پرده سینما

با ساخت «ناهید» یک فیلم خوب به سینمای ایران تقدیم کردیم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-اولین همکاری بازغی با یک کارگردان زن

 

 

-آیدا پناهنده: دوست داشتم مثل اورسن ولز باشم!

 

 

 

 

آیدا پناهنده در نشست رسانه ای فیلم «ناهید». عکس از الهام عبدلیکارگردان فیلم سینمایی ناهید با گلایه از نمایش این فیلم در روز اول جشنواره عنوان کرد همیشه فکر می کرده مثل اورسن ولز اولین فیلمش را در سن 24 سالگی خواهد ساخت. به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی ناهید بعد از نمایش این فیلم در کاخ جشنواره با حضور آیدا پناهنده کارگردان، بیژن امکانیان تهیه کننده، مرتضی قیدی فیلمبردار، ساره بیات، نوید محمد زاده و پژمان بازغی بازیگران این فیلم برگزارشد

در ابتدای آیدا پناهنده درباره ساخت این فیلم گفت: فیلم ناهید حاصل تجربه ۱۵ سال فعالیت من در عرصه ساخت فیلم کوتاه، مستند و تله فیلم است.

وی افزود: از زمانی که وارد دانشکده سینماتئاتر شدم فکر می کردم که مانند اورسن ولز در سن ۲۴ سالگی اولین فیلم خود را می سازم اما دریغ. چرا که نتوانستم در آن زمان فیلم اول خود را بسازم و در نهایت در سن ۳۵ سالگی ناهید را به کمک بیژن امکانیان مقابل دوربین بردم.

پناهده متذکر شد: اگر بیژن امکانیان نبود شرط می بندم هرگز این فیلم ساخته نمی شد. من از این تهیه کننده برای اعتمادی که به خرج داد تشکر می کنم.

بیژن امکانات تهیه کننده فیلم سینمایی ناهید در ادامه این نشست با تشکر از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که به عنوان سرمایه گذار در تهیه این فیلم همکاری کرده است، بیان کرد: تشکر ویژه دارم از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای ساخته شدن این فیلم چرا که تا قبل از سرمایه گذاری این مرکز برای جذب سرمایه دوندگی بسیاری کردم ولی راه به جایی نبردم و اگر مرکز گسترش نبود این امکان حاصل نمی شد.

وی تصریح کرد: از ساخته شدن فیلم ناهید بسیار خوشحالم چرا که معتقدم یک فیلم خوب به سینمای ایران تقدیم کرده ایم.

پژمان بازغی که در نقش مسعود در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است درباره دلایل حضورش در این فیلم گفت: واقعیت این است که وقتی فیلمنامه را خواندم فکر کردم که این پروژه، پروژه شریفی خواهد بود. سال ها بود که از خواندن فیلمنامه ای به این خوبی لذت نبرده بودم در واقع فیلمنامه با جزئیات بسیاری نوشته شده بود و معلوم بود که یک فیلم شناس و سینماگر فیلمنامه آن را نوشته است.

پژمان بازغی در نشست رسانه ای فیلم ناهیداین بازیگر در ادامه درباره داستان این فیلم سینمایی گفت: قصه ناهید درباره زنی ۳۰ ساله است که در زندگی قبلی خود شکست خورده و حالا با داشتن پسر بچه ای ۱۰ ساله بار دیگر عاشق می شود اما شرایط اجتماعی که در آن زندگی می کند به گونه ای رقم خورده که نمی تواند عشق خود را ابزار کند.

بازغی افزود: برای اولین بار بود که با ته لهجه گیلانی در این فیلم سینمایی بازی می کردم و از همه مهمتر برای اولین بار بود که با یک کارگردان زن همکاری کردم که برایم تجربه خوبی بود.

ساره بیات در تکمیل صحبت های بازغی گفت: هنر بازیگری هنر جسارت است و من هم برای بازی در این نقش سینمایی باید جسارت به خرج می دادم و خوشبختانه از این موضوع خرسندم چرا که انتخاب نقش برای من یک اصل مهم و حیاتی است.

در ادامه این نشست نوید محمد زاده بازیگر نقش احمد درباره فیلمنامه گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم بدون معطلی برای بازی در نقش احمد جواب مثبت دادم.

وی گفت: در انتخاب نقش های خود سعی می کنم بهترین انتخاب را داشته باشم تا لحظه ای از حضور در یک اثر سینمایی حسرت نخورم و بسیار مفتخرم که در فیلم ناهید بازی کردم.

 

محمد زاده افزود: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد از فیلمنامه های آثار حاضر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر را خواندم ولی در نهایت ناهید گزینه نهایی من بود.

وی در ادامه با اشاره به هم بازی شدن با پژمان بازغی گفت: زمانی که فهمیدم پژمان بازغی در این فیلم حضور دارد نه حس مثبتی داشتم و نه حس منفی اما بعد از سر گذراندن این تجربه می توانم بگویم که عاشق بازغی هستم چرا که او در بسیاری از مقاطع به من کمک کرد.

مرتضی قیدی فیلمبردار این فیلم سینمایی نیز گفت: حدود ۲ سال با این فیلمنامه درگیر بودم و خلاصه بعد از دو سال با کمک دوستان این فیلم ساخته شد.

وی افزود: بسیار دوست دارم که از دریچه فیلمنامه به فیلم نگاه کنم و با نگاه کارگردان به تصویری که می خواهم برسم. از همین رو در ساخت ناهید این قاعده را رعایت کردم.

در پایان این نشست آیدا پناهنده در اعتراض به حضور فیلم ناهید در روز اول جشنواره گفت: برنامه ریزی جشنواره فیلم فجر با بدسلیقگی صورت گرفته و امیدوارم نمایش این فیلم  در روز نخست جشنواره عمدی نبوده باشد.

 

 

در همین رابطه ببینید


 

عکس های الهام عبدلی از نشست رسانه ای فیلم ناهید


 تاريخ ارسال: 1393/11/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.