پرده سینما

عسگرپور: بیانیه اتحادیه تهیه​کنندگان بی​پایه و اساس است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمدمهدی عیگرپور. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمامحمدمهدی عسگرپور تاکید کرد صحبت​​های افتراآمیز ابوالقاسم طالبی را درباره «خانه سینما» در شورای صیانت پیگیری خواهد کرد. طالبی چندی پیش در سخنانی مدعی شده بود «خانه سینما» در جایگاه برانداز قرار دارد.

مدیرعامل خانه سینما در گفتو گو با خبرآنلاین در‌این‌باره، گفت: «در خصوص صحبتهای افتراآمیز اخیر یکی از کارگردانان درباره خانه سینما موضوع به زودی در شورای صیانت طرح و بررسی و رای شایسته صادر خواهد شد.»

فرجالله سلحشور نیز مدتی قبل اظهاراتی توهینآمیز در مورد «خانه سینما» بیان کرده بود که مسئولان این نهاد صنفی این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و شکایتی از این فیلمساز انجام داده بودند. محمدمهدی عسگرپور با اشاره به این موضوع گفت: «خانه سینما در نامهای موضوع را به کانون کارگردانان برای ابلاغ به او برای حضور در شورا و ادای توضیحات ارسال کرده است. البته اگر قوه قضاییه درخصوص شکایت قبلی خانه سینما با جدیت و فوریتی که در برخی پروندهها از آنها سراغ داریم، عمل کرده بود، این گونه افتراها و انگ‌زدنهای بیپروا تکرار نمیشد.»

مدیرعامل «خانه سینما» همچنین درباره بیانیه اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران که یک روز پیش از برگزاری گردهمایی سینماگران در مخالفت با آن منتشر شده بود، گفت: «این بیانیه چنان دارای اظهارات بیپایه و اساس است که هر ناظر و مطلع امور سینمایی متوجه می‌شود یک نوع فرافکنی است. اگر تاریخ پنج سال اخیر تهیهکنندگان را مرور کنیم به خوبی روشن است که آنها نخست چندپاره شدند و بعد خانه سینما برای وفاق پا به میان گذاشت.»

او ادامه داد: «ظاهرا حافظه دوستان یاری نمیکند که چند دستگیشان از کجا و برای چه آغاز شد، اما بد نیست توضیح بدهم عبارت "تنها صنف قانونی تهیهکنندگان در خانه سینما" که در بیانیه آنان آمده بود، یک شوخی بیشتر نیست.»

عسگرپور اظهار داشت: «ما سوگمندانه هنوز فاقد یک صنف فراگیر تهیهکنندگی عضو خانه سینما هستیم و البته همانطور که پیشتر هم اشاره کردهام این چنددستگی محصول فرآیند غیرطبیعی تولید و نمایش در سینمای ما و دخالت موثر دولت در امور تشخیص صلاحیتهای صنفی و برخلاف نص صریح قانون برنامه چهارم توسعه است که بر استقرار نظام صنفی در عرصه فرهنگ و هنر تاکید دارد.»

لازم به توضیح است شورای مركزی اتحادیه تهیه‌كنندگان در محكومیت گردهمایی روز هجدهم مرداد ماه خانه سینما بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده بود:

 

«نگرانی‌ها و تلاش هیأت‌مدیره خانه سینما برای امنیت شغلی، شورای مركزی تهیه‌كنندگان و توزیع‌كنندگان فیلم سینمای ایران را بر آن داشت تا مطلبی به عرض جامعه اصناف سینمایی برساند، همه اهل سینما می‌دانند كه شرایط كنونی سینما چیست. تعجب شورای مركزی اتحادیه برخورد غیرحرفه‌ای و احساسی اركان اصلی خانه سینما است. چه شده است كه هیأت‌مدیره خانه سینما دغدغه امنیت شغلی و شعار بیمه را می‌دهد آیا در این شرایط حساس جامعه كه باید خانه سینما در جهت تعامل و یكپارچگی و به هم پیوستن خانه سینما و مجموعه مدیران تلاش كند، چه شده كه این همه تلاش و امكانات بیت‌المال را صرف اختلاف و نفاق می‌كند.

مدیریت خانه چه در سر دارد، شمشیر را در غلاف تكان می‌دهد كه چه بشود. كدام منافع و امنیت شغلی كدام یك از هیأت‌مدیره به خطر افتاده. اگر خانه سینما در فكر امنیت شغل است آیا می‌داند كه چه بر سر اتحادیه تهیه‌كنندگان سینما آورده است. در چندسال اخیر این خانه سینما بود كه نفاق را در بین تهیه‌كنندگان سینما آورده است در چندسال اخیر این خانه سینما بود كه نفاق را در بین تهیه‌كنندگان دامن زد و همچنان اصرار بر این انفاق دارد.

