پرده سینما

بفتا ۲۰۲۲ برندگانش را شناخت؛ جین کمپیون برنده بهترین فیلم و کارگردانی شد

پرده سینما



 

 

 

 

 

جوایز سالانه آکادمی فیلم بریتانیا برندگان خود را معرفی کرد و فیلم «قدرت سگ» ساخته «جین کمپیون» برنده بهترین فیلم و کارگردانی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، هفتاد و پنجمین دوره جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) ساعتی پیش مراسم اعطای جوایز خود را به‌صورت حضوری در سالن رویال آلبرت هال لندن برگزار کرد و طبق پیش‌بینی‌ها فیلم «قدرت سگ» ساخته «جین کمپیون» دو جایزه اصلی بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد و فیلم «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» که بیشترین تعداد نامزدی (۸) را در اختیار داشت در نهایت ۵ جایزه شامل بهترین تدوین، فیلمبرداری، صدا، جلوه‌های ویژه و طراحی تولید را به خانه برد.

«بلفاست» ساخته «کنت برانا» به عنوان بهترین فیلم بریتانیایی شناخته شد و «هرچه قوی‌تر سخت‌تر زمین می‌خوری» ساخته «چیمز ساموئل» نیز جایزه بهترین فیلم اول یک کارگردان، نویسنده و یا تهیه‌کننده را به خود اختصاص داد.

«ویل اسمیت» برای بازی در فیلم «پادشاه ریچارد» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را دریافت کرد و جایزه نقش مکمل مرد هم به «تروی کوتسور» برای فیلم سینمایی «کودا» اعطا شد. در شاخه‌های بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل زن هم به ترتیب «جوانا اسکانلان» برای فیلم «پس از عشق» و «آرینا دبوس» برای «داستان وست‌ساید» برگزیده شدند.

فیلم ژاپنی «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکی هاماگوچی» نیز در ادامه موفقیت‌های خود از آکادمی فیلم بریتانیا هم جایزه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) را کسب کرد و جایزه بهترین انیمیشن و مستند نیز به ترتیب به «اِنکانتو» و «تابستان سول» اعطا شد.

در شاخه‌های بهترین فیلمنامه اصلی و اقتباسی هم به ترتیب فیلم‌های «پیتزا لیکوریس» و «کودا» برگزیده شدند.


 تاريخ ارسال: 1400/12/23
کلید واژه‌ها: برندگان جایزه بفتا، جین کمپیون، قدرت سگ

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.