پرده سینما

تهوع: نگاهی به فیلم تسویه حساب

امیر اهوارکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 نقد فیلم

 

تهمینه میلانی. عکس از الهام عبدلیچهره بی‌نقاب مؤلف را به وضوح می‌توان در فیلم تسویه حساب دید، کسی که دیگر حتی آداب روشنفکری را به کنار گذاشته و آشکارا فحش می‌دهد و مردها را تماماً حیوان و کثافت و احمق می‌خواند، کسانی که به زعم او بایست با پتک به سرشان زد تا آدم شوند!

این فیلم در سال 1385 با تبختر و مستی ناشی از فروش یک میلیاردی آتش‌بس ساخته شده است. معاونت سینمایی دوره قبل به این فیلم اجازه اکران نداده آن را در «ردیف فیلم‌های مبتذل» قرار داد که «نمایش آن باعث پایین آمدن شأن سینمای ایران می‌شود». اما کارگردان مدعی است که فیلمش را وفق فیلمنامه ساخته است و اگر این ادعا درست باشد او در این اعتراضش محق است. آیا جناب آقای محمود اربابی که در سال 1385 برای این فیلم جواز ساخت صادر کرده تحت تأثیر فروش یک میلیاردی آتش‌بس بوده است؟ فیلم وقیحانه تسویه حساب هیچ توضیحی برای ساخت ندارد و هر کس که آن را تأیید کند در دنیا و عقبی از او مؤاخذه خواهد شد، فیلمی که آیات قرآن خدا را نیز تمسخر می‌کند.

جناب حاتمی‌کیا وقتی با فیلم آژانس شیشه‌ای مخاطبان بیشتری یافت، در اثر بعدی فیلمی هنری‌تر همچون روبان قرمز را تولید کرد. اما برخی همچون این کارگردان وقتی فیلمشان فروش می‌کند تازه جرأت می‌کنند که فیلم بدی را که جرأت ساختش را نداشتند بسازند و عقاید و بیانیه‌های وقیحانه‌شان را از زبان هنرپیشه‌های جمیل فیلم صادر کنند. گویا فحش اگر از زبان سوپر استارهای سینما شنیده شود دیگر فحش نیست! به یاد آورید آن ضرب‌المثل را که می‌گوید: «اگر دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا». وقتی کسی مثل بنده به ایشان بگوید که «فیلم شما به مخلوقات خداوند و به نیمی از جامعه که مردان باشند توهین کرده است» می‌گویند: «بایست ببینیم نظر مردم چیست. شما هم برو نقد خودت را بنویس و فیلم ما را نقد کن»! به عبارت دیگر ما که این قدر مخاطب پیدا کرده‌ایم حق داریم اکنون هر خبطی مرتکب شویم. این سخن داخل گیومه را رسماً جناب نیک‌بین تهیه‌کننده اثر در جلوی دوربین خبرنگاران بیان کرد و از شبکه خبر هم پخش شد (برنامه 45 دقیقه، پنج‌شنبه هشتم بهمن، ساعت 20:15 دقیقه). بنده به جناب نیک‌بین پاسخ دادم که اولاً حق به قلت و کثرت پیروانش شناخته نمی‌شود. ثانیاً که شما مثل مسلسل 108 دقیقه با صدای دالبی و از حنجره زنان سوپراستار به مردان شلیک می‌کنی آنگاه من بروم با نقد خودم یک نخود به سمت تو پرتاب کنم؟! لهذا بنده نیز با این رأی معاونت سینمایی که این فیلم را مبتذل و دون شأن سینمای ایران دانسته است موافقم و بایست بگویم که تسویه حساب بدترین فیلم ایرانی است که در عمرم دیده‌ام و اگر نوشتن این نقد باعث نبود همان دقایق اول سالن را ترک می‌کردم.

با این فیلم، دیگر خیلی واضح گشته که ما با یک آدم روشنفکر و فهمیده طرف نیستیم و این فیلمساز فمینیست، که طبق معمول فیلمنامه را نیز خودش نوشته، کاملاً بی‌منطق و بی‌انصاف و نامعقول رفتار می‌کند و از او دیگر نمی‌توان انتظار خیر و صلاح داشت. او در جلسه مطبوعاتی در پاسخ به پرسش شفاهی اینجانب که از او پرسیدم «چرا در فیلمت مرتباً به مردها فحش می‌دهی؟» گفت: «تو خودت جزو کدام دسته از این مردها هستی که از تماشای خودت بر پرده عصبانی شده‌ای؟!» کسی که فکر می‌کند تمام مردان جامعه خود را شناخته و آنها از این دوازده قسم که او پنداشته خارج نیستند، یا خواب است یا خودش را به خواب زده. از این دوازده مرد داخل در فیلم فقط یک مرد به نظر کارگردان مرد خوبی است و آن هم یک آرشیتکت است که همسر جناب کارگردان (محمد نیک‌بین) در نقش آرشیتکتی خود، در آن ظاهر شده است. بنابراین، به نظر کارگردان بیش از 90 درصد مردهای جامعه ظالم و خشن و سروته یک کرباسند. ما این جمله را از زبان «زیبا» (لادن مستوفی) خطاب به شوهر سابقش علی (رضا عطاران) می‌شنویم که گفت: «از همتون بدم می‌آید، همتون مثل هم هستید»! او در پاسخ دعوت همسر سابقش برای رجوع پس از طلاق، بدو گفت: «چرا نمی‌فهمی؟ آدم چیزی را که بالا آورده، دوباره نمی‌خورد»! آنچه باعث تهوع است نه دعوت یک مرد برای بازگشت به زندگی مشترک بلکه شنیدن فحش‌هایی است که از چهره‌های بزک کرده هنرپیشه‌های فیلم بیرون می‌آید و بیانیه‌های فمنیست‌های افراطی و مردستیز است که از دهان آنها شنیده می‌شود.

تهمینه میلانی در نشست رسانه ای فیلم تسویه حساب. عکس از الهام عبدلیفمنیست‌های موج سوم که از سال 1960 با شعار مردستیزی و استقلال مالی و همجنس‌گرایی شروع کردند، بیست سال بعد سرشان به سنگ خورد و متنبه شدند و از عقاید خود برگشتند. اما این خانم کارگردان دارد به مردم یک کشور مسلمان، که حقوقی مترقی بر اساس شرع دارد، همان قی کرده‌های پنجاه سال قبل فمنیست‌های افراطی را می‌خوراند. یکی از شعارهای فمینیست‌های موج سوم مردستیزی و همجنس‌گرایی است. آنها حتی نکاح قانونی زن و شوهر را نفی می‌کنند و آن را ظالمانه می‌نامند. به این جمله یکی از این فمینیست‌های افراطی دقت فرمایید:

نه‌تنها خشونت جنسی بلکه آمیزش جنسی [...] لحظه کلیدی مظلومیت زنان است. تمام مردان متجاوزند و تمام زنان قربانی آنها. (سوزان آلیس واتکینز و دیگران، فمینیسم: قدم اول، ترجمه زیبا جلالی نائینی، نشر شیرازه، 1380، ص 143)

این موضوع همجنس‌گرایی در فیلم تأکید شده بود. پس از سکانس فرار از دست مرد سوم، که مأمور قانون بود، آن چهار زن به خانه آمده و با هم نزاع کردند. زیبا که عاقل‌تر از همه و رهبر این ماجراست و بیانیه‌های فیلم را او صادر می‌کرد در خصوص مردان گفت: «این احمق‌ها می‌خواهند که ما فقط زن باشیم، و ما هم با زن بودن حالشان را می‌گیریم. این اسلحه ماست»! به عبارت دیگر فیلم می‌گوید که ما نمی‌خواهیم زن باشیم و حتی با شوهران خود نکاح کنیم. این همان سخن فوق‌الذکر است که رابطه جنسی قانونی با شوهررا نیز ظالمانه می‌داند. خانم کارگردان با تمام این وقاحتی که در فیلم می‌بینیم باز در مصاحبه‌های خود ادعا کرده که دچار خود سانسوری شده و برخی از حرف‌هایش را نتوانسته درست بیان کند. مقصود او همین بخش است که زنان را به استقلال کامل از مردان و همجنس‌گرایی دعوت می‌کند.

کارگردان با این عقیده آشکارا به جنگ خداوند رفته است و حضرت خالق را در خصوص آفرینش مرد و زن به این هیئت و شمایل، تقبیح می‌کند. آیا کسی حق دارد که به خداوند خرده بگیرد که چرا مثلاً مار و عقرب و پشه را خلق کرده است؟ تا چه رسد به اشرف مخلوقات که انسان باشد؟ آیا یکصد و بیست و چهار هزار نبی از میان مردان برنخاستند؟ شما کدام نبی را از جنس زنان می‌شناسید؟ انبیای خداوند و اصولاً مردان تجلی اسماء مبارک «باطن» و «جلال» خداوند هستند و زنان مظهر نام‌های خجسته «ظاهر» و «جمال» باری تعالی. و برخی از اسماء حق تعالی بر برخی دیگر توفق دارند، چنانکه «باطن» بر «ظاهر» اولویت دارد و «جلال» بر «جمال». در دعای روزانه ماه رمضان ابتدا «یا علی و یا عظیم» (صفات جلال) را می‌خوانیم و سپس «یا غفور و یا رحیم» (صفات جمال) را، چنانکه در دعای قنوت نماز عید فطر نیز اسماء جلال خداوند بر اسماء جمال اولویت دارند. آیا فمینیست‌ها این مفاهیم عرفانی را می‌فهمند؟

 

تسویه حساباصولاً فیلم‌های این کارگردان که سرسپردگی فوق‌العاده‌ای به مفاهیم غربی دارد، از فیلم‌های امریکایی دزدیده شده. چنانکه فیلم آتش‌بس (1384) با دقت بسیار زیاد و حتی سکانس به سکانس، به فیلم اصل خود یعنیPeyton Reed (2006)  \ The Break-Up وفادار است، ولی کارگردان تنها اذعان کرده که مفاهیم روانشناسی فیلم را از یک کتاب امریکایی اقتباس نموده است. ایضاً فیلم سوپراستار (1387) وی از فیلم نقشه بازی Andy Fickman (2007) \ The Game Plan برداشت شده با این تفاوت که آن بازیگر در آن فیلم بازیکن ستاره فوتبال امریکایی است و با ظهور دخترش او متنبه می‌شود. این فیلم سه نوبت از شبکه دوم سیما نیز پخش شده است.

