پرده سینما

هزینه تولید فیلم ما اندازه غذای یک فیلم فاخر هم نبود، نشست خبری فیلم «رد کارپت» برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری فیلم رد کارپت به کارگردانی رضا عطاران بلافاصله پس از نمایش این فیلم در سالن کنفرانس سعدی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه و منتقدان و همچنین دست اندرکاران این فیلم برگزار شد.

 

رد کارپت که با حضور حداکثری اهالی رسانه در کاخ جشنواره به نمایش درآمد با استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی رسانه روبرو شد و در سراسر فیلم حاضران در کاخ جشنواره عطاران را مورد تشویق خود قرار دادند.

 

نکته حائز اهمیت در مورد این نشست خبری این بود که بین اهالی رسانه شایعه شده بود که عطاران در نشست خبری فیلم شرکت نخواهد کرد.

 

نشست خبری فیلم رد کارپترضا عطاران (بازیگر و کارگردان)، امیر نوری، سوسن پرور، (بازیگران)، احمد احمدی (تهیه کننده)،محمد توکلی (تدوین گر) از جمله عوامل این فیلم بودند که در نشست حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این نشست خبری ضابطیان خطاب به عطاران گفت: بخشی از سوالات معطوف به ایده ابتدایی فیلم است که خواهش می کنم توضیح دهید.

عطاران در پاسخ گفت: از دو سال پیش آقای احمدی ایده فیلم کوتاه داشتند ماجرای آدمی بود که دوست داشت روی رد کارپت برود من سوژه اولیه را خیلی دوست داشتم و در نشست ها ابتدایی با آقای احمدی من بیشتر به طرح فکر کردم و خیلی خوشم آمد در نشست ها با هم صحبت کردیم و کم کم به این نتیجه رسیدیم که ماجرا برای یک فیلم هم کشش لازم را دارد و بعد هم شروع به کار کردیم.

احمدی در ادامه این نشست در ادامه سخنان عطاران توضیح داد: من سال 2010 که در جشنواره کن بود فضای پر زرق و بر و سانتی مانتال و دنیای مدل ها را در کنار این فستیوال دیدم و دیدم فستیوال بهانه ای برای این شوها است و خیلی هم درآمد زا است. آنجا به فکرم رسید که اگر شخصی تمام دغدغه و حسش رسیدن به سینما در کن باشد اگر در کنار این ها قرار بگیرد چه اتفاقی می افتد. رد کارپت بدون حضور آقای عطاران معنایی نداشت و ندارد و اگر ایشان نبودند فیلم در دنیای دیگر می رفت.

نشست خبری فیلم رد کارپتعطاران افزود: واقعیت این است که من با این شخصیت خیلی ارتباط برقرار نمودم چون خودم این مرحله را گذراندم و خیلی راحت با این شخصیت ارتباط برقرار کردم و زمانی خود من دنبال گرفتن یک امضا از آقای شکیبایی بودم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید تصویر ایرانی در دنیا تمسخر آمیز نشان داده شده گفت: چون در کن ساخته شده است ما به کن فرستادیم و باید ببینیم نتیجه چه می شود. در فیلم دیدید همین شرایط برای خود آن ها هم بود و این جیغ و دادها برای همه بود. اصلاً تمسخر آمیز نبود و ما خودمان تمامی این چیزها را دوست داریم.

در ادامه این نشست آهنگساز فیلم گفت: من برای بخش ایران موسیقی ساختم و برای پخش خارج از کشور هم موسیقی ساختیم و احتمالاً اضافه خواهد شد. موسیقی من در فیلم نامرئی است.

عطاران: برای آن طرف قطعاً از موسیقی دیگری انتخاب خواهد شد.

احمدی تهیه کننده این فیلم در ادامه نشست اظهار داشت: من طی سفرهایی که به کن داشتم کاملاً با جغرافیا و موقعیت شهری تحقیق کرده بودم و با هماهنگی کار را انجام دادیم و بخشی هم به صورت مستند فیلمبرداری کردیم. ما کاملاً از قبضیه این که فیلم مجموعه حضور فیلمسازان شود و شبیه یک آلبوم شود پرهیز داشتیم و اگر آقای عطاران اسپیلبرگ را می دید سوژه عوض می شد.

عطاران: قطعاً اگر قصه تغییر می کرد من اصلاً آن را دوست نداشتم.

