای ایران ملاک، معیار و فراگیر می‌شود تماشاگر خاص خود را نیز خواهد داشت، سینما مال ما نیست و ما دچار اشتباه هستیم و فیلم هایی مثل توبه نصوح، یوسف(ع) و حضرت محمد(ص) اندکی از فیلم های سینمای دنیا و ایران را شامل می شودکه به مقوله اسلام و جامعه دینی می پردازد.

وی تاکید کرد : سینما مال جمهوری اسلامی نیست و جزئی از جامعه جهانی صهیونیستی است و توسط کمپانی‌های صهیونیستی اداره می‌شود.

 

اگر در سینمای ایران آثار مستهجن ساخته شود تعجب ندارد !

 

کارگردان سریال اصحاب کهف در ادامه به اوضاع سینمای ایران اشاره کرد و گفت: اگر در این سینما آثار مستهجن ساخته شود جای تعجب ندارد، از سینمایی که هدایت آن را بنگاه‌های صهیونیسیت در اختیار دارد و خط و ربط آن توسط آنها داده می‌شود بیش از این نیز انتظار نمی‌رود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سینمای هالیوود برای ما تصمیم گیری می کند و ما بازیگران آن هستیم که در زمین صهیونیستی بازی می کنیم و نباید نسبت به شرایط موجود اعتراضی داشته باشیم.

 

مسئولان حکومت شرایط سینمای فعلی را پذیرفته اند

 

این کارگردان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت سینمای ایران و نگاه مسئولان به آن گفت : جمهوری اسلامی و مسوولان آن این سینمای مبتذل را پذیرفته‌اند، علما نیز این سینما را پذیرفته اند و حرفی و اعتراضی ندارند و این امر نشان‌دهنده آن است که به این ابتذال رأی داده اند، یعنی این فیلم ها مورد قبول مسؤولان است و اعتراض ما بی فایده است و داد زدن ما مانند ضد انقلاب‌ها و اپوزیون ها است .

وی با اشاره به مدیریت سینمای کشور در دولت دهم گفت: شمقدری و سجادپورها تنها تصمیم گرفتند چشم و ابروی این سینما را درست کنند و سعی کردند اشکالات سینمایی موجود را درست کنند، در حالی که این سینما درست نمی شود باید مبانی آن درست شود و مبانی جدیدی را برای آن به نگارش در آورد .

 

با ریش و جای مهر کسی مسلمان نمی‌شود

 

سلحشور ادامه داد : آدمی که دین و خدا و پیغمبر را قبول ندارد. اگر ریش حزب اللهی برای او بگذاریم و جای مهر را بر پیشانی او قرار دهیم آیا او مسلمان می‌شود سینمای فعلی ما نیز اینگونه است که تنها یک روسری سر هنرپیشه ها کردند و برادر برادر گفتند و چند صحنه نماز و گلدسته مساجد را گذاشتند آیا اینگونه سینمای ایران اسلامی می شود؟ حال معاون سینمایی آن شمقدری ،ضرغامی یا من سلحشور باشد فرقی نمی کند ماهیت سینما باید درست  شود و آن کافر باید شهادتینش را بگوید.

وی خاطر نشان کر: سینمای ما ماهیتی غربی، صهیونیستی و اومانیستی دارد. این ماهیت با اینکه بگوییم اسلام اسلام درست نمی شود، باید ماهیت تغییر کند حال شمقدری باشد یا حتی ضرغامی و سیف الله داد باشد.هر کسی را در این پست گذاشتند نتوانست سینمای ایران را درست کند.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که باید علما و دانشمندان اسلامی به مقوله سینما ورود پیدا کنند تاکید کرد: باید علما و بزرگان دین ،اسلام شناسان بنشینند و اوضاع سینمای ایران را ببینند و تعریفی از سینمای درست اسلامی بدهند، این سینما با این ویژگی‌ها، دارای اصولی است که با اسلام در تضاد است.

سلحشور خاطر نشان کرد: سینمای ایران اگر بخواهد اسلامی شود باید تغییراتی داشته باشد. باید با آن مبانی فیلم نامه بنویسند و آزمایشگاهی درست کنند و قدم به قدم نیرو تربیت کنند تا سینمای ایران اسلامی شود.

 

در همین رابطه بخوانید

آنجلینا جولی: من عاشق سفر کردن به ایران هستم

تمایل آنجلینا جولی برای بازی در فیلمی ایرانی

علیرضا رئیسیان: آمدن آنجلینا جولی به ایران قطعی است

لیلا حاتمی جایگزین آنجلینا جولی شد!