ایده این تسویه حساب نیز از فیلم عکس یک ساعته/ مارک رومانک Mark Romanek (2002) \ One Hour Photo با بازی رابین ویلیامز گرفته شده که در آن یک ظاهرکننده عکس در عکاسی وقتی که به خیانت‌های مردی پی می‌برد قصد دارد تا آن را برای همسرش افشاء کند. در مسیحیت تعدد زوجات وجود ندارد و اصلاً خود ازدواج طبق فصل هفتم از نامه اول پولس به قُرَنتیان امری منهی است که حتی‌المقدور بایست از آن پرهیز کرد! (جالب است که در باب نهم همین نامه پولس اهالی قرنتیه را مؤاخذه می‌کند که چرا او را به سبب آنکه با زنان متعددی دیده شده ملامت می‌کنند!) کسانی که اعتدال و عقلانیت اعلای دین خدا را نپذیرند، به افراط و تفریط دچار می‌شوند. یعنی به ناچار یا به رهبانیت مسیحی و کلیسایی در می‌افتند یا به لاقیدی و بی‌مبالاتی شدیدی که ازدواج را دست و پاگیر می‌دانند و هنرپیشه‌های فیلم‌های پورنوگرافی را تحسین می‌کنند و مثل آنها می‌زیند، چه مرد باشند چه زن. و جالب توجه است که هر دو وجه این افراط و تفریط که برشمردیم، در فیلم تسویه حساب دیده می‌شود. این چهار زن اشکالی نمی‌بینند اگر که نقش فواحش خیابانی را بازی کنند و در آن هیئت دیده شوند. اما وقتی خواهر باردار مریم از او پرسید: «مگر صیغه شدی که پولدار شده‌ای؟» مریم با تمام علاقه‌ای که در فیلم به خواهرش ابراز می‌کند به او گفت: «خفه شو»! این چه منطقی است که روابط جنسی حلال و قانونی را که برای شوهر تعهداتی می‌آورد، مجاز نمی‌داند اما رابطه جنسی خارج از خانواده را روا می‌دارد؟ زیبا که در فیلم قهرمان نقش اول است و بسیاری از بیانیه‌های فمینیستی از زبان او صادر می‌شوند و حتی گاهی به جهت عقل و درایتی که دارد به او «مادر بزرگ» هم می‌گویند، لیلا دختر خاله‌اش فاش می‌کند که او در زمانی که با علی زندگی می‌کرده از دوست پسرش حامله شده است. حالا آن بچه نامشروع چیزی است که لیلا پس از بیرون آمدن از زندان از دور او را تماشا می‌کند و حسرتش را می‌خورد، چونکه آن دختر را از او گرفته‌اند. اما مریم جنین حلال‌زاده خواهرش را «توله سگ» می‌نامد تا هم فحشی به شوهر خواهرش داده باشد و هم به دیانت و ازدواج و عقد و شرع و عقلانیت و سنت‌ها و قانون.

ارتباط برقرار کردن با فیلم تسویه حساب حتی برای زنان فمنیستِ معتدل هم سخت است چه برسد به کسانی که اصلاً کفریات فمنیسم را قبول نداشته باشند. آیا آدم پول بدهد و سینما برود و فحش و ناسزا هم بشنود؟ واقعاً این فمنیست‌های افراطی خودخواه و متکبر چه گمان می‌برند؟ به نظر بنده سالنی که این فیلم در آن نمایش داده شود یک جهنم تمام عیار است. شما چقدر حاضرید بپردازید تا به جهنم نروید؟

 

همچنین در این باره بخوانید:

مخالفان تهمینه میلانی در نشست رسانه ای با او تسویه حساب کردند

تسویه حساب به سبک زنانه البته تنها از نوع میلانی

چو عضوی به درد آورد روزگار.../نگاهی به فیلم تسویه حساب

میلانی: زمان ساخت تسویه حساب فریب مسئولین وقت را خوردم

اکران تسویه حساب در مشهد هم ممنوع شد

اکران تسویه حساب در اردبیل ممنوع شد


 تاريخ ارسال: 1388/11/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>نرگس:

این فیلم اصلا فیلم بدی نبود و بسیار زیبا بود و به مردهای هوسران و بیشعوری که ارزش خانم ها رو نمیفهمن توهین نکرده بود اونا واقعا بیشعور و احمق هستن این واقعیته

1+3-

چهارشنبه 14 خرداد 1399



>>>ايراني :

توهين. اشكار ، و نفرت پراكني مثلا اونجايي كه ميگه همه مردا حيوانن ، ويا ميگه چيزي كه بلا اوردي نبايد دوباره بخوري ، توهين. اشكار به مردان ، و فقط هسر ايشون خوبه ، كه تهيه كننده فيلم هست و توي فيلم هم نقش يك مرد مثبت به عنوان ارشيتكت ايفا ميكنه اين فيلم با مضمون جنجالي و افراطي ساخته شد ، تا ميلاني و شوهرش يه كاسبي حسابي كنن ، و جيبشون پر كنن لازم بود ، تا با اعتراض حداقل هنر مندان و اصحاب رسانه ، و پي گيري از طريق داد ستا ني ، فيلم توقيف ، و كارگردان و تهيه كننده و تاييد كننده مجوز مجازات ميشدنند ، در كل. زن خوب و بد و مرد خوب و بد داريم ، و بر ميگرده. به ذات اون ادم ، و ميشه ، معضلات اجتماعي رو ، بدون توهين و فحاشي اشكار نيز مطرح كرد ، كلام اخر اين خانم ، با ژست فيمينستي فقط دنبال جلب تو جه ، جنجال و كشاندن مردم به سينما و فروش و فقط فروش بود ، ولي لازمه ، بدونه كه ، جريحه دار كردن افكار عمومي و توهين به مردم ، از طريق هر رسانه اي ، جرم ، محسوب و ميتولن به راحتي عليه اين زن و تهيه كننده و ،، اعلام جرم نمود

2+0-

سه‌شنبه 21 دي 1395



>>>نگار:

من تازه این فیلم رو دیدم. خیلی خوشم اومد. بعدشم که فهمیدم کارگردانش تهمینه میلانی بوده دیگه بیشتر

2+3-

شنبه 12 دي 1394



>>>محسن رستمی:

اگه به خاطر بهاره افشاری نبود میدونستم بهشون چی بگم واقعا من از ایشا ن انتظار نداشتم

1+1-

سه‌شنبه 12 خرداد 1394



>>>رومینا:

من فیلم های خانوم میلانی رو دوس دارم ولی این یکی به نظرم افراطی بود. تو فیلم همش داشت میگفت مردا بدن و...ولی بد بودن خیانت یا این چیزا ربطی به جنسیت نداره به ذات شخص مربوطه.تازه فقط مرد بد که نیست خیلی از زنا هم ذات بدی دارن.من مذهبی نیستم ولی معتقدم اگه کسی ذاتش درست باشه و طرز رفتاراش مناسب باشه مورد ازار قرار نمیگیره.در ضمن. اگه مردا همشون بد هستن پس خانم میلانی چرا ازدواج کردن؟ منم به عنوان ى زن تو جامعه سعی میکنم از حقوق خودمو همجنسام دفاع کنم ولی خانم میلانی دارن اقرار هم میکنن. راه گرفتن حقم زور نیست و همیشه هر حقی رو تو هر شرایطی نمیشه گرفت.

3+0-

يكشنبه 10 خرداد 1394



>>>زانیار شاه محمدی :

به نظر من فیلم بسیار عالی بود ممنونم از خانم میلانی هر کی بگه بده حرف مفت زده

2+8-

جمعه 12 ارديبهشت 1393



>>>سوزان:

این فیلم مثل بقیه کارای خانم تهمینه میلانی از هر نظر عالی بود. خواهش میکنم دیالوگ کامل فیلم رو بذارید . ممنون.

2+8-

دوشنبه 30 دي 1392



>>>ساناز:

این فیلم قشنگ بود ولی ایرادهایی هم داشت درکل حقیقت های یک جامعه را به نوعی تداعی میکرد ولی نمیشه گفت که همه ی مردها همینطوری که تو این فیلم نشون میداد هستن نباید خانم میلانی دیگه انققققققققد به مردا فوشو... میدادالبته جای حرفه که بعضی جاهامردای کثیف پیدا میشن که دوسدارن فقط از زنا استفاده کنن ولی بیشتر وقتا خود زنا باعث این بی احترامی ها از طرف مردها میشن باید جای حقو به مرد یا پسری که از دیدن این فیلم ناراحت میشه داد چون خیلی ناحق بودولی درکل معلوم بود که خانم میلانی خیلی زحمت کشیده بودن و از بازیگرای خوبی هم استفاده کرده بودن به هر حال فیلم ساخته بودن نباید به شخصیت ایشون مث خیلیای دیگه توهین کرد ایشون هم به نوعی معلوم بود از مردا کینه داشتن ولی نباید اینطوری خالی میکردن امیدوارم ایشون بازم فیلم بسازن ولی دیگه نه زنارو یه سری ادمای بی ادب زخم دیده ی بزهکار نشون بدن نه مردا رو یه سری عوضیه هوسی.باتشکر سانی

4+0-

دوشنبه 16 دي 1392



>>>سمیرا:

نگاهی به کامنت های وقیحانۀ نوشین و نسیم و... بیاندازید. بی ادبان روزگار در واقع دارند از استادشان تهمینه میلانی تقلید می کنند.

8+0-

جمعه 20 ارديبهشت 1392



>>>نسیم :

به نظر من خانم میلانی برای این فیلم خیلی زحمت کشیدند ولی در کل واقعیتی بود از مردهای کثیف وخرابی که در جامعه وجود دارند به نظر من هر مردی که نسبت به این فیلم نظر منفی داشت نمونه بارز یک مرد خراب وو آشغال هست که دقیقا نقش پدر مهناز افشار را دارد که حتی به دختر خودش هم رحم نمیکند.

1+7-

چهارشنبه 11 ارديب 



>>>نوشین:

خیییییییییلی فیلم قشنگی بود عالی بود از خانم میلانی و تمامی کسانی در ساخت فیلم زحمت کشیدند تشکر می کنم بهترین فیلمی بود که تا حالا دیدم گر چه مردها زیاد خوششون نیومد ولی حقیقت تلخه به جهنم که خوششون نیومد.

