پرده سینما

ما هیچ ادعایی نداریم!؛ نشست خبری فیلم «مردن به وقت شهریور» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری فیلم مردن به وقت شهریور به کارگردانی هاتف علیمردانی بدون حضور بازیگران اصلی فیلم برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم مردن به وقت شهریوربه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما علیمردانی در این نشست خبری با انتقاد از سرعت تهاجم فرهنگی به کشور گفت: در این فیلم تمام سعی‌ام را کرده‌ام که خطرات سرعت مدرنیته در میان نسل جوان را به نمایش بگذارم.

این فیلم که هنگام نمایش در کاخ جشنواره با اعتراض و نقدهای بسیاری همراه شده بود باعث شد تا در ابتدای این نشست خبری علیمردانی ضمن عذرخواهی از اهالی رسانه گفت من از تمامی کسانی که دیدن فیلم من آن ها را اذیت کرده عذرخواهی می کنم ما یک گروه جوان هستیم که دغدغه سینما و مسائل اجتماعی داریم و هر آنچه را که داشتیم در این فیلم به نمایش گذاشتیم. ای کاش فیلم را نمایش نمی‌دادیم زیرا تأخیر 2 ساعته فنی موجب خستگی بیننده شد و همچنین نرسیدن نسخه اصلی فیلم باعث شد تا با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان مواجه نشود. هر آنچه می‌دانستیم وسط کار آوردیم و ادعایی نداریم هرچند تمامی این فیلم از وقایعی سرچشمه می‌گیرد که نسل جوان ما را تهدید می‌کند.

علیمردانی ضمن تمجید از هانیه توسلی و حمید فرخ‌نژاد خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار تمام تجربیات خود را در اختیار گروه جوان ما گذاشتند و اگر این اثر نقصی دارد اما در انتها راهی است که نسل بازیگران جوان را به سینما هدایت می‌کند.

کارگردان فیلم مردن به وقت شهریور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این فیلم برای چه مخاطبی ساخته شده است، گفت‌: سوژه مردن به وقت شهریور در کنار ما نفس می‌کشد، دیوار بزرگی بین جوانان و والدین کشیده شده است و همچنین سرعت مدرنیته و تهاجم فرهنگی به بالاترین حد خود رسیده است. این فیلم یک هشدار اجتماعی است که جوانان خود را بهتر بشناسیم.

نشست خبری فیلم مردن به وقت شهریوروی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه چرا مخاطب با دیدن این فیلم دلزده می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ فیلم قبلی‌ من به خاطر پونه در جشنواره رویکردی منفی داشت و به ناحق از بخش مسابقه کنار رفت اما در آخر راه خود را پیدا کرد و توانست در اکران عمومی با استقبال مواجه شود. معتقدم فیلم آخرم مردن به وقت شهریور بهترین کارم است چون تمام توان خود را برای آن می‌گذاریم. این را از یاد نبریم که ما از سینمای مستقل می‌آییم و فقط با یک سوم بودجه دیگر فیلم‌ها کار را جلو می‌بریم، به طور مثال 70 درصد از بازیگران جوان فیلم مردن به وقت شهریور پول نگرفته‌اند و یا کمترین دستمزد را داشته‌اند. تمام بازیگران با روشی استاندارد انتخاب شدند و توانستند جذابیت این اثر را دو چندان بکنند. همچنین نقطه قوت این اثر بر روی فیلم‌نامه آن بود که این بازیگران ماهها تمرین کردند.

کارگردان فیلم مردن به وقت شهریور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر فراموش شدن نقش تدوین در خلاصه کردن فیلم گفت: موافق این موضوع نیستم زیرا این نسخه، نسخه کاملی نبود و همچنین خسته بودن تماشاچی که حدود 2 ساعت منتظر دیدن این فیلم بود باعث شد تا حوصله تماشاچی سر برود، از لحاظ کیفی نظری ندارم اما در مورد ریتم فیلم باید بگویم ریتم فیلم بسیار عالی است.

علمیردانی در پاسخ به سؤال دیگری درمورد تکراری بودن سوژه داستان فیلم و آشفته بودن فیلم‌برداری گفت: فیلم‌برداری یک فضای مشخص دارد و برای رسیدن به واقعیت‌ها باید اینگونه فیلمبرداری می‌شد و از آن راضی هستم.

وی افزود: من چنین داستانی در مورد نسل جوان کم دیده‌ام اما باید این واقعیت را بپذیریم که تقابل سنت و مدرنیته در نسل جوان اتفاقات ناخوشایندی را ایجاد می‌کند و این اثر به جنگ این موضوع می‌رود.

علیمردانی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه چرا نگاه به بیماری‌ها همیشه وخیم بوده است، گفت: ام‌اس که حامد به آن ابتدا بود موضوع بسیار مهمی است که به شدت اپیدمی شده است.

وی افزود: تفاوت پیشرفت بیماری در آدم‌های مختلف بسیار متفاوت است و این بیماری در خانواده‌های که استرس بیشتری دارند بسیار وخیم‌ است.


 تاريخ ارسال: 1392/11/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.