پرده سینما

عسل بدیعی بازیگر جوان سینمای ایران در میان خیل عظیم دوستدارانش به سوی منزل ابدی رهسپار شد

پرده سینما









پیکر عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران در میان حضور پرشکوه مردم و هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

 

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعیبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما حضور هنرمندان و مسئولین سینمای ایران در مراسم بدرقه پیکر هنرمند جوان سینمای ایران زنده یاد عسل بدیعی بسیار زیاد بود اما به دلیل کثرت غیر قابل توصیف جمعیت هنرمندان به صورت پراکنده در خیابان های اطراف و داخل محوطه باز تالار وحدت حضور داشتند که از میان آن ها می توان به هنرمندانی همچون: سید احمد میرعلایی، رضا ناجی، مهدی میامی، علیرضا داوود نژاد، رضا داوود نژاد، سیروس الوند، حبیب رضایی، مرتضی ضرابی،  ستاره اسکندری، رضا کیانیان، مسعود فروتن، ابوالفضل پورعرب‌،‌ فریبرز عرب نیا، هنگامه قاضیانی‌، علی دهکردی‌، افسانه چهره آزاد،‌ زهره حمیدی،  حبیب الله کاسه ساز، محمدرضا عباسیان، زهرا سعیدی‌، حبیب اسماعیلی‌، سیروس ابراهیم‌زاده‌، جمشید گرگین‌، پگاه آهنگرانی‌، رویا نونهالی ‌، مسعود رایگان‌، رویا تیموریان‌، الهام پاوه نژاد‌، مریلا زارعی‌، مهتاب کرامتی‌،‌ فرزاد حسنی‌، مهدی ودادی‌، بهرام کاظمی‌، فرامرز روشنایی، سید جواد یحیوی، بهزاد فراهانی، ماهایا پطروسیان، محمدولی احمدلو، جعفر گودرزی و کیانوش عیاری اشاره کرد.

 

این مراسم راس ساعت 9:30 صبح امروز آغاز گشت و در ابتدای مراسم ستاره اسکندری پشت تریبون رفت و در جملاتی خطاب به حاضران گفت:

رفتن عسل را هیچ کس باور ندارد و هر مرگ اشارتی به حیات دیگر است و عسل کاری که کرد نشان از روح بزرگش دارد. شاید باورتان نشود حرف كم می‌آورم. آرامش و صبر برای خانواده وی طلب می كنم. او با كاری كه كرد نشان داد كه چه روح بزرگی دارد. جای او همیشه بین ما خالی است ولی می‌دانیم كه او تا همیشه در كنار ما است.

  

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعیدر ادامه این مراسم و در میان اشک تحسر بدرقه کنندگان این بازیگر فقید سینمای ایران شاهرخ بدیعی پدر زنده یاد عسل بدیعی پشت تریبون رفت و با اشاره به حضور پرشور مردم اظهار کرد: با دیدن این همه معرفت قدرت حرف زدن ندارم و شما که برای دل ما جمع شده‌اید دست و پایتان را می‌بوسم. شما امروز برای تسلی خاطر من، شیرین، غزل و رضای عزیز اینجا هستید.

  

او 17 سال از عمر خود را در جمع هنرمندان گذراند. او در فیلم بودن یا نبودن كار خود را در سینما آغاز كرد به تبع این بازی در چنین فیلمی روش انسانی اهدای عضو را پیشه كار خود قرار داد كه در صورت بروز حادثه‌ای بتواند اعضای خود را هدیه كند. می‌دانید كه با مرگ عسل چه حادثه‌ای بر ما رخ داده است اما اجزای بدن او امروز در وجود 7 بیمار نیازمند جای گرفته است و من حالا 7 فرزند دیگر دارم. این برای من افتخار است. روحش شاد و یادش گرامی.

سیروس الوند کارگردان سینما که در فیلم دست‌های آلوده با عسل بدیعی همکاری داشته است‌، مراسم تشییع این بازیگر را بسیار باشکوه دانست‌ و اظهار کرد: من عسل بدیعی را خانمی سرشار از زندگی، پاک و نجیب دیده‌ام‌، دختری اهل خانواده که در واقع بوی خانواده می‌داد.

الوند با اشاره به کم کاری زنده یاد بدیعی در عرصه سینما اظهار داشت: تلویزیون متاسفانه مانند همیشه یکی از چهره های خوب سینمایی را ربود و البته عسل در تلویزیون هم فعالیت های خوبی داشت و همه مخاطبان اش او را دوست داشتند و به هر حال باید بگویم که عسل بدیعی الآن در وجود ملت ایران تکثیر شده است.

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعیسپس در ادامه این مراسم رضا داوود نژاد بازیگر سینما و شوهر خواهر زنده یاد عسل بدیعی همراه با همسرش غزل بدیعی پشت تریبون رفت و در حالی که به سختی سخن می گفت اظهار داشت:

اتفاقاتی که در این یک سال برای ما افتاده را تنها با همراهی شما توانستیم بگذرانیم، چه در بیماری من و چه در این مصیبت و این همدردی شما تسلای بزرگی برای ما است.

این چند روز برایم بسیار عجیب بود. خارج از حواشی که به وجود آمد چیزهایی درباره‌ عسل عزیز گفته شد که متوجه شدم که متاسفانه دیر قدر آدم‌ها را می‌دانیم. سه روز پیش چیزهایی به دست ما آرام آرام رسید که حتی من و غزل برای پدر و مادرش هم نخواندیم. عسل دفترچه یادداشتی داشت که در روز اول فروردین یادداشتی را نوشته است که برای اولین‌بار امروز قرائت می‌شود.