2+6-

پنجشنبه 15 فروردي 



>>>haniyeh:

فیلمه تسویه حساب اصلا آهنگی نداشت تا اوجایی که من میدونم همش صدایه دخترهایه جوان در زندان انفرادی بود اصلا آهنگی نداشت ولی چرا که نه ما زنان می تونیم خواننده هم باشیم چرا که نه اینه دیگه ما زنان هم مجرد میشیم و هم متاهل میشیم وهم بچه داری می کنیم شوهرداری می کنیم و هم آشپزی می کنیم تسویه حساب می کنیم با مشت و لگد آرههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه و هم خوانندگی هم می کنیم بلهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه چرا که نه همین که هست {بغضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضضض}

1+4-

جمعه 22 دي 1391



>>>بابک:

کلا حالم از افراطی جماعت به هم میخوره !! ( منظورم امثال کارگردانه ) ولی با آقای منتقد موافقم !! چون امثال میلانی ها ( یا هرکارگردان اینجوری دیگه ای ) باید له بشن تا غرور کاذبشون از بین بره !! من چرا فراستی رو دوست دارم ؟ چون کارش همینه ! این مترسکای پوشالی سینمایی رو له میکنه ! افرادی که هیچ درک و فهمی نه تنها از سینما و داستان ندارن بلکه کلا درک و فهم طبیعیشونم محل شکه ! این بخش آخرم مینویسم ولی فکرکنم حذف بشه توسط سایت ! دلم میخواستم قبل برنامه زنگ بزنم به فراستی بگم از قدیم گفتن با دو نفر در نیفت ، یکی دیوونه یکی هم ...!! دیدین که بعد از اون برنامه ی معروفشون خانوم به اصطلاح روشنفکر چه بامبولایی در آورد تو رسانه ها ؟!؟!؟!

4+0-

جمعه 21 مهر 1391



>>>آپاندیس قلم(نام وبلاگم):

با سلام خدمت شما دوستان و بزرگوارانی که نظراتشون رو تک به تک خوندم و واقعاً برام جالب بود! من یک طلبه هستم و دوست دارم نگاه متفاوتی داشته باشم. این فیلم رو نگاه کردم و نقدهایی که به اون شده بود رو هم مطالعه کردم. بعضی از دوستان خیلی تند نوشتند و ادعای انصاف رو داشتن، ولی باید بگم انصاف در نقد عقلانیه نه فحش و ناسزاگویی! بنده این فیلم رو با خانواده نگاه کردم و جزو فیلم هایی بود که دیدنش برام وقت تلف کردن نبود و یه سری عقاید و حرف هایی که کارگردان در طول مطالعه و تحقیقات میدانی اش -حالا درست یا غلط بماند- به اون رسیده بود و ارزش دیدن داشت. مخالفین با نگاهی به این فیلم در می یابند که از چه زوایایی باید فیلم بسازند و یا در چه زمینه هایی باید کار کنند. خانم میلانی لااقل مسایل مربوط به زنان و مشکلاتشون رو -حالا به قول شما افراطی- داره مطرح می کنه... ما باید از این فضایی که ایشون درست کرده و به نحوی بلندگوی عدۀ زیادی از زنان ما هست، استفاده کنیم. باید پذیرفت که اینگونه زنان در اجتماع وجود دارند و هر روز هم از نظر آماری وقیح تر میشه اما باید به فکر درمان بود. در فضایی که از در و دیوار شهوت داره می ریزه، یه فکری باید در مورد جوانان داشت. - چند گلایه از فیلم: 1- تو قسمتی از فیلم نگاهی عرفی که در جامعه به ازدواج موقت هست، پرداخته شده است. به نظرم خانم میلانی هم علاوه بر نگاه خود به نگاه غلط جامعه هم پرداخته... اما بگم اگه ازدواج موقت از غرب اومده بود، هزاران سمیناهار و کنفرانس ها براش می گرفتیم!! وقتی خواهر باردار مریم از او پرسید: «مگر صیغه شدی که پولدار شده‌ای؟» مریم بهش گفت: «خفه شو» 2- وقتی با خانواده به فیلم نگاه می کردیم، اون سکانس های آخر که مربوط می شد به فوت شوهر مادر مهناز افشار که سبب می شه پرده از اسرار زندگیش پیش السا فیروزآذر برداره، یه کم اذیتم کرد. خیلی برام دردناک بود. گرچه اینجا فیلم بود، ولی بنده که از کارشناسان پاسخگویی در مرکزی هستم، به وفور از نامه هایی پرسشگران دلمان به درد می آید و نمی توانیم کاری کنیم. بگذارید مثال هایی برایتان بزنم: دختری نامه نوشته و قصد ازدواج دارد و قصدش برقراری صداقت از ابتدای زندگی است؛ اما نمی داند که اگر به خواستگارش نگوید که برادرش با او ارتباط داشته، آیا خلاف صداقت مرتکب شده؟!! زنی نامه نوشته که شوهرم استاد دانشگاه است ولی مرتکب خودارضایی است و ما را تحویل نمی گیرد و... - چند گلایه از منتقدین: 1- همۀ ما می دانیم که خانم میلانی از قوت و قدرت بالایی -چه از نظر هوشی و چه از نظر امکاناتی و قدرت استفاده از بازیگران- برخوردار هستند. و از طرفی این نگاه خانم میلانی را خیلی از زنان ما -به قول شما که می گویید: فمنیست- دارند و نباید این نگاه را قلع و قم کرد، بلکه اتفاقاً باید بها داد و حرف هایشان را شنید و دید که مشکل از کجا آب می خورد. 2- اصلاً اگر خانم میلانی را به هیچ وجه قبول ندارید، نباید با ادبیات تند و بعضاً زشت، با او برخورد کنید. در این نقدهایی که برخی از بزرگواران عقایدشان را به زیور طبع گذاشته اند، بعضاً از ابزار فحش و ناسزاگویی استفاده شده است. البته آنهایی که از همه بیشتر ناراحت شده اند، اصولاً آدمهایی هستند که یا مذهبی اند و یا رگه های مذهبی دارند و به مسایل اخلاقی این فیلم حساس شده اند. از باب نمونه: زیر سوال رفتن ازدواج موقت، فحش سرایی زنان، حجاب زنان و... من به این مذهبی ها که از اسلام و زیر سوال رفتن آن دم می زندد، باید عرض کنم: همۀ ما می دانیم که پیامبر خدا(ص) برای همۀ ما الگو و اسوه هستند: «لکم فی رسول الله اسوة حسنة» کارها و رفتار حضرت برای ما حجت است! حال باید ببینیم که حضرت با دیگر اندیشان و مخالفان چه برخوردی داشتند، تا ما هم همانند ایشان برخورد کنیم. با مطالعۀ صفحات تاریخ که ناگذیر باید زندگی شان را باید از آن استخراج کنیم، در می یابیم که آن حضرت در سخت ترین شرایط هم با مخالفان خود بهتر از برخوردهای ما با رفیقانمان دارد. باید با خانم میلانی که عقایدی خاص دارد، درست برخورد کرد تا ایشان هم به نکات و مسایل که بعضاً منصفانه مطرح می کنید، تأملکی داشته باشد. با عرض پوزش از طولانی شدن این سیاه قلم...

2+1-

پنجشنبه 20 مهر 1391



>>>اشرف مخلوقات:

خدا میگه من نورم نه زن ونه مرد :البته انهم برای درک خرد کوچک بشر پس اقای اهوارکی اینچنین خدا را به ابتذال نکشید

0+2-

چهارشنبه 12 مهر 1391



>>>نازنين:

اول سلام.بعدشم...من تاحالا اين فيلمو نديدم چون همه چيزهايي روكه ازشما شنيدم ازدوستانم كه ابن فيلمو ديدن شنيده بودم وچون توخونواده ما همه باهم فيلم مي بينيم روم نمي شد فيلموببينم .اما يه سوال تو ذهنمه كه اگه مردا اينقدر بدن چراخانم ميلاني ازدواج كرد؟البته ابن حق را مي دهم كه بعضي ازمردان .....هستند.اماچيزي كه هست اينه كه گاهي مازنها هم كوتاهي مي كنيم وبي تقصيرنيستيم.اما انتقام ازمردان راه حل مشكل نيست اگر كسي راكه به ماظلمي كرده رابه خالقش بسپاريم بهتراست چون اومي داند چه آفريده وچه مجازاتي بايد برايش در نظر گرفته شود.

3+1-

يكشنبه 12 شهريور 1391



>>>دوستدار جامعه:

ستاره خانم اگر حقیقت تلخه حرفهای مینا خانم هم باید تلخ باشه مینا خانم که دیگه از جنس خودتونه

0+0-

جمعه 29 ارديبهشت 1391



>>>ستاره:

حقیقت همیشه تلخه با شما هستم اقای به ظاهر محترم دم از ایات الهی زن جنبه داشته باشید وخودتونو اصلاح کنید

0+1-

جمعه 22 ارديبهشت 1391



>>>مینا:

من برعکس تمام خانمهایی که دست خانم میلانی را می بوسند می گوییم که خانم میلانی یک شیطان است چون فقط با ساختن فیلم هایش در صدد به هم ریختن بنیاد خانواده هاست، من در زمان بچگی پدرم را از دست دادم و از آن موقع تا حالا (نزدیک 20 سال) نا پدری ام سرپرستی من را برعهده دارد و فکر نمی کنم که محبت و خوبیهایی که تا به حال ناپدری ام به من کرده هیچ پدر واقعی به دختر واقعی خود کرده باشد دست به ظاهر ناپدریم، اما از پدر واقعی ام واقعی تر را می بوسم و ازته دل متأسفم برای خانم مبلانی شیطان صفت با گفتن آن دیالوگ خانم افشار در مورد ناپدری

3+0-

جمعه 1 ارديبهشت 1391



>>>یکی از دوستان نزدیک اکبر عبدی:

دوستمان درست می گوید اکبر با بازی در فیلم تسویه حساب خودکشی هنری کرد

1+0-

سه‌شنبه 29 فروردي 



>>>دوستدار جامعه:

باعرض معذرت بسیار ازتمام دوستان عزیز و بزرگوار و خصوصآ مدیریت محترم سایت باید بگویم که تنها یک دسته از مردان جامعه از فیلم تسویه حساب طرفداری می کنند وآن هم مردانی هستند به نام اسلیو(عاشق بردگی برای زنان) یعنی از تحقیر مردان توسط زنان لذت می برنند و دوست دارند برده واسیر زنان باشند و زنان آنها را تحقیر کنند و کتک بزنند(کاری که در فیلم انجام می شود) و در جامعه ایران چنین مردهایی را با عنوان زن ذلیل و بدبخت می شناسند و شک نکنید که تمام آقایانی هم که در این سایت از این فیلم طرفداری می کنندجزء چنین آدم هایی هستند و برهیچ کس پوشیده نیست بسیاری از بدبختیها و بیچارگی های جامعه ما به همین مردان زن ذلیل بدبخت برمی گردد مردانی که عاشق بردگی برای یک ... به نام میلانی هستند

1+0-

شنبه 26 فروردين 1391



>>>محمد رضا عطری:

آقای اکبر عبدی هیچ کدام از هنرپیشه های فیلم تسویه حساب محبوبیت شما را در بین مردم ندارند اما آیا پول آنقدر ارزش دارد که این همه محبوبیت و اعتبار خود را با قبول بازی در فیلم مزخرف تسویه حساب بر باد دهید. واقعآ حیف شما با این همه محبوبیت و اعتبار نیست

