پرده سینما

درخواست سینماگران از حجت الله ایوبی در آستانه روز ملی سینما

پرده سینما






 

 

 

در آستانه‌ یک هفته مانده به 21 شهریور ماه روز ملی سینما، بیست و دو نفر از سینماگران با بیان یک جمله درخواست‌شان را از حجت‌االله ایوبی رییس جدید سازمان سینمایی مطرح کردند.

 

سینماگران ایران

 

ایسنا، با طرح این پرسش که در یک هفته‌ باقی مانده تا روز سینما، رییس جدید سازمان سینمایی چه اقدام کوتاه‌مدت و فوری می‌تواند انجام بدهد که در روز سینما هم تاحدودی نتیجه‌اش عملی شود به سراغ تعدادی از هنرمندان رفت.

کمال تبریزی: من اگر جای آقای ایوبی بودم، برنامه‌ای ترتیب می‌دادم که روز ملی سینما را در یک سالن مجلل با حضور اهالی سینما جشن بگیریم و در این مراسم که به دلیل کمی وقت نمیشه کار زیادی کرد،فقط از یک عده عاقل و نخبه‌ سینما می‌خواستم که درباره‌ آمال و آرزوهاشون درباره‌ سینما صحبت کنند تا بعد از جشن سینما، مردم و سایر مسوولین نظام بدانند که در سینما باید به چه سمت‌وسوی رفت.

علیرضا رئیسیان: ملاقات من با آقای ایوبی حدود سه سال قبل در بزرگداشت شمس تبریزی در خوی اتفاق افتاد و فکر می‌کنم بازتاب نگرش بزرگان فرهنگی این مملکت که در رفتار ایشان دیده می‌شد، می‌تواند بهترین کار باشد؛ یعنی برای همه وقت عادلانه قرار دهند و مذاکره منصفانه‌ای با همه داشته باشند. درخواست من این است که در این یک هفته بیشتر شنونده باشند.

امیرشهاب رضویان: خانه سینما را باز کنید.

پوران درخشنده: برگزاری یک نشست فوری با تمام سینماگران و باز شدن خانه سینما تا همه زیر چتر خانه سینما جمع شوند و شکاف عمیقی که میان اهالی سینما ایجاد شده از بین برود.

علی سرتیپی: به احیا کردن صنوف سینمایی، بخش خصوصی و ورود این بخش به تمام مراحل تولید، توزیع و نمایش فیلم کمک کنند.همچنین درخواست می‌کنم کارها به صنوف سینمایی و بخش خصوصی واگذار شود.

همایون اسعدیان: بهترین هدیه‌ای که مسوولین سینمایی جدید می‌توانند به اهالی سینما بدهند،بازگشایی خانه‌ی 5 هزار نفر از اهالی سینمای ایران است. تا روز سینما، روز تاریخی و جاودانه برای اهالی سینما بشود.

فرشته طائرپور: تا آنجا که من شناخته‌ام، دکتر ایوبی از همه جهات درست نقطه مقابل جواد شمقدری است. سال گذشته، اهالی سینما، ٢١ شهریور، روز ملی سینما را در بهشت زهرا و بر سر مزار سیف‌الله داد دور هم جمع شدند و این تجربه نمادین در تاریخ سینمای ایران ثبت شد. امیدوارم در مدیریت کاملاً متفاوت دکتر ایوبی، امسال روز ملی سینما، برای خانواده سینما جور دیگری رقم بخورد.

سید جمال ساداتیان: درخواستم این است که ایشان چتر واحدی باشند تا همه سینماگران اختلافاتشان را زیر پا بگذارند و همدلی ایجاد کنند تا نیروهای خود را صرف توسعه سینما کنند.

ابوالحسن داودی: در این یک هفته کاری نمی‌توان انجام داد مگر اینکه ایشان با گروه‌های مستقل مانند فیلمسازان مستقل مشاوره کنند، چون به نظرم آقای ایوبی باید افق دیدشان را از زاویه دید دو گروه متخاصم خارج کنند و با فیلمسازانی که دغدغه تولید دارند نیز صحبت کنند. هرچه زمینه مشاوره ایشان گسترده‌تر شود، اطلاعات جامع‌تری را برای شروع کار به دست می‌آورند؛ مخصوصاً اینکه فیلمسازان صاحب عقیده، فقط کسانی نیستند که گذرشان به سفارت فرانسه افتاده است.

