پرده سینما

ما با ساختن این فیلم می خواستیم معضلات را نشان بدهیم؛ نشست خبری فیلم «خط ویژه» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری فیلم خط ویژه عصر امروز در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور مصطفی کیایی (کارگردان)، لشکری (تهیه کننده)، هانیه توسلی، میلاد کی‌مرام، هومن سیدی، رضا یزدانی سام قریبیان، محسن کیایی، میترا حجار، پریناز ایزدیار (بازیگران)، مهدی جعفری (مدیر فیلمبرداری) و رضا درستکار به عنوان منتقد این جلسه برگزار شد.

 

نشست خبری فیلم خط ویژهبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این مراسم رضا درستکار از فیلم کیایی تعریف کرد و گفت: فیلم سیار جسورانه ساخته شده و جزو فیلم های لذت بخش در این دوره از جشنواره بوده است. سوالی مطرح شده است که چرا اول فیلم اکشن است و بعد به سمت کمدی تغییر می کند؟

کیایی در پاسخ گفت: کلیت فیلم یکدستی خاصی داشت از ابتدا سعی کردیم بودیم فیلمنامه و ساختار رئال باشد اما در کلام قضیه یک فانتزی مستمر در فیلم بود. فیلم اکشن نبود در فیلمنامه و بازی ها و درام داستان رعایت شد تا ریتم نیفتد و اگر جاهای دو دست شده این برداشت را من نداشته ام.

کیایی در مورد اینکه آیا فیلمش را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ساخته است یا نه نیز اظهار داشت: برداشت های متنوعی می شود کرد اما همه این ها از یک اتفاق ساده شروع شد و من بریا ازدواج رفته بودم وام بگیرم و همه مدارک که می خواستند که من ارائه کنم انگار برای وام 2 میلیاردی بود و این برای من دغدغه به وجود آورده بود و باید به عنوان یک معزل اجتماعی به آن نگاه کرد و باید به این فضاهای رانت نگاه کرد و این ها برای جوانان قشر متوسط همیشه دغدغه بوده و من به آن همیشه نگاه کردم.

کیایی با بیان اینکه فیلمنامه خط ویژه برگرفته از فیلمنامه آقازاده‌ها نیست، گفت: ‌این فیلم را بعد از رد شدن فیلمنامه آقازاده‌ها نوشتم و این فیلمنامه اصلاً ربطی به فیلنامه آقازاده‌ها ندارد.

نشست خبری فیلم خط ویژهمهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی خط ویژه در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: این فیلم خیلی شات بوده و فکر می‌کنم که آماده‌سازی تیتراژ وقت زیادی از ما گرفت البته تیتراژ این فیلم خیلی حرفه‌ای و پرفکت نبود ولی من و آقای کیایی را راضی کرد.

هانیه توسلی بازیگر فیلم سینمایی خط ویژه در ادامه با اشاره به ایفای نقش خود در این فیلم سینمایی گفت: من خط ویژه را برای دومین بار دیدم و شب گذشته هم آن را به همراه مردم در سینمای مردمی دیده بودم و احساس می‌کنم که این فیلم را خیلی دوست دارم.

میترا حجار از دیگر بازیگران خط ویژه در ادامه عنوان کرد: از آقای کیایی تشکر می‌کنم چون ایشان خیلی با استعداد و خوش‌اخلاق هستند البته آقای لشگری هم تهیه‌کننده خوبی هستند چون دنبال ما دویدند تا پولمان را بدهند و مثل تهیه‌کنندگان دیگر ما نباید به دنبال ایشان برای گرفتن پولمان می‌رفتیم. در این فیلم پشت صحنه بسیار خوبی داشتیم و من چیزی را که خودم روی پرده دیدم را دوست داشتم و فکر می‌کنم کاری که از دستم بر می‌آمد را انجام داده‌ام.

لشگری تهیه کننده این فیلم در ادامه این نشست در واکنش به این اظهارنظر که شما در فیلمتان چیدمان روزنامه‌ها را طوری قرار داده بودید که شخصیت حقوقی دولت به تمسخر گرفته شده بود، عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم که اینگونه باشد. باورم این است که این فیلم در راستای اتفاقاتی است که در کشور رخ داده است و من امیدوارم که رانت‌خواری کم شود.

میلاد کی‌مرام ضمن ابراز علاقه نسبت به فیلم خط ویژه گفت: ما با ساختن این فیلم می‌خواهیم معضلات را نشان دهیم و من امیدوارم که دولت تدبیر و امید رانت‌خواری را از بین ببرد. قصه‌ای که ما کار کردیم یک روایت قصه‌محور بود که نیاز به یک تیم کاری داشت و همه آنچه که مشاهده شد تلاش یک تیم کاری بوده است و اگر فیلم ما برای مخاطبان باورپذیر بوده از همه آنها تشکر می‌کنم.


 تاريخ ارسال: 1392/11/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.