1+0-

چهارشنبه 23 فرورد¡



>>> رضا :

وقتی فیلمی مانند تسویه حساب ساخته می شود و ادعای حضور در جشنواره های بین المللی را دارد طبیعی است که به هر کشور خارجی سفر می کنیم و می گوییم ایرانی هستیم رویشان را از ما برمی گردانند

1+0-

چهارشنبه 23 فرورد¡



>>>محمد:

اگر به فیلم نقاب بابت پاره ای از مسائل که توهین به زنان بود مجوز پخش ندادند چرا به فیلم تسویه حساب که به مراتب توهین های بدتر به مردان بود مجوز دادند. خوشحال می شوم اگر مسئولین سینمایی کشور پاسخ سؤالم را بدهند

1+0-

چهارشنبه 23 فرورد¡



>>>محمد رضا عطری:

دوستان عزیز توجه داشته باشید که در علوم متافیزیک و فراروانشناسی پدیده ای به نام قانون جذب وجود دارد که به احتمال زیاد نام آن را بارها شنیده اید یعنی همنوع ها، همنوع ها را جذب می کنند پس در فیلم خانم میلانی هم نمی توان انتظار داشت در برابر چهار زن هرزه و بزهکار مردانی متشخص و با فهم وشعور ظاهر شوند و همین قانون جذب می گوید افراد به هرچیزی علاقه دارند زیاد به آن فکر می کنند و شاید خانم میلانی هم با ساخت فیلم هایی نظیر تسویه حساب می خواهد شخصیت واقعی خود را به مردم نشان دهد

1+0-

سه‌شنبه 22 فروردي 



>>>عســــــــــــل:

خیلی خوبه بعضی آقایون خوششون نیومد چون خودشونو تو یکی از آن بی مراما میدیدن.مرسی ازخانم تهمینه میلانید

0+3-

سه‌شنبه 1 فروردين



>>>میلاد:

این فیلم که با کارگردانی خانم میلانی شکل گرفت در واقع هم فیلمی مستند وهم واقعی که در جامعه روال داشت مورد بحث قرارگرفت خیلی ممنون

0+0-

سه‌شنبه 23 اسفند 1390



>>>یاسین:

با اینکه مرد هستم فیلم فوق العاده بود.استثنایی بود

0+2-

يكشنبه 21 اسفند 1390



>>>رضا:

خانم میلانی سینما جای خالی کردن عقد ه های شخصی شما نیست اگر به دنبال خالی کردن عقده هایتان هستید راه های بهتری از سینما از جمله مراجعه به روانپزشک وجود دارد

2+0-

يكشنبه 21 اسفند 1390



>>>یک زن:

خانم تهمینه میلانی اینجانب به عنوان یک زن به وجود شما به عنوان یک کارگردان زن افتخار می کنم....این فیلم بیان واقعیتی از متاسفانه جامعه فقط ایرانی است که مردها در هر مقطعی کثافت کاری می کنند و سر آخر اسم اونو غریزه و ذات مردانه و گرایش به تنوع طلبی می دانند و می گن هر گلی یه بوی داره ....................از مردها نمی شه فاکتور گرفت همشون همینن ....

1+1-

يكشنبه 21 اسفند 1390



>>>بابک:

بنده با نظر منتقد فیلم کاملا مخالفم به چند دلیل 1-خانم میلانی شاید در فیلمش میخواهد بگوید که چه میزان از مسائل و مشکلات خانواده ها میتواند در آسیبهای اجتماعی نقش داشته باشد .2- خانم میلانی همه مردان را بد معرفی نمیکند مانند مردی که با دخترک تصادف میکند اما در آخر دعوت دختر را رد میکند و یا همه مردانی که بی توجه به دختران از کنارشان رد میشوند . 3- در قسمتی از فیلم پیرمردی حتی با افکار فسیل شده اش ، آدم خوبی معرفی و آزاد میشود زیرا قصد سوئی نداشته است . 4- در این فیلم به ما گفته میشود که این دختران واقعا فاحشه های خیابانی نیستند بلکه اینان راهی جز این برای امرار معاش ندارند هیچ سازمانی به فکر مردم رنج کشیده نیست . به همین دلیل است که مریم حتی سیغه را هم بد میداند . 5- این فیلم نشان میدهد که سرنوشت دخترانی که به زور روانه خانه شوهر میشوند ویا فروخته میشوند چه خواهد شد . ویا به ما مردها نشان میدهد که تجاوز به یک دختر چه آسیبی میتواند به او بزند .شما که نمیخواهید این مشکلات را رد کنید ؟ 6-آیا مردانی که به همسران خود خیانت میکنند لایق توهین نیستند ؟ من هیچ کدام از توهین ها را متوجه عموم مردان نمیدانم بلکه متوجه خائنین میدانم ، حال اگر شما این توهین ها را به خودتان گرفته اید باید فکری به حال خود کنید .

3+0-

شنبه 20 اسفند 1390



>>>حسن:

سلام دوستان. تبریک میگم به خانم میلانی که یه کار نسبتا قوی رو ارائه دادن. و متاسفم برای دوستانی که تا بخش کوچکی از مردان جامعه مورد نقد واقع میشن سریعا رگ غیرتشون میزنه بیرون و تا اونجایی که جا داره با بی منطقی خودشون رو تخلیه میکنن. و هروقت هم کم میارن خدا بده برکت به مسائل دینی و مذهبی که خیلی راحت مردان داستان رو با حضرت علی و زنان داستان رو با حضرت فاطمه قیاس میکنن و اسلام رو باتون میکنن و میزنن تو سر کارگردان. البته این افراد که این نقدهای بی منطق رو نوشتن احتمالا در تهران زندگی نمی کنن و تو خیابون این بوق زدن ها ، ترمز زدن ها، برسونمت ها و .... رو نمی بینن. و یا شاید خودشون هم جزء بوق زنندگان و ترمز کنندگان هستن. یا شاید مثل نقش آقای لطفی معتقد هستن که اگر کسی خودش رو مثل دستمال کاغذی درست کرد باید ازش استفاده کرد. یه داستان هست که من خلاصه میگم : در یک ده یه روستایی بود که یه خری داشت. یه شب خر رو از طویله میدزدن. هر کس نظری میده و میگن مقصر سازنده طویله بوده که دیوارش رو کوتاه ساخته و یکی میگه تقصیر خود روستایی بوده که خوابش سنگین بوده و یکی هم میگه تقصیر خره بوده که عرعر نکرده تا همه رو خبر کنه. اما کسی نمیگه که تقصیر دزد بوده و باید دستگیرش کرد. یه روز تو خیابون من و خانمم رفتیم خرید اومدیم کنار خیابون که سوار ماشین بشیم. من یادم افتاد که کاور کارت عابربانکم رو توی مغازه جا گذاشتم. رفت و برگشت من به مغازه 2 دقیقه بیشتر طول نکشید اما وقتی برگشتم 2 تا ماشین رو دیدم که جلوی پای خانمم ترمز زدن سریع پریدم و با یکیشون گلاویز شدم و بعد از کلی کتک کاری رفتیم کلانتری. در عین ناباوری افسر کلانتری به من گفت که شما به خانمتون بگین که یه کم حجابشون رو رعایت کنن. و بعد گفت که من باید رضایت آقای مزاحم رو باید بگیرم و بعد آزاد هستم که برم. همون اسلامی که ازش دم میزنین بهتون یاد داده که اگر اتفاقی به نامحرم نگاه انداختی ایراد نداره، نگاه دوم از روی قصد محسوب میشه و گناهه. دوستان عادت دارن از دین و مذهب قسمتهای مورد علاقه خودشون رو دستچین کنن. شرمنده که پرحرفی کردم.

1+3-

شنبه 20 اسفند 1390



>>>مري:

چه نقد مزخرفي!!!! مردهاي خيانت كار شايسته همه اين ناسزاها هستن . فرقي هم نميكنه كه اين خيانت اسمش صيغه باشه و مشروع!!!! يا غير مشروع. صيغه از حالت نامشروع هم بدتره چون زشتي خيانت رو به بهانه دستور خدا!!!! ميپوشونه!!! واقعا برات متاسفم

1+3-

جمعه 19 اسفند 1390



>>>افسانه کنگی:

ادم باید ادم باشد حقیقت همیشه تلخ بوده وهست وخواهد بود دستتون رومیبوسم خانم میلانی

0+1-

جمعه 19 اسفند 1390



>>>افشين:

به هر حال متأسفانه حق كشي در جامعة، هم در مورد زن و هم در مورد مرد بسيار زياد است. منتهي مرد اگر كثافت كاري كند براحتي مي‌تواند مخفي كند و هيچكس هم نمي‌فهمد اما زنان آسيب پذير ترند و قضيه لو مي‌رود. چشم مي‌خواهد كه آنرا ببيني. بهتر است واقع بين باشيم. من خودم دختري را مي‌شناسم كه در سن نوجواني بزور توسط يكي از همين پسران هرزه بزور . . . . حالا همان پسر راست راست خوش و خرم راه مي‌رود اما دختر چي؟ فقط بايد حال روحيشو ببيني و اينكه اطرافيان چگونه در موردش قضاوتهاي احمقانه و يكطرفه مي‌كنند. تا درد نكشي نمي‌فهمي درد چيست.

2+1-

جمعه 19 اسفند 1390



>>>محمد آبی دل:

جای تعجب نداره کسانی که عقده ی روانی دارن و از دیدن یه فیلم به حقارت خودشون پی بردند از خانوم میلانی بد بگند ! من نه نقد فیلم میکنم و نه در مورد سینما اطلاعات چندانی دارم ؛ من فقط و فقط به عنوان یک بیننده و یکی از مردم میگم که این فیلم کاملا حقیقت و درست بوده و هست ! از دیدنش کاملا لذت بردم ... هرچند گاهی تلخ بود .... از همینجا هم به خانوم میلانی خسته نباشید میگم و دورادور دستشون رو می فشارم ...

0+2-

جمعه 19 اسفند 1390



>>>ترنج:

من کاملا با خانم میلانی موافقم.ایشان زن بسیار شجاعی ست که با وجود شمار مخالفان که اکثرا مردهستند یه بیان حقیقت میپردازد خوب معلومه مردا بایدم مخالف باشن کلفت گیر اوردن این زنا رو دیگه به لذت هاشونم که تمام وکمال میرسن و هرچندتا هم که بخوان مجازند صیغه کنند.کیف ازاین بیشتر؟... این زنها هستن که این همه بدبختی دارن...همش محدودیت...قفس...دیوار...متاسفانه خیلی ها هم پذیرفتن این شرایطو...ولی من افتخار میکنم به زنانی چون خانم میلانی که بی توجه نیستند به این وضعیت ومن همواره با ایشان خواهم بود وبا تمام وجود مبارزه خواهم کرد...

