پرده سینما

مهکام: برای ساخت «آزادی مشروط» دغدغه فرهنگی داشتم

پرده سینما








به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما حسین مهکام در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه من برای همه فیلمنامه‌هایی که تاکنون کار کرده‌ام زحمت کشیده‌ام گفت: زمانی که صحبت از پروانه ساخت و تولید اولین فیلمم شد در یک مشورت جمعی به این توافق رسیدیم که داستان آزادی مشروط را بسازم.

نشست خبری آزادی مشروطوی همچنین درباره نقش آصف گفت: سعی کرده‌ام این نقش وجهه افغانی داشته باشد ولی دوست داشتم این نقش بدون لهجه باشد تا به برخی کلیشه‌ها نیفتیم اما بعد از سیر خاصی که داشتیم و صحبت‌هایی که با محمد کارت درباره این نقش داشتیم به این نتیجه رسیدم که آصف لهجه افغانی داشته باشد.

کارگردان فیلم آزادی مشروط همچنین درباره بازی بازیگران در این فیلم گفت: فیلم بازیگردان نداشت چرا که متوجه چنین عنصری در ساخت فیلم نمی‌شوم و ما با گفت‌وگو و چالش منطقی با بازیگران کار را جلو بردیم و قبل از آغاز فیلمبرداری و قبل از هر سکانس درباره دیالوگ‌ها و نقش بحث می‌کردیم.

حسین پاکدل بازیگر این فیلم نیز در این نشست خبری گفت: به نظرم این فیلم می‌تواند معضلات اجتماعی که گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها است نشان دهد.

وی با بیان اینکه سینما ابزار قدرتمندی است، افزود: مدیریت سینما در سال‌های اخیر سینماگران را عصبانی کرده و کارکرد آن را گرفته است و اگر فرصت باشد که اینگونه فیلم‌ها ساخته شود و معضلات اجتماعی را مطرح کند بسیاری از راه‌حل‌ها و راهکارها داده می‌شود چرا که این فیلم مبتلابه بسیاری از خانواده‌ها است و در آن جوانشان را می‌گیرد.

مقصود جباری تهیه‌کننده این فیلم در سخنان کوتاهی گفت: اگر دغدغه فرهنگی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد و من تا اندازه‌ای که فیلمنامه رضایت‌بخش باشد با آن همراهی کردم و البته بیشتر کار اجرایی ساخت فیلم را دنبال کردم.

رامبد جوان بازیگر دیگر این فیلم نیز درباره این سوال که چرا به نقش‌های جدی روی آورده گفت: برنامه‌ریزی خاصی برای بازی در ژانر خاصی ندارم و فیلم حسین مهکام تجربه‌ای که دوست داشتم در آن بازی کنم.

مسعود سلامی فیلمبردار این فیلم درباره نورپردازی و تصویربرداری آن گفت: می‌خواستیم رنگ و کنتراست در این فیلم همزمان باشد و سعی کردیم به یک دوپارگی برسیم.

عباس بلوندی به عنوان طراح صحنه این فیلم نیز گفت: تعامل بین گروه به این شکل بود که به طرح و لعابی برسیم که در فیلم دیده شد و حضورم در این فیلم پس از سال‌ها تجربه در کارهای دفاع مقدس برای من لذت‌بخش بود.

 

 

در همین رابطه ببینید
     عکس‌های الهام عبدلی از نشست رسانه‌ای فیلم آزادی مشروط


 تاريخ ارسال: 1393/11/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.