سیروس الوند: جمع کردن همه سینماگران با تفکرات و سلیقه‌های مختلف و باز کردن خانه سینما.

جواد نوروزبیگی: جشن خانه سینما را در خانه سینما بگیریم. چون هر ساله در همین زمان (روز ملی سینما)، چنین جشنی را برپا می‌کردیم.

سید محمود رضوی: تا روز 21 شهریورماه، وفاق و همدلی را بین سینماگران برگردانید.

محمدرضا شرف‌الدین: وحدت بین نیروهای سینما را به سینمای نجیب و شریف ایران برگردانید.

مرتضی شایسته: مدیران دلسوز و لایق را انتخاب کنید، آن‌هایی که با سینما آشنا و دارای دست‌های پاک باشند.

علیرضا زرین‌دست: در این مدت باقی‌مانده تا روز ملی سینما هیچ اتفاق عاجلی نمی‌تواند رخ دهد، اما این را باید بگویم که تا وقتی سالن سینما نداشته باشیم حرف زدن راجع به سینما مثل سفر با یک قطار متوقف شده است.

غلامرضا موسوی: درخواستی از آقای ایوبی ندارم چون هنوز به طور کامل مستقر نشده‌اند.

منوچهر محمدی: به طور طبیعی درخواست نه تنها من، بلکه تمام سینماگران بازگشایی خانه سینما در این روز (روز ملی سینما) است که می‌تواند بهترین دستاورد و هدیه دولت جدید به سینماگران باشد.

مستانه مهاجر: آرامش، آرامش، آرامش و بعد هم فرهنگ‌سازی اصیل.

ناصر رفائی: بگذارید برای یک بار هم که شده در بخش‌های فرهنگی سینما با تنوع سلیقه واندیشه برخورد آزادانه‌تری صورت گیرد و بپذیریم سینماگر سرباز نیست، اما می‌تواند سنگرساز باشد.

مازیار میری: آقای ایوبی برعکس آنچه در سالهای اخیر در روز ملی سینما اتفاق می‌افتاد، ایشان امسال تندیس خانه‌ سینما را با بازگشایی این نهاد صنفی به اهالی سینما بدهند تا با بازگشایی خانه‌ی سینما در روز ملی سینما، یادآور جشن‌های پرشکوه خانه‌ی سینما در روزهای شاد و همبستگی باشیم.

سامان سالور: از تمام طیف‌های سینما و از تمام پتانسیل سینماگران در عرصه‌های مختلف استفاه شود و همه را خودی بپندارید. سعی کنید مدیریت جسور و به دور از شعاری داشته باشید و بیشتر بیندیدشید که پیکره نحیف سینمای ایران به درستی هدایت و حمایت شود. باید مرهمی از جنس خود سینما برای این کار داشته باشیم.

علیرضا داودنژاد: اعلام عزم جدی برای مبارزه با سرقت و قاچاق و نمایش‌های غیرقانونی فیلم‌های ایرانی.


 تاريخ ارسال: 1392/6/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>فاطر:

چه درخواستهای جالبی. بنظرم کافیه اقای ایوبی بجای توجه به هر سند رسمی و نامه اداری فقط به این درخواستها توجه کنن. قطعا تحول محسوسی در سینمای ایران بوجود میاد و از ایشون هم در تاریخ به نیکی یاد میکنن

4+0-

جمعه 15 شهريور 1392



>>>داود خیری:

با سلام ..... امید است خرد جمعی حاکم بر مقدرات سینمای طوفان زده کشور قار گیرد .

5+0-

جمعه 15 شهريور 1392



>>>حسام احمدي:

همه اساتيد در اين مورد اتفاق نظر دارند واين خواسته همه اهالي و علاقه مندان سينما ي ايران است تا با هم استقلال سينما را از سينما ي تماما دولتي جشن بگيريم .با اميد براورده شدن اين مهم. پوران درخشنده: برگزاری یک نشست فوری با تمام سینماگران و باز شدن خانه سینما تا همه زیر چتر خانه سینما جمع شوند و شکاف عمیقی که میان اهالی سینما ایجاد شده از بین برود.

5+0-

جمعه 15 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.