پرده سینما

اكران نوروزی، همچنان در پس پرده ابهام

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کشیدن طناب آیین نامه  جدید شورای صنفی از دو سو:

سجادپور: آیین‌نامه‌ی شورای صنفی دیر به اداره كل رسید

سرتیپی: وضعیت آیین‌نامه روشن شود تا مشكلات سال گذشته تكرار نشود

 

سر در سینما بهمن. عکس از همت خواهی. خبرگزاری ایسنادر حالی كه تنها 20 روز به آغاز اكران نوروزی سینماها باقی‌مانده است، پیش‌بینی‌ها برای اكران نوروزی ادامه دارد و حتی برخی از تهیه‌كنندگان از اكران قطعی فیلم‌هایشان خبر می‌دهند اما مدیر اداره‌ی نظارت و ارزشیابی می‌گوید: «نام فیلم‌هایی كه برای اكران نوروز مطرح می‌شود، بیشتر گمانه‌زنی است».

امسال یك ماه قبل از اكران نوروزی اكران دو فیلم عیار 14 در گروه «قدس» و به رنگ ارغوان در گروه آفریقا آغاز شده است و گویا در اكران نوروزی هم اكران‌شان ادامه دارد و قطعی شدن اكران بقیه‌ی گروههای سینمایی نیز به ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید شورای صنفی نمایش منوط شده است.

علیرضا سجادپور گفت: نام فیلم‌هایی كه برای اكران نوروز مطرح می‌شود، بیشتر گمانه‌زنی است.

مدیركل اداره نظارت و ارزشیابی امروز به ایسنا، درباره زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش اظهار داشت: این آیین‌نامه در 21 بهمن و دیر تحویل اداره كل شد و انتظار نمی‌رود موضوع به این مهمی در زمان كمی انجام شود، ضمن آن‌كه نظر معاون سینمایی هم شرط است.

وی با بیان این‌كه هنوز در ابتدای اسفند ماه هستیم و زمان مناسبی در اختیار داریم، گفت: «هرسال برای اكران نوروز نظرات اداره كل اعمال می‌شده است و امسال هم به همین صورت خواهد بود و نماینده ما در شورای صنفی نظرات را انتقال خواهد داد.»

به گزارش ایسنا، آیین‌نامه‌ جدید شورای صنفی نمایش سه‌شنبه  20 بهمن ماه برای ابلاغ به معاونت سینمایی ارسال شده است.

سید محسن هاشمی، معاون اجرایی خانه سینما هفته‌ی گذشته گفت: «دوشنبه 19بهمن‌ماه آخرین جلسه‌ كمیته‌ تدوین آیین‌نامه شورای صنفی نمایش تشكیل شد و سه‌شنبه آیین‌نامه جدید به تصویب هیات مدیره خانه سینما رسید و بعدازظهر آن روز برای ابلاغ تحویل معاونت سینمایی شد.»

وی افزود: «با توجه به این‌كه باید تغییراتی در اكران صورت گیرد، امیدواریم آیین‌نامه جدید ابلاغ شود تا شورا با حضور اعضاء جدید تشكیل جلسه دهد.»

علی سرتیپی نیز گفت: «بهتر است هرچه سریع‌تر وضعیت آیین‌نامه شورای صنفی مشخص شود تا مشكلات اكران نوروز سال 88 تكرار نشود.»

این تهیه‌كننده وپخش‌كننده سینما كه در كمیته بازنگری آیین‌نامه شورای صنفی نمایش عضویت داشته است اظهار داشت: «قرار بود امسال زودتر كارهای آیین‌نامه انجام شود تا مشكلات اكران نوروز 88 كه یك گروه در شب عید بدون فیلم ماند تكرار نشود.»

او ادامه داد: «بیش از دو هفته است كه آیین‌نامه برای ابلاغ تحویل اداره كل نظارت و ارزشیابی شده است، اما هنوز جوابی نیامده است.» وی با بیان این‌كه هرچه سریعتر وضعیت اكران فیلم‌های نوروز مشخص شود به نفع تهیه‌كنندگان خواهد بود خاطرنشان كرد: «به هرحال اكران یك فیلم نیازمند آماده‌كردن مواد تبلیغی و كپی‌های آن است كه باید زمان مناسب در اختیار باشد.»