0+2-

يكشنبه 14 اسفند 1390



>>>بیننده:

من به عنوان یه مرد از خانم میلانی تشکر میکنم فیلمه بسیار جالبی بود و خیلی حرف برای گفتن داشت آقایان هم بیخود گارد نگیرن یه ذره فکر کنیم بد نیستا هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

0+1-

يكشنبه 8 آبان 1390



>>>سمیرا امیرآبادی:

خانم آزیتا. لطفاً خودتان اعلام بفرمایید که آن جامعه کثیفی که شما تویش زندگی می کنی کجاست؟ ما که خدا را شکر در ایران با این همه ایرادهایش زندگی می کنیم چون بهترین جاست برای اینکه زندگی پاک و شرافتمندانه داشته باشی. نه اینکه با لباس جلف بیرون بیایی و انتظار داشته باشی کسی به تو نگاه نکند. کسی که آن لباس را می پوشد قصدش این است که نگاه مردم را به خود جلب کند. آیا این عجیب است که مردان به چنین زنی نگاه کنند یا عجیب آن کسی است که متاع عفتش را در معرض فروش گذاشته است؟ آیا می توان برای عفت یک زن بهایی قائل شد که خانم میلانی این بی عفتی و نمایش ریاکاری را ترتیب می دهد تا بتواند از مردانی که دارند به زنانشان خیانت می کنند مچ گیری کند!!! صد تا گل را با پوتین لگد کردی که بروی توی باغچه یک برگ زرد را قبل از افتادن به زمین توی هوا بگیری؟!! لطفاً درس اخلاق نده. دروغ هم نگو.

2+0-

يكشنبه 14 فروردين 1390



>>>آزیتا :

منتقدی به این کوته فکری واقعا نوبره ... آقاجان نگاه تو زن ستیزانه و مبتنی بر آموزشهای غلط است این فیلم ایرادی ندارد . دوستان چنان واقعیتهای مطرح شده در فیلم رو منسوخ و دروغ اعلام کردند که آدم فکر میکنه پس جامعه کثیفی که من توش زندگی میکنم کجاست ؟

0+2-

يكشنبه 17 بهمن 1389



>>>مینا:

با احترام به مردهایی که شرافتمندانه زندگی می کنن.واقعا نمی دونم این همه روشنفکری رو بعضی از آقایون از کجا میارن. اما سوال من این که مگه این ها که تو خیابون و کوچه مزاحم خانم ها می شن(در سطحی ترین کثافت کاری) کین ؟از مریخ اومدن. نه اشتباه می کنید امروز خیلی ها تواین کوچه خیابونا همه رو به جای خواهر و مادر خودش می گیرن.بقیه سطوحش رو کار ندام. اونچه تهمینه میلانی می گه واقعا اما قطعا همه مرد ها رو زیر سوال نمی بره. می خواهید بگید مثل این آدم ها که میلانی به تصویر کشیده وجود ندارد. قرار نیست یک فیلم کل مرد و زنای یک جامعه نشون بده. البته خدا شکر از این قشر مردای که میلانی به تصویر کشیده تو جامعه ما کم نیست.

0+2-

شنبه 16 بهمن 1389



>>>محمد:

با سلام عجب ... بارک الله به این فیلم مسخره ! مبتذل ترین فیلمی که در عمر خود مشاهده کردیم ... اصولا تمامی فیلم ها باید نتیجه ای داشته باشند که به راحتی در فیلم های طنز خارجی مشاهده می کنیم در صورتی که به راحتی می توان پیام فیلم در این سکانس مشاهده مرد : زیبا :از همه تون متفرم ، همه تون آَشغالید ... البته از خانومی که اصلا نمی تواند جامعه را بشناسد بعید نیست که از فیلم های مضحک بسازد دل چند تن از دختران خیابانی که خود فروخته ی خود هستند را شاد کند ... به نظرم بهتر است تهمینه میلانی به رشته برق خود روی آورد و کلا فیلم خداحافظی بکند !

1+0-

يكشنبه 10 بهمن 1389



>>>بهنام:

به نظر من خانم میلانی نمیدونه چگونه حق زن در جامعه را نشان دهد

1+1-

پنجشنبه 30 دي 1389



>>>موسی امیری:

لطفاً این دومی را درج فرمایید که اصلاح شده است: برخی از این خانم هایی که از میلانی دفاع می کنند گمان دارند ایشان حامی حقوق زنان است.در حالیکه خانم میلانی از جاذبیت های زنان و مسائل جذاب درون خانواده برای فروش فیلمش استفاده ابزاری می کند. صد رحمت به فیلم های مبتذل، چون ظاهر و باطنشان یکی است و کسی را فریب نمی دهند و ادعاهای روشنفکری هم ندارند. اما خانم میلانی گندم نمای جو فروش است. او در قالب دفاع از حقوق زنان، در واقع دارد «حیا» را از میان زنان می برد. زنان مخاطب او نیز ناخودآگاه تأثیر می گیرند. کسی که ده ها دیالوگ فحش دادن به مردان را با دقت می نویسد، در دهان بازیگرانش می گذارد، فیلم می گیرد، مونتاژ می کند و در سینما با صدای دالبی پخش می کند آیا با کسی که در یک نزاع از فرط عصبانیت فحش می دهد مساوی است؟ جالب تر اینکه او ژست روشنفکری هم می گیرد. کسی که چهره بی نقاب این خانم را مخصوصاً از ورای این فیلم ندیده است باید در صداقت او شک کرد. من خیلی از زنان را می شناسم که می گویند «نمی دانیم برای اینکه این خانم از حقوق ما دفاع نکند چه کسی را باید ببینیم». قصه مهناز افشار در این فیلم (تجاوز پدر به دختر) مال کشور ما نیست بلکه در کشورهای غربی رخ داده و می دهد. همچنین قصه لادن مستوفی و دختر خاله اش (ازدواج دخترها در سن 12 سالگی) نیز مال افغانستان است. این موضوع بیش از بیست سال قبل در کشور ما منسوخ شده است، یعنی قبل از اینکه میلانی فیلمساز شود.

2+0-

سه‌شنبه 21 دي 1389



>>>مهسا:

اقاي نويسنده واقعا براي شما متاسفم كه اييييييينقدر كوته نظر هستيد ...........اين فيلم اصلا مبتذل نبود شما يا معني مبتذلو نميدوني يا فيلماي مبتذلي رو كه همينجوري داره تو ايران ساخته ميشه رو نديدي .......چرا الكي همه چيرو بهم ربط ميدي؟؟؟؟؟؟؟اين فيلم چه ربطي به توهين به خداوهم جنس گرايي داره؟؟؟ ايا شما واقعا امثال سارارو(مهناز افشار)تو جامعه نديدي؟؟؟؟ايا واقعا نشنيدي كه يه دختر از دوست پسرش حامله بشه؟؟؟ بابا تو ديگه چقدر چشم و گوش بسته اييييييييي!!!!!!! درضمن شما يه مردي به خاطر همينم شايد باهمچين چيزايي مواجه نشدي يامواجه شديو نمي خواي به روي خودت بياري.يه زن يا يه دختري كه داره تو پيادهرو راه ميره اگه چادريم باشه مردايي كه امثالشو تو فيلم ديديم توجامعه هم به شدت وجود داره همچين رفتاريو ميكنن اينو من خودم به عيان ديدم.......تاكي مردا بايد خودشونو موجود برتر فرض كننو با زنا بعنوان يه وسيله ي شخصي نگاه كنن؟؟ حالا چون خانوم ميلاني از بين اين همه زن رنج كشيده از تحقير توسط مرداي جامعش جراتو جسارت اينو داشته كه بيادو واقعيتو بگه بايد بهش تهمت بي ايمانيو همجنس گرا يي رو بزني تابازم با تهمتو تحقير جايگاهتو حفظ كني؟؟؟ وقتي قشر نويسنده و فيلم ديده ي جامعه ي ما شما باشين ديگه واي به حال بقيه..........

0+2-

يكشنبه 19 دي 1389



>>>بهروز میلانی فر:

کاملا مخالفم از این نگاه ضد زن اگه زن نبود من و تو هم نبودیم اینو بدون

1+1-

چهارشنبه 8 دي 1389



>>>موسی امیری:

خطاب به این خانم که انگار در این دنیا زندگی نمی کند باید متذکر شد که زنها هیچ وقت از تبار حضرت آدم نبودند. به عبارت دیگه حضرت آدم هیچ وقت از جنس زنها نبوده است و این دو کاملاً متباین بوده و هستند. البته آنها می توانند امید داشته باشند که از جنس حوا بشوند. من این نقد را پسندیدم و حرف دل مرا می زد. در روزگار امروز منشأ تمام فسادها از زنان است، چه فساد بیرون خانواده و چه در درون آن. در ایران هشتاد در صد درخواست های طلاق را زنها ثبت می کنند. تمام این فسادها هم مال این کفریات فمنیست است که متأسفانه همه جا را تسخیر کرده است، از سینما و مطبوعات تا تلویزیون و حتی بیت یکی از مراجع سابق به نام ی. ص. که فتوا به قاضی شدن زنان داده است. خداوند حوا را معاون حضرت آدم خلق کرد ولی زنان در این روزگار می خواهند رئیس شوند. خوب مرد هم دیوانه نیست که برود خرج گزاف بکند زندگی تشکیل دهد و اختیارش را به دست زنی فمنیست بسپارد و آخر هم برود زندان، بی آبرو شود و پانصد سکه مهریه بدهد و آخرش هم ناکام بماند. اگر می توانی این تناقض را حل کن.