غزل بدیعی در ادامه این مراسم یادداشت عسل را قرائت کرد که در بخش‌هایی از آن را آمده است: سال 92 شد و این گذر عمر چیزی است قسمت همه ما . حالا36 سالم است و حتی دهه سی عمرم هم به سرعت گذشت با سرعت‌تر از دهه 20.

من نیز در خوابی هستم که شدیداً عموم زنان جامعه را فرا گرفته است.

خوشبختانه هنوز توانمند و زنده و زیبا هستم. پسری سراسر از مهر دارم و خانواده‌ای مانند گوهر و دوستان خوبی که در کنارم هستند. دستانم دیگر ضعیف نیست و در این سال، پروژه‌های زیادی برایم به ثمر خواهد رسید و می‌دانم امسال سال من است.

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعیدر ادامه جان‌یار فرزند عسل بدیعی با کمک پدرش فریبرز عرب‌نیا پشت تریبون قرار گرفت و در حالی که به شدت اشک می‌ریخت، گفت: از مادرم تشکر می‌کنم به خاطر همه کارهایی که برای من کرد، اگر او نبود من هم اینجا نبودم. او همه کار برای من کرد و حالا او را از همیشه بیشتر دوست دارم و دلم برایش تنگ می‌شود.

وی ادامه داد: او الان بسیار خوشبخت‌تر است و اگر برگردد اینجا برایش مانند زندان است. او همه کار برای من کرد و جلوی شما از او تشکر می‌کنم و قول می‌دهم کاری کنم که تا از من راضی باشد.

عرب‌نیا (همسر سابق عسل بدیعی) هم در سخنان کوتاهی با اشاره به شلوغی مراسم از مردم خواست مواظب کوچکترها و خانم‌ها باشند.

سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم در سخنانی گفت: خوش به سعادت کسانی که اگر اسم هنرمند را انتخاب می‌کنند، تعهد این نام را دارند مانند عسل بدیعی که بسیار متعهد بود.

او به همکاری‌اش با بدیعی در مجموعه تا صبح اشاره کرد و یادآور شد:‌ با توجه به اینکه کار مناسبتی بود دو شیفت تصویربرداری می‌کردیم تا به دهه فجر برسد و ایشان بسیار متعهدانه با ما بودند. خانم بدیعی روحیه‌ای مانند گل بهاری داشت که عشق آموزش می‌دهد و عسل این کار را کرد. در واقع اگر زندگی درست باشد و به آخر خط برسد مهم نیست، مهم آن است که کارمان را درست انجام داده باشیم.

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعیوی افزود: عسل بدیعی با سلامت کامل از دنیا رفت و توانست اعضای بدنش را به هفت نفر بدهد و نشان داد سن کم مهم نیست، مهم آن است کامل بروی.

میرعلایی همچنین پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی را خدمت خانواده بدیعی ابلاغ کرد.

در ادامه مراسم نیز پیام تسلیت رئیس سازمان صدا و سیما قرائت شد.

پایان بخش این مراسم که اجرای آن را طاهریان از مجری‌های صدا و سیما برعهده داشت‌، قرائت شعری که برای عسل بدیعی سروده شده است‌، بود.

 

این مراسم با حواشی های زیادی نیز همراه بود از جمله آنکه با توجه به حضور جمعیت چندین هزار نفری که برای بدرقه این هنرمند جوان در تالار وحدت گرد هم آمده بودند تنها 5 دستگاه اتوبوس وجود داشت که 2 دستگاه از آن تنها خانواده زنده یاد بدیعی را سوار می کرد و به همین دلیل برای سوار شدن بر 3 اتوبوس دیگر درگیری های زیادی میان مردم که مایل بودند به بهشت زهرا (س) عزیمت نمایند وجود آمد و در این میان چندین نفر به ویژه چندین زن و دختر جوان آسیب های جدی دیدند. درگیری میان مردم برای سوار شدن در اتوبوس ها به حدی زیاد بود که صحنه جنگ را برای هر رهگذری تداعی می کرد و البته عده زیادی در این میان دست اندرکاران برگزاری این مراسم را برای عدم تامین وسیله نقلیه کافی مورد شماتت خود قرار می دادند.

مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعیحضور مردم هنردوست ایران در این مراسم به حدی بود که ماموران انتظامی به ناچار درب های ورودی به محوطه تالار وحدت را بستند و تنها اقوام، هنرمندان و خبرنگاران اجازه حضور در محوطه را پیدا می کردند.

به دلیل کثرت بی شمار جمعیت مراسم تشییع تنها در بخش کوچکی از حیاط تالار وحدت برگزار گردید.

جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمای فارابی در پشت تریبون حاضر شده بود و نظم مراسم را برعهده داشت.

از نکات جالب این مراسم حضور ابوالفضل پورعرب بود که عکاسان استقبال زیادی از او کردند.

 

در همین رابطه ببینید:


عکس های الهام عبدلی از مراسم تشییع زنده یاد عسل بدیعی

 

 در همین رابطه بخوانید

بگو برای تپیدن چقدر باید داد؛ برای عسل بدیعی

عسل بدیعی بازیگر جوان سینمای ایران در میان خیل عظیم دوستدارانش به سوی منزل ابدی رهسپار شد

عسل بدیعی در گوگل رتبه دار شد

ملاحظاتی درباره درگذشت عسل بدیعی

عسل بدیعی درگذشت


 تاريخ ارسال: 1392/1/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>شقایق:

روحش شاد و یادش گرامی باد. عسل بدیعی با رفتنش نشان داد که نمی توان از روی ظاهر فهمید که هر انسانی چه تعداد هواخواه و هوادار دارد از دیدن حضور ده ها هزار نفر از مردم در مراسم تشییع اش می شود فهمید که عسل و عمل زیبای عسل در اذهان تا ابد خواهد ماند

0+0-

دوشنبه 19 فروردين 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.