پرده سینما

پیکر نادیا دلدار گلچین به سوی منزل ابدی اش بدرقه شد

پرده سینما








 

مراسم تشییع هنرمند فقید سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، زنده یاد بانو نادیا دلدار گلچین با حضور هنرمندان، مسئولین و مردم هنر دوست ایران صبح امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.مراسم تشییع زنده یاد نادیا دلدار گلچین

 

سید احمد میرعلایی، مرجانه گلچین، ایرج نوذری، یدالله صمدی، داریوش اسد زاده، مهوش وقاری، حبیب دهقان نسب، فرامرز روشنایی، اشکان خطیبی، فریده صابری، گیتی معینی، سید جلال طباطبایی، ایرج راد، رابعه اسکویی، فلور نظری، اکرم محمدی، شکرخدا گودرزی، مجید علیزاده و غیره از جمله هنرمندانی بودند که برای بدرقه این هنرمند فقید سینما به سوی منزل ابدی اش به تالار وحدت آمده بودند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این مراسم نادر گلچین پدر این هنرمند فقید که در عرصه موسیقی فعالیت دارد یادداشت کوتاهی را قرائت نمود.

نادر گلچين در اين يادداشت با تشكر از حاضران و هنرمندان تئاتر‌، سينما و تلويزيون كشور، خطاب به حاضران ادامه داد: از شما سپاسگزارم كه براي خاکسپاري شاخه گلي كه دختر من است به اين مكان آمده‌ايد. دختري مهربان و خانواده دوست كه كينه در دلش راهي نداشت با اينكه دختر عموهايش همكار او بودند، هرگز بغض و حسدي نسبت به آن ها نداشت. ناديا دور از جنجال و هياهو مردانه روي پاي خود ايستاد و همه را دوست مي‌داشت، او هميشه قانع بود.

پدر ناديا دلدار گلچين در بخش پاياني سخنانش گفت: تا نفس باقي است جايگاهش در سينه تنگ من است. ناديا با ما نيست ولي در هرگوشه و كناري خاطرات تلخ و شيرين اش را به ياد مي آورم.

در ادامه‌ مراسم تشييع، داريوش اسدزاده ديگر هنرمند با سابقه تئاتر سينما و تلويزيون كه چندين همكاري با ناديا گلچين داشته است در سخنان كوتاهي گفت: توان گفتارم نيست. نه توان جسمي دارم و نه روحي زيرا يكي از هنرمندان و عزيزانمان را از دست داده‌ايم. ناديا خانمي با وقار،‌متين و استوار بود. درگذشت او را به خانواده‌اش تسليت مي‌گويم.

 سپس منیژه گلچین که اجرای این مراسم را بر عهده داشت از سید احمد میرعلایی دعوت نمود تا پشت تریبون برود. مراسم تشییع زنده یاد نادیا دلدار گلچین

 

میرعلایی ضمن عرض تسلیت درگذشت این هنرمند ارزنده به خانواده داغدار این هنرمند فقید و جامعه هنری کشور در جملاتی گفت:

خانم دلدار گلچین هیچ گاه گلایه ای از مریضی شان نداشتند اما همیشه از دردهایشان گلایه داشتند، همان گونه که می دانید حج یکی از مسائلی است که باعث می شود انسان پاک شود و یکی دیگر تحمل درد و بیماری است. مسیر هنرمندانه این نیست که نادیا گلچین نگوید که من منتظر هستم تا همکارانم به عیادتم بیایند، مسیر هنرمندانه این نیست تا ما به هنرمندان اس ام اس بدهیم و شماره حساب به آن ها اعلام کنیم تا برای درمان بیماری همکاران شان پول واریز کنند، وای بر این آبروریزی! در این مورد شکر خدا آقای فخری داماد ایشان و خانواده شان این مشکل را حل کردند.

میرعلایی افزود: نادیا گلچین هنرمندانه و انسان گونه همه زندگی را برای بیماری اش داده بود، او وقتی با من حرف می زد هیچ گاه از مشکل مالی نمی گفت هرچند که می دانستم مشکل مالی دارد. نادیا گلچین در یکی از بهترین ماه های خداوند از دنیا رفت و خیلی از علمای دین دعا می کنند که در ماه مبارک رمضان از دنیا بروند. من در آخر از سوی وزیر ارشاد که در ایران حضور ندارند و برای مأموریت به خارج از کشور رفته اند و همچنین از طرف رئیس سازمان سینمایی کشور آقای شمقدری و همچنین آقای شجاعی رئیس صندوق حمایت از هنرمندان عرض تسلیت دارم. 

بعد از اتمام سخنان وی مراسم تشییع نادیا دلدار گلچین با ورود آمبولانس حامل پیکر وی آغاز گردید و در میانه تشییع پیکر این هنرمند ارزشمند منیژه گلچین اشعاری را زمزمه می نمود.

سپس فاضل جمشیدی پشت تریبون رفت و گفت: مراسم تشییع زنده یاد نادیا دلدار گلچین

 

ما باید ببینیم بر سر خانواده نادیا گلچین چه گذشت، هر چند که این خانواده دست اش به دهان شان می رسد، الآن تأمین اجتماعی همه هنرمندان مشکل دارد اگر امروز هنرمند تئاتری در سلامتی کامل بازنشسته شود بیمه اش 350 تا 400 هزار تومان است، کف بیمه هنرمندان خیلی پایین است و باید تا مبلغ حداقل یک میلیون و نیم بالا برود.

عضو خانه موسیقی ایران سپس ادامه داد:

هنرمندانی هم بودند که به خانم نادیا گلچین لطف داشتند، مثل آقای راد که شخصاً سنوات ایشان را گرفتند، با این همه نگاهی که به نادیا گلچین بود و خانواده اش در کنارش بودند می شود گاهی، جایی بهتر بود و بهتر شد.

جمشیدی سخنانش را با خواندن قطعه شعری به پایان رساند: ای کاش که جای آرمیدن بودی/ یا این ره دور را رسیدن بودی / کاش از پی صد هزار سال از دل خاکچون سبزه امید بر دمیدن بودی

سپس با اعلام برگزاری مراسم ختم زنده یاد گلچین در روز شنبه مورخه 28/5/1391 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی این مراسم پایان پذیرفت و پیکر این هنرمند فقید به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) انتقال یافت.


 تاريخ ارسال: 1391/5/26
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سیما تهرانی:

روحش شاد و جایش در بهشت برین . نادیا تا ابد در قلب همه ماست

0+0-

جمعه 27 مرداد 1391



>>>m:

cinscreen hamishe ali ast mamnon az etelae resani daghigheton motasefane hichkodom az resane haye khabariposhesh kameli az in marasem enteshar nadade bodan vaghean mamnon az shoma

0+0-

جمعه 27 مرداد 1391



>>>شقایق:

روحش شاد و یادش گرامی باد اما ای کاش کسایی که دیروز برای مراسم تشییع این هنرمند رفتن تا زمانی که زنده بود از او یاد میکردن حیف که اغلب هنرمندای ما باید در کنج عزلت و با انواع بیماری های روحی و جسمی بمیرن امیدوارم ایرانی ها بیان و دست از مرده پرستی هاشون بردارن

0+0-

جمعه 27 مرداد 1391



>>>محمدرضا کلانتر:

ما ز بالاییم و بالا می رویم ...

0+0-

پنجشنبه 26 مرداد 1391



>>>محدثه شاطریان:

ممنون از ارائه سریع اخبار به طور دقیق. همچنین عکسهای خبری سایت بسیار عالی می باشد. همگی خسته نباشید

0+0-

پنجشنبه 26 مرداد 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.