1+6-

سه‌شنبه 7 دي 1389



>>>niki.m:

mitonam beporsam chera tahavoee ? chon dare haghighat ro mige chon dare dast mardaye irani ro ro mikone chon be zan ha baha mide na vaghean chera tahavoee chera haghighat ro nemukhaym ghabol konim motesefam

1+1-

سه‌شنبه 7 دي 1389



>>>فاطمه:

یه تاریخ مردها زن هارو آدم حساب نمیکردن حالا فقط یه فیلم ساخته شده خودتو میکشی بعد خودت همون روش رو پیش میگیری میخوای ثابت کنی جنس مرد برتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه فرقی داری با تهمینه میلانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

14+1-

جمعه 3 دي 1389



>>>حقگو:

این مطلب را در پاسخ جناب آرش خان می نویسم که انگار از پشت کوه تشریف آورده اند. این مسئله که گفتی در همه جای دنیا وجود دارد و به لطف خدا در مملکت ما به دلیل دینداری مردم از همه جای دنیا کمتر است. نکته مهم این است که میلانی در دفاع یک جانبه از زنان (بخوانید فمنیست بازی) آنقدر زیاده روی کرده که در این فیلم قصد نموده تا زنان مجرم و خلافکار را نیز تطهیر کند!! بنده باکی ندارم که امثال این خانم بروند خارجه فیلم بسازند، چه بسا که به دامن مام میهنشان برگردند. وگرنه او فرزند این مملکت نیست و فمنیسم بازی هایش را از غربی ها وام گرفته است و ایضاً دزدی مفاهیم فیلمش را. او که در جمهوری اسلامی با انتخاب سوپراستارها سعی دارد مردم را به سینما بکشاند به نظر شما در زمان طاغوت چه جور فیلمی می ساخت؟ و یا حالا اگر به غرب برود چه خواهد ساخت؟ آیا چیزی بهتر از س.ک.س و فلسفه محسن مخملباف یا فیلم های مستهجن خانم لیلیانا کاوانی؟

2+4-

چهارشنبه 1 دي 1389



>>>آرش:

فقط می تونم بگم دلهره دارم از اون روزی که بشنوم خانوم میلانی به اون ور آبها رفته و اونجا به فعالیت هاش ادامه میده.ایشان فردی هستند که به واسطه ی بیان افکار آزادانه ی خود در مملکت ما ریسک بزرگی کرده.چرا باید یا شنیدن ودیدن حرف حق ترش کنیم.یه بار از ما مرد ها انتقاد شد چرا اینقد بی جنبه گی؟؟؟!!!! این نکات بسیار مثبتی داشت.از شما می پرسم که کامنت مرا می بینی و می خوانی آیا مسئله اون خانوم که مهناز افشار نقشش رو بازی میکرد در جامعه ما نیست؟کودکی که در خردسالی به او تجاوز شده و ان کودک از شرمساری واقعیت را پنهان می کند به طوری که در بزرگسالی دچار مشکلات روحی شده است. فیلم از کلاس بالائی برخورداره و من امید وارم ایشون باز هم به فعالیت هاشون ادامه بدن.

3+2-

سه‌شنبه 30 آذر 1389



>>>فراستی:

چرا باید کسی خودشو مثل عروسک درست کنه و انتظار داشته باشه هیچ کس نگاه چپ به اون نندازه پس فیلم میلانی از پایه خراب یا [...]

3+11-

جمعه 26 آذر 1389



>>>مهرداد علیپور:

خسته نباشید باید گفت به خانوم میلانی برای این کار اما این کار یک کار به شدت دارای یک س *** ک *** س*** پنهان بود به لحاظ فیلمنامه بسیار ضعیف بود.قبول که این واقعیت است اما این واقعیات چقدر باورپذیر هست مهم.کلان کارهای میلانی مزخرفند فقط ایشان خوب می توانند از نابازیگر بازی بکشن به نظر من اگر ایشان در حوزه سینما در بازیگردانی کار کنند برای سینما فرد مهمی محسوب می شوند.

3+4-

جمعه 26 آذر 1389



>>>سالار:

من زياد اهل فيلم ديدن نيستم اين فيلم رو هم اتفاقي تو اتوبوس ديدم كه به نظرم خيلي جالب بود،واقعا اين فيلم نشاندهنده ي واقعيتهاي جامعه بود،اين نقدي هم كه فكر كنم آقاي اهواركي نوشته خلي يكجانبه و احساسيه،مگر ما چنين مردهائي تو جامعه مون نداريم،اين فيلم ميتونست خيلي بدتر ار اينها هم باشه تمام اينها واقعيتهاي جامعه ي ما بود،وقتي كسي مياد واقعيتها رو به ما نشون ميده ما ميخوايم ازش فرار كنيم كه بگيم چنين چيزهائي وجود نداره،اين فيلم خانوم ميلاني معركه بود

4+0-

جمعه 26 آذر 1389



>>>فریبا حیدری:

به نظر من تهمینه میلانی تقصیری نداره.تقصیر اصلی گردن وزارت (محترم!!!!!!!؟؟؟؟)ارشاده که به فیلم به این مبتذلی و بی ارزشی مجوزه اکران داده.فروش بالای این فیلم هم به خاطر ارزش های والای فیلم نبوده بلکه به خاطر چند بازیگر به اصطلاح سوپر استار این فیلمه.خانم میلانی واقعا مشکل روحی دارن و با افکار پوچشون دارن تیشه به ریشه جامعه می زنن.نمی دونم این وضع تا کی می خواد ادامه داشته باشه باید یه فکر اساسی به حال ایشون کرد چون اوضاع روحیشون داره فیلم به فیلم وخیم تر می شه.به نظر من باید مجوز فیلمسازی ایشون تا اطلای ثانوی(تا زمام مراجعشون به یک روانکاو خبره و مداوای کاملشون که البته به نظر بعید برسه)لغو بشه.

5+5-

يكشنبه 21 آذر 1389



>>>rate:

ميلاني بدتركيب گره گوري

1+3-

جمعه 12 آذر 1389



>>>محمد:

راستی این رو در ازدحام مطالبی که داشتم می نوشتم در وبگاه های دیگر فراموش کردم بنویسم . متاسفانه در بررسی که بنده در حوزه تولیدات " پ و رن " و " س+ک+س" داشته ام البته از نوع مثبتش !!! در حین فیلم تماما شاهد این موضوع بودم که خانم میلانی برای هر یک از کارکاکتراش داستان زندگی خاصی انتخاب کرده که تماما این داستانا به صورت عینی در داستان های "س+ک+س" ای که در اینترنت به وفور پیدا میشه کپی برداری شده . داستانی دختری که مادرش اون رو به خاطر مواد میفروشه ... داستان دختری که به زور شوهرش میدن و بعد در حالی که شوهر داشته و در زندان بوده با مرد دیگری ارتباط گرفته و .... داستان دختری که شوهر مادرش به او علاقه مند شده و شب به اتاق او می رود و .... داستان دختری که با دوست پسر خود به شهر دیگه ای فرار میکنه .... نکته جالب اینه که داستان به بیننده اجازه میشده خودش برای این سوژه ها تصویر سازی کنه و این دقیقا باعث میشه که این داستان ها برای مدت طولانی تری بیینده رو به خودش مشغول کنه .

2+9-

جمعه 12 آذر 1389



>>>محمد:

نظر من هم در راستای نظر جنابعالیه !! خیلی من برای خودم متاسفم که در مملکتی که ادعای طلائیه داری دولت مهدوی در جهان را دارد ، خانمی به نام کارگردانی افکار فمنیستی غرب و البته با کمی خود برتر بینی اینطوری پول بیت المال در سوطح مختلف و وقت مردم رو با تولیداتی تلف میکنه که قابل جبران که نیست هیچ ، اثرات تخریبیش در ذهن بیننده بسیار خطرناکه . در بخشی از دیالوگهای فیلم که نیاز نمی بینم اون ها را به جز مطرح کنم ، مسائلی در لفافه های هنرمندانه و تزیین شده مطرح میشه که برای صحنه سازی های اون ها به بیننده اجازه طراحی صحنه و جزییات دیالوگها داده شده که تا در ذهن خود آنها را پرداخت نماید . به هر حال با تولید این فیلم اوج افکار ضد دینی خانم میلانی به وضوح دیده میشود .

1+4-

پنجشنبه 11 آذر 1389



>>>شاهرخ:

فیلم یک واقعیت زیبا بود و برام عجیب بود که فیلم های میلانی تنها فیلم هایی هستند که نمونه های عینی و ملموس آن در جامعه بوضوح نمایان است.باورتون میشه من تمام مرد های این فیلم رو بوضوح دیدم....؟!اصلا انگار از واقعیت رفتن تو این فیلم جناب نویسنده با اون طرز تفکر به شدت قرون وسطایی تان شما را چه به دیدن فیلم و سینما؟! خانم تهمینه میلانی برای همه فیلم هایشان بررسی روانشناسی می کند و در کنار اون بررسی ها عقاید خودش را به اجرا می گذارد؟ شما با عقاید خودت یک فیلم بساز ببین کسی برای عقایدت یک قرون حاضره بلیت بخره؟!

5+3-

سه‌شنبه 9 آذر 1389



>>>اعتراض:

به نظر من واسه جامعه ی افراطی ما که تو هر چیزی شورشو در آورده یه فیلمساز افراطی هم لازمه من با این که پسرم و 17 سال بیشتر سن ندارم اما مردهای جامعه مونو خیلی خوب میشناسم باور کنین من تا حالا تو عمرم مردی ندیدم که از کنارش یه دختر یا زن خوشگل رد بشه و بهش نگاه بد نکنه آخه بدیش این جاست که کاش فقط به زن ها و دخترها نگاه میکردن . تو ایران همه تو کفن این یه حقیقته که اکثر مردم ایران دنبال این جور چیزان زنها هم این وسط بیکار ننشستن شما برید از پسرای 17 18 ساله بپرسید زنها چطوری باهاشون رفتار میکنن خودتون میبینین که زنها هم مثل مردهای تو فیلم هستن

0+3-

يكشنبه 7 آذر 1389



>>>بی تا:

فیلم بسیار خوبی بود و نگاهی نمادین داشت به مردانی که هریک به نوعی خیانت های کثیف می کنن و تازه ککشون هم نمیگزه! حالا چرا یه بار یه فیلم اومده ذات مردانی که کثیف هستن رو نمایش داده شما قاطی کردید؟ نگاه شما مرد سالارانه هستش و جرات ندارید این نگاهتون رو عوض کنید.مردان خوب هم پیدا میشن توی این فیلم مث اون مردی که مهندس بود و به خاطر یکی از کارگراش داشت می رفت سر ساختمون. هر فیلمی که جسورانه ساخته میشه تا دست رو بعضی حقایق بذاره، طبیعتا مخالفان کوته فکری هم داره.مخصوصا کسانی که نگاهشون به جامعه مرد سالارانه است. واقعا چقدر مبتذل است که به قول یکی از نظر دهندگان همینجا، اینکه این فیلم یاد می دهد زنان حق اعتراض داشته باشند! این خیلی فجیع بود؟ زن هم انسان است و هر انسانی حق اعتراض دارد.البته به نظر شما مردانی که کوته نظر هستید حتما اینطور نیس! آیا این خیلی مبتذل است که زن کارای خونه رو با همکاری شوهرش انجام دهد؟ آیا بچه فقط مختص زن خانه است؟ یا کارهای او به مرد هم مربوط می شود؟ آیا حق طلاق زنی که از شوهرش کتک می خورد با زن باشد خیلی مبتذل است؟ اصن به فرض که هیچ کتکی هم نمی خورد، آیا داشتن حق طلاق برای زن چیز مبتذلی است؟! پس ایطور که مردا چه موجودات مبتذلی هستن که حق طلاق دارن!!!!! آیا زن اگر از مردی خوشش نیامد باید به زو ازدواج کند؟؟!!!! آدم در دورهء قاجار این حرفا رو میشنید تعجب می کرد چه برسه به الان! تا اینگونه مردا توی جامعه هستن امیدی به پیشرفت نیس!