 واکنش های شدید به اظهارات سلحشور

سلحشور: ما برای همه بازیگران در ایران احترام قائلیم

 


 تاريخ ارسال: 1390/7/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>علی:

خدا رحمتش کنه دیگه کسی نیست جلوی این دم بریده ها رو بگیره

1+0-

پنجشنبه 14 مرداد 1395



>>>حق شناس:

وضعيت سينما کاملاً ضد اسلام و ضد انقلابي است ولي اکثرهم لا يشعرون. صدا و سيما هم وضعيت بيمار گونه اي دارد. متأسفانه علي رغم خواسته بحق امام عزيز که صدا و سيما بايد دانشگاه باشد، امروز بيشترين لطمه را به فرزندان انقلاب ميزنند. سينما و رسانه ها همسنگر با دشمنان انقلاب بر عقائد جوانان و نوجوانان مي تازند. البته محل در آمد خوبي هم براي مافياي قدرت و ثروت شده. بهانه خوبي هم دارند و آن اينکه مردم سراغ ماهواره نروند. ولي اين بهانه است چرا که وقتي نمي توانند در فحشا و منکر و فرهنگ هاي مضحک با آنها رقابت کنند، با صرف هزينه هاي ميلياردي فيلم ها و سريال هاي بي کيفيت ارائه مي شود و اين همان چيزيست که دشمنان نظام مي خواهند. تا کي بايد بودجه مملکت و مردم بدبخت در جيب افرادي عياش و بي تقوا رود خدا مي داند. ورزش هم به همين منوال. ورزش و هنر بهانه ايست براي پولدار شدن بالا شهر نشين هاي تهران. فيلم هايي که زندگي غرب زده بالا شهر نشين هاي تهران را به زور به خورد همه ملت ايران مي دهند و هيچ کس هم اجازه انتقاد ندارد. امثال آقاي سلحشور هم کمند. قلت ديانون. والعاقبت للمتقين.

4+0-

يكشنبه 5 آبان 1392



>>>مهم نیست که هستم.:

آیا تجمل گرایی/بی احترامی به والدین/بی عفتی(منظورم بی حجابی نیست)/ترویج طلاق/ترویج عقده خارج رفتن/کسی در اشتباه بودن اینها شکی دارد /کرد/ لر/عرب/فارس/انقلابی ها/ضدانقلابی ها/خارج نشین ها/خلاصه هرانسانی دراشتباه بودن این ها شک ندارد که آه واندوه فراوان باید گفت سینمای ما اینها را هنرمندانه به مردم به اسم فیلم اسلامی تزریق کرده وخدا به داد نسل بعدی برسد

3+0-

دوشنبه 11 دي 1391



>>>رضا:

آقای سلحشور حرف خیلی خوبی رو زدن.واقعابااین بازیگران بی حجاب ایرانی آوردن همین بازیگرخارجی کارعجیبی نیس چون دسته کمی ازاونا ندارن.خیلی ممنون ارآقای سلحشور

4+0-

دوشنبه 23 آبان 1390



>>>پريسا:

واقعاً اين مرد ... براي خودم متاسفم كه تا به حال چند تا از فيلماشو تماشا كردم. آقاي سلحشور شما كه اينقدر جانماز آب ميكشي و به همه توهين ميكني و دم از اسلام ميزني لطفاً ديگه از روي نسخه دزدي فيلمنامه مردم فيلم نساز. يعني اگه همه ي اين مواردي كه شما گفتي اصلاح بشه شما هم قول ميدي ييييييييييييييكم تو نوشتن فيلمنامه هات دقت بيشتري كني؟ مثلاً در جايي از سريال يوسف،پسران حضرت يعقوب به ماموران مصري ميگن شما را به خدايان قسم كه بذارين برادرمون با ما بياد. بعد اون وقت به نظر شما درسته كه پسر پيغمبر خدا رو جمع ببنده؟!

0+4-

سه‌شنبه 26 مهر 1390



>>>واقع بین:

خدا رو شکر یه مرد پیدا شد حرف حسابی بزنه راستش سینمای ایران رو فساد گرفته. بدتر از دوران قبل شده

4+1-

سه‌شنبه 26 مهر 1390



>>>مرتضی:

ایشان از این به بعد چطور می توانند در چشم همکارانشان نگاه کنند؟ چقدر یک کارگردان می تواند بی ادب باشد!

1+4-

دوشنبه 25 مهر 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.