دلتان برای كدام سینما می‌تپد وقتی تهیه‌كنندگان سیلی از این خانه سینما خورده‌اند دیگر چه اعتمادی باید كرد. راستش را بگویید شما را در این شرایط جدید مدیریتی در سینما چه می‌شود. ما كه می‌دانیم چه در سر دارید و صنوف را برای چه بر خط كرده‌اید. این حركت معنایی جز نشان‌دادن برق شمشیرهای زنگ‌زده نیست. اعضای شورای مركزی اتحادیه بر این باورند كه خانه سینما در هماهنگ كردن صنوف و یكپارچه كردن آنان ناتوان است و این ناتوانی را می‌خواهد با جلساتی این‌چنینی لاپوش بگذارد آیا می‌دانید آب در آسیاب دشمن ریختن جرمش در مقابل مردم هنردوست نابخشودنی است؟! آیا می‌دانید جمع كردن تعدادی از اعضای سینما در یك محل كوچك و بوق كردن این جلسه برای مردم كه دوستار هنرمندان هستند چه عواقبی دارد!؟ هیاهو برای هیچ بگذارید بعد از برگزای این جلسه تحلیل‌های بیگانگان و زخم‌خوردگان از انقلاب اسلامی و ایران شجاع را بگوییم تا شاید كسانی كه خواب هستند بیدار شوند. «هنرمندان سینما با تجمع در مقابل خانه سینما اعتراض خود را به حاكمیت اعلام كردند، اكنون نوبت هنرمندان سینما شد تا چوب لای چرخ حاكمیت قرار دهند،اعتراض جامعه اصناف سینما بر حاكمیت به بهانه امنیت شغلی، بعد از آرامش، جامعه سینمایی حق خود را از حاكمیت طلب كردند. و مواردی از این قبیل كه بلندگوی دشمن قسم‌خورده، آگاهانه و یا ناآگاهانه خواهیم داشت.

به عنوان تنها صنف قانونی تهیه‌كنندگان در خانه سینما اعلام می‌داریم كه این نشست دستاوردی جز نفاق بین صنوف و مدیریت سینما نمی‌باشد و به جد از دست‌اندركاران این نشست می‌خواهیم كه نسبت به احقاق حقوق سینماگران راهی دیگری انتخاب كنند كه نه دشمن شاد شویم و نه بغض در گلو بمانیم. شورای مركزی اتحادیه تهیه‌كنندگان ضمن محكوم كردن این حركت نسبت به مسوولین برگزاری جلسه هشدار داده تا سینما در ورطه‌ی نابخردان قرار نگیرد.»

لازم به توضیح است در حالی این نامه از طرف شورای مركزی اتحادیه‌ تهیه‌كنندگان منتشر شده است كه روز جمعه نامه‌ای به امضاء تعدادی از سینماگران در حمایت و دعوت از سینماگران برای حضور در گردهمایی امنیت شغلی منتشر شد كه نام مرتضی شایسته عضو شورای مركزی اتحادیه در آن بیانیه بود.

 

 

 

در همین رابطه بخوانید

سردی بی سابقه در روابط خانه سینما و معاونت سینمایی

پس لرزه های نشست رسانه ای عسگرپور

جنگ سرد بین خانه سینما و معاونت امور سینمایی

شمقدری: در صورت ادامه ناهماهنگیها ظرف دو هفته آینده شکایت خواهم کرد

حیات صنفی سینمای ایران در آستانه فروپاشی

شمقدری: پیغامی برای برکناری عسگرپور نداده ام، اما امیدوارم این تحول در خانه سینما رخ دهد

توحیدی: تعامل را نباید به معنای همسویی کامل دانست

شمقدری: شورای عالی سینما قانونی شد

شطرنج بازان در اوج رویارویی: عسگرپور شمقدری را "کیش" کرد

دعوت بیش از 120 سینماگر برای حضور در گردهمایی اصناف سینمایی

پافشاری شمقدری بر تغییر و تحول در خانه سینما

توحیدی: دولت برای امنیت شغلی اهالی سینما چه کرده است؟!

شمارش معکوس آغاز شد!

گردهمایی امروز اصناف سینمای ایران لغو شد

عسگرپور: بیانیه انجمن تهیه کنندگان بی پایه و اساس است

هوای ابری بر فراز خانه سینما؛ ابوالقاسم طالبی: مشکل شما با اعدام من حل نخواهد شد

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/5/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.