7+2-

شنبه 6 آذر 1389



>>>چرا میلانی !! :

ابن فیلم مزخرف تنها توهین به مردها نبود بلکه توهین به شخصیت و جایگاه زن ها نیز بود واقعا برای میلانی متاسفم :(

2+3-

پنجشنبه 4 آذر 1389



>>>الینا:

به خانم میلانی عریرم خسته نباشید میگم اون اقایونی هم که آتیشی شدن معلومه که ........ منم با نظرات زیبا(لادت مستوفی)موافقم

2+3-

چهارشنبه 26 آبان 1389



>>>متنفر از میلانی:

کاملا با شما در مورد فیلم تسویه حساب موافقم ، من فیلم را امروز دیدم تسویه بی شک یکی از مبتذل ترین و بی ارزش ترین و توهین آمیز ترین فیلم تاریخ سینماست واقعا چرا باید مسئولان وزارت ارشاد به این فیلم پروانه ساخت بدهند پس آنها چه کاره هستند؟؟؟ در این فیلم 103 دقیقه به مردان فحش داده می شود فیلم مثلا قرار است از حقوق زنان فنا شده و معصوم دفاع کند ولی متاسفانه تفکرات کثیف و آلوده خانم میلانی به فیلم ضربه سنگینی می زند ، به طور مثال این فیلم را با فیلم شاهکار ننه گیلانه مقایسه کنید در فیلم ننه گیلانه خانم بنی اعتماد تصویری بسیار زیبا و فداکارانه و انسانی از زنان به نمایش می گذارد که هر ببیننده ایی را تحت تاثیر قرار می دهد فیلم تسویه حساب آخر خط است بعد از فروش بالای فیلم آتش بس خانم میلانی این اجازه را که قبلا ممنوع بود را به خود داد که هر فحش و ناسزای که در این چندین سال در خود پنهان کرده بود یکدفعه خالی کند........ به خدا قسم این فیلم نه تنها تاثیر مثبتی در جامعه ندارد بلکه برعکس کانون خانواده های ایرانی و سنتی و مذهبی را از هم می پاشد .. فیلم به زنان یاد می دهد که اعتراض کنند ،اگر شوهر ایده آل پیدا نکردنند تا آخر عمر ازدواج نکنند ،فیلم به زنان می گویید که به راحتی هر جا که خواستند بدون اجاره شوهر بروند ، فیلم متاسفانه به زنان یاد می دهد که تمام کارههای منزل از جمله پخت و پز و شست و رو نگهداری بچه و .. یا انجام ندهند و اگر هم انجام می دهند با همکاری کامل شوهرشان باشد ، فیلم تسویه حساب تفکرات بسیار شوم و ضد دینی دارد اینکه زنان حق طلاق داشته باشند ،هر وقت تشخیص دادند شوهرشان را کتک بزنند با دوستان مجردی خود هر جا خواستند بروند و بدون اجازه شوهر سرکار بروند تا محتاج حقوق شوهرشان نباشند و در جامعه هر کاری که مردان انجام می دهند زنان نیز بتوانند انجام دهند،برای نمونه در یکی از سکانس ها قهرمان فنا شده خانم میلای سوار موتور می شود ،یا در یک سکانس دیگر ما شاهد کتک خوردن آقای بهداد در فیلم هستیم و یا سکانسی که در رستوران مرد فیلم مورد تحقیر قرار می گیرد و ...،این سکانس ها کاملا برنامه ریزی شده از طرف فیلمساز است البته تفکرات شوم خانم میلانی به قدری زیاد است که دیگر حوصله نوشتن ندارم یا حق

2+6-

سه‌شنبه 25 آبان 1389



>>>Number 0:

یه جمله معروفی هست که میگه: کٍرم از خود درخته. دختر تا نگه میو که پسر نمیگه بیو.

7+7-

دوشنبه 19 مهر 1389



>>>صادق:

غالبا فیلم های تهمینه میلهنی جذاب و قشنگ نیست و علت فروش نسبتا خوب فیلم های این خانم انتخاب بازیگرهای معروف و انتخاب اسمی زیبا و جذاب برای فیلم های خود و تبلیغ زیاد فیلم و ... است این خانم قصد دارد افکار احمقانه خود را به بیننده ملحق کند و میخواهد جیز های زشت و ضد اسلام را در جامعه رواج دهد 1-فیلم اتش بس-این فیلم بیانگر این بود که الگوی زنان نباید حضرت زهرا(س) باشد چون( به بیان تهمینه میلانی) حضرت زهرا برای 1400 سال گذشته است و آن زمان گذشته و الگوی زنان باید زنان موفق این روزگار باشد نه زنان 1400 سال گذشته لازم به زکر است که این خانم این نظریه باطل رو در جلسه ای مطرح نمودند جواب نظریه=حضرت زهرا (س) که میفرمایند زن باید عفاف داشته باشد.عفاف زن جزء طبیعت بشر است و هیچ وقت طبیعت بشر از بین نمیرود چه 1000 سال بگذرد چه 10000 سال .همانطور که 2+2=4 که سالهای گذشته 4 بوده و الان هم 4 است و هزاران سال آینده نیز 4 خواهد بود و این 2+2=4 جزء طبیعت بشر است 2-سوبر استار= ترویج می خانه داشتن در منازل

3+5-

چهارشنبه 27 مرداد 1389



>>>نیلو:

به هر حال مردان جامعه ایرانی نوعی حس خودخواهی در ذات همه انها نهفته است.هرجا به نفعشان بود دم از اسلام و خدا و پیغمبر می زنن. و جایی که آمده مهریه عندالمطالبه هست می زنن زیرش میگن اینها همه اش کشکه من واقعا برای خودمون (زنها) متاسفم که در چنین جامعه مردسالاری زندگی می کنیم - جامعه ای که زن وسیله ای است برای بچه آوردن- برطرف کردن میل شهوانی مردان و ظلم کشیدن

5+2-

سه‌شنبه 26 مرداد 1389



>>>یک زن:

نه فیلم خانم میلانی درست و به جا بود ونه نقد جنابعالی . شما هم جزو زن ستیزان هستید که همیشه از بالا به زنان نگاه می کنند . بطور مثال این جمله مزخرفتون که باطن بر ظاهر اولویت دارد یعنی مرد بر زن برتری دارد.

8+1-

دوشنبه 14 تير 1389



>>>حقیقت:

خانم میلانی یک متعصب- لجوج - [...حذف از جانب پرده سینما به خاطر حفظ حرمت اشخاص] به تمام معناست. بنده برای سینمای این مملکت اعلام عزای عمومی! می کنم. سینمایی که در آن به جای نشان دادن حقیقت ها و مسایل حساس جامعه به بیان مسایل سادیسمی و فمننیسمی _ ترویج رذیلتها _ عشقهای مثلثی و بی بند و باریها می پردازد. ای کاش مسایل زنان را آن طور که هست نشان دهیم نه این که شخصیت زن را در چارچوب میلانی جست و جو کنیم! سینمای دهه 40 و 50 پربار از سینمای دهه 80 است.

3+9-

پنجشنبه 20 خرداد 1389



>>>بی قهرمان:

" آیا یکصد و بیست و چهار هزار نبی از میان مردان برنخاستند؟ شما کدام نبی را از جنس زنان می‌شناسید؟" من فیلم رو ندیدم. اما سیر استدلالی این متن به عنوان نقدی سینمایی ! خود تهوعی بیش نیست.

5+4-

شنبه 18 ارديبهشت 1389



>>>هستي:

آقاي منتقد خيلي خيلي نقد بي انصافانه اي نوشتي.اگه صيغه حلال خداست ازدواج حلال تره.اين فيلم چه ربطي به جنگ با خدا داره.فقط راجع به مدانيه كه ترمز مزنن و كم هم كه نيتند بلكه خيلي ام زيادند.

6+1-

چهارشنبه 15 ارديب 



>>>فریبا:

وقتی مردی که زن داره جلوی پای دختری ترمز میکنه و بعد هم توجیهش اینه که خانمش درکش نمیکنه!!!!!!!!!!!!!اگه اسمش فاسد هوسباز نیست چیه؟؟؟؟؟؟؟ این افراد فاسد با یه ترمز وارد فیلم نامه میشدند!!!!!!!!!! پس نباید گفت منظور میلانی همه مردها بوده،بلکه فقط اون عده ای که ترمز بیجا میزنند!!!!!

11+2-

جمعه 10 ارديبهشت 1389



>>>شخص سوم:

سلام دوست عزیز. من یه زن هستم. البته بهتره بگم یه دخترم! هفته پیش همراه دوستم به سینما رفتم واین فیلم رو تماشا کردم و به نظرم فیلم بدی نیومد اما خوب عیب هم کم نداشت ولی عیبهاش برمیگردن به بازی نه چندان خوب کاراکترها، نه بلاخص فیلنامه! امروز که سرم یه کم خلوته گفتم بیام نت، نقدهاشو بخونم... اینطور که از نقد شما پیداست، فیلم رو از ابتدا با نگاه نقد نگاه کردی طوری که حتی از توجه به داستان اصلی فیلم هم غافل موندی! جای از نوشتتون فرمودین که زیبا (لادن مستوفی) در جواب به شوهر سابقش!!!!! که ازش میخواد به زندگی مشترک برگرده، میگه از همتون بدم میاد و... ببینید دوست عزیز داستان از این قرار بود که زیبا تو سن نوجوانی که آمادگی پذیرش نقش زن بودن رو به هیچ عنوان نداشته، به زور پدرش که یکی از میلیونها مرد این جامعست، به همسری مردی درمیاد که زیبا هیچ رغبتی به اون نداشته بلکه تفاوت سنی زیادی هم با هم داشتن. از اونجایی که زیبا یه دختر کم سن و سال بوده تو این موقعیت با پسری آشنا میشه که اتفاقا هم سن و سال خودش بوده و به اون علاقه مند میشه تا جایی که از اون باردار میشه. شوهر زیبا هم از قرار معلوم یه خلافکار بوده و به علت خلافی که تو فیلم به اون پرداخته نشد، اعدام میشه. زیبا هم که به دلیل یه خلاف نا معلوم دیگه به زندان میافته و وقتی بقیه از باردار شدنش با خبر میشن، بچه ی تو راهش رو به شوهر مرده ی خودش نسبت میده و بعد از به دنیا آوردن بچش، سرپرستی اون رو که در واقع یه حرام زاده بوده به یه خونواده ی دیگه میدن و مابقی ماجرا... آیا به نظر شما این زن باید بعد از پخته تر شدن رفتار نا پخته ی سابقش رو در پیش بگیره و با معشوقه ی اسبقش که از قرار معلوم یه دزد و خلافکاره، به خوبی و خوشی زندگی کنه؟؟؟؟ زنی که از همه ی مردای جامعش به نوعی ضربه خورده و برای همشون فقط یه جور وسیله بوده، باید از اونا خوشش بیاد؟! یعنی به جای انتقام حتی حق بد و بیراه گفتن به اونا واسه آروم کردن بغض خفه شدش رو هم نداره؟! عجبا که ما آدما که مرتب دم از انصاف میزنیم، بعضی وقتا چقدر بی انصاف میشیم جوری که حتی به خودِ حق، حق نمیدیم!...