سرتیپی درباره گزینه‌های اكران نوروزی فیلمیران خاطرنشان كرد: ما فیلم‌های هیچ، طهران تهران، یك جیب پرپول یك گواهینامه، حوالی اتوبان، آتشكار، لطفا مزاحم نشوید و پوپك و مش‌ماشاالله را آماده اكران داریم كه هركدام آماده شوند، شرایط اكران نوروزی‌اش را فراهم می‌كنیم، اما طهران تهران با توجه به مضمون و محتوایی كه دارد در اولویت است.

اما از سوی دیگر در حالیكه هنوز آیین‌نامه‌ی جدید شورای صنفی نمایش برای اكران 89 قطعی نشده‌است، مصطفی شایسته‌ گفت: تسویه‌حساب را نوروز در گروه «استقلال» اكران می‌كنیم.

مدیر پخش «هدایت فیلم» اظهار داشت: ما قرارداد این فیلم را امضا كردیم و این قرارداد به شكلی تنظیم شده كه تغییرات احتمالی آیین‌نامه را در آن پیش‌بینی كرده‌ایم.

وی با بیان این‌كه هرچه زودتر وضعیت گروه‌ها و فیلم‌های نوروز مشخص شود بهتر خواهد بود اظهار داشت: «با توجه به ترافیك كاری كه در روزهای پایانی سال وجود دارد برای چاپ و انتشار تبلیغات فیلم‌ها و همچنین كپی آن‌ها در لابراتوار با مشكل مواجه خواهیم بود كه امیدوارم هرچه زودتر وضعیت آیین‌نامه جدید شورای صنفی مشخص شود.»

شایسته افزود: «با توجه به مواردی كه در سال جاری دیده‌ام اداره كل نظارت و ارزشیابی معمولا سعی می‌كند كارهایی كه به آن‌جا مربوط می‌شود را انجام بدهد و هیچ كاری را معطل نمی‌كنند و پیش‌بینی می‌كنم، آیین‌نامه جدید را هم در كوتاه‌ترین مدت ابلاغ كنند تا فیلم‌های نوروز از بلاتكلیفی خارج شوند.»

و عبدالله علیخانی معتقد است: «اگر تا هفته آینده هم جلسه شورای صنفی با آیین‌نامه جدید تشكیل شود، مشكلی برای اكران نوروزی پیش نخواهد آمد.»

این تهیه‌كننده كه فیلم سلام بر عشق را برای اكران در نوروز آماده دارد اظهار داشت: «با توجه به این‌كه از پنج گروه سینمایی وضعیت دو گروه «آفریقا» و «قدس» كه فیلم‌های به رنگ ارغوان و عیار 14 را نمایش می‌دهند حداقل تا 15 فروردین مشخص است و تنها فیلم‌های نوروزی سه گروه «عصر جدید»، «استقلال» و «آزادی» باید مشخص شوند.

وی افزود: «بعد از ابلاغ آیین‌نامه و تشكیل شورا قرارداد سلام بر عشق را در گروه عصر جدید ثبت خواهیم كرد كه كپی‌ها و مواد تبلیغی آن آماده است و فكر می‌كنم استقبال خوبی از آن شود. ضمن این‌كه وضعیت گروه «آزادی» هم برای اكران طهران تهران تا حدودی مشخص شده و تنها گروه استقلال باید قطعی شود.

گفتنی است:با ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید، شورای صنفی نمایش با اعضا جدید تشكیل خواهد شد.

آخرین جلسه شورای صنفی نمایش روز  19 بهمن ماه در محل خانه سینما شماره 2 تشکیل شد و اعضای این شورا توسط مدیرعامل جامعه اصناف سینمایی ایران تقدیر و تودیع شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/12/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.