پرده سینما

ریاست جشنواره کن به یک زن می‌رسد

پرده سینما



 

 

 

 

«آیریس نابلاک» به احتمال فراوان به عنوان نخستین زن، ریاست جشنواره بین‌المللی فیلم کن را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی،جشنواره فیلم کن که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد خود را جشن می گیرد، احتمالا مدیریت خود را به «آیریس نابلاک» ریس سابق وارنر مدیا (در فرانسه، آلمان، اتریش و سوئیس و بنلوکس) خواهد سپرد.

«نابلاک» موقعیت خوبی برای جانشینی «پیر لسکور» دارد که در ژوئن ۲۰۲۰ برای سومین دوره انتخاب شد و قصد دارد پس از این دوره آتی جشنواره کن، از سمت خود کناره‌گیری کند.

این مدیر اجرایی آلمانی الاصل که در پاریس زندگی می‌کند، هنوز توسط هیات مدیره جشنواره کن انتخاب نشده اما از حمایت ویژه چهره‌های برجسته در دولت فرانسه برخوردار است و بر اساس اعلام منابع خبری فرانسوی، «روزلین باشلو» وزیر فرهنگ و «دومینیک بوتونات» رئیس هیات ملی فیلم فرانسه از مهم‌ترین حامیان او هستند.

رای گیری برای انتخاب مدیر جشنواره کن در جلسه بعدی هیات مدیره انجام خواهد شد.

اگرچه ریاست بر جشنواره کن بیشتر از اینکه نقشی عملیاتی باشد، یک منصب افتخاری است، اما به مهارت‌های ویژه‌ای برای هدایت سیاست‌های داخلی جشنواره در کنار «تیری فریمو» مدیر هنری جشنواره و تامین حامیان مالی جدید نیاز دارد. در حالی که «تیری فرمو» مسئولیت تمام تصمیمات خلاقانه و مذاکره با فیلمسازان بین‌المللی را همچنان عهده‌دار خواهد بود، حضور فردی چون «آیرس نابلاک» به عنوان رئیس که پیش از این در راس یک استودیو آمریکایی بوده، نقش مهمی در جذب فیلمسازان آمریکایی بیشتری برای نمایش فیلم‌هایشان در کن دارد.

پیش از «پیر لسکور» که از بنیانگذاران کانال پلاس فرانسه است، «ژپل ژاکوب» برای مدت ۱۳ سال ریاست جشنواره کن را بر عهده دارد.


 تاريخ ارسال: 1400/12/13
کلید واژه‌ها: آیریس نابلاک، جشنواره کن، فستیوال کن

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.