13+4-

دوشنبه 6 ارديبهشت



>>>دوست سينما:

به نظرم تهمينه ميلاني مشكل داره تو فيلمش مزخرف به وفور ديده ميشه اما با استفاده از جذابيت هاي هنري سعي داره افكار احمقانه اش رو تزيين كنه

5+1-

يكشنبه 29 فروردين 1389



>>>حمید اره:

دمت گرم

4+2-

چهارشنبه 25 فرورد¡



>>>حمید اره:

بترکه چشم حسود

1+3-

چهارشنبه 25 فرورد¡



>>>يك دوستدار سينما:

به عنوان يك مرد متاهل هرگز دوست ندارم دختران و حتي همسرم اين فيلم را ببيند. نه به خاطر سوال مضحك خانم كارگردان كه بپر سند ( شما جزو كدام يك از آن مردان هستيد ) بلكه به خاطر چهره اي كه اين فيلم از مردان نشان مي داد و راه هاي خطايي كه به زنان و دختران نشان مي داد تا خوشبخت شوند!!!

6+4-

چهارشنبه 25 فرورد¡



>>>سمانه پورطالبی:

همان طور که خودتان گفتید شما این فیلم را تا انتها دیده اید تا ان را نقد کنید در نتیجه از ابتدا شمشیر را از رو بسته اید وبا یک دید منفی به تماشای فیلم پرداخته اید به طوری که نقد شما بسیار افراطی تر از فیلم است. این فیلم در صحنه ها یی کوشیده بود که به یک نقطه اعتدال برسد و هیچ رنگ وبویی از هم جنس گرایی نداشت و توهینی هم به خالق نمی کرد .ایا اختصاص داشتن برخی اسما به زنان دردی را از زنا ن و مشکلات اجتماعی انان دوا می کند؟دیگر دوره این گونه حرف ها به سر امده. درباره نظر"یک دانشجوی فراری" هم تنها به یک حدیث از پیامبر اکرم اکتفا میکنم "نگاه نکن که چه کسی گفته نگاه کن که چی گفته" پس با نقد کارگردان فیلم نمی توانید فیلمی که هنوز ندیده اید را نقد کنید.

6+5-

پنجشنبه 19 فروردي 



>>>روباه:

من خیلی از فیلم خوشم نیومد. اما زیاد هم بی منطق و صرفا فمینیستی نبود. خیلی جاها هم اگه دقت می کردین بازیگر ها به این نکته که تقصیر فقط از جانب مرد ها نیست اشاره می کردن و سر این موضوع بحث در می گرفت. دست از تعصب بیجا بردارین. نقد شما خیلی مضحک تر از فیلم هست. خصوصا با این لحن فسیل. به جنگ خداوند رفته چیه مرد حسابی؟ می خندن ملت! این کامنت رو گذاشتم که ثابت کنم شما مظهر سانسور هستین. از کامنت های گزینشی مطلب مشخصه. حال مال من رو هم پاک کن

5+4-

چهارشنبه 18 فرورد¡



>>>رضا حسيني:

بنده هم از نظر جناب عسكري متعجب شدم. به خصوص در باب دموكراسي كه فرموده اند: "حق ان تعدادي كه از اين نوع فيلم ها خوششان مي ايد چه مي شود" پس بايد اجازه دهيم فيلم هاي پورن هم در سينماها پخش شود چون حق ان تعدادي كه از اين نوع فيلم ها خوششان مي ايد چه مي شود؟ اين طوري بهتر هم مردم ماهواره تماشا نمي كنند! البته منظور مقايسه اين فيلم با يك فيلم مبتذل نيست ولي استدلال جناب عسكري در همين حد بي پايه مي نمايد.

3+6-

سه‌شنبه 10 فروردي 



>>>سحر مبارکی:

جناب آقای عسکری (مهندس نفت!) از شما که مثلا قشر تحصیلکرده این مملکت هستید انتظار چنین ایده خام و نسنجیده ای نمی رود. شما فرموده اید که "... حسن اين كار اين است كه از پاي ماهواره ها با فيلمهاي انچناني بلند شده و رو به هنر داخلي مي اورند". با عرض پوزش فراوان میخواستم بدانم واقعا سطح فکری شما در همین حد است؟ بلند کردن مردم از پای ماهواره به چه قیمتی؟ به قیمت از بین بردن ارزشهای اخلاقی و دینی؟

6+7-

سه‌شنبه 10 فروردي 



>>>يك دانشجوي فراري:

من اين فيلم رو نديدم اما با سابقه اي كه از خانم ميلاني سراغ دارم مي دانم كه ايشان هيچ ارزشي براي دين و شريعت قائل نيست . مسئله جالب اين كه كار به جاي رسيد كه به حضرت يوسف براي داشتن دو زن آن هم به اراده خداوندي خورده مي گيرند و به اين پيامبر الهي تهمت هاي ناروا مي زنند و از اعلام اين مسئله در صدا و سيما شكايت مي كنند در حالي كه هيچ عكس العملي نسبت به فيلم و سريال هاي خارجي كه جديدا در گوشه كنار خيابان ها به راحتي به دست هر رده سني (18-)مي رسد و در آن عشق هاي مثلثي ترويج مي شود، نشان نمي دهند. [توضیح پرده سینما: اگرچه تلاش می کنیم تا همه نظرات موافق یا مخالف درباره مقالات را بدون دخالت دیدگاه های شخصی منتشر کنیم، اما عبارت "مي دانم كه ايشان هيچ ارزشي براي دين و شريعت قائل نيست " که از طرف نویسنده کامنت درباره خانم میلانی آورده شده از جانب ما محل سؤال و تردید است. و از بابت درج آن از خانم میلانی پوزش می خواهیم. امیدواریم دیدگاههای شخصی مان درباره خوب و بد فیلمها یا حتی آدمها را به عقاید درونی آنها مرتبط نکنیم و از رفتارهای بیرونی افراد، در مورد دین و مذهب آنها نتیجه گیری نکنیم. با آرزوی موفقیت برای نویسنده کامنت و خانم میلانی]

6+5-

سه‌شنبه 10 فروردي 



>>>مهندس نفت عسكري:

[...] اين دو خط را براي منتقد عزيز كه انگار قطب منتقدين است مي نويسم.دوست عزيز تا كي ميخواهي چشم خود را بر روي واقعيات موجود در ايران ببندي اصلا فرض مي كنيم كه شما درست ميگوييدحق ان تعدادي كه از اين نوع فيلم ها خوششان مي ايد چه مي شود(فكر ميكنم كه انها در اكثريت و طرفداران تفكر شما در اقليت باشد .به فروش بليط توجه نماييد)در عالم هنر مي بايستي اختلاف سليقه باشد پس دمكراسي كيلوئي چند است.اجازه دهيد مردم انتخاب كنند حسن اين كار اين است كه از پاي ماهواره ها با فيلمهاي انچناني بلند شده و رو به هنر داخلي مي اورند در ضمن اگر كمي و كاستي نشان داده شد مسولين ذي ربط در رفع ان بكوشند تا جامعه نمونه اي داشته باشيم انشا الله

5+6-

دوشنبه 9 فروردين 1389



>>>يك استاد دانشگاه:

اينجانب سالهاست كه در حوزه زنان نقد و ترجمه مي كنم و با مقوله سينما هم به واسطه شغل و علاقه خود آشنايي كامل دارم. سالهاست كه خانم ميلاني را از نزديك مي شناسم و كارهايشان را هم دنبال مي كنم. به نظر من خانم ميلاني يك داستان تمام شده است نه فقط در عرصه تفكر و هنر بلكه در عرصه سينماي بازاري. ديگر ترفند استفاده از چند دختر كه پيراهنهاي كوتاه به تن و آرايش غليظي بر صورت دارند كهنه شده و جذابيتي ندارد چرا كه بنا بر تجربه همه روزه در دانشگاهها و جامعه شاهديم كه مسايل ديگري مطرح شده و اين مسايل ديگر جذابيت گيشه را از دست داده است. جالب است كه مساله زنان نيز حتي در غرب (به خاطر تجربه تدريس و زندگي طولاني كه در آنجا دارم مي گويم) ديگر به اين شكل مطرح نيست و شما فقط در موارد بسيار معدود شعارهاي زيبا را از دهان يك زن غربي مي شنويد مگر اينكه اين زن در مركز اصلاح اجتماعي و زير نظر يك روانشناس در حال طي پروسه درمان باشد. مي خواهم بگويم كه خانم ميلاني ديگر يك زن ميانسال است كه با رفاه و حاشيه امني كه به خاطر موقعيت مالي همسر خود پيدا كرده به فيلم ساختن تنها به عنوان كاري كه بلد است آنرا انجام دهد نگاه مي كند (مانند خانمي كه چون در كلاس آشپزي شركت كرده به فكر تهيه غذا براي مراسم اطرافيان و همسايگان افتاده) و هيچ هدف ديگري ندارد. به عنوان يك زن تحصيلكرده كه همانطور كه گفتم سالها در حوزه زنان درگير بوده ام از ديدن فيلم حال بدي پيدا كردم و حس افسوس و خسران به من دست داد. حتي دوست ندارم دخترانم كه همواره با آنها درباره مسايل زنان صحبت مي كنم آنقدر سطح نگاهشان پايين بيايد كه از چنين فيلمي خوششان بيايد و - - - شايد اصلا توصيه نكنم به ديدن اين فيلم بنشينند. فيلمي پوچ و احمقانه كه درواقع اداي ديني است به سرمايه گذاري همسر گرامي.

9+8-

يكشنبه 11 بهمن 1388



>>>محسن فاضلی:

بنده هم بعداز جلسه به اقای نیک بین گفتم که البته شما و دیگران حضور داشتند. مشکل خانم میلانی بیماری روحی وروانی است.اگر روزی به او بگویند.دیگر در باره مرد ستیزی فیلم نسازید.حتما بدانید که سر از تیمارستان در خواهد اورد.بنده از خداوند متعال خواهنم که به او شفای عجال عطا فرماید.و استعداد خود را در اثار متنوعتری بکار بگیرد.گمان میکنم دیگر زمان ان فرا زسیده که از این پریشانی به در اید.

13+12-

يكشنبه 11 بهمن 1388




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.