پرده سینما

با جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۱، آنتونی هاپکینز بهترین بازیگر مرد شد

پرده سینما



 




 

 

 

«کجا می‌روی آیدا؟» برنده جایزه اصلی

 

 

 

 


   

«کجا می‌روی آیدا؟» با بردن جایزه اصلی جوایز فیلم اروپا و چند جایزه مهم دیگر، برنده بزرگ شب اهدای جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۱ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سی و چهارمین دوره جوایز فیلم اروپا که شب پیش برگزار شد فیلم «کجا می‌روی آیدا؟» ساخته جاسمیلا ژبانیچ از بوسنی و هرزگوین را به عنوان بهترین فیلم اروپایی سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

ژبانیچ همچنین موفق شد تا جایزه بهترین کارگردان سال اروپا را نیز از آن خود کند.

در این مراسم «کجا میروی آیدا؟» جایزه بهترین بازیگر زن را هم برای بازی جاسنا دوریچیج از آن خود ساخت و جایزه بهترین بازیگر مرد به آنتونی هاپکینز برای بازی در «پدر» رسید.

مستند انیمیشن «فرار کن» ساخته یوناس پوهر راسموسن محصول دانمارک درباره تجربه پناهندگی که تهیه‌کننده‌اش ریز احمد است نیز به عنوان بهترین مستند و بهترین انیمیشن شناخته شد.

مراسم اهدای جوایز اروپا که به میزبانی آنابل ماندنگ بازیگر آلمانی و تنها با حضور نامزدها در برلین برگزار شد، قرار بود به صورت فیزیکی و با حضور مهمانان برگزار شود اما با توجه به رعایت مجدد فاصله اجتماعی در برلین به دلیل شیوع سویه جدید اومیکرون بیشتر مراسم به صورت مجازی انجام شد.

از دیگر برندگان این جوایز که به رای ۴۲۰۰ عضور آکادمی فیلم اروپا انتخاب شدند فیلم «نینجا بی‌بی» ساخته ینجویلد سوی فلیکی بود که به عنوان بهترین فیلم کمدی اروپا انتخاب شد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری هم به مارتا مژاروش کارگردان زن ۹۰ ساله مجارستانی اهدا شد و «تبر کوچک» ساخته استیومک‌کویین جایزه روایت خلاقانه را به خانه برد.

فیلم «پدر» ساخته فلورین زلر که با همکاری زلر و کریستوفر همپتون نوشته شده موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اروپایی شد و فیلم «زن جوان آینده‌دار» ساخته امرالد فِنِل جایزه فیپرشی را از آن خود کرد.

جایزه دستاورد اروپا در سینمای جهان نیز به سوزان بی‌یر کارگردان دانمارکی اهدا شد و جایزه بهترین گریم و آرایش مو هم به فیلم «تیتانیوم» برنده نخل طلای کن رسید.

«عموی من تودور» ساخته اولگا لوکوف‌نیکووا جایزه بهترین فیلم کوتاه اروپایی را از آن خود کرد.


 تاريخ ارسال: 1400/9/22
کلید واژه‌ها: جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۱، کجا می‌روی آیدا؟، آنتونی هاپکینز

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.