نشست خبری فیلم رد کارپتیکی از ویژگی های این کار این است که با 200 نفر برای نقش های کوتاه و بزرگ مواجه شدید ولی از این تعداد فقط 6 نفر می دانند که بازی در یک فیلم کرده اند و مابقی به صورت مستند بوده اند. در بخش فرانسه فقط ماریلو و جمال و آقای سرتیپی و آقای مارک انصاری و دو خانم خارجی می دانستند که در حال بازی هستند.

امیر نوری نیز اظهار داشت: با من تماس گرفتند که بیا و بازی کن و من هم آمدم و کمرم در این فیلم شکست.

عطاران: من امیر را انتخاب کردم چون می دانستم در تیم هنرمندان هستند و بازی اش را هم دوست داشتم.

پرور نیز اظهار داشت: من دوست داشتم در کار باشم به من پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم.

در ادامه این نشست خبری توکلی در مورد تدوین فیلم اظهار داشت: من سعی کردم قصه در این فیلم روایت شود.

عطاران نیز گفت: با توجه به جواب قبلی خودم یکی از ماجرای این فیلم قصه کلی فیلم را داشتیم و هرچقدر خواستم بنویسم دیدم گرفتار پروداکشن می شوم و به همین دلیل رفتیم و بر اساس اتفاقات و اماکن فیلم را ساختیم. بازیگرها هم همینطور انتخاب شدند. در قصه هم همین اتفاق افتاد قصه کلی مشخص بود ما صحنه ها را می گرفتیم و دیدیم مثلاً مردم نمی گذارند ما از نردبان بالا برویم و من شبانه فیلم را می نوشتم و بعد می رفیتم و به صورت مستند فیلم می گرفتیم و زنجیر شدن این ماجرا کار سختی بود و بازی ها باید یکدست می شد این یکدست شدن بازی ها به نحوی که شکل مستندگونه اش را از دست ندهد خیلی سخت بود و نوع فیلمبرداری و دکوپاژ هم این یکدست شدن مهمترین و مشکل ترین بخش فیلم ما بود.

نشست خبری فیلم رد کارپتعطاران در مورد فیلمنامه فیلمش گفت: این فیلم فیلمنامه نمی خواست الآن هم به نظر من زیادی منسجم است چرا که در زندگی واقعی هم اینچنین اتفاق نمی افتد که همه چیز از قبل مشخص باشد. این روندی که به صورت قصه شده در حال مستند اتفاق نمی افتاد. ما خودمان ممیزی شده ایم و فکر نمی کنم برای این فیلم ممیزی اتفاق بیفتد مگر اینکه خبرنگاران و یک سری آدم های دیگر برای ما سوسه بیایند.

وی در پاسخ به سوال مربوط به نشان دان بخش کارت خانه سینما ه چگونه بود گفت: این جادوی سینما است آن کارتی که من به آن ها نشان دادم همان کارت خودشان برای ورود به سالن شان بود اما من کلمه خانه سینما را می گفتم و شما فکر می کردید این کارت خانه سینما است.

صدابردار فیلم نیز گفت: کار چون مستند است باید دست بازیگر و کارگردان باز باشد و به همین دلیل ما بیشتر از سیستم وایرلس استفاده کردم تا آن ها راحت باشند که هر کاری که می خواهند انجام دهند.

فیلمبردار فیلم افزود: عمده فیلم با یک دوربین گرفته شده به جز یکی دو سکانس داخلی که ما با دو دوربین فیلمبرداری کردیم. کلیت فیلم ایجاب می کرد ما با این سیستم جلو برویم و تمام سعی من این بود که وجه مستند فیلم درست ثبت و ارائه شود و کل وسایل من دو عدد لامپ 100 و یک دوربین مارک تری بود.

احمدی در ادامه این نشست در مورد هزینه تولید فیلمش گفت: حدود 15 روز فرانسه بودیم و حدود یک هفته تهران. هزینه غذاهای یک کار فاخر هم نبود و حدود 500 میلیون تومان هزینه فیلم شد.

ضابطیان در پاسخ وی گفت: هزینه اسب های فیلم های فاخر خودش کلی است.

عطاران در پایان اظهار داشت: زمان فیلم بیش از این خوب نبود چیزی از فیلم حذف نشده و فیلم همانی است که تحویل دفتر جشنواره شده است.

 

در همین رابطه ببینید

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم رد کارپت


 تاريخ ارسال: 1392/11/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.