پرده سینما

پرویز نوری: با داریوش مهرجویی از فیلم اولش دوست بودیم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پرویز نوری، منتقد پیشکسوت سینمای ایران در نمایی از فیلم طهران، تهراناین منتقد پیشكسوت سینما كه در فیلم طهران تهران به ایفای نقش پرداخته است با اشاره به حضورش در این فیلم یادآور شد: با داریوش مهرجویی از فیلم اولش دوست بودم و حتی در فیلم آقای هالو از عكس من روی دیوار استفاده كرد و من هم به تلافی آن از عكس او در فیلم حكیم‌باشی استفاده كردم و بعدها هم حضور بسیار كوتاهی در فیلم لیلا داشتم.

وی افزود: او به من و همسرم كه آن زمان در آمریكا بودیم، پیشنهاد بازی در فیلمش را داد و ما به ایران آمدیم و در طهران تهران حضور پیدا كردیم. ضمن این‌كه قبل آن هم در فیلم كوتاهی به كارگردانی هژیر داریوش نقش كوتاهی را بازی كرده بودم و در سریال گروه گزارشگران ویژه رسول صد‌رعاملی هم كه پخش نشد نقش اصلی را داشتم.

نوری كه سابقه‌ ساخت پنج فیلم سینمایی و یك سریال را دارد به‌ تجربه همكاری‌اش با داریوش مهرجویی اشاره كرد و گفت: خیلی دوست داشتم این همكاری را داشته باشم و علاقه‌ زیادی به كارهای او دارم و می‌دانستم این تجربه روی فكر و كارم تاثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: مهرجویی سرصحنه بسیار ساده كار می‌كرد و فضای صمیمانه‌ای به‌وجود آورده بود و فكر نمی‌كردم نتیجه كار اینقدر خوب شود و بعد از این‌كه فیلم را دیدم متوجه فكر او شدم.

نوری كه سال‌ها به عنوان منتقد و سردبیر مجلات سینمایی مطلب نوشته است در ارزیابی ایپزود اول فیلم طهران تهران به عنوان منتقد گفت: فیلم صمیمی و گرمی است كه ضعف‌هایی هم دارد از جمله به‌دلیل كوتاه‌بودن، شخصیت‌های مختلف خوب معرفی نمی‌شوند و اگر زمان طولانی‌تر بود بهتر می‌شد و منطق قصه هم برای تهران‌گردی خانواده جوان كمی ضعیف است. اما كار ویژگی‌ها مثبت زیادی دارد و روابط آدم‌ها به خوبی درآمده و تصویر روشنی از شهری می‌بینیم كه می‌دانیم اینقدر روشن نیست.

وی درباره‌ ادامه فعالیت بازیگری اظهار داشت: بازیگری شكل جدیدی برای تجربه‌كردن است، اما این حرفه را آنچنان دوست ندارم مگر این‌كه موقعیت خاصی پیش آید.

ثریا نوری همسر این منتقد هم كه در فیلم طهران تهران در نقش مقابل او حضور دارد این فیلم را اولین تجربه بازیگری‌اش خواند و گفت: نزدیك به 50 سال است كه با پرویز نوری زندگی می‌كنم و داریوش مهرجویی با صمیمت ما آشنا بود و می‌خواست رابطه این زن‌ و شوهر مقابل دوربین طبیعی باشد و از ما درخواست كرد در كار حضور داشته باشیم.

وی حضور دراین فیلم را تجربه بسیار خوبی دانست و اظهار داشت: یك عمر با یك منتقد زندگی كردم و بازی‌كردن برایم بسیار راحت بود و فیلم هم فضای بسیار خوبی داشت و سه‌ماه فیلمبرداری بسیار خوش گذشت.

ثریا نوری در پایان گفت: به بازیگری علاقه‌مند شدم و اگر پیشنهاد خوبی باشد دوست دارم ادامه دهم.

 

منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1389/1/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.